- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 23
Voipi olla, että Nirvankadun ja Veisunkadun varressa asuvilla ei tällä hetkellä välttämättä ole kovin miellyttäviä tuntoja TKL:ää kohtaan, ei ainakaan heillä, jotka muistavat palvelutason siihen aikaan, kun 12 vielä liikennöi tuota kautta. On tietysti hyvä, että 12:n reitti aikanaan järkeistettiin, eikä Hallilantiellekään ole veisulaisilla pitkä matka, mutta silti... Ehkäpä tämä jatkuva peruspalvelujen alasajo ja se, että on nähnyt tamperelaisen joukkoliikenteen kannalta parempiakin aikoja, pistää tässä huolestumaan. 21:n harvan aikataulunhan lisäksi Koipparin suunnalla joudutaan kärsimään myös hiljaisen ajan linjan Y12 lopettamisesta.Eppu sanoi:Suurimmat epäilyksen aiheeni kohdistuvat varmaankin linjaan 21. En millään jaksa uskoa, että kaikki mahtuvat kyytiin arkisin ruuhka-aikoina. Näin ainakin aluksi, mutta kyllä tuon linjan käyttäjät varmaan uuden palvelutason huomattuaan siirtyvät entistä enemmän omiin autoihinsa.
Tuntuu toisaalta, että nykyresursseillakin voitaisiin päästä paljon parempaan. 21:llekin saataisiin varmasti lisäauto vuoroväliä tihentämään,
kun säästettäisiin enemmän siellä, missä on kunnolla varaa. Ehkäpä tämän pohtiminen kuuluu enemmän tuohon TKL:n nykytila -ketjuun, mutta todettakoon nyt, että ainakin seuraavat nykyliikennöinnin asiat - suurempiin linjastomuutoksiin menemättä - kaipaisivat pohtimista:
- Linja 25. Onko Raholan päässä ylitarjontaa TKL:n nykyiset palvelustandardit ja yhteistariffi huomioiden?
- Linja 13. Onko Ikurissa ylitarjontaa, kannattako kaikki vuorot ajaa Tamrockiin asti.
- Linja 20. Onko lauantailiikenteellä käyttäjiä?
- Linja 28. Kannattaako Sorilaan ajaminen?
- Linja 3. Epunkin vihjaama juttu, kannattaako Lahdesjärvelle ajaa myös lauantaisin ja sunnuntaisin?