Vanhoja linjakarttoja

Oliko Y22:lla jossain vaiheessa muuten Y-tunnus 37, reittivariaatio myös Viialan kautta?
Tuosta reitistä en ole varma, mutta Y37 tosiaan kulki joskus Annalan kautta Ruskoon. Sama vuoro kulki myös eri reittejä Myllypuroon Sicpalle, tunnuksena käytettiin etulinjakilvessä niin Y22:sta kuin Y13:aa. Kalustosta muistan sen verran, että vuoteen -94 asti siellä oli #530, tämän jälkeen #543 ja sen poistuttua Viroon tilalle tuli #551.
 
Tuosta reitistä en ole varma, mutta Y37 tosiaan kulki joskus Annalan kautta Ruskoon. Sama vuoro kulki myös eri reittejä Myllypuroon Sicpalle, tunnuksena käytettiin etulinjakilvessä niin Y22:sta kuin Y13:aa. Kalustosta muistan sen verran, että vuoteen -94 asti siellä oli #530, tämän jälkeen #543 ja sen poistuttua Viroon tilalle tuli #551.

Jep, tämä olikin joskus 80-luvun alussa. Silloin noita ajettiinkin keskimäärin jollain keppivaihteisella Ajokki/Scania BF110-vehkeellä (#405, #407-445).

Hmm, Tampereen siniset bussit -kirjassa onkin juuri #530, etukilpi Y5 (reitti?) ja sivukilpi Y37 vuodelta 1993. Takakilpeä ei sitten näykään :D Nyt kun on sähköiset linjakilvet, onnistuukohan enää hakkeroimatta tuollainen "Y-vuoro"-kilvitys eli edessä, sivulla ja takana eri linjatunnus?
 
Nyt kun on sähköiset linjakilvet, onnistuukohan enää hakkeroimatta tuollainen "Y-vuoro"-kilvitys eli edessä, sivulla ja takana eri linjatunnus?
Tottakai onnistuu - kaikkiin kilpiin saadaan näkyviin ihan ne merkit joita ohjelmoijan päässä liikkuu.
 
Tottakai onnistuu - kaikkiin kilpiin saadaan näkyviin ihan ne merkit joita ohjelmoijan päässä liikkuu.

Mennään reippaasti aiheesta ohi, mutta seikkaillaan nyt vähän OT:ssa.

Niinniin, paino samalla ohjelmoijan. Tarkoitinkin tilannetta, jossa speksaajakoodari ei ole ottanut tuollaista mahdollisuutta huomioon eikä tilaajakaan ole huomannut sitä speksata, joten tuskin kuljettaja tuollaista moodia yhtäkkiä saisi aktivoitua.

Varsin epätodennäköistä ja epätarpeellistahan juuri tuollainen käyttö on, mutta valitettavan monen vähänkään softaa sisältävien vempeleiden käyttölogiikka on nykyisin speksattu vinkuintiassa kaukana käyttäjästä ja/tai jonkun markkinointipomon mielihalujen mukaisesti. Caveat emptor.
 
Tässä sitten muutama 1980-luvulta


Linjakarttakuvaa klikkaamalla aukeaa joko 1600x1200 tai 1200x1600 kokoinen versio. Valitettavasti 1982 kartassa 4 ensimmäistä ruutua ovat hyvin suttuisia kameran tarkentaessa puolitiehen.

Löysin myös nuo 1974 -1979 parempina otoksina, joten laitan niitäkin restauroituna uudelleen myöhemmin.
 
Mikä siinä on kun mikään noista linkeistä ei toimi??

Ettekö voisi korjata ne niin että niitä vielä näkisi, näitä 70-luvun linjakarttoja
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
moro, laitan kartat sellaiselle palvelimelle, johon pääsen käsiksi. Tuo palvelin jolla kartat sijaitsi, on toki olemassa, mutta sinne ei ole ollut reiluun vuoteen käyttäjätunnusta

---------- Viesti lisätty kello 20:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:27 ----------

Toimivat urlit karttoihin:

Karttakuvia on myös mahdollista kommentoida suoraan kuvien alle. Katuverkosto on muuttunut etenkin 70-luvun tilanteesta huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Kartoista selviää, että Hippoksenkatua on ajettu vielä vuonna 1980, mutta 1985 on Teiskontien ja Hippoksenkadun liittymä jo suljettu. Onko tarkempaa tietoa kyseisen muutoksen vuodesta. Kaikkien vuosien kuvissa ei ole tätä osuutta Tampereesta.
 
Olen tekemässä tuota vuoden 1985 linjakarttaa Google Mapsiin. Julkaisen sen kunhan valmistuu ja teen ehkä 70 luvun kartoistakin Google Maps versiot.
 
Takaisin
Ylös