Uudet bussit 2008

Minä soitin tänä aamuna Tkl:lle ja ne sanoivat, että ne testailevat #276:sta ja se ei vielä tule liikenteeseen. Siinä on myös uudet rahastuslaitteet.
 
Tuohan #276 oli jo rekisteröity 18.12.2007. Tosi tyhmää seisottaa autoo sielä jo kohta 4 viikkoo, mutta testaukset pitää saada loppuun.
 
Tuohan #276 oli jo rekisteröity 18.12.2007. Tosi tyhmää seisottaa autoo sielä jo kohta 4 viikkoo, mutta testaukset pitää saada loppuun.

Voi olla "tyhmää" harrastajan silmissä juu. Toisaalta, eipä yksi terraariorotisko muuttane katukuvaa kaupungissä sitten niin mihinkään suuntaan. Samaa kamaa kun kadut on jo ennestään täynnä. Epäilemättä varmasti olisi harrastajankin mukavaa päästä jo nuuhkimaan uuden vuosikerran mahdollisesti muuttunutta ominaistuoksua, tai jopa raportoimaan uuden kuosin saaneista epämukavista istumista? Voithan soittaa TKL:lle ja ystävällisesti tiedustella, josko pääsisit tekemään esitutkimusta halleille jo ennen auton linjalla esiintymistä! Olisivat varmasti innostuneita esittelemään uutuuttaan ;)

Eiköhän kuitenkin ole kaikkien kannalta viisaampaa, että auto sekä mm. rahastuslaitteet saatetaan pelikuntoon jo ennen kuin auto laitetaan siihen todelliseen testiinsä eli jokapäiväiseen liikenteeseen?
 
YLE uutisoi, että TKL olisi hankkimassa tänä vuonna 9 uutta bussia, ja että niiden merkki selviää kevään kuluessa.

Tuo TKL 276 taitaa sitten olla joku normaalien autohankintojen lisäksi tullut bussi?
 
Tuo TKL 276 taitaa sitten olla joku normaalien autohankintojen lisäksi tullut bussi?
Ja käyttöönottohan tapahtui jo 18.12.2007, vaikka linjalle se tuli vasta tammikuun puolessavälissä, joten tuo #276 piti laittaa myöhemmin saatujen tietojen perusteella viime vuotisiin autoihin.
 
Olisi mielenkiintoista tietää nuo speksit, millä autot tilataan. Liikennelaitoksen johtokunnan pöytäkirjasta eiliseltä päivältä en löytänyt pykälää koko tilauksesta.
 
Olisi mielenkiintoista tietää nuo speksit, millä autot tilataan. Liikennelaitoksen johtokunnan pöytäkirjasta eiliseltä päivältä en löytänyt pykälää koko tilauksesta.

Auttaisivatko tarjousasiakirjat?

Äkkiä kun tuosta selaa niin mm.
- 49 istuinta + 3 klaffipenkkiä
- 3 lastenvaunupaikkaa
- EURO EEV -moottori
 
Äkkiä kun tuosta selaa niin mm.
- 49 istuinta + 3 klaffipenkkiä
- 3 lastenvaunupaikkaa
- EURO EEV -moottori

Razeria vielä täydentääkseni, autoihin tulee ilmastointi ja tuo istumapaikkavaatimus (49 ip.) on siis vähimmäisvaatimus. Riittävällä väljyydellä sekä Volvon että Scanian alustoille rakennettaviin teliautoihin saisi jopa 52 istumapaikkaa (ja tällaisiahan Veolia tarjosikin linjalle 27). Autot tulee toimittaa 28.11.2008 mennessä. Tuo toimitusaikataulu meneekin sopivasti pääkaupunkiseudulle elokuuksi ja Turkuun syyskuuksi sekä pääkaupunkiseudulle vuodenvaihteeksi toimitettavien uusien autojen väliin.
 
Minun mielestäni Tkl saisi välillä hankkia muita kun Scaloja, kun niitä on jo 63kpl(42teliä + 21pätkää). Rupeaa jo kyllästyttämään. Minun mielestäni Tkl voisi hankkia vaikka Volvo 8700.
 
Olishan se toki hienoa, mikäli Volvo pystyisi runttaamaan edullisemman tarjouksen kuin Scania. Mutta kokonaistaloudellisessa mielessä Scalaa on vaikeaa voittaa. Tulee aina edullisemmaksi pitäytyä yhdessä mallissa, kun kerran varaosia ym. tarvitaan vain yhtä mallia varten. Jos jotain muuta kuin Scalaa tulee, on se taas yksi uusi autotyyppi lisää TKL:n kalustossa.
 
No auttaa. Mitä kautta TKL:n etusivulta pääsee tuolle sivulle?

En osaa sanoa pääseekö lainkaan. Itse etsin Hilmasta haulla tkl. Sieltä kun pitäisi löytyä kaupungin kaikki kilpailutus- ja hankinta-asiakirjat. Kannattaa tutustua, jos sitä ei vielä ole tehnyt.
 
TKL:n Volvo-teliautohankinnat ovat jo päässeet Aamulehden yleisönosastoonkin

Kohta ex-Veronmaksaja sanoi:
Tampereen kaupungin liikennelaitos ostaa Puolasta 10 uutta linja-autoa, vaikka Tampereen tehdas lopetetaan. Näinkö Tampere tukee teollisuutta ja varmistaa veronmaksut? Muutto Lahteen edessä?"

Kevään aikana muuten Valkeakosken Liikenteellekin pitäisi tulla uusi auto, Lahti Flyer 520 -korilla.
 
Takaisin
Ylös