Veolia Transport Tampere

Eiköhän kyseinen VT #306 ole se nimenomainen vara-auto, joka tosin alunperin tarjottiin L94/E94F:nä, mutta joka on jostain syystä kait sitten haluttu vaihtaa toiseen. Kyseinen Scala täyttää samat kriteerit ja noitakin vapautuu Veolian YTV-liikenteestä nyt syysliikenteen alkaessa. Eli voi varmaan jo olettaa, että kyseessä on se Tampereen vara-auto. Jtm:n höpinä jostain teli-8700LE:stä ei voi perustua faktaan, koska kyseisiä autoja ei ole vapautumassa näillä näkymin.
 
Eiköhän kyseinen VT #306 ole se nimenomainen vara-auto, joka tosin alunperin tarjottiin L94/E94F:nä, mutta joka on jostain syystä kait sitten haluttu vaihtaa toiseen.
Uskoisin syynä olevan juuri se, että ko. auto on mallia Lahti Scala. Koska uudetkin yhtiön voittamille linjoille tulevat autot ovat tätä mallia, myös varaosat (erityisesti sisustuksen osalta) kelpaavat monilta osin. Tulee siis hieman taloudellisemmaksi ottaa vara-autoksi Scala.

Vaan eikös yhtiö tarvisisi myös lyhyen vara-auton? Tähän tehtävään sopisi mielestäni jokin B10BLE/City L. Lyhyitä Scaloja ei varmaankaan ole pk-seudulta irrottaa(?)
 
Eiköhän kyseinen VT #306 ole se nimenomainen vara-auto, joka tosin alunperin tarjottiin L94/E94F:nä, mutta joka on jostain syystä kait sitten haluttu vaihtaa toiseen. Jtm:n höpinä jostain teli-8700LE:stä ei voi perustua faktaan, koska kyseisiä autoja ei ole vapautumassa näillä näkymin.

Killerpopin havainnon mukaan autossa on edelleen YTV-Buscom kiinni, joten Tampereelle siirtymistä ei vielä kannata kuuluttaa kirkossa. Sinänsä on aivan sama tuleeko vara-autoksi tarjottu vuosimallin 2001 Scania L94/Ikarus E94, vuosimallin 2003 Volvo B12BLE/Volvo 8700LE vai vuosimallin 2004 Scania L94/Lahti Scala. Nämä kaikki ovat 14,5-metrisiä, 51-paikkaisia ja Euro 3 -kriteerien mukaisia teliautoja, joten ne ovat tilaajan kannalta samanarvoisia. Samasta syystä YTV-alueelta voi irrottaa minkä tahansa em. autosarjan edustajan.

Ikävaatimusten puolestakaan ei ole väliä onko vara-auto vuodelta 2001 vai 2004, koska varsinainen kalusto tulee olemaan uutta ja kaluston keski-ikä siten pieni. Toki Scalan kohdalla olisi Epun mainitsemat imagoseikat (vara-auto olisi samaa korimallia kuin muut autot) eikä mallikirjon rajallisuudesta varmasti korjaamon puolellakaan haittaa ole.
 
Onhan virmassa lyhyitä laatikko-Wiimoja vaikka kuinka....

Jos ne luokitellaankin nykyisin mini-busseiksi? Kuka ties?

Minä taasen olisin kovasti halukas näkemään niitä "teli-autoja"

Täällä tunnutaan muutenkin viilaamaan pilkkua monista asioista, mutta tuo "teli-Scania/Volvo" on minulta vielä näkemättä oleva.

Kiinteällä ja ohjaavalla apu/tukiakselilla tai pyörällä varustettuja onnikoita minäkin olen ajanut ja nähnyt.
 
Lakalaivaan oli ilmestynyt kilvetön VT #627, Scania K230UB 4x2 , alusta 1861658. Korin (Lahti Scala) korinumeroa en valitettavasti erottanut.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lakalaivaan ilmestyi jo kolmas tämän kesän uutuus, VT #625 joka on siis teliauto (K280UB 6x2*4). Tämän rekisteröimättömän auton alustanumero näytti olevan 1861740.

Eilen on kuulemma havaittu Lahden Scan-autolla VT #629 (2-akselinen)
 
Lakalaivaan ilmestyi jo kolmas tämän kesän uutuus, VT #625 joka on siis teliauto (K280UB 6x2*4).
Eli näemmä telit saavat numerot 624 ja 625 ja pätkät 626-629.

Onkos tiedossa siirretäänkö YTV-alueelta muitakin autoja vara-autoiksi kuin tuo #306 (josta ilmeisestikin tulee siis aiemmin mainittu vara-auto)?
 
AKE:n virkamiehet näyttävät käyneen Lakalaivassa:
#625 = CGP-865
#626 = CGP-850
#627 = CGP-869
kaikissa autoissa on pusatecit asennettuina, etuovet ovat kaksilehtisiä ja autot ovat "nelisilmäisiä" etuvaloiltaan.
 
Tuo 625 näytti liikkuvan tänään 7:n ja 27:n reiteillä - näitä koulutusajoja ilmeisestikin.
 
Onkos tiedossa siirretäänkö YTV-alueelta muitakin autoja vara-autoiksi kuin tuo #306 (josta ilmeisestikin tulee siis aiemmin mainittu vara-auto)?
Auto #201, teli-Scala liikkui tänään 6.8. 150A:lla Tampereen joukkoliikenne -teipeillä varustettuna. :)
 
Tuossa vähän ennen kello 15 tuli Lahdesta kolmen Scalan karavaani, eli viimeiset Veolian Tampereelle tilaamista. Numeroiltaan näkyivät olevan 624,628 ja 629. Linjakilvissä komeili vielä Connex, ei taida Lahden Autokorilla olla vielä uudempaa kilpiohjelmistoa käytössä.
 
Vara-autot Tampereella siis #201 pysyvästi (Lahti Scala) ja #171 tilapäisesti (Ikarus E94). molemmat siis L94UB 6x2:ia. #306 on tänään toimitettu pois samalla, kun nämä tuotiin.

Uudet autot löytynevät bussit 2008 listauksesta.

Tässä vielä aiheeseen liittyvää kuvitusta:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös