Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/31

Viestiketju: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

  1. #16
    b57
    b57 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Linjasta 10 kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Väinö Paunu Oy. Tarjouksen kaksi linja-autoa ovat normaalin kokoisia, jäähdytysilmastoituja ja maalattu tilaajaväreihin.



    Mihin tarvitaan midibussrja???

  2. #17
    jtm
    jtm on nyt kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut b57 Näytä viesti
    Linjasta 10 kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Väinö Paunu Oy. Tarjouksen kaksi linja-autoa ovat normaalin kokoisia, jäähdytysilmastoituja ja maalattu tilaajaväreihin.



    Mihin tarvitaan midibussrja???
    Minun mielestä linja 8 olisi ainakin sopiva. Ja jos lähtee miettiin jotain muuta niin 31. Viikonloppuna linja 3 olisi mun mielestä hyvä.

  3. #18
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Onko se omapäinen kuski se vanha rääkkä-mummo vai se nuori nainen?
    Vaikea ainakaan uskoa, että kyseessä olisi Santra, eli se nuori naiskuljettaja (puolituttu, joten siksi vaikea uskoa :P). Ja onhan Atro Vuolteella mieskuskeja, joka kerta 32:lla matkustaessani on ollut eri kuski.

  4. #19
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Minun mielestä linja 8 olisi ainakin sopiva. Ja jos lähtee miettiin jotain muuta niin 31. Viikonloppuna linja 3 olisi mun mielestä hyvä.
    Lisättäköön tuohon vielä 14. En kannata kuitenkaan midibussien hankkimista hiljaisen ajan käyttöön, koska niistä täytyy maksaa vaunupäivän kustannus myös silloin, kun tarvitaan isoja busseja, ja isojen bussien vaunupäivästä joutuu maksamaan myös hiljaisena aikana, vaikka seisoisivat varikolla. Esimerkiksi kolmoselle ei ole mitään järkeä hankkia viikonloppuja varten erillistä kalustoa, vaan ajaa 5% täyttöasteellakin normaalimittaisilla busseilla.

    Entä, jos yhtäkkiä esim. TAKK:lta nouseekin viikonloppuiltana 40 ihmistä kyytiin, vaikka normaalisti sieltä ei jollain vuorolla tule ketään? Midibussista ei olisi hirveästi apua.

  5. #20

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Vaikea ainakaan uskoa, että kyseessä olisi Santra, eli se nuori naiskuljettaja (puolituttu, joten siksi vaikea uskoa :P). Ja onhan Atro Vuolteella mieskuskeja, joka kerta 32:lla matkustaessani on ollut eri kuski.
    Eipä olekaan, tuo "Santra" on tosi asiallinen kuljettaja.

  6. #21
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Tulipahan mieleen tuosta kymppilinjasta... Mielenkiintoista nähdä millaista kalustoa sinne tulee. Jatkaako Paunu edelleen Volvojen hankkimista vai palaako se takaisin Scalaan. Nythän mahdolliset Volvot tuotaisiin Puolasta, kun Tampereen tehdas loppuu. Ja ilmeisestikin samalla tilataan uusia autoja enemmän kuin tuo 1 kappale.

    Ja se toinen auto lienee joko #53 tai #75 - näistä ensimmäinen soveltuisi paremmin pituutensa puolesta.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  7. #22

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    No kaksi Volvoa Paunulle pitäisi tulla tänä vuonna, mutta ne on tilattu Tampereen tehtaalta, jossa on menossa todella todella pitkä Italialainen-lakko.. Eli katsellaan..

  8. #23
    jtm
    jtm on nyt kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Olisikohan mahdollista että 10:llä näkisi Ajokki Expressin tai Wiiman?? Tuskinpa ne maalaa niihin 10. Toisin tuurilla siellä voisi nähdä Paunun #90 tai #91, mutta tuskinpa niitäkään. Voiko siellä mennä muuten Paunun omissa väreissä autoa? Jos menisi niin tulisiko sakkoa?

  9. #24
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2950

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Voiko siellä mennä muuten Paunun omissa väreissä autoa?
    Ihan varmasti tulee menemään, autoja tarvii välillä huoltaakin. Kun autoja tässä vaiheessa tulee kaksi näihin tilaajan hömppäväreihin, niin ainakin toinen auto linjalla tulee oleen välillä Paunu-värinen.

    Mutta eiköhän linjalle tule Volvo 8700RLE (uusi, EEV) ja Lahti402/L94. Varalla voi sit nähdä mitä vain matalalattiaista kalustoa (eli Scalaa, 402:sta Scaniana ja Volvona ja miksei vaikka 8700:aakin)
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  10. #25

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Olisikohan mahdollista että 10:llä näkisi Ajokki Expressin tai Wiiman?
    Mikä vain on mahdollista, mutta todennäköisyyksiä ohjaa tilaajan liikennöitsijälle asettamat sakkorangaistukset poikkeustilanteissa. Esimerkiksi korkealattiaisella kalustolla ajamamisesta menettää 20% liikennöintikorvauksista. Tilaajavärien puutteesta taisi mennä sakkoa 5%.

  11. #26

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Olisikohan mahdollista että 10:llä näkisi Ajokki Expressin tai Wiiman?? Tuskinpa ne maalaa niihin 10. Toisin tuurilla siellä voisi nähdä Paunun #90 tai #91, mutta tuskinpa niitäkään. Voiko siellä mennä muuten Paunun omissa väreissä autoa? Jos menisi niin tulisiko sakkoa?
    No tuskin noita Expressejä enää kauheasti linjalla 10 nähdään, eli kun autoja ei ole enää, kuin kolme jäljellä ja kaikki liikkuvat Sahalahden suunnalla. Samoin Wiimalaisista ei ole käytännössä jäljellä, kuin 62, 64, 65 ja 70 jotka kaikki ovat vaki tehtävissä Ruutanan ja Sahalahden suunnilla. Noita vanhempia 402 lahtelaisia on sitten useampia irtonaisena. Mielestäni tuo tilaajavärien pakkokäyttö kuvastaa varsin pahasti Tampereen kaupungin Liikennelaitoksen viimeisiä monopolin säilytyksen yskähteleviä yrityksiä. Ei todellakaan missään muussa kaupungissa tai kilpailutuskohteessa ole moisia kaluston väritykseen kohdistuvia vaatimuksia.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    33

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Ihan varmasti tulee menemään, autoja tarvii välillä huoltaakin. Kun autoja tässä vaiheessa tulee kaksi näihin tilaajan hömppäväreihin, niin ainakin toinen auto linjalla tulee oleen välillä Paunu-värinen.

    Mutta eiköhän linjalle tule Volvo 8700RLE (uusi, EEV) ja Lahti402/L94. Varalla voi sit nähdä mitä vain matalalattiaista kalustoa (eli Scalaa, 402:sta Scaniana ja Volvona ja miksei vaikka 8700:aakin)
    Lopetetaanpa arvailu ja kerrotaan asiat.
    Toinen linjan 10 busseista on 402 Lahtikko no 81, joka oli viime syksynä lähikontaktissa Länkkärin kanssa vanhan rollikkkahallin tienoilla. Bussi valittiin mm. siksi, että se sattuneesta syystä pääsi perusremonttiin, jossa siihen mm. sattumalta asennettiin kilpailutuksen ehdot täyttävä linjakilpi.
    Kasiykkönen tulee saamaan uusissa väreissä numeron 121 ja bussi tupsahtikin muutama päivä sitten pihaan uusissa väreissä.
    Täytyy myöntää, että oli vähän ovela olo katsella Paunun pihassa TKL:n väristä paunulaista.

    Toinen linjan bussi tulee olemaan uusi Volvo 8700RLE, joka täyttää tiukimman EEV-päästönormin. Tuokin bussin piti olla pihassa näihin aikoihin, mutta Ruskon tehtaan lopettamistieto sai tuotantolinjan tökkimään ja auto nähtäneenkin ajossa vasta vähän syysliikennekauden alkamisen jälkeen. Se tulee kuitenkin Rukosta ja kantaa numeroa 122.
    Tästä nokkelimmat voivatkin jo arvata, millaisia numeroita on tulossa, jos Paunu voittaa jatkossa lisää näitä Tampereen sisäisiä linjoja.

    Vara-autojakin on arvuuteltu.
    Niinä tulee olemaan iso joukko jo olevia tai tulevia Paunun värisiä jäähdytysilmaistotuja matalalattiabusseja. Minua oikeastaan kiinostaisi tietää, miten iso osa maan jäähdytysilmaistoiduista matalalattioista on paunulaisia, kun muualla Suomessa ei juurikaan kaupunkimatkaajaa hellitä ilmastoinnilla.
    Jos joku hyvä tilastonikkari tämän lukee, niin laitahan tietoa viestiketjuun.
    Ajokki Expressejä tai wiimalaisia tuskin kymppilinjalla nähdään, kun ei niitä pihassamme muutoinkaan enää kauan ole.

    Pihaamme tänä suvena ilmestyvien katureiden määrääkin on täällä arvuuteltu hiven virheellisesti. Niitä tulee Ruskosta 4 kappaletta, joista yksi on tuo no 122.

    Myös vaaditusta TKL:n värityksestä on taitettu peistä täällä. Kyllähän eri väritys vähän kangistaa ja kallistaa etenkin linjoilla, joilla ei ole seitsemää autopäivää viikossa. Toisaalta ymmärrän tilaajan toivetta yhtenäisvärityksestäkin, vaikkakin sillä ei juurikaan ole merkitystä pysäkillä bussia odottavalle, kun nokassa kumminkin lukee Paunu.

    Enempi keskustelisin ympärimaalatuista mainosbusseista. Me Paunulla arvostamme omaa brändiämme ja ainakaan lähitulevaisuudessa ei matalalattioidemme kyljissä tulla näkemään isoja ulkopuolisten mainoksia.
    Harkitaan sitten uudelleen, jos rahat käyvät niin vähiin, että mainosrahat ovat tärkeämpiä kuin puhdas oma brändi!
    Hyvää kesää ja Jussia kaikille!
    Masi

  13. #28
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut masi Näytä viesti
    Niinä tulee olemaan iso joukko jo olevia tai tulevia Paunun värisiä jäähdytysilmaistotuja matalalattiabusseja. Minua oikeastaan kiinostaisi tietää, miten iso osa maan jäähdytysilmaistoiduista matalalattioista on paunulaisia, kun muualla Suomessa ei juurikaan kaupunkimatkaajaa hellitä ilmastoinnilla.
    Tämä on ihan totta. Esimerkiksi Helsingissä on väitetty, että ilmastointi ei paikallisbusseissa kannata, koska ovia availlaan niin usein ja kylmä ilma lähtee pois bussista. Käsittääkseni kuitenkin Paunulla on nähty ilmastointi silti hyväksi asiaksi, siitä ei siis tule turhan paljon lisäkuluja? Matkustusmukavuuttahan se parantaa huomattavasti kuumina päivinä, jota ei ole tarpeeksi mietitty Suomessa.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  14. #29
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Tämä on ihan totta. Esimerkiksi Helsingissä on väitetty, että ilmastointi ei paikallisbusseissa kannata, koska ovia availlaan niin usein ja kylmä ilma lähtee pois bussista. Käsittääkseni kuitenkin Paunulla on nähty ilmastointi silti hyväksi asiaksi, siitä ei siis tule turhan paljon lisäkuluja? Matkustusmukavuuttahan se parantaa huomattavasti kuumina päivinä, jota ei ole tarpeeksi mietitty Suomessa.
    Helsingin sisäisen bussiliikenteen ensi vuodenvaihteessa voimaan tuleviin uusiin liikennöintisopimuksiin, siis niihin, joita Helb alkaa liikennöidä, on uusiin busseihin tulossa täysilmastointi. Ja ilmastointi on nyt yksi laatupisteitä nostava asia jatkossakin HKL-liikenteessä ja toivottavasti myös YTV-liikenteessä.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  15. #30

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    113

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Tämä on ihan totta. Esimerkiksi Helsingissä on väitetty, että ilmastointi ei paikallisbusseissa kannata, koska ovia availlaan niin usein ja kylmä ilma lähtee pois bussista.
    Lämmitys taitaa silti olla ihan kaikissa, vaikka sitä voisi pitää turhana vastaavalla argumentoinnilla. Ja kylmähän busseissa usein talvella onkin, paitsi sillä jalalla joka on "punahehkuisena" hohkaavan patterin vieressä... Talvisaikaan taitavat ihmiset järjestään olla pukeutuneita keliin sopivasti, mutta kesäaikaan edes suomessa ei aina pysty julkisilla paikoilla liikkumaan niin vähissä pukineissa mitä keli vaatisi

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.12.2010, 12:14
  2. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 15.08.2010, 10:14
  3. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 09.01.2010, 11:07
  4. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2008
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 21.11.2008, 11:22
  5. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007
    kirjoittanut Allison foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 24.07.2008, 00:02

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •