TKL kalustopoistot 2008

Sinällään jälleen yllättävä veto, että poistoja telien osalta jatkettiinkin ensinnä matalalattioiden osalta. Tosin ilmeisesti on kyse yksilöllisistä teknisistä vaikeuksista?

Syksyllä liikenteeseen on tulossa ehkä 3-5 auton lisätarve, 8 auton ajot luultavimmin menetetään (7+10+27) ja ymmärtääkseni 9 uutta autoa olisi vielä tulossa. Saan siis laskelman, että noin 12 autoa voisi vielä saada lähtöpassit tämän vuoden aikana. Kuulostaako sisältävän mitään perää?
 
Saan siis laskelman, että noin 12 autoa voisi vielä saada lähtöpassit tämän vuoden aikana. Kuulostaako sisältävän mitään perää?
Välttämättä näin montaa autoa ei tarvitse kuitenkaan vielä heittää pois. Jätti-Wiimat poistunevat varmasti kesään mennessä, mutta mitä muuta? Noista -93 -vuoden hankinnoista 15 vuoden ikään ennättävät tänä vuonna ainoastaan autot #610, #615 ja #616, #612-#614 tulivat liikenteeseen vuoden -94 puolella. Ens talven liikennemäärät tietysti ratkaisevat tämänkin asian...

#210:n poistuminen ei ainakaan minua yllättänyt, se kun on yksi näistä laiskoista ja pienitehoisista voithin askilla varustetuista Volvoista. Toivottavasti muuten jokin näistä ensimmäisistä matalista teleistä aikanaan museoidaan, todennäköisin yksilö tähän tarkoitukseen olisi #211.
 
Mihin tuo 3-5 auton lisäys tulee? Vastatkaa te joilla tietoa ja /tai arveluja on!

Ei tarvitse odottaa yhdyskuntalautakunnan päätöksiä. Sitä vartenhan foorumi että siellä spekuloidaan.
 
#210:n poistuminen ei ainakaan minua yllättänyt, se kun on yksi näistä laiskoista ja pienitehoisista voithin askilla varustetuista Volvoista.
Ehkä asian voi nähdä siinä valossa, että koneen korjaaminen olisi ollut liian kallis juttu TKL:lle (vaikka vastaavia ehjiä löytyisi pk-seudulta lähiaikoina vapautuvista Säffleistäkin).
 
Mihin tuo 3-5 auton lisäys tulee? Vastatkaa te joilla tietoa ja /tai arveluja on!

Rahola-Kaarilan uudistus veisi 2 autopäivää ja Tampella-Hermian uudistus nettona 1 auton. Linjalle Atala-Hermia on esitetty 1 autoa ja 1 autopäivä jäisi vielä Y-vuorovaraukseen. Raha puhuu, joten välttämättä yhtä ainutta uudistusta ei toteuteta, malttia.
 
Ilmeisesti Tkl:n bussi #207 on poistettu, koska rahastuslaitteet oli poistettu, kun Y23:lla siittä porhalsin ohi tänä aamuna Nekalan hallilla. Ja tuskinpa siihen Pusatecejä ollaan asentamassa. Etukilpi oli kummallisen rikkinäisen näköinen ja kilvissä oli 06 säröisinä numeroina.
 
Tkl:n auto #207 on myyty. Selvitän huomenna mihin on myyty, jos muistan.
 
Tiedätkö minkä ihmeen takia se ollaan jo poistamassa. Sitäkö se #206 tai #208 on ollut korvaamassa? Olisikohan sieltä muuten lähdössä toinenkin nivel meinaan #401 tai # 404?
Jos jokin uukkari lähtee, niin ehkä esim. hajoamisen takia. Mitään muuta syytä on vaikea keksiä tässä tilanteessa, koska sarjan autoilla voisi ajella vuoteen 2011 asti. Ovathan vanhimmat nivelet toki keränneet suuren määrän kilometrejä ja ovat kuluneita. Ne eivät myöskään taida olla niitä kaikkein pieniruokaisimpia autoja. Jos ja kun nivelautoille ei ole enää niin suurta tarvetta, on luonnollista kaikkien muiden mainittujen syiden vuoksi, että niveliä lähtee pois. Harmi sinänsä, uukkarit kun ovat juuri niitä kaikkein mukavimpia autoja ja mielestäni niveliä voisi olla liikenteessä enemmänkin kuin nyt... Toivotaan että yksi uukkari päätyy lopulta museoon.
 
Voisiko tuollaisen vanhan käytöstä poistetun auton lunastaa omaan käyttöön? Paljonkohan maksaisi? :redface: :wink:
 
Jos jokin uukkari lähtee, niin ehkä esim. hajoamisen takia. Mitään muuta syytä on vaikea keksiä tässä tilanteessa, koska sarjan autoilla voisi ajella vuoteen 2011 asti. Ovathan vanhimmat nivelet toki keränneet suuren määrän kilometrejä ja ovat kuluneita.

Kyllä tämä nyt tarkoittaa että nivelautojen aika Tampereella alkaa oleen mennyttä, vaikka jäljelle jääkin vielä uudempaa kalustoa. Ei siis ole mikään mahdottomuus, että tässä seuraavan vuoden aikana poistuisi kaikki 1996-malliset nivelautot. Puhettahan asian tiimoilta on ollut ennenkin, mutta nyt alkaa konkreettiset toimet nivelten poistamiseksi.
 
Takaisin
Ylös