Väinö Paunu Oy

Oliskos muuten ihan mahdoton pyyntö, että rupeaisivat Paunun kaikki kuskit käyttämään paikkuri-Scaloissa myös takaikkunassa linjanroa, kun sitä varten on vermeet kuitenkin olemassa.

Näitä Scalansa takasoikioon linjanron sytyttäneitä kuskeja on aika vähän- vähemmistö veikkaisin.

Kuten jo Miska aiemmin valaisi asiaa, ei takana ole linjakilpilaitteita muissa, kuin uusimmissa ledinäytöin varustetuissa Scaloissa. Niissäkään yksilöissä, joissa takana näyttö on, ei suinkaan ole kuljettajan päätettävissä, näytetäänkö siellä linjanumeroa vai ei. Ohjausyksiköstä valitaan vain linjanumero, jonka perusteella laite näyttää ennalta ohjelmoidut tekstit ja/tai numerot kaikissa järjestelmään kytketyissä näytöissä. Mikäli ohjelmoija on päättänyt, että jollakin vuorolla ei takakilvessä näytetä mitään, niin siihen on kuljettajan tyytyminen. Mikäli sanalla "vermeet" viitataan A4 -merkkisen kilvityslaitteistoon paksulla tussilla höystettynä, vedän sanani tässä yhteydessä takaisin ;-) Kuitenkaan, tuossakaan tapauksessa en aio itse, enkä usko kenenkään kollegankaan ryhtyvän A4-talkoisiin takaikkunan suunnalla...

Ps. Ei varmastikaan olisi pahitteeksi itse kunkin hieman miettiä, josko asioista kannattaisi ottaa pikkuisen selvää ennen syytteiden jakamista mihinkään suuntaan...
 
Viimeksi muokattu:
No ei tuossa Ozzy ole ketään syytellyt,vaan esittänyt toiveen että niitä takakilpiä käytettäisi jos autoissa sellaiset on.
 
Kun kerran puheeksi tuli noi takalinjakilvet Scaloissa, niin jotenkin olisi sellainen tunne, että tämä muotoon valettu linjakilpeä varten tehty osio takaikkunaa peittämässä olisi hankittu juuri sitä silmällä pitäen, että mahdollisen kilpailutuksen tullessa, siihen saadaan nopeasti asenenttua mahdollisesti kilpailutuksessa vaadittu linjakilpimoduuli.

Samaahan viestii myös 1+2+0 ovisissa Scaloissa oleva selvä "leikkaus" kylkipelleissä mahdollista takaovea ajatellen.

Ja kun kerran paikkureista on puhe, niin Pirkkalassa oli aika vahvat käsitykset siitä, että tänä vuonna hankitaan jotain muuta kuin Scalaa - eli valloilla on käsitys, että Pirkkalaan tulee kaksi uutta Volvoa ja muualle lähiliikenteeseen toiset kaksi.

eli 4 kpl Volvo B7RLE / 8700LE on odotettavissa, jos vaan ennusmerkit, eli vahvat huhut pitävät paikkansa.
 
Ja 99,9% varmuudella auto 63 eli Vovo B9/10 m Wiima K202 UVM-163 kokee saman kohtalon, kolarin seurauksena. Autotilanne lienee varsin kaoottinen, jälleen kerran...
 
Ja 99,9% varmuudella auto 63 eli Vovo B9/10 m Wiima K202 UVM-163 kokee saman kohtalon, kolarin seurauksena. Autotilanne lienee varsin kaoottinen, jälleen kerran...
Kilpien pitäisi kai olla UVM-167? ;)

Sen sijaan ex. Vantaan Liikenne 163 eli UVM-163 oli ajossa Vantaalla vielä 31.12.1999, jonka jälkeen se on poistunut mitä ilmeisimmin ulkomaille.
 
Paunun ensimmäinen Pusatec PT10 + PT11-yhdistelmä on nyt ilmestynyt linjakäyttöön Pirkkalan autossa #53. Ohjelmisto on pysäkkipohjaisena, eli km-pohjaisesta rahastuksesta siirrytään nyt sitten Buscomista tuttuun rahastamiseen.
 
Siis, teknisesti ottaen säilyyhän rahastus edelleen km.-pohjaisena, vaan tarkkuus lisääntyy pysäkkikohtaisella matkanmyymisellä.
 
1 kpl uusia autoja, #122 on muuten samanlainen kuin vuosi sitten tulleet #54 ja #55, tosin moottori päästelee vieläkin puhtaampia päästöjä, sivulinjakilpi löytyy ja väritys on tällainen yksinkertainen sinivalkoinen. Istuimissakin luki VOLVO eikä KIEL. Teknistä tietoa löytynee oheisesta kalustokortista.

ja sisältä se näyttää tällaiselta:


ja lisää autoja Ajokilta odotellaan vielä tässä kuussa...
 
Viimeksi muokattu:
Loput kolme muuta 8700-sarjalaista tulevat aivan muutaman päivän sisään ja oikeastaan vähän pakkokin, koska Ruskon tehdas lyö ovensa kiinni kahden viikon sisään.
 
Kiintoisa yksityiskohta tuosta #122:sta: Auton lastenvaunupaikkaa ennen oleva penkkipari on irroitettava. Asian voi todeta sen alla olevasta podesterin palasesta. (kuva) Mitenköhän yleinen moinen järjestely onkaan noin muuten sitten...?
 
Ja seuraava uutuus on sitten #81. Rekisteri näytti olevan RAI-581 ja auto liikkuu Pirkkalan liikenteessä.
 
Paunu #63 RAI-563 YV3R6N2238A128936 / 3863 oli tänään 23.9. Nekalassa.
 
Takaisin
Ylös