Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: Nykybussien räminä

  1. #1
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Nykybussien räminä

    Matkustinpa JT:n mainitsemalla viimeisellä Paunu Oy:n "kasitonnisella" eilen. Täytyy todeta, että valitettavasti tuo parikymmenvuotias vanhus tarjosi kyytiä paljon vähemmin kilinöin, kolinoin ja räminöin kuin myöhemmin samana päivänä koematkustamani vuoden 2002 mallia ollut Scala...

    Tokihan tuo ei tuota kasitonnista tee uudeksi tai saasteettomaksi tai matalalattiaiseksi... Lähinnä kirjoitukseni tarkoitus onkin herättää keskustelua siitä, miksi nykyautoista ei saada tehtyä yhtä jämäkän tuntuisia, kuin tuo -84 vuoden B10M/Ajokki on edelleen siitä huolimatta, että kilometrejäkin taitaa olla takana jonkun verran.

    MODEDIT/kuukanko: JT mainitsi Paunun viimeisen Ajokki 8000:n tässä ketjussa. Tämä ketju on jaettu siitä omakseen
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 29.04.2006 kello 17:54.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  2. #2
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J
    Tokihan tuo ei tuota kasitonnista tee uudeksi tai saasteettomaksi tai matalalattiaiseksi... Lähinnä kirjoitukseni tarkoitus onkin herättää keskustelua siitä, miksi nykyautoista ei saada tehtyä yhtä jämäkän tuntuisia, kuin tuo -84 vuoden B10M/Ajokki on edelleen siitä huolimatta, että kilometrejäkin taitaa olla takana jonkun verran.
    Nykyisin uusissa autoissa ikkunoidenpuitteet päällystetään muovilla lähes kaikissa autoissa, kun taas vanhoissa Laatikko-wiimoissa ja varmaan myös Ajokeissa karmit ovat metallia. Töyssyissä ja mutkissa muovipäällysteet aiheuttavat uusissa autoissa kitinää, eikä näin ollen vanhoissa busseissa ole tämäntapaisia ääniä.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus

    Itsekin olen ihmetellyt samaa. Matkustimme muutama vuosi sitten MCW:n kanssa Kuopion Liikenteen 19 vuotta vanhalla, entisellä Vantaan Liikenteen Wiima K-200 bussilla. Eipä sekään pitänyt mitään meteliä itsestään - Volvo B58:n normaalia äänimaailmaa lukuunottamatta.

    Matalalattiaisuus tuntuu lisäävän kolinan määrää. Ainakin jousituksen kolina tuntuu kuuluvan huomattavasti herkemmin kuin korkealattiaisissa busseissa. No, ehkä matalalattiabusseissa on tilanpuutteen vuoksi jouduttu tinkimään joistain asioista - kuten äänieristyksestä. Yhtenäisrakenteiset (matalalattia)bussit tuntuvat olevan hiljaisempia ainakin korinsa osalta.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •