Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pahinta siinä on että uusien laiturikatosten tulisi olla aseman takana eikä etupuolella. Saa nähdä miten bussien liikenne pärjää etupihalta käsin tulevaisuudessa, kun uusi uljas kauppakeskus nousee aseman takapihalle.Näin suunitelma kuvat silloin aikoja sitten netin kautta Aamulehdessä, oli aika pahan näköinen.
Itse taas pidän Keskustorin katosta ihan onnistuneena tapauksena. Katos ei peitä oikeastaan Keskustorin neljästä jugend-talosta muuta kuin Selinin talon, joka onneksi on myös (omasta mielestäni) vähäeleisin näistä neljästä. Kiitos uuden Keskustorin on koko torin (jälleen omasta mielestäni) hienoin rakennus Palanderin talo saatu kokonaan näkyville. Katos soveltuu aika hyvin modernin ulkonäkönsä huomioon ottaen vanhojen talojen kanssa yhteen. Varsinkin iltavalaistuksessa katos on komeimmillaan. Mutta arkkitehtuuri on aika pitkälti mielipidekysymys. Se mikä miellyttää omaa silmää ei välttämättä miellytäkkään toisen silmää.No Mniä en pidä Keskustorinkaa uusista katoksista.
Ne peittävät hienot rakennukset ja näyttävät ufoilta.:tongue:
Muuhun liikenteeseen liittyvät linja-autot joutuvat kiltisti jonottelemaan liikennevaloissa ja samalla kello raksuttaa, myöhästymiset ovat luokkaa 5-30 min pahimmillaan varsinkin pohjoiseen , sekä länteen.
Ahaa, mitenkäs esim rautatienkadun, teiskontien yms.Hätäratkaisuna tilanteeseen tulee mieleen hyödyntää etelään vievää moottoritietä niin, että kaukoliikenteen pikavuorobussit menisivät uusittavan (ainakin aluksi) ruuhkattoman eteläisen kehätien kautta pohjoiseen, itään sekä länteen. Yhtä hyvinhän tämä ei palvelisi matkustajia, mutta auttaisi tuohon ruuhkaongelmaan. Onko otettu yhteyttä linja-autoaseman uudistuksesta vastaaviin tahoihin ja kysytty, että miksi on tehty tällaisia ratkaisuja?
Muuhun liikenteeseen liittyvät linja-autot joutuvat kiltisti jonottelemaan liikennevaloissa ja samalla kello raksuttaa, myöhästymiset ovat luokkaa 5-30 min pahimmillaan varsinkin pohjoiseen , sekä länteen.
Neste löytyy senkin jälkeen noin 100 metriä kauempaa. Ratinan Shell on aikansa elänyt. Muutaman vuoden päästä Ratinan kauppakeskus palvelee myös kuljettajia.Kuljettajille ei ole luvassa minkäänlaisia taukotiloja, eikä muitakaan palveluja, varsinkin kun Ratinan Shell puretaan.
Ei sieltä linja-autoasemalta kai mitään sataa bussia tunnissa lähde? Kyllä kai nyt normaalit liikennevalot jokaisen valokierron (yleensä 1-2 min) aikana useamman auton päästävät läpi?
Mikäli tuon oikein ymmärsin, niin lähtevät bussit joutuvat ensiksi odottamaan että Vuolteenkatua ajava liikenne antaa niille tilaa liittyä linja-autoaseman pihalta muun liikenteen sekaan, ja sen jälkeen ollaan vasta liikennevaloissa.
Jokainen Tamperelainen tietää kuinka joustavia täällä ollaan liikenteessä, varsinkin ruuhka-aikaan...
Mitä tulee itse pääasiaan, eli matkakeskukseen, niin pidän jopa käsittämättömänä, että Tampereelle ei tehty oikeata matkakeskusta, jossa junat, TKL ja kaukobussit ovat toisiensa vieressä. Eihän tämä tuleva malli mikään keskus ole. [...] Tätäkin ajatellen matkakeskuksen paikka olisi nimenomaan ollut rautatieaseman vieressä.