Linja-autoaseman remontti

Mitä tulee paikallispäällikön kommentteihin, niin niistä on uskomattomasti unohtunut tai vääristynyt monikin asia. Eli linja-autoaseman laiturikentältä ei nykyisellään, laitureitten sijoitussuunnasta johtuen pääse lähtemään , kuin yhtä reittiä, eli suoraan Vuolteenkadun ja Hatanpäänvaltatien valoihin yhdessä yksityisliikenteen kanssa...Edelleenkin MH:n jakoautot vievät lastauspaikkoja linja-autoilta. Kuljettajille ei ole tarjolla minkäänlaisia maksuttomia taukotiloja linja-auto asemalta puhumattakaan wc tiloista.


Hei

Linja-autoaseman pihalta pääsee lähtemään Vuolteenkadun tai Hatanpään valtatien pihaliittymien kautta. Tarkoitus on, että ne bussit, jotka menevät rautatieasemalle taikka yleensäkin samaan suuntaan, poistuvat aseman pihalta Vuolteenkadun kautta. Sen sijaan etelään lähtevät käyttävät Hatanpään valtatien puoleista pihaliittymää. Tällä tavalla on toimittu jo yli kolme viikkoa, joten voidaan olettaa järjestelyn toimivan ainakin kohtuullisesti. Laitoin vielä liitteeksi piirustuksen pihajärjestelyistä, johon on laitettu 15 metrin bussit oikeassa mittasuhteessa. Kuten näette siitä, niin laiturissa olevan bussin molemmin puolin mahtuu kulkemaan kaksi bussia rinnakkain. Ainoastaan alueen päädyssä, jossa bussit tekevät käännöksen, ei kahta mahdu rinnakkain, mutta luulisin tämän olevan ongelmista pienin.

Rahtivarasto, lastausalueet, eivätkä muutkaan liiketoiminta-alueet ole tarkoitettu taukojen pitopaikaksi, joten niin Matkahuollon henkilöstölle kuin bussikuljettajille on varattu omat taukotilat muualta rakennuksesta. Bussikuljettajien taukotiloihin, jotka sijaitsevat aseman toisessa kerroksessa, pääsee ainoastaan henkilökohtaisella kulkunapilla. Tämän saat kuitattua omalta työnantajaltasi, joten olethan esimieheesi yhteydessä.



Parhain terveisin

Tomi Nieminen, aluepäällikkö
Länsi- ja Keski-Suomen alue
Oy Matkahuolto Ab, Hatanpään valtatie 5-7, 33100 Tampere
gsm: 0400 656 244, fax: 0420 656 244
mailto:tomi.nieminen@matkahuolto.fi matkahuolto.fi
 

Liitetiedostot

  • liikennealue.jpg
    liikennealue.jpg
    111.7 KB · Lukukerrat: 244
Tästähän tulee varsin erikoinen yhtälö loppujen lopuksi, eli kuka maksaa ja miksi ? Tampereen kaupungin tavoitteena vuokranantajana, nämäkin paperit nähneenä, oli että linja-autoaseman toimintaedellytykset pysyisivät entisellään ja myöskin se että liikennehenkilökunnan työntekoa ei heikennettäisi millään muotoa. Nyt siis Mh:n edustajan, eli vuokralaisen, mielipide on , että linja-autoaseman kaikki kuljettajatilat ovat maksullisia, Mh:n rahtia kuljettavien linja-autojen paikoitusongelmat ei kuulu Mh:lle, viekööt autonsa mihin vaan kunhan MH:n omat jakoautot saavat tilaa. Sitten kun valtamediassa joku rohkea henkilö uskaltaa moittia MH:n toimintaa, hänet leimataan turhan narisijaksi.Ehkä napittomien kuljettajien kannattaisi perustaa oma saniteettitila johonkin MH:n konttorin ulko-oven pieleen. Ainakin minun ja varsin monen muunkin työkseen linja-autoa ajavan mielestä Matka Huollolta on kokonaan unohtunut, se kuka tai ketkä tuovat MH:n pussiin omalla selkänahallaan suurimman tuloksen, eli linja-auto yhtiöiden rahtia kuljettavat kuljettajat.
 
Hei Timo

kyllä sen kulunvalvontanapin saa ihan ilmaiseksi, ei siitä tarvitse mitään maksaa. Myös kahvilasta olemme antaneet kuljettajille ilmaiseksi poletteja, joilla on päässyt yleisö-wc:en


Parhain terveisin

Tomi Nieminen, aluepäällikkö
Länsi- ja Keski-Suomen alue
Oy Matkahuolto Ab, Hatanpään valtatie 5-7, 33100 Tampere
gsm: 0400 656 244, fax: 0420 656 244
mailto:tomi.nieminen@matkahuolto.fi matkahuolto.fi
 
No näin "ansaitulla" pitkällä vapaalla ei voi kauheasti itse testata, mutta työtovereiden kokemuksia tässä eteenpäin yritän viedä. Tällai ulkopuolisen kautta eivät kauheammin vihoja niskoilleen saa, kauhulla odotan ensi kesäkuuta, kun joudun taas työelämän pyörteisiin.no oli miten oli Wc- pulmaa ei ole vieläkään ratkaistu, autojen pysäköinti ongelmaa ei ilmeisesti edes haluta ratkaista
 
no oli miten oli Wc- pulmaa ei ole vieläkään ratkaistu, autojen pysäköinti ongelmaa ei ilmeisesti edes haluta ratkaista

Pitääkö tätä tulkita niin, että Väinö Paunu Oy ei anna taukotilojen kulunvalvontanappia niille kuljettajille, joilla ei ole ajosarjaan merkittyjä taukoja Tampereen linja-autoasemalla? Täällä kerrotun perusteella Matkahuolto antaa kulunvalvontanapit ilmaiseksi liikennöitsijöille, jotka sitten jakavat ne kuljettajilleen oman harkintansa mukaan.

Matkahuollolla ei tiettävästi ole poliisin valtuuksia, joten rahtiterminaalin puolelle väärin pysäköityjen ajoneuvojen, niin bussien kuin muidenkin, sakottamiseksi ei Matkahuolto voi oikein tehdä mitään. Toki poliisille voidaan tehdä ilmoituksia, mutta taitaa moinen parkkisakkojen jakaminen jäädä kiireellisempien keikkojen jalkoihin. Vai oliko kyse siitä, että mielestäsi Matkahuollon jakeluautoja ei saisi lastata Matkahuollon vuokraamalla tontilla?
 
Matkahuollolla ei tiettävästi ole poliisin valtuuksia, joten rahtiterminaalin puolelle väärin pysäköityjen ajoneuvojen, niin bussien kuin muidenkin, sakottamiseksi ei Matkahuolto voi oikein tehdä mitään. Toki poliisille voidaan tehdä ilmoituksia, mutta taitaa moinen parkkisakkojen jakaminen jäädä kiireellisempien keikkojen jalkoihin.

Eli matkahuolto nostaa kädet pystyyn ja sanoo että väärinpysäköiville ei voi tehdä mitään? Ehkäpä ongelma alkaa sitten kiinnostamaan kun bussi ajetaan rahtipaketit kyydissä yöksi tallille ja katsotaan josko aamulla olisi tyhjä parkkiruutu missä purkaa rahdit...
 
Eli matkahuolto nostaa kädet pystyyn ja sanoo että väärinpysäköiville ei voi tehdä mitään?

Eiköhän Matkahuollossa oteta avoimin mielin vastaan ehdotuksia, joilla tuo pysäköintiongelma saataisiin ratkaistuksi eri osapuolia tyydyttävällä tavalla Suomen lakien puitteissa. Tosiasia lienee sekin, ettei maksavia asiakkaita kannata ryhtyä häätämään väkivalloin tai kiusaa tekemällä, vaikka olisivatkin pysäköineet väärin.
 
Pitääkö tätä tulkita niin, että Väinö Paunu Oy ei anna taukotilojen kulunvalvontanappia niille kuljettajille, joilla ei ole ajosarjaan merkittyjä taukoja Tampereen linja-autoasemalla? Täällä kerrotun perusteella Matkahuolto antaa kulunvalvontanapit ilmaiseksi liikennöitsijöille, jotka sitten jakavat ne kuljettajilleen oman harkintansa mukaan.

Matkahuollolla ei tiettävästi ole poliisin valtuuksia, joten rahtiterminaalin puolelle väärin pysäköityjen ajoneuvojen, niin bussien kuin muidenkin, sakottamiseksi ei Matkahuolto voi oikein tehdä mitään. Toki poliisille voidaan tehdä ilmoituksia, mutta taitaa moinen parkkisakkojen jakaminen jäädä kiireellisempien keikkojen jalkoihin. Vai oliko kyse siitä, että mielestäsi Matkahuollon jakeluautoja ei saisi lastata Matkahuollon vuokraamalla tontilla?
Siis Matkahuolloltahan ei mitään kukaan ilmaiseksi saa, Kaikkein eniten kaukoliikenneautojen toimintaa haittaavat Matkahuollon omat jakeluautot, jotka roikkuvat linja-autoille varatuilla paikoilla. Mitä tulee koko linja-autoaseman toimintaan, niin varsin outoa on ettei rahtipuolelle ole lainkaan haluttu tuoda wc-tiloja, ettei vaan kuljettajat ehtisi käydä...
 
Siis Matkahuolloltahan ei mitään kukaan ilmaiseksi saa, Kaikkein eniten kaukoliikenneautojen toimintaa haittaavat Matkahuollon omat jakeluautot, jotka roikkuvat linja-autoille varatuilla paikoilla. Mitä tulee koko linja-autoaseman toimintaan, niin varsin outoa on ettei rahtipuolelle ole lainkaan haluttu tuoda wc-tiloja, ettei vaan kuljettajat ehtisi käydä...

Olosuhteisiin nähden uudelle linja-autoasemalle saisi siedettävät olosuhteet, jos olisi vain halua. MH:n omille jakeluautoille tiukat pelisäännöt siihen saakka kunnes siirtyvät toiselle puolelle asemaa, sen valmistuttua. Tätä nykyä jakeluautot seisoo (käynnissä) parhailla paikoilla vieden busseilta paikkoja.

Wc ongelma olisi ratkaistu aika lailla yhtä yksinkertaisesti, jos vain halua olisi. MH:n omasta henkilökunnasta jopa löytyy tämän asian ihmettelijöitä. Alakerrassa on kuulemma kaksi vessaa, samoin ylhäällä. Matkahuollon henkilökuntaahan on niin paljon, että he tarvitsevat kaikki 4 vessaa käyttöönsä! Isompi ongelma lienee se, ettei nyt tavallisia bussikuskeja haluta päästää rappukäytävään, johon on saatu hienot lukot joka ikiseen oveen. Kas kun tuo MH:n toiminta on niin salaista, että päälliköiden pitää istua kolmen lukon takana. Tämän kulkunapin noutokin on tehty niin hankalaksi, etten ainakaan itse aijo sitä enää yrittää hakea, olkoot rahdit kulkematta viikonloppuisin. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!!!
 
Mitä tulee koko linja-autoaseman toimintaan, niin varsin outoa on ettei rahtipuolelle ole lainkaan haluttu tuoda wc-tiloja, ettei vaan kuljettajat ehtisi käydä...

Olen luullut, että bussiliikenteen aikataulu- ja työvuorosuunnittelusta vastaavat liikennöitsijät eikä Matkahuolto. Ilmeisesti luuloni onkin ollut väärä, eli nimenomaan Matkahuolto on suunnitellut kuljettajille niin tiukat ajosarjat, etteivät he ehdi käymään linja-autorakennukseen sijoitetuissa taukotiloissaan. Vai tulkitsinko nimimerkki deepthroatia jotenkin väärin?
 
. Tätä nykyä jakeluautot seisoo (käynnissä) parhailla paikoilla vieden busseilta paikkoja.

Jakeluautoille saisi erittäin helposti tehtyä ainakin tilapäisen lastaustilan vanhan rahtiterminaalin puolelle. Uusi laiturihan on noin puoli metriä vanhaa pihaa korkeammalla joten laituri/lastaustila olisi käytännössä jo tehtynä, ei tarvitsisi kuin hieman tasoittaa pihaa laiturin edestä. Mutta niinhän moni asia olisi helppo tehdä, jos vain olisi halua...
 
Olen luullut, että bussiliikenteen aikataulu- ja työvuorosuunnittelusta vastaavat liikennöitsijät eikä Matkahuolto. Ilmeisesti luuloni onkin ollut väärä, eli nimenomaan Matkahuolto on suunnitellut kuljettajille niin tiukat ajosarjat, etteivät he ehdi käymään linja-autorakennukseen sijoitetuissa taukotiloissaan. Vai tulkitsinko nimimerkki deepthroatia jotenkin väärin?
Niin en tiedä mikä on nimimerkki Miskan työnantaja, mutta ilmeisesti läheltä Matkahuolto yhtymää vissiin liippaa.On se varsin outoa, jos myös matkahuollon omat työntekijät purnaavat AKT:n lehdessä Wc- tilojen puuteesta Tampereen linja-auto aseman rahtipuolellla.
 
On se varsin outoa, jos myös matkahuollon omat työntekijät purnaavat AKT:n lehdessä Wc- tilojen puuteesta Tampereen linja-auto aseman rahtipuolellla.

Niinhan tuo Terminaalipäällikkö sanoi että parempi olisi ollut purkaa vanha ja rakentaa kokonaan uusi. Kyllähän sen voi arvata, mitä tulee kun taivaanrannanmaalarit museovirastosta määräävät jopa roskiksen paikan ja muodon.
 
Olosuhteisiin nähden uudelle linja-autoasemalle saisi siedettävät olosuhteet, jos olisi vain halua. MH:n omille jakeluautoille tiukat pelisäännöt siihen saakka kunnes siirtyvät toiselle puolelle asemaa, sen valmistuttua. Tätä nykyä jakeluautot seisoo (käynnissä) parhailla paikoilla vieden busseilta paikkoja.

Wc ongelma olisi ratkaistu aika lailla yhtä yksinkertaisesti, jos vain halua olisi. MH:n omasta henkilökunnasta jopa löytyy tämän asian ihmettelijöitä. Alakerrassa on kuulemma kaksi vessaa, samoin ylhäällä. Matkahuollon henkilökuntaahan on niin paljon, että he tarvitsevat kaikki 4 vessaa käyttöönsä! Isompi ongelma lienee se, ettei nyt tavallisia bussikuskeja haluta päästää rappukäytävään, johon on saatu hienot lukot joka ikiseen oveen. Kas kun tuo MH:n toiminta on niin salaista, että päälliköiden pitää istua kolmen lukon takana. Tämän kulkunapin noutokin on tehty niin hankalaksi, etten ainakaan itse aijo sitä enää yrittää hakea, olkoot rahdit kulkematta viikonloppuisin. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!!!
niin ja tähän hieman lisäten. eli Paikallispäällikkö on ehdottomasti kieltänyt kaikenlaisen kommentoinnin omalta väeltään ja myöskin erittäin agressiivisesti kieltänyt kuljettajilta mielipiteiden osoittamiset linja-autoaseman toiminnasta. muutenkin tuo MH:n salamyhkäinen toiminta linja-auto yrityksiä kohtaan on varsin outoa, kun käytännössö kaikki linja-autoliiton jäsenet ovat osakkaana MatkaHuollossa.Tiedä häntä, kuinka paljon MH vuodessa pimittää yrityksiltä rahtimaksuja, jotka systeemin toimimattomuuden vuoksi ei koskaan mihinkään kirjaudu, ja mihin ne rahat häviävät ? Kyllä se ainakin kuljettajana ihmetyttää, jos lastaat tietyltä asemalta 150 lähetystä, joista MH:n systeemi kutenkin kirjaa vain 100 lähetystä. Eli kenen taskuun se kolmannes rahtituloista menee ? Toinen asia on ne vajaapainoiset lähetykset. Montakin kertaa on joutunut nostelemaan Mh:n käsittelemiä lähetyksiä, joissa lukee 30 kg ja meikäläinen, joka on muutama vuosi sitten penkiltä nostanut 100 kg ei oikein jaksa tuota 30 kg lähetystä nostaa...
 
Takaisin
Ylös