Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: Reittimuutokset syksyllä 2009

  1. #16
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Reittimuutokset syksyllä 2009

    Jos Multisillan liikennettä tarkastelee, voisi melkein mitä tahansa muutosta pitää perustellumpana nykytilanteeseen nähden, jossa bussi ajaa koko Vuoreksenkadun tyhjänä armeijan varikon tykö. Esimerkiksi kaikkien vuorojen ajattaminen postikeskukselle voisi hyvin olla järkevämpi vaihtoehto. Tosin ehdotukseni vaatisi vielä pysäkkiparin rakentamisen Raskoneen eteen.

  2. #17

    Liittynyt
    14.03.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Reittimuutokset syksyllä 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    26:n reitillä ole tapahtunut enää mittavaa asuinrakentamista vaan Multisillan ja Peltolammin alueet ovat käytännössä jääneet polkemaan paikalleen. Asukaslukukin on ko kaupunginosissa ollut huipussaan vuosia sitten.
    Jatkossa tilanne muuttuu: 200 kauppaa ja erikoisliikettä sekä 2000 asuntoa eli noin 4000 uutta asukasta
    http://www.ncc.fi/tietoa_nccsta/uuti...luesuunnittelu
    http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/86790.shtml

  3. #18
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Reittimuutokset syksyllä 2009

    Tulipahan tässä mieleen toinenkin varteenotettava idea. Mitä jos Hervannan yhteys TAYSiin yhdistettäisiin Petsamon linjan kanssa? Tarkemmin kuvattuna ehdotus löytyy tästä google-kartasta. Linja 3 voisi siis ajella reittiä Keskustori - Petsamo - TAYS - Hervanta, ja sille riittäisi mainiosti tunnin kierrosaika. Tällä saataisiin ko. reitille kokopäiväisesti vähintään puolen tunnin vuoroväli, mahdollisesti 20 min. ruuhkissa.

    Ainoa este muutokselle tällä hetkellä on Kuntokadun ja Koljontien välinen kohta, jossa katua ei ole. Viimeksi kun siihen yritettiin sellainen rakentaa, loppui suunnitelmat siirtolapuutarhan väen jyrkkään vastustukseen, mutta entäpä jos tähän kohtaan suunniteltaisiin joukkoliikennekatu?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #19
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Reittimuutokset syksyllä 2009

    Jotain pientä ideointia on taas tullut tehtyä tähän tapaan.

    Linjan 1 voisi tosiaan katkaista Pyynikintorin ja Pirkahallin välille, jolloin aikataulutus olisi helpompi toteuttaa Pirkkalan liikenteen kanssa. Samalla Kalkun reittiosuuden ottaisi hoitaakseen linja 12. Yhdessä pienen oikaisun kanssa Koivistonkylässä, linja toimisi edelleen 2 tunnin kierrosajalla ja 20-30 minuutin vuorovälillä. Tarkemmin matkustajamääriä tarkasteltaessa tämän voi väittää riittävän, sillä linjalla 21 näyttäisi olevan usein jopa enemmän matkustajia kuin 12:lla.

    Samalla linjoille 6 ja 21 pohdin muutamia muutoksia. Mitäpäs jos kutosta jatkettaisiin Keskustorille ja reitin toinen pää siirrettäisiin Kaukajärveltä Koilliskeskuksen kautta Atalaan? Myöskin kahden tunnin kierrosaika riittäisi nippa nappa, joten neljällä autolla yhä selvittäsiin. Samalla 21:n tueksi tulisi Keskustan ja Koivistonkylän välille toinen linja ja hyvin aikataulutettuna suurin piirtein 15 min. vuoroväli arkisin.

    Muita kartassa mainittuja ehdotuksia ovat linjat 3 ja 33. Kolmosen reitin voisi siirtää välille Petsamo - K.tori - Reuharinniemi. Reitti mukailisi nykyistä Y35:n reittiä, ja puolen tunnin vuoroväli olisi riittävä. Samalla voisi miettiä 16:n roolia Vähäniemenkadulla - että olisiko se enää tarpeellista vai voisiko reittiä oikaista suoraan Lielahdenkadun kautta ajettavaksi. Lahdesjärven ja Keskustorin välille voisi perustaa uuden linjan 33, mutta reittivaihtoehtona olisi myös (toisin kuin linkin kartassa) Viinikan kautta ajaminen.

    TAYS:n liikennettä koskien kartassa näkyy kaksi linjaa. Aiemmin ehdotettu linjan 20 reittimuutos on siihen laitettu sellaisenaan, mutta linja 36 puolestaan edustaa nopeaa yhteyttä Hervannan ja TAYS:n välillä. Reitti kiertäisi jäähallin parkkipaikan ja Kissanmaankadun kautta TAYS:n pysäkille 5007, joka toimisi päätepysäkkinä. Sieltä autot jatkaisivat Teiskontietä suoraan valtaväylälle ja takaisin Hervantaan. Tällä tavalla linjalle voisi esimerkiksi kahdella autolla saada aikaiseksi 20 minuutin vuorovälin, joten linja olisi kustannuksiltaan tehokas. Kysymys kuuluukin, olisiko linjaa tarpeen sittenkin jatkaa TAYS:n alueelle nykyiselle 6:n päätteelle tai kauemmas? Tätä asiaahan on pohdittu viime aikoina, kun keskussairaalan alue on jatkuvasti laajentumassa.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Linjojen 3 ja 99 reittimuutokset
    kirjoittanut KjaO-K foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 14.12.2010, 14:45
  2. HKL: Mellunmäen metroaseman remontti valmistuu syksyllä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.12.2009, 15:10
  3. HKL: Linjojen 55 ja 55A reitti muuttuu syksyllä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 03.04.2009, 16:15
  4. Raitiolinjaston reittimuutokset vuonna 2008
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 18.10.2007, 23:20
  5. Seutuliikenteen kilpailu syksyllä 2005
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 29.12.2006, 22:40

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •