Jostain kumman syystä se kuitenkin kelpaa Pirkkalan Partolaan suuntautuvilla matkoilla linjoilla 1 ja 7. Tariffiraja on epäjohdonmukainen, mutta väärä tapa korjata epäjohdonmukaisuus olisi ottaa seututaksa käyttöön linjojen 1 ja 7 Partolan matkoilla. Seurauksena olisi vain se, että Partolan kaupat menettäisivät asiakkaita (ei ainakaan Pirkkalan etu) ja toisaalta se, että loputkin bussia käyttävät asiakkaat siirtyisivät oman auton käyttöön.
Saivarrellaakseni: kyllä se kirje menee perille, mutta vastaanottaja joutuu maksamaan postimaksun + lunastusmaksun (Suomessa 1,50 e), mikäli haluaa kirjeen vastaanottaa. Ja en vaatinut, että esimerkiksi
YTV-Matkakortin tulisi kelvata Tampereen seudun liikenteessä, joskin on tavoiteltavaa, että valtakunnassa olisi yhtenäinen matkakortti, jolle voisi ladata tarvittavat lipputuotteet "ovelta ovelle".
En itsekään ymmärrä, miksei Tampereen joukkoliikenne ole ottanut liikennettä omaan toimintaansa. Sen on kuitenkin viimeistään uuden joukkoliikennelain astuessa voimaan joulukuussa 2009 tehtävä se.