Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/101

Viestiketju: Tampereen talviliikenne 2009-2010

  1. #31

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Muuten karttasi on täysin ideani mukainen, paitsi että 18 kulkisi reittiä Turvesuonkatu-Enqvistinkatu-Paasikiventie.
    Minusta tässä on se ongelma, että linjan 18 kierrättäminen kovin pieniä katuja pitkin Lielahdessa hidastaa ajoaikaa Lamminpäähän.

    Lisäksi esitetyt linjamuutokset aiheuttaisivat ongelmia koululaisyhteyksissä eli miten hoidettaisiin seuraavat:

    Ikuri - Tesoman yläaste
    Tohloppi/Lamminpää (länsipuoli) - Kaarilan yläaste/lukio

  2. #32
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Minusta tässä on se ongelma, että linjan 18 kierrättäminen kovin pieniä katuja pitkin Lielahdessa hidastaa ajoaikaa Lamminpäähän.
    Ei hidasta enää silloin kun Turvesuonkatu on parannettu. Viittasin aiheeseen yhdessä edellisen sivun viestissäni. Ensi talveksi mainittu väylä ei ehkä kuitenkaan valmistu.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Lisäksi esitetyt linjamuutokset aiheuttaisivat ongelmia koululaisyhteyksissä eli miten hoidettaisiin seuraavat:

    Ikuri - Tesoman yläaste
    Tohloppi/Lamminpää (länsipuoli) - Kaarilan yläaste/lukio
    Tätä varten voisi perustaa jonkin koululaislinjan, tai jopa jatkaa nykyistä linjaa 37 länteen esim. vanhaa 13:n reittiä (Tohlopinranta - Tesoman valtatie - Tohlopinkatu - Myllypuronkatu - Tuohikorventie/Ikurintie) Ikuriin.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  3. #33
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Minusta tässä on se ongelma, että linjan 18 kierrättäminen kovin pieniä katuja pitkin Lielahdessa hidastaa ajoaikaa Lamminpäähän.

    Lisäksi esitetyt linjamuutokset aiheuttaisivat ongelmia koululaisyhteyksissä eli miten hoidettaisiin seuraavat:

    Ikuri - Tesoman yläaste
    Tohloppi/Lamminpää (länsipuoli) - Kaarilan yläaste/lukio
    Enqvistinkatu on juuri parannettu nelikaistaiseksi kokoojakaduksi. Verrattuna käyttämääsi nyky-Turvesuonkatuun ja Possijärvenkatuun myös uusi Turvesuonkatu on nopeampi, eikä sieltä ole mitään syytä kääntyä Possijärvenkadulle eikä ajaa Lielahdenkatua Paasikiventielle.

    Havainnepiirros Turvesuonkadun uudesta linjauksesta: http://www.tampere.fi/ytoteto/aka/na...75/8175hav.pdf sekä katusuunnitelma: http://www.tampere.fi/ytoteto/aka/na...unnitelma1.pdf.
    Sakari Kestinen

  4. #34

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Hervannan uusi linjasto

    Kannatan Hervannan uutta linjastoa. Insinöörinkadulle saadaan runkolinja, ilman että palvelu Arkkitehdinkadulla kohtuuttomasti heikentyy.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.12.2008 kello 07:30. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun

  5. #35
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Hervannan uusi linjasto

    Yksi huono puoli on se, että Teekkarinkadulta ei ole yhteyttä Duuoon. 30 pitäisi säilyttää Arkkitehdinkadulla.

  6. #36

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Ei Opiskelijankadultakaan ole yhteyttä Hervantakeskuksellle. Eikä Insinöörinkadun eteläpäästäkään. Ainakin Teekkarinkadun itäpäästä voi kävellä Insinöörinkadun varteen, mutta kieltämättä Teekkarinkadun länsipää jää Duon näkökulmasta vähän heitteille.
    Yksi kompromissimahdollisuus on sekin, että 30 säilytetään nykyreitillä, mutta huomattavasti harvemmalla vuorovälillä (20-30min). Puolet linjan autoista siirretään sitten linjalle 39.
    Toisaalta pidän järkevänä sitä, että Vuoreksen liikennettä suunniteltaessa joutuu jonkin verran vekslaamaan myös Hervannan reitistöä. Näin säätetään kuluja ilman, että palvelu heikkenee.

  7. #37
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Ei Opiskelijankadultakaan ole yhteyttä Hervantakeskuksellle. Eikä Insinöörinkadun eteläpäästäkään.
    Mitäs meinaat näillä väitteillä? Onhan linja 6, jolla pääsee Hervannan keskustaan Kanjoninkadulta ja Opiskelijankadun länsipäästä. Samoin on linja 39, joka kulkee Insinöörinkatua päästä päähän. Ja lopultakin kävelymatkat linjalle 30 eivät ole pitkiä - niin Insinöörinkadun eteläpään tienoilta linjan 30 pysäkille, kuin Opiskelijankadun itäpäästä suoraan Hervantakeskukselle. Tällaiset matkat taittuvat kävellen helposti. En sure yhtään tuota linjan 23/30 reittimuutosta. Teekkarinkatu on niin lähellä Hervantakeskusta, että sielä jaksaa kävellä Hervantakeskukselle helposti. Tai jos pitää matkustaa kadun länsipäähän, eikä jaksa kävellä, niin sitten voi kävellä linjan 23 uudelle päätepysäkille ja matkustaa loput pari pysäkinväliä bussilla...

    Mitä ehkä kaipaisin tähän Hervannan pakettiin lisää, voisi olla esimerkiksi tuo jossain mainittu Sammonkadun kautta kulkeva linja. Toisi tosiaan mielenkiintoisia vaihtoyhteyksiä. Ja jospa sen saisi vielä esim. reitille Kanjoninkatu - Opiskelijankatu - valtaväylä - Hermia, niin saisi 23 vielä jonkin verran helpotusta ruuhkaan Pohjois-Hervannan osalta - kuin myös Kanjoninkadun seutu suoran, vaikkakin vain ruuhka-aikaan toimivan yhteyden keskustaan.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #38
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Niin, Sammonkadulle saisi viiden minuutin vuorovälin ruuhkaan, jos 27 tihennettäisiin 20 minuutin välein liikennöiväksi ja lisäksi ajettaisiin 20 minuutin välein Hervannasta Sammonkatua jotain linjaa.

    Mutta mitä linjaa?
    Sakari Kestinen

  9. #39

    Liittynyt
    14.03.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Edellä mainittu ajatus viiden minuutin vuorovälistä on herkullinen. Hervanta-Sammonkatu reititys olisi tervetullut palvelutason parannus. Nähdäkseni toteuttaminen on kuitenkin ongelmallista ainakin koska: Sammonkadun kautta kulkeminen on hidasta. Kalevan Prisman ja Sammonkadun ja Teiskontien risteyksissä kuluu paljon aikaa, Sammonkadulla pysähdytään joka ainoalle pysäkille ja joukkoliikenne-etuja ei ole. Tämän lisäksi Hervannasta tulevat bussit olisivat täynnä jo ennen Sammonkatua. Nykytilanteessa siis mahdoton yhtälö, Sammonkadun vuorovälin pitäisi todellakin olla viisi minuuttia. Kauppaoppilaitoksen pitkä remontti taitaa muuten valmistua ensi vuoden syksyllä, joten jatkossa kysyntää on entistäkin enemmän.

    Perusteet katuraitiotien Hervanta-Sammonkatu linjaukselle ovat siis olemassa.
    Viimeisin muokkaaja lunastaja; 05.12.2008 kello 21:00.

  10. #40
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lunastaja Näytä viesti
    ENähdäkseni toteuttaminen on kuitenkin ongelmallista ainakin koska: Sammonkadun kautta kulkeminen on hidasta. Kalevan Prisman ja Sammonkadun ja Teiskontien risteyksissä kuluu paljon aikaa, Sammonkadulla pysähdytään joka ainoalle pysäkille ja joukkoliikenne-etuja ei ole.
    Sammonkadun ja Sarvijaakonkadun risteykseen Prisman kulmalle on ainakin luonnoksena olemassa linja-autoille oma joukkoliikennekaista idästä kohti Sammonkatua suoraan pysäkille liikennevalojen ohi. Tilaakin ko paikalla on ja varmasti järkevämpi toteuttaa, kuin Viinikan liittymän bussikaista.

    Myös Sammonkadun "talouskaistojen" käyttöönottoa joukkoliikennetarkoituksiin on kaiketi vakavastikin tutkittu. Mutta asiassa ei ole edetty.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  11. #41
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lunastaja Näytä viesti
    Sammonkadun vuorovälin pitäisi todellakin olla viisi minuuttia. Kauppaoppilaitoksen pitkä remontti taitaa muuten valmistua ensi vuoden syksyllä, joten jatkossa kysyntää on entistäkin enemmän.
    Sammonkatua suhaa 8 bussia suuntaansa tunnissa, ihan riittävä määrä mielestäni. Eria asia on se, voitaisiinko ne tahdistaa kulkemaan tasaisemmin välein. Kyllähän viiden minuutin vuoroväli olisi selkeää ylipalvelua Sammonkadulle, eikä sitä ainakaan kannata pitää lähtökohtana linjastoa suunniteltaessa.
    Viimeisin muokkaaja kouvo; 05.12.2008 kello 21:35.

  12. #42

    Liittynyt
    14.03.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Sammonkatua suhaa 8 bussia suuntaansa tunnissa, ihan riittävä määrä mielestäni. Eria asia on se, voitaisiinko ne tahdistaa kulkemaan tasaisemmin välein. Kyllähän viiden minuutin vuoroväli olisi selkeää ylipalvelua Sammonkadulle, eikä sitä ainakaan kannata pitää lähtökohtana linjastoa suunniteltaessa.
    Itse asiassa arkisin klo 8-10 ja klo 13-16 Sammonkadulla kulkee 9 bussia tunnissa (ja klo 9-10 jopa 10 bussia tunnissa). Vuoroväli on kuitenkin sama 10 minuuttia aina, sillä 17 ja 37 sekä 25 ja 27 ajavat peräkkäin. Lähitulevaisuudessa viiden minuutin vuoroväli ruuhkassa on välttämätöntä. Jo nyt linjalla 17 on haettu lisäkapasiteettia nivelistä.

  13. #43
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Sammonkadun ja Sarvijaakonkadun risteykseen Prisman kulmalle on ainakin luonnoksena olemassa linja-autoille oma joukkoliikennekaista idästä kohti Sammonkatua suoraan pysäkille liikennevalojen ohi. Tilaakin ko paikalla on ja varmasti järkevämpi toteuttaa, kuin Viinikan liittymän bussikaista
    Voin todella olla samaa mieltä! Nyt ilmeisesti ovat jatkamassa katusuunnitelmien mukaista jl-kaistaa Viinikan liittymästä (jossa kaista on lähestulkoon valmis jo). Kuitenkin ruuhkat ovat jossain aivan muualla. Bussikaista nopeuttaa busseja ruuhka-aikaan keskimäärin ehkä 10-30 sekuntia. Sen sijaan Sarvijaakonkadulla on käsittämätöntä minuuttikaupalla kestävää jurnutusta 100 metrin matka Hervannan valtaväylän risteyksestä Sammonkadun risteykseen.

    Voin sanoa tämän nykyisenä Lempääläntien bussien käyttäjänä ja entisenä Sammon valtatien bussien käyttäjänä.
    Sakari Kestinen

  14. #44
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lunastaja Näytä viesti
    Jo nyt linjalla 17 on haettu lisäkapasiteettia nivelistä.
    Onneksi Periviita ja Rainio ovat kuitenkin hankkiutumassa kyseisestä kalustosta eroon marginaalisiin näennäiskustannussäästöihin vedoten. Eihän niitä niveliä Tampereella tarvita, ainakaan liikeenteessä -Coxa riittää.

  15. #45

    Liittynyt
    14.03.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Onneksi Periviita ja Rainio ovat kuitenkin hankkiutumassa kyseisestä kalustosta eroon marginaalisiin näennäiskustannussäästöihin vedoten. Eihän niitä niveliä Tampereella tarvita, ainakaan liikeenteessä -Coxa riittää.
    Ja matkustajatkin kiittävät. Ennemmin lyhyempi vuoroväli telikalustolla kuin niveliä seisomapaikkoineen pidemmällä vuorovälillä. Hervannan linjastomuutokset konkretisoivat asiaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen talviliikenne 2011-12
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 31.01.2012, 13:58
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen kesäliikenne 2010
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 21:05
  4. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  5. Tampereen talviliikenne 2008-2009
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 76
    Viimeisin viesti: 19.03.2009, 11:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •