Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/101

Viestiketju: Tampereen talviliikenne 2009-2010

  1. #46
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lunastaja Näytä viesti
    Ja matkustajatkin kiittävät. Ennemmin lyhyempi vuoroväli telikalustolla kuin niveliä seisomapaikkoineen pidemmällä vuorovälillä.
    Niin, ja veronmaksajat kiittävät. Ihan niinkuin olisin törmännyt tähän samaan problematiikkaan liian pienen kaluston ja vuorovälien suhteesta muuallakin täällä foorumilla.

  2. #47
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Millaiset työmatkaliikennettä palvelevat yhteydet sopisivat mielestänne Härmälän seudun ja TAYSin välille parhaiten? Tarvitaanko erillinen (semi)poikittaislinja esim. Pirkkahallilta (TESC) tai Pirkkalasta linja-autoaseman ja universtaan (lipaston) kautta keskussairaalalle, vai pitäisikö vaikka vanha seiska palauttaa ainakin TAYSiin asti itäpäästään? Vai tuleeko muita ajatuksia? Kutonen lenkiksi?
    Sakari Kestinen

  3. #48
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Millaiset työmatkaliikennettä palvelevat yhteydet sopisivat mielestänne Härmälän seudun ja TAYSin välille parhaiten?
    Tarkoitusta palveleva poikittaislinja vois kulkea esimerkiksi reittiä Nuolialantie - Hatanpään vt - Lahdenperänkatu - Viinikankatu jne. Taysiin. Samalla tulee palveltua myös Tays-Nekala -yhteys sekä yhteys Härmälästä Nekalaan - ja tietysti myös vaihtoyhteyden kautta Pirkkala - Nekala - Tays. Muualta Hatanpäältä/Vihilahdelta ei mielestäni tarvitse suoraa yhteyttä Taysiin, koska vaihtoyhteydet Koskipuistossa pelaa ihan mainiosti, eikä matka-aikaan tulisi mitään merkittävämpää muutosta suuntaan tai toiseen.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #49
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Millaiset työmatkaliikennettä palvelevat yhteydet sopisivat mielestänne Härmälän seudun ja TAYSin välille parhaiten? Tarvitaanko erillinen (semi)poikittaislinja esim. Pirkkahallilta (TESC) tai Pirkkalasta linja-autoaseman ja universtaan (lipaston) kautta keskussairaalalle, vai pitäisikö vaikka vanha seiska palauttaa ainakin TAYSiin asti itäpäästään? Vai tuleeko muita ajatuksia? Kutonen lenkiksi?
    No huh huh!
    Vaikka linjan 7 Kalkku-Ruotula ja 9 Sarankulma-Keskustori reitit yhdistettiin yhdeksi linjaksi 7 Ruotula-Keskustori-Sarankulma vuonna 1990, ei tuo oikeasti ole ollut mikään kilpailukykyinen reitti matkustettaessa Hatanpään suunnasta Taysille tain päinvastoin. Matkustajat, jotka ylipäätänsä ovat matkustaneet Keskustorin ohitse, ovat olleet selvä vähemmistö.

    Ei todellakaan pidä palauttaa tällaista hukkalinjaa, antaa seiskan keskittyä nyt puhtaasti Sarankulman tarpeisiin, sillä Koskipuistosta on erinomaiset yhteydet Taysiin tällä hetkellä.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  5. #50
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Tarkoitusta palveleva poikittaislinja vois kulkea esimerkiksi reittiä Nuolialantie - Hatanpään vt - Lahdenperänkatu - Viinikankatu jne. Taysiin.
    Mietin myös vastaavaa, mutta Lempääläntien kautta. Selkeämpää ja nopeampaa, kuin kierrellä sisä-Nekalan ja Viinikan kautta.
    Sakari Kestinen

  6. #51
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Mietin myös vastaavaa, mutta Lempääläntien kautta. Selkeämpää ja nopeampaa, kuin kierrellä sisä-Nekalan ja Viinikan kautta.
    Voi toki olla. Toisaalta Nekalaan on toivottu poikittaista yhteyttä TAYSsilta ja Norssilaisetkin varmasti käyttäisivät linjaa. Vaan eipä tietysti kävelymatka Lempääläntielle mitenkään kohtuuton ole. Liikennevalotkin Lempääläntien ja Kuokkamaantien risteyksessä ovat sieltä hitaimmasta päästä, joten reitin suoristus nopeuttaisi linjaa ehkä 5 minuuttia.

    Tein pienen google-kartan josta selviää myös reitin varrella olevia merkittäviä kohteita.
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 06.02.2009 kello 10:07.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  7. #52
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Kuinkahan paljon kysyntää olisi poikittaisliikenteen lisäyksille Tampereella. Pirkkalan ja Nokian välinen julkinen liikennetarjonta on vähäistä nykyään, vaikka henkilöautoyhteydet ovat hyvät. On vain yksi linja 65, joka kulkee Hervannasta Pirkkalan kautta Nokialle ruuhka-aikaan muutaman lähdön voimin. Onko liikenteen kysyntä tässä suunnassa tosiaan näin vaatimatonta? Auttaisiko, jos Hervannan tilalle laitettaisiin TAYS liikenteen itäisen pään päätepisteeksi?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  8. #53
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Ei ole kyllä mitään järkeä poistaa nivel busseja ja tihentää vuorovälejä.
    Pitäis siis vetää niitä linjoja, jotka ajavat jo nyt 10 min vuoroväleillä, niin 5 min vuoroväleihin? Ja telibusseissa on yleensäkin paljon ahtaampaa ;D
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.02.2009 kello 21:35. Syy: isot kirjaimet

  9. #54
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Hervannan linjasto ei taidakaan muuttua oleellisesti: http://palvelut.tampere.fi/osallistu....phtml?id=2494

    Ajetaankohan sitten Mäyränmäkeen 40 minuutin vuorovälillä, toivottavasti ei...
    Sakari Kestinen

  10. #55
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Hervannan linjasto ei taidakaan muuttua oleellisesti...
    Ei tuossa yksiselitteisesti väitetä mitään tällaista, vaikka toki siinä vihjataankin jotain sen suuntaista. Vielä ei tiedetä miten käy. Mutta jos muutoksia ei tule, niin mitenkähän ne on onnistuttu torpedoimaan? Onkohan Hervannasta tullut paljonkin risupalautetta...?

    Uskoisin, että jotkin asiat kuitenkin muuttuu, koska rahaakin on käytettävissä kuluvaa talvikautta enemmän. Voisin kuitenkin veikata linjan 39 päätteen siirtämistä Mäyränmäkeen. Vuoroväli olis sitten varmaankin 20-40 min, esimerkiksi.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #56

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Saapa nähdä miten tuo "enemmän rahaa kuin viime talvena" pitää lopulta paikkansa. Kaupunginhan pitäisi huhtikuussa höylätä menoistaan kauttaaltaan 3 prosenttia. Ja kun menoista ei voi leikata tai niistä nousee iso haloo, jostakin leikataan enemmän.

    Saa nähdä, miten joukkolliikenne näistä taloustalkoista selviää. Me kaikki tällä foorumilla puolustamme sen rahoja, mutta kaikista poliitikoista en ole ihan varma.

  12. #57
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Saapa nähdä miten tuo "enemmän rahaa kuin viime talvena" pitää lopulta paikkansa. Kaupunginhan pitäisi huhtikuussa höylätä menoistaan kauttaaltaan 3 prosenttia. Ja kun menoista ei voi leikata tai niistä nousee iso haloo, jostakin leikataan enemmän.

    Saa nähdä, miten joukkolliikenne näistä taloustalkoista selviää. Me kaikki tällä foorumilla puolustamme sen rahoja, mutta kaikista poliitikoista en ole ihan varma.
    En menis takuuseen yhdestäkään poliitikosta. Ne vaan ajattelee omaa autoiluaan

  13. #58
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    En menis takuuseen yhdestäkään poliitikosta. Ne vaan ajattelee omaa autoiluaan
    Oras Tynkkynen, Olli-Poika Parviainen ja muut autoilijat?
    Sakari Kestinen

  14. #59

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Oras Tynkkynen, Olli-Poika Parviainen ja muut autoilijat?
    Mutta kun (jos) puoluepoliittisesti tehdään taas jokin kompromissi etujen saamiseksi jossain toisessa poliittisessa väännössä, niin kyllä varmasti hekin tällöin äänestävät joukkoliikenteen rahojen leikkaamisesta. Valitettavasti keneltäkään politiikolta ei löydy selkärankaa tehdä päätöksiä, joilla tämä ongelma poistuisi; tehdä päätökset joilla joukkoliikenteestä tulee kannatavaa ilman yhteiskunnan tukea (ts. sellainen lainsäädäntö, että yksityisautoilu on kiellettyä tai se on niin kallista, että suurella väestöllä ei sellaiseen ole varaa).

  15. #60

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Admiral on oikeassa siinä mielessä, että autoilijoilla on ryhmänä enemmän pelotevoimaa poliitikkojen silmissä kuin joukkoliikenteen käyttäjillä. Kokoomus, keskusta ja suureksi osaksi demaritkin varovat ärsyttämästä autoilijoita.

    Toivottavasti tuo kolme prosentin leikkaus riittää, Tampereenkin talous on jyrkässä alamäessä. Lomautettuja ja irtisanottuja on kaupungissa kohta aika paljon. Verotulot vähenee nopeasti ja leikkaamista riittää, jos talous mielitään saada edes kohtalaiseen tasapainoon.

    Tässä mielessä voi olla, että liikenteen palvelutasossa otetaan ainakin väliaikaisesti takapakkia.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen talviliikenne 2011-12
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 31.01.2012, 13:58
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen kesäliikenne 2010
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 21:05
  4. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  5. Tampereen talviliikenne 2008-2009
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 76
    Viimeisin viesti: 19.03.2009, 11:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •