Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567
Näytetään tulokset 91-101/101

Viestiketju: Tampereen talviliikenne 2009-2010

  1. #91

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    318

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Yhdyskuntalautakunnalla oli viime tiistaina kokous, jossa linjastomuutokset olivat uudelleen esillä. Mitähän siellä päätettiin, kaupungin nettisivuilla esillä on yhä esityslista. Sen mukaan linjastomuutoksia esitettiin täsmälleen samanlaisina kuin 2 vkoa sitten.

    Meniköhän homma tällä kertaa läpi? Vai tuliko uusia vaatimuksia "seutuliikenteen kanssa synkronoinnista"

  2. #92
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Meniköhän homma tällä kertaa läpi? Vai tuliko uusia vaatimuksia "seutuliikenteen kanssa synkronoinnista"
    Kokouksen pöytäkirjasta lainattua:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLA
    Yla 21.4.2009

    Päätösehdotus. Joukkoliikennepäällikkö Periviita:
    Uudistan päätösehdotuksen.

    Varajäsen Juhana Suoniemi esitti jäsen Kirsikka Siikin kannattamana päätösehdotukseen lisättäväksi ponnen, ”että lautakunta edellyttää, että toteutettaessa linja 11 otetaan erityisesti huomioon vuorovälien synkronointi seutuliikenteen kanssa. Tällöin huomio tulee kiinnittää vuorovälien optimointiin siten, että palvelutaso nousee mahdollisimman korkeaksi.”

    Jäsen Erkki Axen ehdotti että asia palautetaan uudelleen valmistel-tavaksi ja että asiassa pyydetään lausunto seutuliikenteen edustajilta.

    Jäsen Matti Höyssä esitti päätösehdotukseen lisättäväksi ponnen, ”että linja 11 kilpailutetaan mahdollisimman nopeasti.”

    Erkki Axenin palautusesitys ei saanut kannatusta joten se raukesi.

    Matti Höyssän tekemä ponsiesitys ei saanut kannatusta joten se raukesi.

    Puheenjohtajan tiedusteltua Juhana Suoniemen tekemän kannatetun, päätösehdotukseen lisättävän lisäponnen saamaa kannatusta hän totesi sen tulleen hyväksytyksi yksimielisesti.

    Päätös Yhdyskuntalautakunta päätti hyväksyä talviliikenteen 2009 - 2010 palvelutason esitetyn suunni-telman mukaisena ja oikeuttaa joukkoliikenneyksikön sopimaan liikenteen toteutuksesta liikennelaitoksen sekä muiden operaattoreiden kanssa ja että toteutettaessa linja 11 otetaan erityisesti huomioon vuorovälien synkronointi seutuliikenteen kanssa. Tällöin huomio tulee kiinnittää vuorovälien optimointiin siten, että palvelutaso nousee mahdollisimman korkeaksi.

    Tämän jälkeen jäsen Erkki Axen ilmoitti jättävänsä eriävän mielipiteen pöytäkirjaan liitettäväksi...
    Ja Axenin eriävän mielipiteen voi lukea tästä.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  3. #93
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Erkki Axen
    ... nykyinen tapa on ollut kaupungille erittäin edullinen koska yksityisten liikennöitsijöiden seutuliikennevuoroja on voitu hyödyntää myös Tampereen sisällä. Kaupungille tästä järjestelystä ei ole syntynyt lisäkuluja.
    Niin ja paljonkos kaupunki maksaa jokaisesta yhteistariffimatkustajasta?
    Sakari Kestinen

  4. #94

    Liittynyt
    14.03.2008
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    70

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Näyttää vahvasti siltä, että eriävän mielipiteen jättänyt henkilö on uskonut edustamansa yksityisen liikennöitsijän tarinat sellaisenaan.

  5. #95

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Niin ja paljonkos kaupunki maksaa jokaisesta yhteistariffimatkustajasta?
    Alle euron, vaihtomatkustajista ei mitään.

  6. #96

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    318

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    No niin, kaupungin sivuille ilmestyi tänään ensi talven aikataulut. Muutoksethan oli jo etukäteen tiedossa:
    - Kalkku saa uuden ruuhkalinjan 11V (tunnus apinoitu Helsingistä, mihin V:tä tarvitaan ei 39:lläkään tai 24 ole sitä)
    - linja 6 kulkee 30 min välein keskipäivälläkin
    - 18, 19, 26 ja 29 kulkee 20 min välein keskipäivällä, 19 siirtyy Luhtaankadulle
    - 30 vuoroväli tihenee arkisin päivällä ja lauantaisin
    - 37 kulkee arkisin 30 min välein

    Pidän palvelutason parannuksia hyvinä, taloudellinen tilanne huomioon ottaen jopa lähes loistavina. Atala-Hervanta-poikittaislinjaa jäämme edelleen kaipaamaan, samoin lännen linjastoremonttia kunnon runkolinjoineen.

    Erityisen positiivisena pidän sitä, että Paunun ja Länsilinjojen suuntaista ääntä käyttäneen poliitikon hylkäysvaatimuksiin ei lautakunnassa suostuttu. Matkustaja (ja äänestäjä siinä sivussa) on ehkä sittenkin tärkein, jopa Tampereella. Hyvä yhdyskuntalautakunta!

  7. #97

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Myös itse aikataulukirja on jo tullut ihasteltavaksi PDF-versiona. Aikataulukirjassa ei käytetä merkintöjä "11V" eikä "24I" joten luultavasti noita kuitenkin liikennöidään ilman kirjaintunnusta? Paunun Nokian aikataulussa huomion kiinnittää uusi lähtö 21.30 Keskustorilta, joka taitaa olla Helsingistä saapuva Expressbus-vuoro?

  8. #98
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2949

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Myös itse aikataulukirja on jo tullut ihasteltavaksi PDF-versiona. Aikataulukirjassa ei käytetä merkintöjä "11V" eikä "24I" joten luultavasti noita kuitenkin liikennöidään ilman kirjaintunnusta? Paunun Nokian aikataulussa huomion kiinnittää uusi lähtö 21.30 Keskustorilta, joka taitaa olla Helsingistä saapuva Expressbus-vuoro?
    Kyllä tuo 11V pitäisi siventyä muotoon 11.

    Tuo Paunun 2130 Nokialle ei ole Helsingistä tuleva auto, koska EB-vuoro jää linja-autoasemalle, jossa on syöttö paikkuriin vaihtomatkustajilla. Kuten ei ole nyt kesälläkään.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  9. #99

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Tuo Paunun 2130 Nokialle ei ole Helsingistä tuleva auto, koska EB-vuoro jää linja-autoasemalle, jossa on syöttö paikkuriin vaihtomatkustajilla. Kuten ei ole nyt kesälläkään.
    Ok, päättelin sen perusteella, että tuo lähtö on merkitty korkeaksi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLA
    Päätös
    Yhdyskuntalautakunta päätti hyväksyä talviliikenteen 2009 - 2010 palvelutason esitetyn suunni-telman mukaisena ja oikeuttaa joukkoliikenneyksikön sopimaan liikenteen toteutuksesta liikennelaitoksen sekä muiden operaattoreiden kanssa ja että toteutettaessa linja 11 otetaan erityisesti huomioon vuorovälien synkronointi seutuliikenteen kanssa. Tällöin huomio tulee kiinnittää vuorovälien optimointiin siten, että palvelutaso nousee mahdollisimman korkeaksi.
    En kyllä havainnut, että linjaa 11 olisi mitenkään erityisesti synkronoitu seutuliikenteen kanssa. Linjan 29 kanssa synkronointi on sen sijaan tehty.
    Viimeisin muokkaaja vko; 30.07.2009 kello 17:21. Syy: lainaus korjattu

  10. #100
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Ja itse huomasin että on tullut myös Y2. Ajaakohan tätä Tkl?

  11. #101

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2009-2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Niin ja paljonkos kaupunki maksaa jokaisesta yhteistariffimatkustajasta?
    Korvaus vaihtelee (kuukausittain ja riippuen lipputyypistä ja niiden kokonaiskäytöstä tms?) ja on keskimäärin 0,50 €:n luokkaa. Kuten Deepthroat sanoi, vaihtomatkustajista ei tule penniäkään (eikä kai tkl:n henkilökunnan matkustamisestakaan). Kertamaksut liikennöitsijä sentään saa pitää. Avainhan on se, että paljonko kaupunki joutuisi maksamaan, jos nämä matkustajat täytyisi kuljettaa suoraan tkl:n toimesta mikäli yhteistariffia ei olisi. Ts. montako tkl:n autoa pitäisi ajattaa eri linjoilla, jotta nykyiset matkustajamäärät saataisiin kuljetettua ja sen aiheuttamat kulut. Veikkaanpa, että kulu olisi suurempi vaikka nykyistä korvaustaso tuplattaisiin yksityisille liikennöitsijöille. Tai tehtäisiin koko kaupungin alueella Teiskon liikenteen korvauksen kaltainen ratkaisu.

Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen talviliikenne 2011-12
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 31.01.2012, 13:58
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen kesäliikenne 2010
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 21:05
  4. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  5. Tampereen talviliikenne 2008-2009
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 76
    Viimeisin viesti: 19.03.2009, 11:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •