Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/22

Viestiketju: Nivelten poistojärjestys

  1. #1
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Nivelten osalta toivoa sopii, että poistot aloitetaan OmniCityistä.
    Kannatetaan, "ufobusseista" on jo kauan sitten karissut uutuudenviehätys pois.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ja ihan näin offtopic vois todeta, että lähitulevaisuudessa JoLin kanattaisi kilpailuttaa myös jokin telikalustolla ajettava linja.

    Tämä siksi, että TKL:n kalustosta löytyy uudempia lyhyitä autoja, joilla voi ajaa vielä pitkään, joten kaikkia pätkillä ajettavia linjoja ei kannata antaa pois.
    Mahtaakohan TKL:n pätkien kylkinumero koskaan ylittää 700:n maagista rajaa? Telien 300 on jo lähellä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.02.2009 kello 20:27. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
    Sakari Kestinen

  2. #2
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Uudet bussit 2009

    Ekana sais poistaa nivelistä Omni cityt sitten Uukkarit ja sit Volvot. Joissakin Uukkareissahan tulee ikä vastaan 2 vuoden päästä.

  3. #3
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Uudet bussit 2009

    miksi omnit tulisi poistaa ensimmäisenä?

  4. #4
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Uudet bussit 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    miksi omnit tulisi poistaa ensimmäisenä?
    • Ovat aivan karseita matkustaa ("VogelScheisse"-penkit), tärinä varsinkin Hämpillä
    • Hyytyvät talvisin ylämäkiin
    • Volvo-nivelet ovat vain jotenkin kivempia, miellyttävät silmääkin enemmän
    Sakari Kestinen

  5. #5
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    • Ovat aivan karseita matkustaa ("VogelScheisse"-penkit), tärinä varsinkin Hämpillä
    • Hyytyvät talvisin ylämäkiin
    • Volvo-nivelet ovat vain jotenkin kivempia, miellyttävät silmääkin enemmän
    -Penkit on maku asia ja mäpin kivetys ei ole bussin vika, ja se tärinä tuntuu kaikissa busseissa.

    -Ei ole kertaakaan hyytynyt ylämäkeen talvisin kun niillä olen mennyt(ja käytän paljon busseja)

    - Ja maku asia taas tääkin...

    lisää syitä? ;D

    Ja volvot on vaan jotenkin karuja ja masentavia --> vaikka maku asia onkin
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.02.2009 kello 20:51. Syy: yhdistetty kaksi viestiä

  6. #6
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Uudet bussit 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    -Penkit on maku asia ja mäpin kivetys ei ole bussin vika, ja se tärinä tuntuu kaikissa busseissa.
    Paljon lievempänä se tärinä tuntuu esim. Scaloissa. En nyt tarkemmin ole vertaillut tärinää eri matalanivelten välillä, mutta jotenkin OmniCity tuntuu tärisevän muita ikävämmin. Penkeissä ikävintä on oikeastaan sijoittelu: varsinkin nivelen jälkeen olevilla penkeillä ei mahdu jalat suorassa istumaan edes tällainen 175 cm pitkä laihuliini.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    -Ei ole kertaakaan hyytynyt ylämäkeen talvisin kun niillä olen mennyt(ja käytän paljon busseja)
    Jaa, no mulla on. Joskus Omnicityn järjestelmä jopa tilttasi, eikä suostunut lähtemään ennen kuin kytkettiin kaikki virrat pois ja takaisin päälle.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    lisää syitä? ;D

    Ja volvot on vaan jotenkin karuja ja masentavia --> vaikka maku asia onkin
    Niin, minun mielestäni Volvot ovat jotenkin hienostuneempia ja tuntuvat käyttävän laadukkaita materiaaleja, OmniCity on taas muovinen, mikä tekee halvan vaikutelman. Tämä ilmenee Hämpillä perusryminän lisäksi nitinänä ja natinana.

    Volvo-nivelten ehdottomat hienoudet ovat peräosan istuinten sijoittelu ja seiskatonnisten osalta muutaman auton ovimonitorit. CityU:t ovat klassista, kantikasta bussimuotoilua, mikä on hyvä asia nykyään, kun suurin osa busseista on hymynaama-Scalaa ym. ylipyöreätä ufobussia. Uudemmissa, mitronkilpisissä CityU-nivelissä miellyttää lisäksi punamusta Pysähtyy-valo, harmi että näitä ei aikanaan tilattu enempää.

    Volvon seiskatonnisista mainittakoon huonoksi ominaisuudeksi valtavan moottorimelun, mutta kyllä sitä kestää ennemmin kuin OmniCityn jotenkin ruman, vähäsen hiljaisemman moottoriäänen puhumattakaan moottorin kuumuuden säteilystä takapenkin kohdalla oleviin muttereihin, joihin voi jopa polttaa kätensä!

    Mutta ei OmniCitykään mikään umpisurkea bussi ole. Tullessaan vuosituhannen vaihteessa se muutti TKL:n imagoa modernimmaksi, koska sen muotoilu on hyvin futuristinen, ja tuolloin suuri osa kalustosta oli vielä 1980-lukulaista. Kaverini kanssa yläasteella kutsuttiin tuota eksoottista vekotinta todellakin "ufobussiksi" ja mielestäni hyvästä syystä. Valkoiset härvelit katolla, joiden funktio ei vieläkään ole minulle selvinnyt on aika silmäänpistävä ominaisuus Omniciteissä.

    Valitettavasti kaluston uutuudenviehätys on kulunut jo pois, ovathan ne jo käyttökaarensa loppupuolella. Mutta kyllä kai niitäkin tulee vielä ikävä, kun ne lähivuosina poistetaan.
    Sakari Kestinen

  7. #7
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Uudet bussit 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    [...]
    pitää siis kaivaa kaikki mahdollinen esiin, vai?
    mutta kyllä volvot on jotenkin halvemman näkösiä ;D
    Viimeisin muokkaaja vko; 11.02.2009 kello 10:15. Syy: koko viestin lainaus poistettu

  8. #8
    Puolimatala avatar
    Liittynyt
    21.11.2007
    Sijainti
    Itä-Helsinki, Kontula
    Viestejä
    209

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Letkuautoissahan säilyy aina se oma viehätyksensä Valitettavasti Helsingistä letkuliikenne on käytännössä loppunut jo aikapäivää sitten, vielä valoa tänne kuitenkin tuo P. Tyllilän #9, nauttikaa te vielä Tampereella nivelien kyydistä!

    City Uukkarit on kyllä varsin elegantteja citiletkuja ja matkustusmukavuudeltaan taattua Volvo/Carrus laatua! Volvo 7000 ja Scania OmniCityt on kestäneet aikaa varsin hyvin ja ne näyttävät yhä aika moderneilta. Kaikilla noista olen tykännyt matkustaa.

    Joka tapauksessa - Nivelbussit on vaan cooleja!
    Volvo B10M Wiima K202 - Korkeatasoista kaupunkiliikennettä jo vuodesta 1984!

  9. #9
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Nettikone ID: 738397 Tkl 402 Joensuussa myynnissä, 12000€ Alv0%

  10. #10

    Liittynyt
    12.02.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    OmniCityt #408 (KIS-827) sekä #411 (XYB-116) olivat viimeisen wiiman vieressä "poistorivissä" ilman rahastuslaitteita. Myyminen/hukkaaminen lienee siis lähellä?

    #411 seissyt siellä jo pari viikkoa jos omiin silmiin on luottamista ollut..

  11. #11
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Tervemenoa vaan #408 ja #411, ei tule ikävä. Tuosta juuri sattumoisin perjantaina keskusteltiin Epun kanssa ja esille tuli tuo #408 ensisijaisesti poistettavana.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  12. #12
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    En ihmettele vaikka olisi pistettu tuo #408. Kun havaitsin sen tämän viikon torstaina tai perjantaina niin piti ihan hirveää melua joka sattui korviin vaikka olin noin 50m päässä. Mutta kyllä sieltä saisi muitakin lähtee. Niin kauheaa melua pitää jotkut "Omput". Ja kauhean loppuunajettuja moottoreita ja monessa ei tahdo ovet toimia kunnolla.
    Viimeisin muokkaaja jtm; 10.05.2009 kello 21:19.

  13. #13
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Tervemenoa vaan #408 ja #411, ei tule ikävä. Tuosta juuri sattumoisin perjantaina keskusteltiin Epun kanssa ja esille tuli tuo #408 ensisijaisesti poistettavana.
    Samaa mieltä olen! Olipas hassua, että sanoista olikin jo päästy tekoihin... Voisinpa kuvitella, että nämä ensimmäiset 6 omnisitikkaa voisi hyvinkin lähteä. Ovat mielestäni kamalia kuljettimia, niissä ei mahdu istumaan, räminää riittää ja varsinkin täysin turha invaramppi keskioven luona kolisee koko ajan.

    Ja koska uusia autoja on 7 tulossa ja liikennettä lähtee muille liikennöitsijöille 9 auton verran, voi 6 niveltä hyvin poistaa. Ostajia varmasti autoille löytyy joko itärajan takaa tai etelänaapurista. Varsinkin näistä jälkimmäisessä on viime aikoina uusittu kalustoa ympäri maata hyvinkin rajulla kädellä...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  14. #14
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Sain juuri tietää, että #408 on poistettu lopullisesti ja #411 tilapäisesti. Kesän alussa poistetaan jokunen huonokuntoinen nivel lisää. Eikä ole myyty vielä.

  15. #15
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Sain juuri tietää, että #408 on poistettu lopullisesti ja #411 tilapäisesti.
    Vielä muutama vuosi sitten en olisi uskonut sanovani näin, mutta: loistavaa!
    Sakari Kestinen

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •