Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-22/22

Viestiketju: Nivelten poistojärjestys

  1. #16
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Ymmärrän, että jatkuvasti temppuilevien nitkujen kanssa ei jaksa niin kuljettajat kuin matkustajat, huollosta puhumattakaan. Silti en voi sanoa muuta kuin SÄÄLI! Kun TKL vielä näyttää huonoa esimerkkiä lopettamalla Suomesta viimeisn merkittävän nivelliikenteen, ei se tänne "erikoisoloihin" enää helposti palaa. Toivon, että vielä jonain päivänä näemme nivelbusseja kaupunkiliikenteessä, vaikka johdinautoina. On jotenkin vain niin käsittämätöntä, että kun olemme Suomessa, mikkihiirilasikin-suunnittelijat ovat sitämieltä, että nivelliikkenne ei ole mitenkään voi olla taloudellista. Se että olisiko se perusteltua, ei oteta kantaa. MUTTA jos olisimme Ruotsissa, olisi nivelbusseja kaukoliikenteessäkin. Mutta kun emme ole, voimme vain voivotella, että kun ei kannata. Aivan, ei kannata käyttää aivojakaan ja suunnitellaan tonenkin bussijokeri ja ajetaan sitäkin teleillä, sillä eihän nivelillä kannata ajaa!

  2. #17
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Kun TKL vielä näyttää huonoa esimerkkiä lopettamalla Suomesta viimeisn merkittävän nivelliikenteen, ei se tänne "erikoisoloihin" enää helposti palaa.
    Kyllähän TKL varmaan ajaisi, jos korvaukset nivelautotuotannosta olisi kuluja vastaavat.

    Voin kuitenkin sanoa näin linjan 16 vakimatkustajana, että kehitys on hyvä, kunhan vielä iltaliikenteen vuorovälejä rukattaisiin, ne kun ovat peruja siitä että ajetaan nivelautoilla iltamyöhään asti. OmniCity ei autona tarjoa todellakaan mitään luksusta hienoa ulkonäköä lukuunottamatta. Harvinaisen epäkäytännöllinen bussi meidän olosuhteisiin ja jälkiviisaana voisi todeta, että näitä hankittiin aikanaan aivan liian monta.

    Jos vaan näitä uusia hienoa 8700LE-teliautoja riittäisi, niitä toivoisi näkevän linjalla 16 enemmänkin kuin sen yhden ainoan vakisijoitetun. Eihän täällä Lielahdessa kukaan pikaratikkaa kaipaa, kun bussiliikenne olisi vieläkin tasokkaampaa.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  3. #18
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Voin kuitenkin sanoa näin linjan 16 vakimatkustajana, että kehitys on hyvä, kunhan vielä iltaliikenteen vuorovälejä rukattaisiin, ne kun ovat peruja siitä että ajetaan nivelautoilla iltamyöhään asti. OmniCity ei autona tarjoa todellakaan mitään luksusta hienoa ulkonäköä lukuunottamatta. Harvinaisen epäkäytännöllinen bussi meidän olosuhteisiin ja jälkiviisaana voisi todeta, että näitä hankittiin aikanaan aivan liian monta.

    Jos vaan näitä uusia hienoa 8700LE-teliautoja riittäisi, niitä toivoisi näkevän linjalla 16 enemmänkin kuin sen yhden ainoan vakisijoitetun.
    Jotain samanlaista voisin sanoa Tesoman tilanteesta. Ehkä nämä uudet 8700-telit on jokseenkin väärin sijoitettu. Linjalla 26 kun niitä ajelee normaalitilanteessa 3 kappaletta. Mitään tarvetta tähän ei mielestäni, eikä havaintojenkaan perusteella ole - ainakin osan niistä voisi sijoittaa ruuhkaisemmille linjoille, kuten juurikin 16. Ihmetystä herätti myös loppukeväästä tehty nivelten uudelleensijoittelu. Nyt Tesomankatua ajelee nivelistä pelkkiä Volvo-merkkisiä, ja niitä on ykkösellä 3 kpl, 26:lla 1 kpl sekä 19:llä 1 kpl. Koska Volvoissa rittää kapasiteettia poikkeuksetta enemmän kuin omneissa, voisi niillä ajella kuormitetumpiakin linjoja - tietysti tosin ykkönen onkin melko kuormitettu.

    Yhtä kaikki, toisaalta en valita, koska voin iltaisin tulla kotiin erinomaisella Volvo-kyydillä, sillä jokaisessa vuorossa sellainen normaalisti on.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #19
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Nekalan romurivi sai kaiketi 4. Omnicityn, kun tänäaamuna TKL #419 meinasi kärähtää Pyynikintorilla. Aiemmin romuriviin ajettuja autoja kaiketi #408, #411 ja #423. Saas nähdä, palaako näistä yksikään auto liikenteeseen syksyllä, vai tuleeko noutaja
    Viimeisin muokkaaja killerpop; 28.05.2009 kello 17:42.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  5. #20
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Nekalan romurivi sai kaiketi 4. Omnicityn, kun tänäaamuna TKL #419 meinasi kärähtää Pyynikintorilla. Aiemmin romuriviin ajettuja autoja kaiketi #408, #411 ja #423. Saas nähdä, palaako näistä yksikään auto liikenteeseen syksyllä, vai tuleeko noutaja
    Tänään kun huristelin pihan poikki niin myös autosta #421 oli riisuttu laitteet. En ihmettele vaikka tästä laitteet on rissuttu, kun niin kauheaa melua piti.

  6. #21
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Nyt kun talvikauden viimeinen arkiaikataulupäivä on lopuillaan, voisi yhteenvedon tapaisesti pohtia mitkä nivelistä ovat mahdollisesti lähdössä. Romurivissä ovat siis ilmeisestikin nyt autot #408, #411, #419, #421 ja #423. Kun uusia telejä on tulossa 7 kpl ja liikennettä lähtee 9 auton verran pois (tosin tämä ei ole oikea määrä sen takia että kokonaisuutena vuoroja on ensi talvikaudella enemmän), voisi autoja lähteä enemmänkin.

    Uskoisin, että ensi syksynä melko varmasti näemme liikenteessä omneista ainakin autot #414 ja #422 - ellei mitään ihmeempiä konerikkoja ym. satu. (Nämä taitavat olla ne parhaimmassa kunnossa olevat omnit.)

    Iso kysymysmerkki on #405, jota tuossa yksi päivä killerpopin kanssa hieman povasimme poistettavaksi. Auto ajeli tänään tavanomaisesti ykköstä toinen etulyhty pimeänä. Sillä oli viikko sitten etupenkiltä kurkattuna ajettu reilut 830000 km, ja lattiaakin jouduttiin kevättalvella paikkailemaan kun oli päässyt mädäntymään... Myöskin mahdolliseen poistoon viittaava tekijä on se, ettei autoa ole maalattu tilaajaväreihin kuten kaksi muuta saman vuosimallin toveriaan.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  7. #22
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Nivelten poistojärjestys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Nyt kun talvikauden viimeinen arkiaikataulupäivä on lopuillaan, voisi yhteenvedon tapaisesti pohtia mitkä nivelistä ovat mahdollisesti lähdössä. Romurivissä ovat siis ilmeisestikin nyt autot #408, #411, #419, #421 ja #423. Kun uusia telejä on tulossa 7 kpl ja liikennettä lähtee 9 auton verran pois (tosin tämä ei ole oikea määrä sen takia että kokonaisuutena vuoroja on ensi talvikaudella enemmän), voisi autoja lähteä enemmänkin.

    Uskoisin, että ensi syksynä melko varmasti näemme liikenteessä omneista ainakin autot #414 ja #422 - ellei mitään ihmeempiä konerikkoja ym. satu. (Nämä taitavat olla ne parhaimmassa kunnossa olevat omnit.)

    Iso kysymysmerkki on #405, jota tuossa yksi päivä killerpopin kanssa hieman povasimme poistettavaksi.

    Kävin juuri kurkkaamassa romuriviä jälleen niin siellä seisoi Omnit joista myös laitteet riisuttu: #408, #411, #415, #421 ja #423, sekä jätti-Wiima. Mutta #419 ei näkynyt. Rivissä seisoi myös #403 mutta se luultavasti odottelee ensi syksyn liikennettä. Keinonen sanoi, että yhtäkään Uukkaria tai seittemäntonnista ei olisi lähdössä. Jätte Bra!

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •