Tampereen linja 37

Liittynyt
3 Huhtikuu 2009
Viestit
123
Onko kukaa kiinnittäny huomiota tohon linjaan 37? Mun mielestä se ei oo kyllä kaikkein hyödyllisimpiä linjoja, sillä se harva se kerta kun se menee, niin siinä on maks. 4-6 matkustajaa ja se on aina myöhässä! Ja viälä se kun se menee aina vaan kerran tunnissa
 
Vs: TKL:n linja 37

Onko kukaa kiinnittäny huomiota tohon linjaan 37? Mun mielestä se ei oo kyllä kaikkein hyödyllisimpiä linjoja, sillä se harva se kerta kun se menee, niin siinä on maks. 4-6 matkustajaa ja se on aina myöhässä! Ja viälä se kun se menee aina vaan kerran tunnissa
Enpä ole itsekään linjaa vielä käyttänyt, mutta ilmeisesti se on ihan tarpeellinen, kun sen vuoroväli tihennetään puoleen tuntiin ensi talveksi. Ainakin se palvelee Leinolasta ja Linnainmaalta Ristariin, MeLuun ja Kauppikseen meneviä koululaisia.
 
Vs: TKL:n linja 37

Kyseistä linjaa usein ajaneena voin kertoa ettei se aina myöhässä ole. Aika voimakas väite kirjoittajalta ilman tosiasioihin perustuvia seikkoja.
Matkustajamäärät eivät kovin kummoisia ole muutamaa lähtöä lukuunottamatta.
Linjan perustaminen oli tilaajalta sellainen hätäratkaisu ja valitettavasti tämä hätäratkaisu saa jatkua. Parempi olisi ollut koskematta linjan 29 itäiseen pääteasemaan. Suunnittelutaho taas ei voi myöntää tietenkään virheitään ja peittelee hölmöyksiään linjan 37 tyyppisillä ratkaisuilla.
 
Vs: TKL:n linja 37

Linjan perustaminen oli tilaajalta sellainen hätäratkaisu ja valitettavasti tämä hätäratkaisu saa jatkua. Parempi olisi ollut koskematta linjan 29 itäiseen pääteasemaan. Suunnittelutaho taas ei voi myöntää tietenkään virheitään ja peittelee hölmöyksiään linjan 37 tyyppisillä ratkaisuilla.
Tämä kaikki on sikäli myös totta, että linjalla 29 ei tuo 90 minuutin kierrosaika ole edes ollut talven aikana ollenkaan riittävä. Liukkaalla kelillä ovat alkuiltapäivän lähdöt päätteiltä olleet joskus jopa yli 10 minuuttia myöhässä. Olisi taatustikin ollut järkevämpää pitää linjalla tuo 2 tunnin kierrosaika ja jättää pääte Leinolaan.

Toisekseen, mitähän järkeä oli siirtää ens talveksi linjan 19 reitti Pappilan kautta ajettavaksi? Olikohan tämänkin ratkaisun takana se, että tilaaja haluaisi linjalle 37 käyttäjiä Aitolahdentien alkupään pysäkeiltä? Tuskinpa 37:lla myöskään ens talvena kovin kummoisia kuormia kuskata, ellei sitten vuoron aikataulu osu sopivaan rakoon Sammonkadulla. Toisaalta linjan olemassaolo sinänsä ei kyllä ole mitenkään haitaksi, tuohan se idästä yhteyksiä Sammonkadun varteen...
 
Vs: TKL:n linja 37

Vähän harhaanjohtavaa puhua TKL:n linjasta 37. Operaattorilla kun ei ole mitään päätösvaltaa siihen millä aikatauluilla linjaa ajetaa, tai siihen, että linjaa ylipäätään ajetaan.
Ehkä otsikkoa voisi muuttaa paremmin totuutta vastaavaksi? Muutettu/kuukanko
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: TKL:n linja 37

Ite kun käytän tätä linjaa, sen ON välillä myöhässä. Varmaankin johtuen sen ERITTÄIN tiukasta aikataulusta, kun sillä on aikaa vain ½tuntia koko linja
 
37:han on tällä hetkellä ainoa linja Linnainmaan ja Leinolan alueelta Ristinarkuun ja Sammonkadulle. Eli linja on hyödyllinen, mutta se pysyykö se ajassaan, on oma juttunsa.
 
37:han on tällä hetkellä ainoa linja Linnainmaan ja Leinolan alueelta Ristinarkuun ja Sammonkadulle. Eli linja on hyödyllinen, mutta se pysyykö se ajassaan, on oma juttunsa.

Juu tietenkin se on oikeinkin hyödyllinen, mutta nykyään kun katselee, niin onhan se alkanut kulkemaan aikataulussa:D. Lukuunottamatta tietenkin ruuhkaaikaa(talvikaudella) esim. 14:00, 15:00 ja 16:00 ovat omien kokemuksien perusteella olleet Leinolan päässä väh. 5min myöhässä.
 
Juu tietenkin se on oikeinkin hyödyllinen, mutta nykyään kun katselee, niin onhan se alkanut kulkemaan aikataulussa:D. Lukuunottamatta tietenkin ruuhkaaikaa(talvikaudella) esim. 14:00, 15:00 ja 16:00 ovat omien kokemuksien perusteella olleet Leinolan päässä väh. 5min myöhässä.

Joo, olin ihan positiivisesti yllättynyt, että oli nyt kesällä ajoissa. Mutta talvisin on sitten myöhässä sen 5-10 min. VÄHINTÄÄN, ellei tietenkin ovat saaneet laitettua 37lle liikennevaloetuuksia, mikä edesauttaisi nopean kulkemisen sammon valtatiellä.
 
Ei ne liikennevaloetuudetkaan täysin tuon linjan ongelmaa ratkaise. Liikennevaloetuudet kun eivät täysin käyttöön tullessaan anna etuutta kuin tietyn minuuttimäärän myöhässä oleville autoille, joten tästä ei sen takiakaan täysin tuon linjan pelastajaksi ole.

Usein on tullut päästyä kaikista Sammon valtatien valoista pysähtymättä läpi, mutta silti on päässyt päätteelle sen 5 minuuttia myöhässä. Suurin ongelma tuossa on tuo täysin alimitoitettu ajoaika.
 
Ei ne liikennevaloetuudetkaan täysin tuon linjan ongelmaa ratkaise. Liikennevaloetuudet kun eivät täysin käyttöön tullessaan anna etuutta kuin tietyn minuuttimäärän myöhässä oleville autoille, joten tästä ei sen takiakaan täysin tuon linjan pelastajaksi ole.

Usein on tullut päästyä kaikista Sammon valtatien valoista pysähtymättä läpi, mutta silti on päässyt päätteelle sen 5 minuuttia myöhässä. Suurin ongelma tuossa on tuo täysin alimitoitettu ajoaika.

Totta. Siinä pitäisi olla enemmän ajoaikaa, mutta se ei olisi millään tavalla taloudellisesti kannattavaa.
 
Takaisin
Ylös