Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: Tampereen linja 37

  1. #1

    Liittynyt
    03.04.2009
    Viestejä
    124

    oletus Tampereen linja 37

    Onko kukaa kiinnittäny huomiota tohon linjaan 37? Mun mielestä se ei oo kyllä kaikkein hyödyllisimpiä linjoja, sillä se harva se kerta kun se menee, niin siinä on maks. 4-6 matkustajaa ja se on aina myöhässä! Ja viälä se kun se menee aina vaan kerran tunnissa

  2. #2
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: TKL:n linja 37

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wiima sen pitää olla Näytä viesti
    Onko kukaa kiinnittäny huomiota tohon linjaan 37? Mun mielestä se ei oo kyllä kaikkein hyödyllisimpiä linjoja, sillä se harva se kerta kun se menee, niin siinä on maks. 4-6 matkustajaa ja se on aina myöhässä! Ja viälä se kun se menee aina vaan kerran tunnissa
    Enpä ole itsekään linjaa vielä käyttänyt, mutta ilmeisesti se on ihan tarpeellinen, kun sen vuoroväli tihennetään puoleen tuntiin ensi talveksi. Ainakin se palvelee Leinolasta ja Linnainmaalta Ristariin, MeLuun ja Kauppikseen meneviä koululaisia.
    Sakari Kestinen

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Kinmo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    74

    oletus Vs: TKL:n linja 37

    Kyseistä linjaa usein ajaneena voin kertoa ettei se aina myöhässä ole. Aika voimakas väite kirjoittajalta ilman tosiasioihin perustuvia seikkoja.
    Matkustajamäärät eivät kovin kummoisia ole muutamaa lähtöä lukuunottamatta.
    Linjan perustaminen oli tilaajalta sellainen hätäratkaisu ja valitettavasti tämä hätäratkaisu saa jatkua. Parempi olisi ollut koskematta linjan 29 itäiseen pääteasemaan. Suunnittelutaho taas ei voi myöntää tietenkään virheitään ja peittelee hölmöyksiään linjan 37 tyyppisillä ratkaisuilla.
    There are people talking in sentences that have no punchline and they don't even care.

  4. #4
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: TKL:n linja 37

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kinmo Näytä viesti
    Linjan perustaminen oli tilaajalta sellainen hätäratkaisu ja valitettavasti tämä hätäratkaisu saa jatkua. Parempi olisi ollut koskematta linjan 29 itäiseen pääteasemaan. Suunnittelutaho taas ei voi myöntää tietenkään virheitään ja peittelee hölmöyksiään linjan 37 tyyppisillä ratkaisuilla.
    Tämä kaikki on sikäli myös totta, että linjalla 29 ei tuo 90 minuutin kierrosaika ole edes ollut talven aikana ollenkaan riittävä. Liukkaalla kelillä ovat alkuiltapäivän lähdöt päätteiltä olleet joskus jopa yli 10 minuuttia myöhässä. Olisi taatustikin ollut järkevämpää pitää linjalla tuo 2 tunnin kierrosaika ja jättää pääte Leinolaan.

    Toisekseen, mitähän järkeä oli siirtää ens talveksi linjan 19 reitti Pappilan kautta ajettavaksi? Olikohan tämänkin ratkaisun takana se, että tilaaja haluaisi linjalle 37 käyttäjiä Aitolahdentien alkupään pysäkeiltä? Tuskinpa 37:lla myöskään ens talvena kovin kummoisia kuormia kuskata, ellei sitten vuoron aikataulu osu sopivaan rakoon Sammonkadulla. Toisaalta linjan olemassaolo sinänsä ei kyllä ole mitenkään haitaksi, tuohan se idästä yhteyksiä Sammonkadun varteen...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #5

    Liittynyt
    28.08.2008
    Viestejä
    177

    oletus Vs: TKL:n linja 37

    Vähän harhaanjohtavaa puhua TKL:n linjasta 37. Operaattorilla kun ei ole mitään päätösvaltaa siihen millä aikatauluilla linjaa ajetaa, tai siihen, että linjaa ylipäätään ajetaan.
    Ehkä otsikkoa voisi muuttaa paremmin totuutta vastaavaksi? Muutettu/kuukanko
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.04.2009 kello 17:53. Syy: lisätty kommentti

  6. #6

    Liittynyt
    03.04.2009
    Viestejä
    124

    oletus Vs: TKL:n linja 37

    Ite kun käytän tätä linjaa, sen ON välillä myöhässä. Varmaankin johtuen sen ERITTÄIN tiukasta aikataulusta, kun sillä on aikaa vain ½tuntia koko linja

  7. #7
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Tampereen linja 37

    37:han on tällä hetkellä ainoa linja Linnainmaan ja Leinolan alueelta Ristinarkuun ja Sammonkadulle. Eli linja on hyödyllinen, mutta se pysyykö se ajassaan, on oma juttunsa.

  8. #8

    Liittynyt
    03.04.2009
    Viestejä
    124

    oletus Vs: Tampereen linja 37

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    37:han on tällä hetkellä ainoa linja Linnainmaan ja Leinolan alueelta Ristinarkuun ja Sammonkadulle. Eli linja on hyödyllinen, mutta se pysyykö se ajassaan, on oma juttunsa.
    Juu tietenkin se on oikeinkin hyödyllinen, mutta nykyään kun katselee, niin onhan se alkanut kulkemaan aikataulussa. Lukuunottamatta tietenkin ruuhkaaikaa(talvikaudella) esim. 14:00, 15:00 ja 16:00 ovat omien kokemuksien perusteella olleet Leinolan päässä väh. 5min myöhässä.

  9. #9
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Tampereen linja 37

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wiima sen pitää olla Näytä viesti
    Juu tietenkin se on oikeinkin hyödyllinen, mutta nykyään kun katselee, niin onhan se alkanut kulkemaan aikataulussa. Lukuunottamatta tietenkin ruuhkaaikaa(talvikaudella) esim. 14:00, 15:00 ja 16:00 ovat omien kokemuksien perusteella olleet Leinolan päässä väh. 5min myöhässä.
    Joo, olin ihan positiivisesti yllättynyt, että oli nyt kesällä ajoissa. Mutta talvisin on sitten myöhässä sen 5-10 min. VÄHINTÄÄN, ellei tietenkin ovat saaneet laitettua 37lle liikennevaloetuuksia, mikä edesauttaisi nopean kulkemisen sammon valtatiellä.

  10. #10

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen linja 37

    Ei ne liikennevaloetuudetkaan täysin tuon linjan ongelmaa ratkaise. Liikennevaloetuudet kun eivät täysin käyttöön tullessaan anna etuutta kuin tietyn minuuttimäärän myöhässä oleville autoille, joten tästä ei sen takiakaan täysin tuon linjan pelastajaksi ole.

    Usein on tullut päästyä kaikista Sammon valtatien valoista pysähtymättä läpi, mutta silti on päässyt päätteelle sen 5 minuuttia myöhässä. Suurin ongelma tuossa on tuo täysin alimitoitettu ajoaika.

  11. #11
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Tampereen linja 37

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Ei ne liikennevaloetuudetkaan täysin tuon linjan ongelmaa ratkaise. Liikennevaloetuudet kun eivät täysin käyttöön tullessaan anna etuutta kuin tietyn minuuttimäärän myöhässä oleville autoille, joten tästä ei sen takiakaan täysin tuon linjan pelastajaksi ole.

    Usein on tullut päästyä kaikista Sammon valtatien valoista pysähtymättä läpi, mutta silti on päässyt päätteelle sen 5 minuuttia myöhässä. Suurin ongelma tuossa on tuo täysin alimitoitettu ajoaika.
    Totta. Siinä pitäisi olla enemmän ajoaikaa, mutta se ei olisi millään tavalla taloudellisesti kannattavaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linja 120 lakkautetaan. Uusi linja 107 aloittaa 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.01.2011, 13:55
  2. Tampereen linja-autoaseman takapiha / Ratinan kauppakeskus
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 21.03.2010, 23:08
  3. Tampereen runkobussilinjasto
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 13.08.2009, 20:12
  4. Joensuun Linja Linja-Karjalalle
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 11.11.2008, 17:43
  5. Tampereen laajenemissuuntia
    kirjoittanut kemkim foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 15.01.2007, 17:11

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •