Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Rekkaritunnus on Onnikoita ja rollikoita kirjan mukaan HÖ-112Ozzy sanoi:Minkäslaiset kilvet tuolla autolla #28 oli aikoinaan, kun en harmikseni ole niitä aikoinaan muistiin merkannut :?:
Tuokin tieto löytyy netistä tuolta SRS:n sivulta.killerpop sanoi:HÖ-112
Ilmeisesti KMT tarkoittaa tätä kuvaa...KMT sanoi:Mulla olis kuva TKL 26:sta nykypäivänä, ilmeisesti tänne ei saa mitenkään lisättyä kuvaa ilman linkkiä...
Ko. vehkeestä on otettu akselit peräkärryä varten, muuten on runko ok kunnossa.
Nelosta ajetaan kesäisin kahdella autolla, joten nykyisetkin museorollikat riittäisivät ainakin periaatteessa. Idea on tosiaan mielenkiintoinen: "Museorollikalla Särkänniemeen." Toisaalta voisi kysyä kannattaako ajolankoja asentaa pelkästään kesäliikennettä varten. Ehkäpä tällaisesta linjasta voisi kuitenkin tulla ihan muutenkin suosittu...Mikko Laaksonen sanoi:Kun kerran museoautoja on useampiakin kuin vain Vapriikin + TaKL:n kappaleet, voisiko Tampereelle perustaa museojohdinautolinjan?
Kestävätkö vanhat, jo lähes 30 vuotta poissa käytössä olleet kiinnikkeet? Luulisi niiden hapertuneen ym. tässä ajassa.Mikko Laaksonen sanoi:Todennäköisesti hintaa voidaan merkittävästi alentaa, Hämeenkadulla on varmaankin kiinnikkeet ja tolpat löydettävissä lähes koko matkalle.
Helsingin raitiolinjoilla on yhä aktiivikäytössä jopa 20-luvulta peräisin olevia koristeellisia neljällä pultilla kiinnitettyjä kiviseinäkoukkuja.Piirka sanoi:Kestävätkö vanhat, jo lähes 30 vuotta poissa käytössä olleet kiinnikkeet? Luulisi niiden hapertuneen ym. tässä ajassa.
Juu pistin tuonne sen kuvan...Rattivaunu sanoi:Ilmeisesti KMT tarkoittaa tätä kuvaa...KMT sanoi:Mulla olis kuva TKL 26:sta nykypäivänä, ilmeisesti tänne ei saa mitenkään lisättyä kuvaa ilman linkkiä...
Ko. vehkeestä on otettu akselit peräkärryä varten, muuten on runko ok kunnossa.
Eikös KLHS:n porukka ole kartoittanut koko joukon näitä yksityisille päätyneitä rollikoita? Niistä nyt yksikään ei taida olla liian hyvässä kunnossa. Siitä huolimatta ajatus museolinjasta kiinnostaa tavattoman paljon.
Muistelen Juhani Valannon joskus maininneen, että TKL olisi pannut talteen jonnekin (Vapriikki eli jokin sen edeltävä taho?) johdinautolinjan tasasuuntaamon. Autothan, seisovat sitten missä tahansa, ovat alumiinia, eivätkä siis kärsi ruosteesta.Mikko Laaksonen sanoi:Johdinautojen tasasuuntaajaksi saisi todennäköisesti HKL:ltä tai muulta taholta käytetyn laitteen.