Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/25

Viestiketju: Museoidut johdinautot

  1. #1
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Museoidut johdinautot

    TKL 28 on museoitu yleisöltä suljettuun yksityiseen Matti Järvenpään kokoelmaan Hämeenkyrön Särkijärvellä. Johdinautoa kunnostetaan mahdollisuuksien mukaan muiden projektien ohessa. Kuva on otettu 19.8.2005.

  2. #2
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus

    Muuthan museorollikat ovat Vapriikissa seisova nro 2 ja Nekalassa säilytyksessä oleva kunnostettu nro 5. Tiedot löytyvät:

    http://www.nettilinja.fi/~ahellman/trolley/tpejohd.htm

  3. #3

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus

    Minkäslaiset kilvet tuolla autolla #28 oli aikoinaan, kun en harmikseni ole niitä aikoinaan muistiin merkannut

  4. #4
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy
    Minkäslaiset kilvet tuolla autolla #28 oli aikoinaan, kun en harmikseni ole niitä aikoinaan muistiin merkannut
    Rekkaritunnus on Onnikoita ja rollikoita kirjan mukaan HÖ-112
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    HÖ-112
    Tuokin tieto löytyy netistä tuolta SRS:n sivulta.

  6. #6
    KMT
    KMT ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    08.09.2005
    Viestejä
    100

    oletus

    Mulla olis kuva TKL 26:sta nykypäivänä, ilmeisesti tänne ei saa mitenkään lisättyä kuvaa ilman linkkiä...

    Ko. vehkeestä on otettu akselit peräkärryä varten, muuten on runko ok kunnossa.

  7. #7
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus

    Kuvan voi ainakin lähettää sähköpostina SRS:n uutissivulle (srs.uutiset@kolumbus.fi) niin saadaan se nähdä ainakin osoitteessa http://www.nettilinja.fi/~ahellman/news/uutiset.htm

  8. #8
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Museojohdinautolinja Tampereelle

    Tämä ketju innoittaa minua seuraavaan ideaan.

    Kun kerran museoautoja on useampiakin kuin vain Vapriikin + TaKL:n kappaleet, voisiko Tampereelle perustaa museojohdinautolinjan? Kalustoksi otettaisiin esim TaKL:n auto + nämä raadot, jotka kunnostettaisiin käyttökuntoon.

    Soveltuva linja voisi olla esimerkiksi linja 4 Rautatieasema - Särkänniemi eli Hämeenkatu - Hämeenpuisto - Särkänniemi. Kuinka monta autoa linjalla 4 nykyään yleensä on ja mikä on linjan pituus?

    Johdinautojen tasasuuntaajaksi saisi todennäköisesti HKL:ltä tai muulta taholta käytetyn laitteen.

    Johdinautojen ilmajohdon vetäminen ei ole kovin kallista. Landskronassa johdinautojen ilmajohdot maksoivat 16,8 Mkr kokonaan uusine tolppineen (3 km) eli 5,6 mkr/km. Jos kruunu = 0,107 e, kilometri (tolppineen) maksaa noin 600 000 e / km. Todennäköisesti hintaa voidaan merkittävästi alentaa, Hämeenkadulla on varmaankin kiinnikkeet ja tolpat löydettävissä lähes koko matkalle.

    Hankkeelle voitaisiin todennäköisesti saada aika paljon myös mainos- ja sponsorirahaa.

    Onko vanhoja johdinautoja olemassa enemmänkin?

  9. #9
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KMT
    Mulla olis kuva TKL 26:sta nykypäivänä, ilmeisesti tänne ei saa mitenkään lisättyä kuvaa ilman linkkiä...

    Ko. vehkeestä on otettu akselit peräkärryä varten, muuten on runko ok kunnossa.
    Ilmeisesti KMT tarkoittaa tätä kuvaa...
    Eikös KLHS:n porukka ole kartoittanut koko joukon näitä yksityisille päätyneitä rollikoita? Niistä nyt yksikään ei taida olla liian hyvässä kunnossa. Siitä huolimatta ajatus museolinjasta kiinnostaa tavattoman paljon.

  10. #10
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Re: Museojohdinautolinja Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen
    Kun kerran museoautoja on useampiakin kuin vain Vapriikin + TaKL:n kappaleet, voisiko Tampereelle perustaa museojohdinautolinjan?
    Nelosta ajetaan kesäisin kahdella autolla, joten nykyisetkin museorollikat riittäisivät ainakin periaatteessa. Idea on tosiaan mielenkiintoinen: "Museorollikalla Särkänniemeen." Toisaalta voisi kysyä kannattaako ajolankoja asentaa pelkästään kesäliikennettä varten. Ehkäpä tällaisesta linjasta voisi kuitenkin tulla ihan muutenkin suosittu...

    Mutta se ainakin on selvää, ettei ainakaan liikennelaitos moiseen ryhtyisi. Olaanhan Nekalassa nykyään niin saitoja että kaikki säästöt revitään ensiksi liikenteestä.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #11

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Re: Museojohdinautolinja Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen
    Todennäköisesti hintaa voidaan merkittävästi alentaa, Hämeenkadulla on varmaankin kiinnikkeet ja tolpat löydettävissä lähes koko matkalle.
    Kestävätkö vanhat, jo lähes 30 vuotta poissa käytössä olleet kiinnikkeet? Luulisi niiden hapertuneen ym. tässä ajassa.

    Piirka

  12. #12
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus

    Ajolankainvestointi voisi kiinnostaa nimenomaan Särkänniemen huvipuistoa, sen budjetissa investointi ei varmaankaan ole kohtuuton. Muita sponsoreita Tampereella varmaan riittäisi aika hyvin.

    Liikennelaitoksen osalta lienee aika selvää, että sen osuus rajoittuisi kolmeen asiaan:
    • TaKL museoauton antaminen käyttöön
    • TaKL henkilöstön käyttäminen kuskeina
    • Kaluston huolto
    Liikennelaitoksen roolia voitaisiin korvata osaksi myös asianharrastajilla.

  13. #13

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Re: Museojohdinautolinja Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka
    Kestävätkö vanhat, jo lähes 30 vuotta poissa käytössä olleet kiinnikkeet? Luulisi niiden hapertuneen ym. tässä ajassa.
    Helsingin raitiolinjoilla on yhä aktiivikäytössä jopa 20-luvulta peräisin olevia koristeellisia neljällä pultilla kiinnitettyjä kiviseinäkoukkuja.

  14. #14
    KMT
    KMT ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    08.09.2005
    Viestejä
    100

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Lainaus Alunperin kirjoittanut KMT
    Mulla olis kuva TKL 26:sta nykypäivänä, ilmeisesti tänne ei saa mitenkään lisättyä kuvaa ilman linkkiä...

    Ko. vehkeestä on otettu akselit peräkärryä varten, muuten on runko ok kunnossa.
    Ilmeisesti KMT tarkoittaa tätä kuvaa...
    Eikös KLHS:n porukka ole kartoittanut koko joukon näitä yksityisille päätyneitä rollikoita? Niistä nyt yksikään ei taida olla liian hyvässä kunnossa. Siitä huolimatta ajatus museolinjasta kiinnostaa tavattoman paljon.
    Juu pistin tuonne sen kuvan...
    Lisäksi oon joskus kuullut huhua, että Jämijärvellä olisi toinen raato.
    Kyllähän tuo ajan myötä kununut on mutta kai siitä nyt työllä saataisiin se toimimaan.

  15. #15
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Re: Museojohdinautolinja Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen
    Johdinautojen tasasuuntaajaksi saisi todennäköisesti HKL:ltä tai muulta taholta käytetyn laitteen.
    Muistelen Juhani Valannon joskus maininneen, että TKL olisi pannut talteen jonnekin (Vapriikki eli jokin sen edeltävä taho?) johdinautolinjan tasasuuntaamon. Autothan, seisovat sitten missä tahansa, ovat alumiinia, eivätkä siis kärsi ruosteesta.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Johdinautot
    kirjoittanut JudgeT foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 2012
    Viimeisin viesti: 17.01.2017, 16:54
  2. Johdinautot Helsingissä
    kirjoittanut JE foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 15.08.2013, 04:33
  3. Bergenin johdinautot
    kirjoittanut Skurubisin foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 08.06.2010, 15:05
  4. Itäiset johdinautot
    kirjoittanut Tulkku foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 11.02.2006, 22:42
  5. Tänään 11.02.2006 klo 18.00: FST -- Bussit, johdinautot
    kirjoittanut PSi foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.02.2006, 19:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •