Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - heinäkuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Olisiko tilaajapuolen kannattanut sittenkin tilata nivelbussiliikennettä?

Ei varmaankaan.
Suurimmassa osassa nivelbusseja on vähemmän matkustajapaikkoja kuin teleissä joilla E1 ja E2 -linjat hoidetaan.

Näihin teliautohin on rekisteröity 52(+1)+72 matkustajapaikkaa, joten vaikka auto näyttäisikin hyvin täydeltä, tuskin kyseessä on silti ylikuorma ollut.
 
Ei varmaankaan.
Suurimmassa osassa nivelbusseja on vähemmän matkustajapaikkoja kuin teleissä joilla E1 ja E2 -linjat hoidetaan.

Näihin teliautohin on rekisteröity 52(+1)+72 matkustajapaikkaa, joten vaikka auto näyttäisikin hyvin täydeltä, tuskin kyseessä on silti ylikuorma ollut.
Jos teleihin onkin rekisteröity enemmän matkustajapaikkoja kuin niveliin, tuoko se siltikään enempää todellista tilaa matkustajille? Näin arkijärjellä ajateltuna ainoa kunnon selitys sille, että yli kolme metriä nivelbussia lyhyemmässä telibussissa, jossa on sama määrä istumapaikkoja kuin nivelessä olisi kokonaispaikkamäärä niveltä suurempi on, että uudempi telibussi on mitoitettu tiiviimmälle kuormalle. Lattiapinta-alaahan nivelbussissa on väistämättä enemmän, eiväthän ne reilut kolme lisämetriä hukkaan mene.

Niitä kuormia, mitä busseihin ahtautui ei voi pitää Suomen oloissa hyväksyttävinä. Edes eläinkuljetukset eivät ole yhtä sardiinipurkkimaisia kuin sunnuntaipäivän näky. Eli jos kuorma oli virallisesti hyväksyttävä, normit ovat virheellisiä. Jos bussista ei pääse välipysäkillä pois tyhjentämättä ensin puolta bussista, jokin on pielessä.
 
Ei varmaankaan.
Suurimmassa osassa nivelbusseja on vähemmän matkustajapaikkoja kuin teleissä joilla E1 ja E2 -linjat hoidetaan.

Näihin teliautohin on rekisteröity 52(+1)+72 matkustajapaikkaa, joten vaikka auto näyttäisikin hyvin täydeltä, tuskin kyseessä on silti ylikuorma ollut.
Uukkareissa on 55 istumapaikkaa ja 2 seisomasiltaa - ja nivelen kohdallakin on hyvin seisomatilaa. Laittakaapa ne linjalle niin kuormitusongelmat taatusti vähenevät jonkin verran.
 

Havainto se tämäkin, Länsilinjat #12 on saanu keulallensa linjakilven autosta LL #33

Mainittakoon sellainenkin asia, että LL #29 on jälleen ajossa, ilmeisesti tuo #33 luovutti hieman elimiään siihen autoon.
 
Tänään skopalla ajellessani huomasin nekalan varikon (tkl) pihassa Paunun :???: 5 uutuuttaan kiiltävää Volvon 8700 pätkää. Onkohan Paunun pihasta tila loppunut...
 
Huomasin että TSB:n sivuilta puuttuu Paunun autojen #63, #88, #128 ja #129:n rekisterikilvet niin ne on: #63 GIO-963, #88 GIO-988, #128 GIO-128 JA #129 GIO-129.

30.7 Tkl:
#226/16

31.7 Tkl:
#225/18, saanut samat teippaukset kuin #223.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös