Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/67

Viestiketju: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

  1. #31
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Tampereen kilpailutusten kalustopolitiikka on muuttunut, kun pitkiinkin osapäiviin kelpaa Euro3-kalusto. Kalustopisteiden ollessa vain 5,5% kokonaispisteistä ja osapäiväautojen painoarvon ollessa pienempi käytettyjen telien tarjoamisesta on tullut kannattavaa. Yhdistelmätarjousmahdollisuuden ansiosta kokonaisuudesta tulee niin suuri, että sitä varten kannattaa vaikka perustaa uusi varikko.

    Näistä lähtökohdista taitaa olla aika selvää, kuka kilpailun voittaa.

  2. #32
    K V
    K V ei ole kirjautuneena
    K V avatar
    Liittynyt
    20.08.2009
    Viestejä
    85

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tampereen kilpailutusten kalustopolitiikka on muuttunut, kun pitkiinkin osapäiviin kelpaa Euro3-kalusto. Kalustopisteiden ollessa vain 5,5% kokonaispisteistä ja osapäiväautojen painoarvon ollessa pienempi käytettyjen telien tarjoamisesta on tullut kannattavaa. Yhdistelmätarjousmahdollisuuden ansiosta kokonaisuudesta tulee niin suuri, että sitä varten kannattaa vaikka perustaa uusi varikko...
    Siis hetkinen, eikös tarjotun kaluston kalustopisteiden keskiarvo lasketa siten, että (X*1,00) + (X*1,00) + (X*1,00) + (X*1,00) + (X*1,00) + (Y*0,50) + (Y*0,50) + (Y*0,50) / 8

    X = Tarjotun kokopäiväauton saamat kalustopisteet (Max. 5,5)
    Y = Tarjotun osapäiväauton saamat kalustopisteet (Max. 5,5)

    Näin siis linjan 22 mukaan (5 kokopäivä- ja 3 osapäiväautoa, yhteensä 8).

    Eli siis tarjoamalla tähän kaikki autot EEV- tasoisina, jäähdytysilmastoituina sekä 3. lastenvaunupaikalla (tai 2 ylimääräisellä penkillä) varustettuina, jokainen auto saisi 5,5 pistettä ja tuolla kaavalla maksimi saatavissa oleva kalustopisteiden keskiarvo tälle kohteelle olisi 4,8125?

    Jos esimerkiksi Paunulla olisi kokonaispisteiltään paras erillistarjous linjalle 17, Länsilinjoilla linjalle 20 sekä Veolialla linjalle 22, mutta Concordia olisi tarjonnut hinnoittelusta johtuen kokonaispisteiltään parhaimman yhdistelmätarjouksen kaikista linjoista, mutta kuitenkin 1-2 kohteessa huonommilla kohdekohtaisilla kokonaispisteillä erillistarjouksien voittajiin nähden, niin miten näitä saadaan vertailtua keskenään voittajan selvittämiseksi?



    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Näistä lähtökohdista taitaa olla aika selvää, kuka kilpailun voittaa...
    Niin tosiaan voi olla, että Tampereella tullaan lähivuosina näkemään liikennöitsijä, joka on juuri vaihtanut penkkikankaansa sinisiksi.
    Viimeisin muokkaaja K V; 08.10.2009 kello 23:05.

  3. #33

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    siis häh, en ole juuri kerinnyt seuraamaan penkkikankaiden kuoseja tai värejä, joten voisiko
    joku asioista paremmin perillä oleva vastata että:

    1. että ei kai KA-vaan tänne hinkua?
    2. Että ei Länskä TKL-poistorivistä haalittuine romuineen ole edes lähelläkään pärjäämistä?


    Jos molempiin vastaus on nykykäsitykseni mukaisesti kielteinen, voin mennä rauhassa
    könnölleni.... ei silti että noita linjoja koskaan käyttäisin, mutta tuntuu vastenmieliseltä molemmat vaihtoehdot...

  4. #34
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Eräs CBF on uusimmissa autoissaan käyttänyt sinisiä kankaita raidallisten sijaan...
    Näin se nyt vaan menee

  5. #35
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut K V Näytä viesti
    Siis hetkinen, eikös tarjotun kaluston kalustopisteiden keskiarvo lasketa siten, että (X*1,00) + (X*1,00) + (X*1,00) + (X*1,00) + (X*1,00) + (Y*0,50) + (Y*0,50) + (Y*0,50) / 8
    Ei, vaan jakajana toki käytetään painoarvojen summaa (6,5).

    Lainaus Alunperin kirjoittanut K V Näytä viesti
    Jos esimerkiksi Paunulla olisi kokonaispisteiltään paras erillistarjous linjalle 17, Länsilinjoilla linjalle 20 sekä Veolialla linjalle 22, mutta Concordia olisi tarjonnut hinnoittelusta johtuen kokonaispisteiltään parhaimman yhdistelmätarjouksen kaikista linjoista, mutta kuitenkin 1-2 kohteessa huonommilla kohdekohtaisilla kokonaispisteillä erillistarjouksien voittajiin nähden, niin miten näitä saadaan vertailtua keskenään voittajan selvittämiseksi?
    Vertailuhan tehdään niin, että vertaillaan erikseen erillistarjoukset ja katsotaan, mitkä tarjoukset voittaisivat, jos jokainen kohde voitettaisiin erillistarjouksella. Sitten vertaillaan yhdistelmätarjoukset ja katsotaan, mikä on paras yhdistelmätarjous. Lopuksi vertaillaan parhaiden erillistarjousten kombinaatiota parhaaseen yhdistelmätarjoukseen ja valitaan niistä parempi. Yhdistelmätarjousten vertailussa ei mitenkään huomioida sitä, millaiset erillistarjoukset ko. yritys on jättänyt.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Eräs CBF on uusimmissa autoissaan käyttänyt sinisiä kankaita raidallisten sijaan...
    Samoin kuin eräs toinen liikennöitsijä, jolla on jo ennestään toimintaa Tampereella. Concordiahan on siirtynyt omien sanojensa mukaan "selective tendering" -toimintatapaan eikä ole viime kilpailuissa tarjonnut enää ollenkaan Tampereelle eikä Helsinkiin.

  6. #36

    Liittynyt
    28.10.2007
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    siis häh, en ole juuri kerinnyt seuraamaan penkkikankaiden kuoseja tai värejä, joten voisiko
    joku asioista paremmin perillä oleva vastata että:

    1. että ei kai KA-vaan tänne hinkua?
    2. Että ei Länskä TKL-poistorivistä haalittuine romuineen ole edes lähelläkään pärjäämistä?


    Jos molempiin vastaus on nykykäsitykseni mukaisesti kielteinen, voin mennä rauhassa
    könnölleni.... ei silti että noita linjoja koskaan käyttäisin, mutta tuntuu vastenmieliseltä molemmat vaihtoehdot...
    1. Joskus muistan lukeneeni, että KA-konserni keskittyy bussimarkkinoihin kaupungeissa, joissa liikennettä ei kilpailuteta. Toinen kysymysmerkki: täyttääkö uusi Kabus JoLin kalustovaatimukset??

    2. Länskän TKL:n poistorivistä ostamat autot ei varmaankaan täytä päästövaatimuksia (tuskin on EURO 3-tasoa).

  7. #37
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2951

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Yhdyskuntalautakunta päättää 15.12. pidettävässä kokouksessa esityslistan mukaan:

    Kokonaistaloudellisesti edullisin annetuista tarjouksista on Väinö Paunu Oy:n ja Länsilinjat Oy:n muodostaman tarjousyhteenliittymän antama yhdistelmätarjous, joka koskee kaikkia kolmea kilpailukohdetta.

    Yhdyskuntalautakunta päättää, että sopimus Tampereen sisäisten linjojen 17, 20 ja 22 liikennöinnistä tehdään Väinö Paunu Oy:n ja Länsilinjat Oy:n muodostaman tarjousyhteenliittymän kanssa viideksi vuodeksi, alkaen linjan 22 osalta talviliikennekauden 2010-2011 alusta ja linjojen 17 ja 20 osalta kesäliikennekauden 2011 alusta
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  8. #38
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    No tämäpä yllättävää. Odotin kovasti Veolian voittoa, mutta ilmeisesti tarjotulla kalustolla oli tähän tulokseen oma vaikutuksensa.

    Saapa nähdä millaisia tarjouksia Veolia tekee seuraavissa kilpailuissa, varmaan haluavat lisää liikennettä jatkossa hieman hanakammin...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #39
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juzzi Näytä viesti
    KA-konserni keskittyy bussimarkkinoihin kaupungeissa, joissa liikennettä ei kilpailuteta.
    Tällaisia kaupunkeja ei enää 3.12.2009 jälkeen voi olla. Vanhat liikenneluvat ovat voimassa siirtymäajan liikennöintisopimuksin siirtymäsäännöksin johonkin asti, mutta uusi tuettu liikenne ja yksinoikeudet täytyy kilpailuttaa.

    ---------- Viesti lisätty kello 15:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:01 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Väinö Paunu Oy:n ja Länsilinjat Oy:n muodostaman tarjousyhteenliittymän
    Toivottavasti tämä johtaa siihen, että heidänkin johdossaan alkaa pikku hiljaa ymmärrys PSA:n noudattamista kohtaan kasvaa. Tottuminen tilaaja-tuottajamalliin edistää sen hyväksymistä.

  10. #40
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    33

    Smile Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    No tämäpä yllättävää. Odotin kovasti Veolian voittoa, mutta ilmeisesti tarjotulla kalustolla oli tähän tulokseen oma vaikutuksensa.

    Saapa nähdä millaisia tarjouksia Veolia tekee seuraavissa kilpailuissa, varmaan haluavat lisää liikennettä jatkossa hieman hanakammin...
    Hei
    Kiinnostavaa keskustelua täällä!

    Oliko LL:n ja Paunun yhteistyö yllätys?
    Jos oli, niin totean, että kaikki yhteistyö ja verkostoituminen on tätä päivää.
    Sitä on jo yli 10 vuotta harjoiteltu mm. EB:ssä. Nyt vain mentiin vähän eri tasolle.

    En tätä kirjoittaessa tiedä tarjousten eroja, mutta tässä viestiketjussakin esiin tulleista syistä LL/VP tarjousyhteenliittymä tarjosi uusilla autoilla.
    Ehkä sillä oli vaikutusta.
    Paunun ja muiden autojen ero kapenee, sillä, kun nämä teliautot eivät sovellu Laaksosen mielestä loppuvaan "omaan" liikenteeseen, niin niissä ei ole mm. korkeaselkänojaisia, pidemmällä matkalla mukavia Kiel-penkkejä, eikä käytön kannalta ylivoimaisesti parhaita ns. metro-ovia, kun niillä ei saa pinnoja ja ovat tavallisia vaarallisia tankohäkkyröitä aika paljon kalliimpia.
    Eli huonompia autoja saa, kun tilaaja ei anna hyvistä ratkaisuista lisäpinnoja, eikä autoille ole näköpiirissä myöhemmin jatkokäyttöä ns. omassa liikenteessä.
    Valitettavasti asiakas kärsii.
    Aika paljon on tullut mm. palautetta linjojen 10 ja 15 hyvistä Paunu-penkeistä!

    Kun nyt tämmöisiä kirjoittelen, niin toivon, että päätös pitää hovissa (=lautakunnassa).
    Täällä on peräänkuulutettu, koska Masilla järki voittaa...
    Teliautojen suhteen ei järki "voittanut" vieläkään, kun ns. toistaiseksi "omaan" liikenteeseen eivät telibussit edelleenkään sovellu.
    Mutta, jos tilaaja maksaa teliautot, niin miksikä ei.
    Jatkossakaan kalliita teliautoja ei näillä näkymin hankita ns. omaan liikenteeseen, kun niitä liikenne ei edellytä.

    Tuo kymppilinjan voittojen varassa hankitut 3 pika-autoa on kyllä erikoinen käsitys.
    Ihan kuin ei oman liikenteen autoihin tarvitsisi tehdä korvausinvestointeja.
    Niitä tehdään ensi vuonnakin ja rahkeiden rajallisuudesta johtuen, teliautojenhankinta voi vaikuttaa normaalia pikkuisen pienempään määrään, mutta emme voi laiminlyödä sitäkään puolta.

    Toisin kuin Laaksonen uumoilee, minä uumoilen, että yritysaloitteista seutuliikennettä on tällä seudulla vuoden 2014 kesäkuun lopunkin jälkeen, jolloin siirtymäajan sopimukset alkavat päättyä.

    Eduskunnan joukkoliikennelain oikeusharkinnan perusteisiin tekemät erinomaiset lisäykset johtivat siihen, että isoa eroa ei tulevaisuuden reittiliikennelupa-ajan ja nyt päättyneen liikennelupa-ajanvälillä sittenkään välttämättä ole. Sen näyttä tuleva lain soveltaminen.

    Me olemme valmiit PSA -aikaan, kuten tämäkin kilpailutuskierros osoittaa, mutta minä olen edelleen vankasti sitä mieltä, että parasta palvelua saadaan asiakkaalle, kun bussiyhtiöillä on aito intressi siihen, että autoissa on maksavia asiakkaita.
    Nykymuotoisessa kilpailutuksessa sitä intressiä ei ole eli asiakkaan eduksi haluamme jatkaa reittilupamallilla.
    Se ei olekaan niin poissuljettu malli, kun parempaa palvelua kuin markkinoilla syntyy, ei synny ilman rahaa, tulipa tänne minkämoinen seudullinen joukkoliikenneviranomainen tahansa.

    Kun ympäryskunnilla ei ole ylimääräistä rahaa ja tilaaja-tuiottaja -malli seudullisena todennäköisesti tulisi niile nykymallia huomattavasti kalliimmaksi ja sen lisäksi ne menettäisivät käytännössä kokonaan vaikutusmahdollisuutensa itselleen tärkeään bussiliikenteeseen, niin tuotantotavan muutos eli käytännössä kunnallstaminen ei ole ollenkaan kirkossa kuulutettu.

    Näitä ajatuksia halukkaat voivat lukea lisää huomenna ilmestyvästä LAL:n Bussi-Ammattilainen -lehdestä.

    Laaksoselle en malta olla toteamatta, että kannattaa ehkä kerran vielä lukea PSA:n artikla no 1.
    PSA (kuten kuten koko EU) lähtee siitä, että ensisijainen liiketoiminnan järjestämistapa on markkinaehtoinen - ei viranomaisvetoinen.
    PSA:n tarkoitus onkin luoda EU:hun yhteinäiset, läpinäkyvät ja tasapuoliset menettelytavat, jos viranomainen päättää puuttua markkinoiden toimintaan ja puuttumisen perusedellytys on se, että pitää syntyä parempaa palvelua kuin markkinoiden ehdoilla syntyy (ja se vaatii yleensä rahaa).

    Masi ei pelkää kilpailutettua liikennettä, mutta pitää asiakaslähtöistä järjestämistapaa paljon parempana, sano
    Masi

  11. #41
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut masi Näytä viesti
    Oliko LL:n ja Paunun yhteistyö yllätys?
    Jos oli, niin totean, että kaikki yhteistyö ja verkostoituminen on tätä päivää.
    Sitä on jo yli 10 vuotta harjoiteltu mm. EB:ssä. Nyt vain mentiin vähän eri tasolle.
    Ainakin minulle yhteistyö oli hienoinen yllätys. En kuitenkaan missään nimessä vastusta kilpailun tulosta - varsinkaan siinä tapauksessa, jos saamme / olitte yhteistuumin tarjonneet näitä Polakki-Volvoja linjoille, oli ne sitten ilman metro-ovia tai Kiel-penkkejä. Volvot ovat ainakin minun mielestäni parempi vaihtoehto kuin LAK:n tuotteet - oli ne puolestaan kuinka kotimaisia hyvänsä.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  12. #42
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    33

    Smile Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ainakin minulle yhteistyö oli hienoinen yllätys. En kuitenkaan missään nimessä vastusta kilpailun tulosta - varsinkaan siinä tapauksessa, jos saamme / olitte yhteistuumin tarjonneet näitä Polakki-Volvoja linjoille, oli ne sitten ilman metro-ovia tai Kiel-penkkejä. Volvot ovat ainakin minun mielestäni parempi vaihtoehto kuin LAK:n tuotteet - oli ne puolestaan kuinka kotimaisia hyvänsä.
    Hei
    Merkit ovat vielä lukkoon laittamatta ainakin Paunun osalta. Metro-ovia ja Volvoissa käytettyjä Kiel-penkkejä vastaavia on meillä ollut vuosia erilaisissa Scania- Volvo - Lahti -yhdistelmissä.
    Masi

  13. #43

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Kunnalliset tilaajat eivät nipistä ominaisuuksista ja kalliista mutta hyvistä käytännöistä tilaajan luonteen takia, vaan paineista pitää kustannukset alhaalla. Lippujen hintojen korotukset ovat maailmanlopun merkkejä, joten niitä korotetaan mahdollisimman vähän. Jos verotuloista maksettu tuki olisikin liikenneosastolta kaupunkiin päin, nousisi halu maksaa paremmasta palvelusta kummasti.

    Keinot tähän löytyvät kaupunkisuunnittelusta ja ilmapiiristä, joka sallii kalliimmat liput.

  14. #44
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut masi Näytä viesti
    Merkit ovat vielä lukkoon laittamatta ainakin Paunun osalta.
    Mahdollista siis lienee, että tarjousyhteenliittymän jäsenet hankkisivat eri merkkejä tai malleja tarjottuun liikenteeseen. Jotenkin silti olettaisin, että tämänkin suuruusluokan hankintakokonaisuudessa yhteishankinnalla voitaisiin jo saavuttaa säästöä ainakin jossain määrin? Tämä toki edellyttää, että tarjousyhteenliittymän molemmat osapuolet pääsevät yhteisymmärrykseen hankittavan kaluston merkistä, mallista ja yksityiskohdista.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut masi Näytä viesti
    Metro-ovia ja Volvoissa käytettyjä Kiel-penkkejä vastaavia on meillä ollut vuosia erilaisissa Scania- Volvo - Lahti -yhdistelmissä.
    Takaovenahan Paunulla ei tätä "metro-ovea" ole kuitenkaan käytetty yhdessäkään autossa. Takaovella tämä vaaralliseksikin mainittu sisään työntyvä heitto-ovikoneiston tankoviidakko ei liene niin merkittävä haitta, koska takaoven portaikossa harvemmin kukaan matkustaa tai seisoo ovea käytettäessä.

    Spekulaatiot siitä, miten liikenteen tuotanto jakautuu (ellei tasan puoliksi) Länsilinjain ja Paunun kesken, ovat myös käynnissä. Entäpä varakalusto, kummallakaan kun ei matalalattiatelejä ole ennestään vara-autotarpeen tyydyttämiseksi? Euro kolmoset taitaa kelvata varalle, ja sellaisia lienee käytettynäkin saatavissa jos ei Suomessa, niin ainakin länsinaapurista.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tampereen kilpailutusten kalustopolitiikka on muuttunut, kun pitkiinkin osapäiviin kelpaa Euro3-kalusto. Kalustopisteiden ollessa vain 5,5% kokonaispisteistä ja osapäiväautojen painoarvon ollessa pienempi käytettyjen telien tarjoamisesta on tullut kannattavaa. Yhdistelmätarjousmahdollisuuden ansiosta kokonaisuudesta tulee niin suuri, että sitä varten kannattaa vaikka perustaa uusi varikko.

    Näistä lähtökohdista taitaa olla aika selvää, kuka kilpailun voittaa.
    Näistäkin lähtökohdista taisi edellä kirjoittavalle olla kaikkea muuta kuin selvää, kuka kilpailun lopulta voitti?
    Viimeisin muokkaaja vko; 11.12.2009 kello 21:49. Syy: lainaukset korjattu
    Elämä on, mikset sinäkin?

  15. #45
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2951

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Entäpä varakalusto, kummallakaan kun ei matalalattiatelejä ole ennestään vara-autotarpeen tyydyttämiseksi? Euro kolmoset taitaa kelvata varalle, ja sellaisia lienee käytettynäkin saatavissa jos ei Suomessa, niin ainakin länsinaapurista.
    Mielenkiintoista sinänsä spekuloida aiheella, itse näkisin yhdeksi todennäköiseki vaihtoehdoksi jo sen, että kun liikenne 22:n osalta alkaa, hankitaan tähän pakettiin jo muutama ylimääräinen (uusi EEV) auto, joille myöhemmin sitten 17 ja 20 aikana löytyy varmasti käyttöä. Että ainakaan 2010 ei ole tarvetta edes pohtia muita kuin uusia. Millaiseksi sitten kaluston kokonaisvahvuus muodostuu 2011 aikana ja mikä on vara-autojen prosentuaalinen määrä, jää arvoitukseksi.

    Kun vara-autot ja liikenteessä olevat autot ovat ominaisuuksiltaan samanarvoisia, ei tule edes mitään liikennekorvausten alentamista "huonommalla" kalustotyypillä ajamisesta. Maksaahan jokainen "ylimääräinen" auto, mutta varmaan helpottaa jokapäiväistä liikennöintiä. Sikäli, kun näissä teliautokohteissa ei liene kovin toivottavaa edes ajaa 2-akselisilla, joten niitäkään on hieman huono pitää varalla, vaikka entuudestaan vahvuudessa olisi.

    Varmaan jo viikon päästä verkossa on kaikki liitteet pöytäkirjojen yhteydessä (itse kokoushan on vasta 15.12. iltapäivällä). Jännäksi menee, kuinka pienellä marginaalilla voittava tarjous on tapahtuu.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.12.2010, 12:14
  2. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 15.08.2010, 10:14
  3. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2008
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 21.11.2008, 11:22
  4. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007
    kirjoittanut Allison foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 24.07.2008, 00:02
  5. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008
    kirjoittanut Allison foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 20.06.2008, 00:10

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •