Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos

Miten on muuten esim. #51 ja #52 saatu ajettua pois maasta, kun molemmilla on Traficomin tiedoissa edelleen hylätty katsastus viime keväältä ja liikenteestä poisto?
Taitaa joka firmalla olla tarvittaessa käytössä ns koe-kilvet. Virallisesti koenumerotodistus. Keltainen kilpi tuulilasille ja nippusiteellä toinen taakse jos ei takaikkunalle. Ei tarvitse olla rekisteröity, katsastettu tai liikennekäytössä. Tilapäisesti kelpaavat käyttöön myös Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Viroon mennessä vain satamaan asti, mutta muistaakseni kyseinen purkaamo tarjosi erikseen hinnan toimitettuna tallinnan satamaan tai helsingin satamaan. Tkl piti helsingin satamaan toimittamista heille järkevänä vaihtoehtona ja virolaiset varmasti saivat niille virolaiset siirtokilvet tai vastaavan järjestelyn.
 
Viimeksi muokattu:
Pahalta näyttää jos lakko toteutuu. Käytännössä kaikki suosituimmat bussilinjat pois lukien 7 ja 8 lakon piirissä. Ja nekin linjat jotka kulkee on sitten täyteen ammuttuja. Ja varsinainen kaaos alkaa sitten 6 päivä kun ratikan lakko alkaa. Koko Hervanta motissa.
 

Tampereen bussivarikko hajautetaan Nekalasta kahteen eri paikkaan – hinnaksi arvioidaan 17 miljoonaa euroa​

Ikääntyneen varikon uusimista on suunniteltu jo joitakin vuosia. Kahdelle eri varikolle on selvityksen mukaan myös helpompi ajaa kuin yhteen paikkaan Tampereen keskelle.

Tampereen Kaupunkiliikenteen varikko hajautetaan Nekalasta Hankkioon ja Kolmenkulmaan. Kaupunginhallitus hyväksyi osaltaan hankkeen maanantaina.
Nekalan nykyinen varikko Jokipohjantiellä on jo iäkäs ja huonossa kunnossa. Selvitysten mukaan uuden rakentaminen samalle paikalle näyttää hankalalta, koska busseille tarvitaan huolto- ja säilytystilaa myös rakentamisen ajan.
Kahden uuden varikon hinnaksi arvioidaan yhteensä noin 17 miljoonaa.
Omistajaohjaus on valmistellut myös Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitoksen (TKL) yhtiöittämisselvitystä. Tavoite on sen pohjalta tehdä päätöksiä kaupunginhallituksen konsernijaoston kokouksessa 19. maaliskuuta.
Mikäli kaupunginvaltuusto päättää yhtiöittää TKL:n, varikkoinvestoinnista päättäminen ja toteutustavan valitseminen siirtyy yhtiölle.
TKL:n osuus seutubussiliikenteestä on nyt noin 30 prosenttia ja yksityisten liikennöitsijöiden 70 prosenttia.

 
Takaisin
Ylös