Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/64

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

  1. #16
    C3P
    C3P ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.09.2008
    Viestejä
    47

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    13.10.
    Länsilinjat:

    #95/2

  2. #17
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut C3P Näytä viesti
    13.10.
    Länsilinjat:

    #95/2
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  3. #18
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Aaro, tuo #426/17 on vakio.

    13.10 Tkl:
    #625/3
    #638/8
    #121/13

    13.10 Tkl:
    #96/Y99, Hervantaan päin.
    #91/Y99, Keskustaan päin. Kilvissä oli Y99 JÄÄHALLI. Eihän sielä tarvitsisi edes olla ohjelmoituna JÄÄHALLI tekstiä.

  4. #19
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Ja tänään 14.10. aamulla edelleen samainen auto linjalla 2. Tällä kertaa puolet linjakilvestä alkaen oven puolen laidasta vallan ilman taustavaloa. Näytti kuin Mitronissa olisi lukenut vain "HANIEMI"
    Elämä on, mikset sinäkin?

  5. #20
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    15.10.

    SatLi #174 / 54 (mahtaakohan olla vasta hiljattain tullut linjalle...)
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  6. #21
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    15.10.

    SatLi #174 / 54 (mahtaakohan olla vasta hiljattain tullut linjalle...)
    Taitaa koulujen lomaviikko vaikuttaa siten, että autoa on nyt näkynyt tämän viikon ajan täällä. Toivottavasti olen väärässä, mutta kuvittelisin auton siirtyvän taas ihan muualle ensi viikosta alkaen.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  7. #22
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    15.10 Tkl:
    #638/8
    #626/37

    15.10 LL:
    #43/Y99, Keskustaan päin.

  8. #23
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    16.10.

    LL #17 (EJI-903) / 2. Alkuhankaluuksia näytti olevan, kun mm. kortinlukija oli pois pelistä. Muutenkin ovitoiminnot olivat valitettavan hitaat. Myös penkkien sijoittelu varsinkin peräpäässä kummastutti hieman. Muuten auto vaikutti ihan mukavalta...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #24
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    16.10.

    LL #17 (EJI-903) / 2. Alkuhankaluuksia näytti olevan, kun mm. kortinlukija oli pois pelistä. Muutenkin ovitoiminnot olivat valitettavan hitaat. Myös penkkien sijoittelu varsinkin peräpäässä kummastutti hieman. Muuten auto vaikutti ihan mukavalta...
    Näytti varsn hienolta ulkoapäin ja perä varsinkin. Pitää mennä testaamaan tuohon 19:30 lähtöön Rauhaniemestä.

    16.10 Tkl:
    #630, #632/25

  10. #25
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    16.10.

    LL #17 (EJI-903) / 2.
    Vielä muutama foto autosta alkaen linkin takaa löytyvästä.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #26
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009


    ...ja pari muuta kuvaakin tuosta LL #17:sta tuli otettua, kun auto oli ekaa päivää linjalla.

    Sitten havaintona sellainen, että VT #621 on jo alkuviikosta alkaen kulkenut Gigantin mainosteipeissä keulaa lukuunottamatta.
    Viimeisin muokkaaja killerpop; 17.10.2009 kello 01:39.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  12. #27
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Tuo LL #17 on kyllä todella komea! Minun mielestä nuo takalamput on todella hienoja sekä aika hassu ratkaisu mielestäni on tuo 8 "väärinpäin" penkkiä matalassa osassa. Kuski sanoi, että jotkut matkustajat ovat kyselleet: "Onko tämä varmasti 2?". Aika typeriä mun mielestä, kun tilaajaväritetty auto ja kilvissä 2 + määränpää. Mitä sillä autolla on väliä vaikka siellä olisi Länskän #82?

    17.10 Tkl:
    #238/21
    #639/21

  13. #28
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Tuo LL #17 on kyllä todella komea! Minun mielestä nuo takalamput on todella hienoja sekä aika hassu ratkaisu mielestäni on tuo 8 "väärinpäin" penkkiä matalassa osassa. Kuski sanoi, että jotkut matkustajat ovat kyselleet: "Onko tämä varmasti 2?". Aika typeriä mun mielestä, kun tilaajaväritetty auto ja kilvissä 2 + määränpää. Mitä sillä autolla on väliä vaikka siellä olisi Länskän #82?
    Niin, tuo mainittu 82 (eikä muutkaan rahtiperä-Länskärit) ei vielä olekaan esiintynyt linjalla 2, mutta sitä odotellessa...

    Jos tälle sinun suosimallesi "mitä sillä autolla on väliä" -linjalle lähdetään, putoaa pohja pois koko kilpailutukselta ja siihen liittyviltä kalustovaatimuksilta. Jatkossa sitten varmasti voi tarjota "kuun taivaalta", ja sitten kuitenkin ajaa voitetun liikenteen vaikkapa jollain 80-luvun laatikko-Wiimoilla ja muulla jämäkalustolla. Näinkö sinun mielestäsi toimii rehellinen, vapaa kilpailu? Saattaisi kilpailun täpärästi hävinnyttä yritystä ja tilaajaakin hyvin pian alkaa kiinnostamaan tämän kaltainen menettely...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  14. #29
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1939

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Niin, tuo mainittu 82 (eikä muutkaan rahtiperä-Länskärit) ei vielä olekaan esiintynyt linjalla 2, mutta sitä odotellessa...

    Jos tälle sinun suosimallesi "mitä sillä autolla on väliä" -linjalle lähdetään, putoaa pohja pois koko kilpailutukselta ja siihen liittyviltä kalustovaatimuksilta. Jatkossa sitten varmasti voi tarjota "kuun taivaalta", ja sitten kuitenkin ajaa voitetun liikenteen vaikkapa jollain 80-luvun laatikko-Wiimoilla ja muulla jämäkalustolla. Näinkö sinun mielestäsi toimii rehellinen, vapaa kilpailu? Saattaisi kilpailun täpärästi hävinnyttä yritystä ja tilaajaakin hyvin pian alkaa kiinnostamaan tämän kaltainen menettely...
    Tarkoitin yleisesti ottaen sitä, että mitä sillä linjakilpi-bussi yhdistelmällä on väliä? Kyllä minä nousisin haluamalleni linjalle vaikka siä olisi mikä bussi (Esim. Tkl:n #400 Tampere-Kyynärö vuorossa tai Luopparin Ysi Kutteri linjalla 16 kunhan kilvet on oikein). Niinkuin 90Y:llä oli ekaa kertaa #366, 7:lla oli Veolian #621, 2:lla tuo LL #17 tai LL #15/85 niin ihmiset eivät meinanneet uskaltaa tulla kyytiin. Varsinkin tuon #621/7 kohdalla kuski joutui pysähtymään pysäkeille sanomaan, että tämä on linja 7 ja kyytiin voi nousta vaikka kilvissä oli 7 ja Keskustori tai Pirkkahalli suunnasta riippuen. Minä en ainakaan valitse kyytiäni sen perusteella minkä näköinen auto sillä linjalla on vaan mikä linjanumero taikka numeroimattomilla mitä siellä lukee. Joskus päättelen vääristäkin kilvistä mikä linja se on.
    Viimeisin muokkaaja jtm; 18.10.2009 kello 01:27.

  15. #30

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2009

    Linja-autojen alustojen ja korien valmistajat ovat tehneet vuosikymmeniä töitä sen eteen, että nykyaikaisen (ei välttämättä kyllä enää 2000-luvun elektroniikalla täytettyjen) linja-autojen normaali käyttöikä olisi käytöolosuhteista riippuen 20-30 vuotta. Nyt yritetään keinotekoisin rajoituksin (kilapilutusehdot) tehdän linja-auton reaalisesta käyttöiästä 5 vuotta. Tämähän ei ole mitenkään eko- eikä ekonomisesti järkevää. Lisäksi liikenteen maksajan eli asukkaiden kukkaroa rasitetaan tilaajavärityksellä, jolla ei pitkällä juoksulla ole merkitystä. Asiakkaan tulisi aina katsoa auton kilivityksestä, mihin se menee. Sitä ei tule katsoa auton väristä eikä mallista tai vakiokuljettajasta. Kuljettajien ja liikennöitsijöiden tulee huolehtia siitä, että autoissa on käytettävissä oikeanlaiset kilvitykset. Pilaajaväritys ei myöskään voi olla itseisarvo, eikä kukaan ole pystynyt osoittamaan todistein hyötyä siitä, että kaikki joukkoliikenne olisi tietyn väristä. Haittaa siitä on suurempina kuluina sekä järjestelyinä liikenteen tuottamisessa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2010
    kirjoittanut ihmettelijä foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 02.11.2010, 20:31
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - alkuvuosi 2009
    kirjoittanut JSL foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 08.06.2009, 16:38
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2009
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 02.02.2009, 19:29
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2008
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 02.11.2008, 17:39
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2007
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 31.10.2007, 07:55

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •