Sivu 2 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/131

Viestiketju: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

  1. #16
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Tähän liittyen: etuudet näyttäisivät olevan käytössä Hatanpään valtatiellä, Nuolialantiellä ja Sammon valtatiellä. Käykääs testaamassa, miten toimivat – luonnollisesti seurannassa olevan bussin kyydissä matkustaen.
    Sakari Kestinen

  2. #17
    K V
    K V ei ole kirjautuneena
    K V avatar
    Liittynyt
    20.08.2009
    Viestejä
    85

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä


  3. #18
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Aamulehti: Uudet aikataulunäytöt nostivat bussilippujen hintaa Tampereella

    Prioriteetit kunnossa, onhan se kiva että saadaan uusia leluja
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 30.06.2011 kello 12:23. Syy: lisätty otsikko linkille

  4. #19
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Prioriteetit kunnossa, onhan se kiva että saadaan uusia leluja
    Pelkkää populistista uutisointia jälleen Aamulehdeltä. Joitakin senttejä alempi lippuhinta ei taatusti houkuttele matkustajia yhtä hyvin kuin toimivat pysäkkinäytöt. Niitä pitäisi saada ainakin myös Pispalan valtatien varteen.

    Toki sinä päivänä kun Tampereen bussit kulkevat täsmällisesti kuin sveitsiläinen kello (sekä vakiominuuteilla + vakiovuorovälillä), ei enää tarvita kuin iso kyltti jossa kunkin linjan minuutit (sekä ensimmäinen ja viimeinen vuoro tietenkin) kerrotaan selkeästi. En pidättelisi hengitystäni tätä odotellessa: siihen asti tarvitsemme pysäkkinäyttöjä.

  5. #20

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    318

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Tykkää vertaillan Helsinkiä ja Tamperetta kummankin kaupungin asukkina.

    Miksei Tampereella ole näitä pieniä katoksen yläkulmassa olevia näyttöjä, joita Helsingissä on likimain joka pysäkillä? Miksi resurssit tuhlataan vain muutamaan keskustan pysäkkiin?

    Espooseenkin uusia näyttöjä on ilmaantunut - kiitos uuden seutuorganisaatio HSL:n.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Niitä pitäisi saada ainakin myös Pispalan valtatien varteen.

    Toki sinä päivänä kun Tampereen bussit kulkevat täsmällisesti kuin sveitsiläinen kello (sekä vakiominuuteilla + vakiovuorovälillä), ei enää tarvita kuin iso kyltti jossa kunkin linjan minuutit (sekä ensimmäinen ja viimeinen vuoro tietenkin) kerrotaan selkeästi. En pidättelisi hengitystäni tätä odotellessa: siihen asti tarvitsemme pysäkkinäyttöjä.
    Kuten tuolta joukkoliikenneuutisten viestiketjusta on ehkä rivien välistä luettavissa, että parempiakin paikkoja voisi olla näille näyttötauluille kuin kertomassa Metsolla _vain_ Pyynikintorille menevät vuorot. Oikeastaan Epilä, Haapalinna, Hyhkynkatu, Pispalantori ja Ahjola olisivat kaikki oikeasti sellaisia paikkoja, joissa näyttötaululla olisi oikeasti virkaa. Tosin jos arvioidut ajat näytöissä niiden vuorojen osalta, jotka eivät kuulu reaaliseurantaan, heittää jopa 10 minuuttia pysäkkiaikatauluun painetuista lukemista ja vuoroja puuttuu parhaimmillaan 100% seuraavan kahden tunnin suoritteista, niin kyllä se painettu pysäkkiaikataulu siellä pysäkkikatoksessa sittenkin taitaa olla paikallaan
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  7. #22
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Kyllä tosiaan olisi parempiakin kohteita näytöille. On kyllä melko noloa tunarointia asentaa pysäkkinäyttö Metsolle näyttämään Pyynikintorille saakka menevät vuorot. Ken lie tästä vastuussa, vai mahtaako olla monen tekijän summa? Se näyttö olisi pitänyt laittaa siihen seuraavaan, tällä hetkellä vielä tyhjään tolppaan, jotta kauemmas länteen matkaavat saisivat tämän reaaliaikaisen tiedon. Muita näyttöjä Metson pysäkille ei sitten tarvitakaan.

    Killerpopin kanssa olen samaa mieltä, että pysäkkiaikataulu on tuiki tarpeellinen A4-näyttötaulu silloin, kun varsinainen näyttötaulu näyttää "puutaheinää". Ja arvatkaapa kuinka usein on näin ollut?!
    Turussa on satsattu paljon liikenteen volyymiin ja vuoromääriin, kun joukkoliikenteen tuki on siellä myös Tamperetta suurempi. Jos meillä on siistit pysäkkiaikataulut suurimmille pysäkeille, mielummin ehkäpä olisin laittanut nämä näyttötaulurahat liikenteen lisäämiseen kuin noihin tauluihin - ja kun ainakaan toistaiseksi emme ole vielä saaneet vakuuttavia kokemuksia taulujen tarkoituksenmukaisesta toimimisesta. Noh, ainakin järjestelmän mukana tulevat liikennevaloetuisuudet ovat erinomaisen hyvä asia kuitenkin...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #23

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Koskipuistostahan nuo näytöt (tilanne 30.6.) puuttuivat vielä kokonaan, samoin kuin "Stockmannin pysäkkiparilta" yhtälailla molempiin suuntiin. Jos tuo Metsolla oleva näyttötaulu näyttää todellakin vain Pyynikintorille päättyvät vuorot, niin odottaa sopii, että niihin muihinkin tyhjiin tolppiin näyttötaulu on kyllä tuloillaan. (En koskaan kyllä ole ymmärtänyt logiikkaa, jolla Aleksanterin kirkon pysäkki on kaikille linjoille yhteinen pitkä pysäkki, mutta Metson puolella on yhteensä 3 virallista pysäkkiä, vaikka tämäkin voisi hoitua yhdellä ainoalla tolpalla, jolloin se muutenkin vetäisi paremmin...)

    Sammonkadullahan on kaupunkiin päin tultaessa lähes jokaisella pysäkillä näyttötaulu, samoin kuin Haapalinnan ja Länsitorin pysäkillä. Nämäkin sammutettiin edellisen järjestelmän piiputtaessa, mutta kuitenkin jätettiin keräämättä pysäkeiltä pois. Saa nähdä, ollaanko näitä ottamassa uudelleen tässä järjestelmässä käyttöön, vai ovatko vain suoraa ongelmajätettä, joita ei tällä hetkellä omista kukaan...

  9. #24
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Nyt on Stockmannin edessäkin sitten näyttötaulu (eli pysäkki 505). Sikäli vaikutti toimivan ihan moitteettomasti, mutta heti ensiksi pisti silmään tuo kakkoslinjan oikein tuplalähtö klo 22:16. Tämä on sikälikin erikoista, kun kyseinen linja ei tällä tolpalla pysähdy lainkaan. Kuka näitä laitteita oikein ohjelmoi? Voisiko työn tehdä kerralla kunnolla ettei tällaisia lipsahduksia sitten näkyisi asiakkaille?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  10. #25
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Varsinaista tuplalähtöähän ei ole, vaan se on seuraavan vuorokauden samalla kellonajalla ajettava vuoro Linjalla 2 näyttää muutenkin pysäkkilistassaan olevan tuo 505 ainoana rautatieaseman pysäkkinä http://aikataulut.tampere.fi/?line=2

    Näemmä Itsenäisyydenkatu 3:n pysäkkejä 511 ja 509 ei ole vieläkään saatu yhdistettyä yhdeksi, vaan nämä elävät järjestelmissä omaa elämäänsä. Tästä on kuitenkin jo aika monta vuotta aikaa, kun pysäkit yhdistettiin luonnossa samaksi. Kännykällä pysäkkiaikatauluja katsovalle tästä ei taaskaan ole mitään iloa, jos hakee väärällä pysäkkinumerolla.

    Toistaiseksi Pyynikintorilla en ole huomannut mitään ihmeellisyyksiä pysäkin 28 näyttötaulusta. Siinä tiedot ovat ilmeisen oikein kaiken näkemäni osalta. Toisellakin puolen katua on näyttötaulu kertomassa keskustaan meneviä vuoroja. Tuossakin taas vaan kaipaisi sellaista ominaisuutta, että se kertois myös laitureilta lähteviä vuoroja kokoojataulun muodossa, nyt menetetään se etu, kun käytännössä jos näyttää siltä että pysäkille ei hetkeen tule autoa, pitää tehdä kierros katsomassa kaikkien eri laiturien laituritolpissa olevaa painettua aikataulua. Tavallisia kuvaruutuja kyllä voi jakaa vaikka moneen osaan kertomaan eri pysäkkien aikatauluja, mutta tuollainen yhteen formaattiin puristettu harvojen ledirivien kokoelma ei taida oikein antaa mahdollisuutta tehdä sinne esim huomautusta: "laitureilta myös vuorot"...
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  11. #26
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Saiskohan ne tehtyä noille MUUTAMILLE virheilleen jotain, jos kerää ne kaikki listaksi ja postittaa vaikka netin kautta niille?
    Ai, ja perään "Kiitos" ja parisataa nimee...

  12. #27

    Liittynyt
    30.01.2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    3

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Informoiko nämä taulut myös Paunun busseista? Keskustorin pysäkillä bussia odottelin, ei näyttänyt siinä Paunun numeroita olevan.

  13. #28
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Fahrenheit Näytä viesti
    Informoiko nämä taulut myös Paunun busseista? Keskustorin pysäkillä bussia odottelin, ei näyttänyt siinä Paunun numeroita olevan.
    Luulen että ei. Sillä Keskustorin pysäkillä, missä pysähtyy 2 ja 13, ei näyttö näytä 45:n aikoja ollenkaan. (tark. pysäkki itään päin.)

  14. #29
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Ihan mielenkiinnosta, kehottaisin kaikkia kynnelle kykeneviä seuraamaan jonkin sellaisen linjan tietoja, jolla on Keskustorilla pitkä tasausaika, tällainen linja on esimerkiksi 7 tai miksei vaikka 27 ainakin kesällä.

    Parasta on toki, jos samanaikaisesti saatte seurattua Lissu liikenteenseurannalla tätä reaaliseurannassaolevaa vuoroa ja mitenkä se käyttäytyy siinä järjestelmässä.

    Itse seurasin Lissulla, että koska linjan 7 auto #628 on Pyynikintorilla. Pysäkkiaikataulun mukainen aika on 18:08 pysäkille 28, auto lähtee Keskustorilta vasta 18:05 saapuen sinne aina ennen tasaa.

    Klo 17:56 aikaan vuoro näytti reaaliseurannan mukaan tulevan Pyynikintorin pysäkille 4 minuutin päästä ja ennen kuin kello oli 17:57, oli reaaliseurannan arvio jo muuttunut kolmeen minuuttiin. 17:57 aikaan piti olla enää vain 2 minuuttia saapumiseen, siis 9 minuuttia ennen kuin auto oikeasti on pysäkillä. Minuutit menivät ilmeisen nopeasti nollaan ja ennen kuin kello oli 18, olikin jo Lissuun päivittynyt kellonajaksi 18:08, ilmoittaen että auto ei ole enää reaaliseurannassa.

    Lissusta välittämättä menin odottelemaan autoa saapuvaksi, ja klo 18:07 hieno Pyynikintorin näyttötauu kertoi, että vuoro on taas reaaliseurannassa, mutta ei osannut päättää, että koska auto tulee, 1 vaihtui nollaan ja takas ykköseksi, toistuen useamman kerran, ennen kuin autoa edes näkyi pysäkille.

    Ilmeisesti järjestelmän suurimpia ongelmia on, että se ei ymmärrä, että Keskustorilla on kiinteä lähtöaika linjoilla. Mikäli olen väärässä, oikaiskaa toki, mutta omien havaintojen perusteella juuri tältä se näytti. Tai sitten järjestelmissä on toisistaan poikkeavat kellonajat eri pysäkeille, joka aiheuttaa tämän ristiriidan. Tällaisenaan järjestelmä ei kuitenkaan palvele.

    Liitteenä screenshotti tuosta linjan 7 arviosta Lissusta. Läppärin kellonaika on ntp:n avulla synkattu.
    Nimi: linja7.jpg
Katselukertoja: 726
Koko: 112,8 KB
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  15. #30
    Tunnistettu jäsen Kinmo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    74

    oletus Vs: Tampereen uusi informaatiojärjestelmä

    Liekö jonkinlainen linjaveto vai pelkkä erehdysunohdus, sillä uusi informaatiojärjestelmä ei paljasta linjan 4 aikoja pysäkkinäytöissä. Uskoisin, että ainakin Tampereen ulkopuoliset turistit olisivat kovinkin kiinnostuneita tietämään, koska Särkänniemen lystilinjurin olisi tarkoitus pysäkillä olla.
    There are people talking in sentences that have no punchline and they don't even care.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen uusi joukkoliikenneorganisaatio
    kirjoittanut I-Tuovinen foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 16.11.2010, 20:13
  2. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  3. HKL uusi webbisivunsa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 06.06.2006, 02:42
  4. Uusi foorumiohjelmisto
    kirjoittanut vko foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 16:58
  5. Itä-Tampereen uusi kahdeksikkolinja
    kirjoittanut cseres foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 15.11.2005, 02:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •