Uudet bussit 2010

K V

Liittynyt
20 Elokuu 2009
Viestit
85
HILMA
Julkiset hankinnat

Ennakkoilmoitus: Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos : Linja-autot 2010
Dieselkäyttöisiä 2-akselisia kaupunkibusseja, jotka ovat etuosaltaan matalalattiaisia.
(LowEntry -busseja, matalalattiaosuus edestä keskiovelle)

Päänimikkeistö
Matalalattialinja-autot (34121400-5)

Täydentävä nimikkeistö
Kaupunkiliikenteeseen (MA12-7)

http://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2009-031152/
 
Ohoh, ensi kertaa viiteen vuoteen kaksiakselisia! Mitenkähän mahtaa numerointi mennä, samaan syssyyn nykyisten 87 alkaen numeroitujen kanssa?
 
Ohoh, ensi kertaa viiteen vuoteen kaksiakselisia! Mitenkähän mahtaa numerointi mennä, samaan syssyyn nykyisten 87 alkaen numeroitujen kanssa?
Jotta touhu pysyisi mielenkiintoisena, ehdottaisin että tulevat vuoden 2010 pätkäautot numeroitaisiin vaikkapa alkaen numerosta #13, ja vieläpä niin, että peräkkäisiä numeroita ei käytettäisi. Jos uusia tulisi esim. 7 kappaletta, numerot voisi olla 13, 15, 18, 22, 27, 33, sekä 40. Näin vältyttäisiin turhalta maalaisjärkeen ja logiikkaan perustuvalta vaikutelmalta. Lisäksi järjestysnumerot voitaisiin jokaiseen autoon teipata eri kohtaan, ja niin, että yhteen autoon käytettäisiin maksimissaan kaksi (2) kappaletta numeroteippejä. Hyviä sijoituspaikkoja järjestysnumerolle olisi esimerkiksi auton vasemman takarenkaan yläpuolella, tuulilasin kuljettajan puolen alakulmassa, takaoven ikkunan yläreunassa ja niin edelleen. Riittäisi teippauksista vastaavillakin mielikuvitukselle tehtävää, ja aikaakin saataisiin näitä miettiessä käytettyä runsaammin :)
 
Ohoh, ensi kertaa viiteen vuoteen kaksiakselisia!
Ei tässä minun mielestä ole sinänsä mitään yllättävää. Veikkasin ainakin itse hieman että pätkiä hankkisivat. Nyt kun 22 menee kilpailuun, voidaan vapautuvat 8 teliä sijoittaa muualle. Varmastikin tämä seikka näkyy myös poistorivissä, jonne päätynee muutama nivel myös. Noin muutenkin voisi hieman veikkailla ensi talveakin ajatellen, että lyhyillä autoilla ajettavien vuorojen määrä lisääntyy vähitellen.
 
Ohoh, ensi kertaa viiteen vuoteen kaksiakselisia! Mitenkähän mahtaa numerointi mennä, samaan syssyyn nykyisten 87 alkaen numeroitujen kanssa?

Nonii,
Nyt alkaa niitä parjattuja, ei mistään mitään ymmärtäviä löytyä muualtakin kuin meiltä!
Masi
 
HILMA
Julkiset hankinnat

Hankintailmoitus: Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos : Linja-autot 2010
Noin 4 kappaletta valmista, rekisteröityä, 2-akselista matalalattiabussia.
Tarjouspyyntö liitteineen löytyy 5.1.2010 alkaen osoitteesta: www.tampere.fi/tkl/lah10

----------------------------------------
Tarjouspyyntö (pdf)
Hankintavaatimukset (pdf)
Tekniset erittelyt (pdf)
Maalauskaavio (pdf)
Varaosahinnat (pdf)
Tarjouslomake (pdf)
Rahastuslaitteen kiinnitys (pdf)
----------------------------------------

Päänimikkeistö
Matalalattialinja-autot (34121400-5)

Täydentävä nimikkeistö
Kaupunkiliikenteeseen (MA12-7)

http://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2010-000097/
 
Tuli vain mieleen, että mistä tietää vaikka nämä tulevat Volvot olisivatkin 7700 Hybrid -mallia... :biggrin:
http://jlf.fi/f15/4199-hybridibusseja-tampereelle/
No tuskinpa ovat. Tuossakin artikkelissa puhuttiin ensi vuodesta. Niitä ei taatusti myöskään hankita alkuun kovin montaa kappaletta. Entä saako tähän 7700 Hybrid -malliin 41 istumapaikkaa isommalla seisomasillalla? Tietääkseni ei saa. Joten lottoan 8700LE:n puolesta.
 
Johan se on moneen kertaan todettu: ympäri Suomen ainoa toimiva matalattiainen kaupunkibussi on mallia korkea moottoritila. Olisivathan ne suuressa maailmassa suositut kokomatalat kivoja, mutteivät ikävä kyllä sovellu edes suuren matkustajavaihtuvuuden keskustalinjoille. Nivelistä puhumattakaan. Liian kallista, liian vähän paikkoja. Veikkaus siis 8700LE.
 
Takaisin
Ylös