Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/53

Viestiketju: Linjan 50 lakkautus ja korvaaminen muilla linjoilla

  1. #1
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Linjan 50 lakkautus ja korvaaminen muilla linjoilla

    Linjalle 50 on kuin onkin jotain tapahtumassa jo lähiaikoina. Päivän Aamulehti kertoi aiheesta, että vuoden alusta 50 ei enää liikennöisi viikonloppuisin lainkaan, ja Höytämön vuorot hoidettaisiin syöttöliikenteenä linjalle 71. Siivikkalan pään hoitaisi Tampereen linja 7, jota jatkettaisiin viikonloppuina sinne.

    Pysyvämpää ratkaisua ollaan etsimässä ensi kesäksi, jolloin linja sitten lakkautetaan kokonaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 30.11.2009 kello 19:07. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  2. #2
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Linjalle 50 on kuin onkin jotain tapahtumassa jo lähiaikoina. Päivän Aamulehti kertoi aiheesta, että vuoden alusta 50 ei enää liikennöisi viikonloppuisin lainkaan, ja Höytämön vuorot hoidettaisiin syöttöliikenteenä linjalle 71. Siivikkalan pään hoitaisi Tampereen linja 7, jota jatkettaisiin viikonloppuina sinne.

    Pysyvämpää ratkaisua ollaan etsimässä ensi kesäksi, jolloin linja sitten lakkautetaan kokonaan.
    Varsin jännä kuvio. Mielenkiinnolla odotamme, mitä tuleman pitää. Päästäänköhän OP-mainoksilla interlacetetuista busseista reitillä eroon jo kesällä?
    Sakari Kestinen

  3. #3
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Varsin jännä kuvio. Mielenkiinnolla odotamme, mitä tuleman pitää. Päästäänköhän OP-mainoksilla interlacetetuista busseista reitillä eroon jo kesällä?
    Melko varmasti päästään, mikäli vain OP-Bussiliikenne (tunnetaan myös nimellä Länsilinjat) lopettaa ko. reitin liikennöinnin
    Elämä on, mikset sinäkin?

  4. #4

    Liittynyt
    31.10.2006
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Jos ja kun tuo "TKL":n linja 7 jatketaan Siivikkalaan, onko sen ajajana kaupungin oma TKL vai ottaakohan Veolia JOLI:n kanssa tehdyn sopimuksen kautta linjan hoidettavakseen? Aika tyhmä ratkaisu oli jos TKL liikennöisi Keskustori-Siivikkala ja Veolian autot Keskustori - Sarankulma.

    Eikös tuossa esitetyssä Siivikkalan ratkaisussa Tampereen yhteistariffijärjestelmä kattaisi myös jatkossa tuon Siivikkalan alueenkin JOLI:n liikenteessä (eli mahd. linjalla 7)? Onko liikenne Pohtolan sillalta - Siivikkalaan itsensä kannattavaa vai joutuukohan Ylöjärvi alkaa maksamaan liikenteestä provisiota (nythän sitä maksetaan perjaatteessa Länsilinjoille seutulipputukena?)?.

    Mikäli linja lakkautetaan ja seiskaa ei sinne Siivikkalaan vedetä, onko tasapuolisuuden sekä palvelutason nimissä Pohtolankadulle jotain yhteistariffiliikennettä saatava?

  5. #5
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Petskuu Näytä viesti
    Jos ja kun tuo "TKL":n linja 7 jatketaan Siivikkalaan, onko sen ajajana kaupungin oma TKL vai ottaakohan Veolia JOLI:n kanssa tehdyn sopimuksen kautta linjan hoidettavakseen? Aika tyhmä ratkaisu oli jos TKL liikennöisi Keskustori-Siivikkala ja Veolian autot Keskustori - Sarankulma.
    Eiköhän sopimuksen syntyessä tehdä sellainen ratkaisu, että seiska-linjaa jatketaan ensiksi viikonloppuina Siivikkalaan ja Höytämön päässä tulossa on varmaankin juuri syyöttöliikenneratkaisu.

    Mikäli linja 50 päätyy lakkautettavaksi, ehdottaisin että Siivikkalan liikenteen hoitaminen linjalla 7 jäisi pysyvämmäksi ratkaisuksi, ja Höytämön päässä korvaava liikenne hoidettaisiin jatkamalla sinne linjaa 26. Tämä siis, mikäli jonkinlaiseen sopimukseen päästään. Tietysti tässäkin tapauksessa linja 50 voisi jäädä henkiin jossakin muodossa täydentävänä tarjontana Siivikkalassa ja Höytämössä, sekä Peltolammin koululaisia kuljettamaan. Liikennettä voisi olla tunnin välein siihen aikaan kun väkeä/koululaisia kulkee...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  6. #6
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Tietysti tässäkin tapauksessa linja 50 voisi jäädä henkiin jossakin muodossa täydentävänä tarjontana Siivikkalassa ja Höytämössä, sekä Peltolammin koululaisia kuljettamaan. Liikennettä voisi olla tunnin välein siihen aikaan kun väkeä/koululaisia kulkee...
    Mutta riittäisikö tuollainen tarjonta? Käsittääkseni linjalla 50 on nykyiselläänkin jouduttu tuplaamaan osa lähdöistä, kun porukka ei mahdu yhteen autoon. Mikäli tuo väenpaljous tulee siltä reitinosalta, jota Höytämöön jatkettu linja 26 palvelisi, ei ongelmaa varmaan syntyisi, mutta jos väkeä kulkee nimenomaan 50:n "omalta" osuudelta, voi tungosta syntyäkin. Toki TKL:ltä löytyy isoa kalustoa, jota tuolla voitaisiin käyttää ja jos linja menisi kilpailutukseen, voisi sinne vaatia teliautoa.

  7. #7

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Multisillan ja Peltolammin teinit kulkee Hatanpään kouluun yläasteelle- se on heidän normaali
    määritelty koulupiirinsä ja 50 on nopein kulkine sillä välillä. Näin oli jo Myllymäen aikaan.

  8. #8

    Liittynyt
    31.10.2006
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Multisillan ja Peltolammin teinit kulkee Hatanpään kouluun yläasteelle- se on heidän normaali
    määritelty koulupiirinsä ja 50 on nopein kulkine sillä välillä. Näin oli jo Myllymäen aikaan.
    Kuten myös nykyisinkin, tästä syystä Länsilinjoilla on linjalla tupla-autoja liikenteessä sekä muita aamuruuhka liikenteen extra vuoroja.

    Jonkinlaista K26 on tuon Vihilahdesta Peltolammin koululle tulevan liikenteen nimissäkin tehtävä, Vihilahdesta matkaaville koululaisille kun on bussimatkat edes-takas kustannettu.
    Viimeisin muokkaaja Petskuu; 29.11.2009 kello 15:59.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Multisillan ja Peltolammin teinit kulkee Hatanpään kouluun yläasteelle- se on heidän normaali
    määritelty koulupiirinsä ja 50 on nopein kulkine sillä välillä. Näin oli jo Myllymäen aikaan.
    Voisikohan sitten koko linjan 26 siirtää 50:n reitille Multsusta keskustaan? Lempääläntielle jäisi silti varsin hyvä tarjonta seutubusseilla.

  10. #10

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Keskustelu siitä, kuka 26 jatkon rahoittaa kuvaa hyvin suomalaisten kaupunkiseutujen ongelmia. Ongelmat ovat keskusten ja reunakuntien kesken samat, mutta kiistelyä on lähinnä siitä, kuka palvelun maksaa.

    Kannatan suurkuntia (Tampere mukaanlukien naapurikunnat) juuri siksi, ettei vapaamatkustajia olisi. Lempäälä on vapaamatkustaja joukkoliikenteessä, hyvissä kirjastoissa, kulttuuripalveluissa, ilmastomuutoksen vastustamisessa hajakaavoituksellaan jne. Sama pätee mm Ylöjärveen, Kangasalaan ja etenkin Pirkkalaan.

    Kun suurten keskusten tilannettta, huomaa, että kun naapurikunnat kasvaa riittävän isoiksi, ne pärjäävät paremmin omillaan. Verratkaa Lempäälää ja Espoota - Lempäälä ei laita juuri ropoakaan joukkoliikenteeseen. Ja missä on Kangasalan teatteri? No, Tampereella tietenkin.

  11. #11

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Petskuu Näytä viesti
    Kuten myös nykyisinkin, tästä syystä Länsilinjoilla on linjalla tupla-autoja liikenteessä sekä muita aamuruuhka liikenteen extra vuoroja.

    Jonkinlaista K26 on tuon Vihilahdesta Peltolammin koululle tulevan liikenteen nimissäkin tehtävä, Vihilahdesta matkaaville koululaisille kun on bussimatkat edes-takas kustannettu.
    Niin tosiaan unohdin tuon Hatanpäälle kulkevan yläasteporukan lisäksi tuon päinvastaisen liikenteen eli Vihilahdesta viedään taas vastaavasti alakouluikäiset nykyään Peltolammin kouluun eli koululaisliikennettä on molempiin suuntiin aamuisin ja iltapäivisin.

    EDIT:26:sen voisi mieluummin kiepata Lahdenperänkadulle ja Hatanpään Valtatielle, näin tulisi
    Lempääläntien (Euromarketin) tarjonta pysymään entisellään. Ei Nekalan motariosuudella paljon kulkijoita ole.
    Lisäksi se menisi Vihilahden ohi ja mukuloiden kävelymatkat kouluille olisivat silti lyhyet.
    Viimeisin muokkaaja Ozzy; 29.11.2009 kello 19:06.

  12. #12

    Liittynyt
    31.10.2006
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Tuli tosin vasta mieleeni että linjan 7 pysäkki honkoliini oy kohdalla, eli missä 50 ja 7 nykyisin erkanevat/yhdistyvät, on niin lähellä tuota peltolammin koulua (100m?, 3min) ettei tuohon rukkamäenkadulle kyllä mitään muuta kuin ehkä aamun ruuhkavuoroja tarvita.

    EDIT: Ellei sitten koko seiskaa laite pyörähtämään ko. koulun pihassa, onhan siinä vieressä jo nytkin käytössä oleva kääntymismahdollisuus takaisinpäin sorasta tehdyllä kääntöpöydällä jota 50 "peltolammin koululle/koululta" vuorot käyttävät
    Viimeisin muokkaaja Petskuu; 30.11.2009 kello 01:50.

  13. #13
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    No onhan siitä nyt pikkuiselle varsin pitkä ylämäki päivittäin käveltäväksi. Olisikin 100 metriä, mutta tosiasiassa matka on Rukkamäen th:sta Peltolammin koululle 650 m (Lähde: MML/Karttapaikka). Tämä ei yksinään ole mitenkään kohtuuton koulumatka, mutta jos lyhyehkön bussimatkan jälkeen täytyy vielä köpötellä yli puoli kilsaa ylämäkeen niin onko siinä mitään järkeä. Melkeinpä sitten kannattaisi siirtää Vihilahden lapset Härmälään, jos mahtuvat.
    Sakari Kestinen

  14. #14

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Joo ei pieniä alakoululaisia voi panna tarpomaan hämärästi valaistuun kapeilla jalkakäytävillä varustettuun suht vikkaaseen ylämäkiränniin - lisäksi tulisi tien ylitys siihen. Muistaakseni tuon
    kuljetushomman alkaessa oli kovat kädenväännöt asiasta mm. Aamulehdessä. Ei tule onnistumaan. Sen sijaan Lempääläntieltäkin on koululle kävelymatkaa, mutta rauhallista ja leveää lähiökatua (Säästäjänkatu) pitkin.

    Härmälän kouluun ne eivät mahdu , ei nyt eikä lähitulevaisuudessakaan, joten kuljetukset tulevat jatkumaan. Rantaperkiön alakouluhan rempattiin juuri lukiotiloiksi.

    Mutta kun lisäksi ovat ne toiseen suuntaan menevät yläkoululaisetkin & lukiolaiset, niin joku ratkaisu pitää saada jos 50 lopetetaan.

    26 Lahdenperänkadulle tai sitten tuli mieleen siirtää tämä uusi #11 ajelemaan eteläpäästään Pirkkahallin sijasta arkisin 50 reittiä Multsuun- miksei Höytämöönkin asti. Ei Hatanpäänhovi-
    Pirkkahalli välillä tuolla niin hirveästi taida väkeä liikkua.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 30.11.2009 kello 19:08. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  15. #15
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: Joukkoliikenneselvitys, loppuraporttiluonnos

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    26 Lahdenperänkadulle tai sitten tuli mieleen siirtää tämä uusi #11 ajelemaan eteläpäästään Pirkkahallin sijasta arkisin 50 reittiä Multsuun- miksei Höytämöönkin asti. Ei Hatanpäänhovi-
    Pirkkahalli välillä tuolla niin hirveästi taida väkeä liikkua.
    Mutta ennen 11:ahan ajettiin ykkösen osapäivävuoroja Härmälä-Keskustori, ja annettiin ymmärtää että nimenomaan Härmälästä jo tulee niin paljon sakkia ettei 1 + pirkkalaiset riitä.

    Yksi vaihtoehto olisi tosiaan siirtää 26 kulkemaan Höytämö-Rukkamäki-Keskustori-Haukiluoma-väliä. Jos tämä valitaan, olen tavallaan profeetta omalla maallani: http://www.saunalahti.fi/kestinen/TSL%202020.pdf - tässä jo ehdotin linjanumeroiden kääntämistä niin, että nyky-50 olisikin 26 ja linjalla 50 ajettaisiin Kuljuun asti. Linjat 52, 53 ja 71 riittävät palvelemaan Rukkamäentien ja Koivistontien välisen osuuden. Tosin 71:n 16:30 vuorossa Keskustori-Lempäälä tulee olemaan tiukkaa, se on jo tätä nykyä tupaten täynnä.

    Toinen vaihtoehto olisi porrastaa 26 ja 50 niin, että kumpaakin liikennöidään ainakin 30 min vuorovälillä. Tällöin siis yhteisellä osuudella Multisillassa olisi vartin vuoroväli, tai ruuhka-aikaan 20 min vuoroväleillä yhteisesti 10 min. Tällöin oltaisiin varsin lähellä nykytilannetta. Mitä olen 50:llä matkustanut, se on hiljaisena aikana varsin tyhjä, mutta ruuhka-aikaan ajetaan tupaten täynnä. Ainakin Siivikkalan suunnassa.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 30.11.2009 kello 19:07. Syy: siirretty toiseen ketjuun
    Sakari Kestinen

Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Sinisten vaunujen korvaaminen
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 27.12.2012, 05:57
  2. h96:n korvaaminen h98A:lla
    kirjoittanut dietreut foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 08.01.2011, 23:29
  3. 84 aseman lakkautus 27.5.1990
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 19.12.2009, 22:49
  4. Keskustabussilinjojen korvaaminen ratikoilla
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 25.08.2009, 16:13
  5. Linjan 2 lakkautus
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 07:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •