Näytetään tulokset 1-14/14

Viestiketju: Tampereen kesäliikenne 2010

  1. #1
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Tampereen kesäliikenne 2010

    Mustaa valkoisella lautakunnan esityslistassa. Lainaus liitteestä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLA
    Syksyllä 2009 toteutettiin pieniä linjastomuutoksia talvikaudelle 2009-2010. Muutokset koskivat lähinnä Hatanpään, Härmälän ja Multisillan yöliikennettä sekä linjareittejä Pappilan ja Linnainmaan alueilla. Kesän 2010 liikenne on toteutettu talvikaudella 2009-2010 liikennöidyllä linjastolla ja se poikkeaa siltä osin kesän 2009 liikenteestä. Kesän liikennetarjontaa on supistettu kysyntää vastaavaksi, kuten on aiempinakin vuosina tehty.

    Linjat 2, 6, 7, 10, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 21, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 31 ja 32 liikennöidään samalla reitillä ja palvelutarjonnalla kuin kesällä 2009.

    Linjoja 8, 11, K12, K13, K18, Y34, Y35 ja 39 ei liikennöidä kesäkaudella 2009. Linjaa 8 lukuun ottamatta nämä linjat olivat kesätauolla myös vuonna 2009.

    Esitetyt muutokset kesäkauteen 2009 verrattuna ovat tiivistettynä:

    Linja 1: Vuorotarjontaa lisätään. Arkipäivinä liikennöidään 20 min välein viime kesän 30 min vuorovälin sijaan. Yöliikenne Härmälään liikennöidään linjan normaalia reittiä. Aiemmin on ollut käytössä poikkeava reitti linjatunnuksella Y26 (Keskustori - Hatanpää – Multisilta – Härmälä – Keskustori) Linja 3: Reittiä muutetaan Lahdesjärvellä siten että päätepysäkki siirtyy Automiehenkadun länsipäähän IKEA-tavaratalon tontille.
    Linja 4: Pääteasema siirretään linja-autoasemalta Kalevantielle, mikäli Ratinan kauppakeskuksen
    rakentaminen alkaa liikennöintikauden aikana.
    Linja 16: Vuorotarjontaa lisätään. Arkisin keskipäivällä liikennöidään 20 min välein aiemman 30 min vuorovälin sijaan.
    Linja 19: Liikennöidään arkisin koko päivän 60 min välein viime kesän 30 min vuorovälin ja vain ruuhka-aikoihin sijoittuvan liikenteen sijaan. Reitti kulkee kuten talvikaudella 2009-2010 Pappilan alueen kautta.
    Linja 22: Liikennöidään arkisin 15 min välein viime kesän 20 min vuorovälin sijaan.
    Linja 24: Reitti keskustassa kuten talvikaudella 2009-2010, Satakunnankatu - Näsilinnankatu – Kauppakatu – Aleksis Kiven katu.
    Linja 26: Yöliikenne välillä Keskustori – Multisilta ajetaan linjan normaalia reittiä. Aiemmin on ollut käytössä poikkeava reitti linjatunnuksella Y26 (Keskustori - Hatanpää – Multisilta – Härmälä – Keskustori)
    Linja 30: Viikonloppuöinä liikenne jatkuu 60 min vuorovälillä läpi yön. Aiemmin liikennöinti on loppunut n. klo 2.00. Mäyränmäestä on järjestetty kaksi työmatkaliikenteen vuoroparia siten, että vuorot lähtevät aamulla Mäyränmäestä ja ajavat Etelä- Hervannan pääteaseman kautta linjan normaalia reitti keskustaan. Iltapäivällä ajoreitti on päinvastainen.
    Linja 37: Liikennöidään arkisin 60 min välein. Kesällä 2009 linja ei liikennöinyt.

    ---

    Linja 8: Linja lakkautetaan kesäksi ja sille on suunnitteilla perusteellisia muutoksia talvikaudelle 2010-2011. Linjalla on ollut sekä kesällä että talvella erittäin vähän matkustajia. Linjan 8 liikennöintialueille jää lakkautuksen jälkeenkin vähintään peruspalvelutasoinen joukkoliikennetarjonta: Vehmaisissa linja 17, Takahuhdissa linja 27, Ruotulassa Teiskontietä ajavat linjat 16, 18 ja 28 sekä Kissanmaalla Kissanmaankatua ajavat linjat 19 ja 29.
    Linjaa 50 korvaavasta liikenteestä päätetään näemmä kevään kuluessa:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLA
    Suunnitelmassa esitettyjen muutosten lisäksi päätetään myöhemmin erikseen, yhteistyössä Ylöjärven kaupungin kanssa, lakkautettavaa seutulinjaa 50 korvaavasta palvelusta Pohtolan alueella
    Mutta mitähän uutta Höytämön päähän mahtaa olla sitten tulossa?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  2. #2

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Hieno homma, että 1:lle ja 16:lle on suunnitteilla tiheämpi vuoroväli kesällekin. Ainakin 16 Lentsun suunnasta oli viime kesän tietyillä vuoroilla säännöllisesti tuulilasikuormassa, joka ei varsinkaan kesähelteellä ole se miellyttävin matkustusmuoto.

    30:n yöliikennekokeilukin on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, jolle varmasti tulee kyllä löytymään varsinkin festariviikonloppuisin kysyntää. Tosin tunnin vuoroväli siirtää varmaankin osan kulkijoista muihin liikennemuotoihin, mutta jostainhan sen yöllisen liikenteen on liikkeelle lähdettävä.

    Saa nähdä, missä muodossa 8 palaa syksyllä liikenteeseen. Rengaslinja on ihan hyvä idea, mutta lieneekö Tampereella sellaisia alueita, joille rengaslinjalla saisi aikaan riittävän matkustajamäärän, vaikea näin "aloittelijana" mennä sanomaan.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Linja 4: Pääteasema siirretään linja-autoasemalta Kalevantielle, mikäli Ratinan kauppakeskuksen rakentaminen alkaa liikennöintikauden aikana.


    Vaikka itsekin epäilen tämän rakennushankkeen alkamista, niin tokihan tähän pitää varautua. Vaan mitähän tämä Kalevantien pääteasema mahtaa käytännössä tarkoittaa ja missä ympäri? Terveydenhuolto-oppilaitoksella?

    Nuo 16:n ja 30:n muutokset kesäliikenteessä otetaan todella ilahtuneena vastaan.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  4. #4
    K V
    K V ei ole kirjautuneena
    K V avatar
    Liittynyt
    20.08.2009
    Viestejä
    85

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti

    30:n yöliikennekokeilukin on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, jolle varmasti tulee kyllä löytymään varsinkin festariviikonloppuisin kysyntää. Tosin tunnin vuoroväli siirtää varmaankin osan kulkijoista muihin liikennemuotoihin, mutta jostainhan sen yöllisen liikenteen on liikkeelle lähdettävä.
    Kun tuota Hervannan linjauudistusta suunniteltiin tuossa vuosi sitten, kirjoitin parin viikon aikana 4 pitkää sähköpostia joukkoliikenneyksikölle linjaan 30 ja sen nykyiseen/suunniteltuun reittiin liittyen. Uudistus kaatui kuulemma erittäin runsaaseen palautteeseen nykyisen reitin puolesta, vaikka julkisuuteen tosin ilmoitettiin linjauudistuksen menneen jäihin "säästöjen vuoksi".

    Ehdotin tuolloin linjalle myös läpi yön jatkuvaa liikennöintiä...ja nyt se sitten vihdoinkin saatiin. Jatkossa vuorotyöläisetkin säästyvät halutessaan autohankinnalta, koska pääsevät nyt liikkumaan halutessaan ilman autoa.

    Saa nähdä miten matkustajamäärä kehittyy, ja minkälainen tulee linjan 30 ensi talvikauden yöliikenteestä.

    ---------- Viesti lisätty kello 21:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:41 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti


    Vaikka itsekin epäilen tämän rakennushankkeen alkamista, niin tokihan tähän pitää varautua.
    Sponda kuitenkin osti 13.5.2008 linja-autoaseman takapihan tontin 20 000 000 eurolla, autotuonnin korttelin juuri äskettäin 4 300 000 eurolla sekä Vuoltsun kiinteistö ja kaakkoiskulman toimistorakennuksen tonttikin on varattu Spondalle. Pari kuukautta sitten hylättiin rakennusluvasta tehdyt valitukset. Rakentaminen alkaa, kun isoimmat vuokralaiset laittavat nimet papereihin ja rahoitus 200 000 000 euron kompleksille on kunnossa. Jos rakentaminen viivästyy tarpeeksi, palaa tontti takaisin kaupungin omistukseen.

    Tietääkö kukaan, onko esimerkiksi kaupunki järjestänyt korvaavaa tilaa bussien pysäköintiä varten mistään?
    Viimeisin muokkaaja K V; 18.02.2010 kello 22:08.

  5. #5

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Vaan mitähän tämä Kalevantien pääteasema mahtaa käytännössä tarkoittaa ja missä ympäri? Terveydenhuolto-oppilaitoksella?
    Eikös siinä sipulikirkon alapuolella ole pysäkki?
    Siitä Särkänniemeen päin olisi kai sitten pakko vetää Verkatehtaankatua rautatieasemalle (rupesin miettimään että mahtuuko siitä edes- taitaisi olla parkkiruutuja poistettava sitten).
    Tosin varautuminen on vaan varautumista tässä tapauksessa.
    Viimeisin muokkaaja Ozzy; 18.02.2010 kello 21:53.

  6. #6
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Eikös siinä sipulikirkon alapuolella ole pysäkki?
    Siitä Särkänniemeen päin olisi kai sitten pakko vetää Verkatehtaankatua rautatieasemalle.
    Tosin varautuminen on vaan varautumista tässä tapauksessa.
    Juu, on pysäkki - tarkemmin nimellä Sorinaukio. Tässä kuitenkin kyseessä on mielestäni Vuolteenkatu eikä Kalevantie.

    Verkatehtaankatu ei onnistu Rautatieasemalle mentäessä, sillä kadun päässä on tällainen näkymä. Tosin, onkos tuo liikennemerkki edes velvoittava, kun se ei ole ajoradan oikealla puolella?

    Jos oikeasti tarkoitetaan Vuolteenkatua ja tuota Sorinaukion pysäkkiä, niin mikään ongelmahan ei ole ajaa siitä sitten alas linja-autoaseman etupihalle ja siitä läpi Hatanpään valtatielle Poliisilaitoksen kohdalta josta takaisin Vuolteenkadulle ja Rautatienkadulle.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  7. #7

    Liittynyt
    21.03.2006
    Viestejä
    91

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Hei
    Edellisestä viestistä on jo jonkun verran aikaa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    YLA, Linja 30, kaksi työmatkaliikenteen vuoroparia siten, että vuorot lähtevät aamulla Mäyränmäestä ja ajavat Etelä- Hervannan pääteaseman kautta
    Olisi enemmän marginaalinen yksityiskohta, tulee mieleen vanhoihin Hervannan Y-vuoroihin liittyen, jos olisi mahdollista järjestää vuorojen aloitus Matinlahdesta - Vormiston kautta - Mäyränmäki - Etelä-Hervanta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLA
    Iltapäivällä ajoreitti on päinvastainen
    Etelä-Hervanta - Mäyränmäki - ja vaikka tarvittaessa Vormistoon - Matinlahteen

  8. #8
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Tosin, onkos tuo liikennemerkki edes velvoittava, kun se ei ole ajoradan oikealla puolella?
    Näyttäisi olevan yksisuuntainen katu eli kyllä se on.

    Täällä Lappeenrannassa on useita liikennemerkkejä aseteltu vähän sinne päin. Monia katuja on merkitty kevyen liikenteen väyliksi, kun merkki on väärällä puolen kevyen liikenteen väylää. Tosin ei niitä merkkejä tunnuta noudatettavan silloinkaan, kun ne ovat oikein asennettu.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  9. #9
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    JOHONKIssa on näköjään jo kesäaikataulut.
    Sakari Kestinen

  10. #10
    K V
    K V ei ole kirjautuneena
    K V avatar
    Liittynyt
    20.08.2009
    Viestejä
    85

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Kesän 2010 aikataulukirjasta poimittua:

    Kesäkauden muutokset
    • Linjan 3 päätepysäkki siirtyy Lahdesjärvellä Automiehenkadun länsipäähän, IKEA:n pihaan.
    • Linja Y26 liikennöi lauantaisin ja sunnuntaisin Pyynikintorilta Lahdesjärvelle IKEA:an.
    • Linjan 7 reittiä jatketaan Keskustorilta Lielahteen ja Siivikkalaan linjan 50 käyttämää reittiä. Linja 7 ei liikennöi kesällä Toivion kautta.
    • Linja 8 jää kesätauolle.
    • Linja 37 liikennöi myös kesällä.
    • Linjoilla 1 (Härmälään) ja 26 (Multisiltaan) ajetaan yöaikaan linjojen normaalia reittiä.
    • Linjalle 30 on lisätty Mäyränmäestä kaksi työmatkaliikenteen vuoroparia


    Liikenteen tuottajat
    • Linjat 1, 3–6, 8, 11–14, 16–26, 28–31, 34–39 Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos (TKL)
    • Linja 2, Y26 Länsilinjat Oy
    • Linjat 10, 15 Väinö Paunu Oy
    • Linjat 7, 27 Veolia Transport Tampere Oy
    • Linja 32 Tilausliikenne Atro Vuolle Oy

    Aikataulukirja, kesä 2010

  11. #11
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Aikataulukirjan dorkat kansikuvat saavat jälleen jatkoa. Koskahan viimeksi kansikuva on liittynyt millään lailla joukkoliikenteeseen?
    Sakari Kestinen

  12. #12

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Siivikkala näyttää saavan sittenkin Mettistön tienhaaraan ajavia vuoroja linjalle 7. Epäselväksi kuitenkin jää, poikkeavatko nuo vuorot Kaukolantiellä vai menevätkö suoraan Ilmarinjärventie - Siivikkalantie -

    Minua myös huvitti tuo käännös "Mettistö crossroads" ikään kuin kyseessä olisi jokin suuri liikenteen solmukohta. Miksi tuo Länsilinjojen 50 muuten tulee Mettistöntietä pitkin?

  13. #13
    JudgeT avatar
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    144

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Siivikkala näyttää saavan sittenkin Mettistön tienhaaraan ajavia vuoroja linjalle 7.
    <snap>
    Miksi tuo Länsilinjojen 50 muuten tulee Mettistöntietä pitkin?
    Ei sinänsä tule, vaan peräyttää päätieltä sivutielle tehdäkseen käännöksen.

    Onkos täällä yhtään Länsi-Linjojen kuljettajaa, joka on ottanut tuolta "kääntöpaikalta" yhtään matkustajaa kyytiin?
    "Käymälää kyttää ain' junan kissa" -tuntematon

  14. #14
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Tampereen kesäliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JudgeT Näytä viesti
    Ei sinänsä tule, vaan peräyttää päätieltä sivutielle tehdäkseen käännöksen.

    Onkos täällä yhtään Länsi-Linjojen kuljettajaa, joka on ottanut tuolta "kääntöpaikalta" yhtään matkustajaa kyytiin?
    Kyllähän Mettistöstä väkee kulki, tosin yhtä pitkä oli kuulemma matka polkua pitkin metsän läpi Mettistön asukkailla tuonne nykyisen Siwan pysäkille. Tosin eihän se mikään yleisömenestyspysäkki ollut tuo Mettistön kääntöpaikka.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.05.2010 kello 21:21. Syy: isot kirjaimet

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen kesäliikenne 2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 25.07.2011, 15:14
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.12.2010, 12:14
  4. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 15.08.2010, 10:14
  5. Tampereen talviliikenne 2009-2010
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 31.07.2009, 18:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •