Hervantaan suunnitteilla poikittaislinja Itä-Tampereelta

Tulkistenkohan tuota karttaa nyt oikein, että Atalan ja Linnainmaan jälkeen tuo reitti kulkisi moottoritietä pitkin Kaukajärvelle? Jankan/Ristinarkun kautta tuo ei kartan perusteella kierrä, eikä ilmeisesti Vehmaisistakaan, kun sitä ei tuossa kartalla ainakaan välipaikkana mainita.

Ja onhan tätä jo odotettukin.

Tuosta päätteestä on vaikea mennä sanomaan, mutta voisi kuvitella, että se tulee (Hermiankadun kautta kierrettyään?) joko 13:n tai 24:n kanssa samalle päätteelle, mitään muita valmiita kääntöpaikkoja/lenkkejä tuolla ei taida edes olla.

Tokihan tuosta myöhemmin tulee tarkemmat reitit, mutta kiva näin valmiiksi pyöritellä päässään ajatusta, mistä tuo reitti tulee kulkemaan. :)
 
Kyllä se varmasti kulkisi Hermiasta linjan 13 reittiä (tai sitten Insinöörinkadun kautta) Lukonmäkeen asti, josta kutosen reittiä Juvankadun päähän asti. Siitä moottoritien kautta Aitolahdentielle ja edelleen Koilliskeskukselta linjan 18 reittiä Atalaan. Tällaisella reitillä linjaa voisi ajella todennäköisimmin tunnin kierrosajalla. Toivon mukaan sinne sitten saadaan vähintään 2 autoa ja puolen tunnin vuoroväli.
 
Tota väliä varmaan kokeillaan aluksi vain yhdellä autolla ;P
Tietty jos porukkaa kulkee sillä niin saadaan toinen auto, mutta TKL:n tuntien tulee vain yksi auto x3
 
Tota väliä varmaan kokeillaan aluksi vain yhdellä autolla ;P
Tietty jos porukkaa kulkee sillä niin saadaan toinen auto, mutta TKL:n tuntien tulee vain yksi auto x3

TKL laittaa sinne juuri niin monta autoa kuin käsketään. :smile:

Linjan 38 reitti kulkee varmaankin linjan 13 päätteeltä (Teknologiakeskus Hermiasta) linjan 6 reittiä Insinöörinkadun kautta. (Linjan 24 siirto aamuisin Insinöörinkadun kautta kulkevaksi kasvatti matkustajamäärää 50%, kun reitin varrella asuvat Hervantalaiset pääsivät sillä nopeimmin kaupunkiin töihin). Toisaalta taas, jos ajatellaan Atalasta ja Linnaimaalta tulijoita, Hervannan valtaväylää pääsisi lähemmäksi tiettyjä kohteita.

Insinöörinkadulta linjan 38 reitti kulkee todennäköisimmin joko Opiskelijankatua tai Orivedenkatua Tieteenkadulle sekä edelleen Hepolamminkadun (myöhemmin rakennettavan Tutkijankadun) kautta JAKK:n vierestä alas Turtolankatua.

Näin linjalla 38 tavoittaisi Hervannassa ainakin seuraavat kohteet: JAKK Hervanta, TAO Hervanta, Poliisiammattikorkeakoulu, VTT, Kauppakeskus DUO & Hervannan keskustan muut palvelut, TTY, Teknologiakeskus Hermia, Technopolis ja Nokia.
 
Viimeksi muokattu:
TKL laittaa sinne juuri niin monta autoa kuin käsketään. :smile:

Jos kerran laittaa niin monta kun käsketään, voi samalla käskeä lisäämään kesän ajaksi linjalle 16 kolme vuoroa tunnissa lauantaille niiden kahden viime vuotisen sijaan ;D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jos kerran laittaa niin monta kun käsketään, voi samalla käskeä lisäämään kesän ajaksi linjalle 16 kolme vuoroa tunnissa lauantaille niiden kahden viime vuotisen sijaan ;D
Varmaan tiedät, että käsky myös maksaa, eikä YLA ole budjetoinut mitenkään avokätisesti tälle vuodelle joukkoliikenteeseen.
 
Varmaan tiedät, että käsky myös maksaa, eikä YLA ole budjetoinut mitenkään avokätisesti tälle vuodelle joukkoliikenteeseen.

Tiedän :D
siitä pääseekin siihen joukkoliikenteen etuoikeuttamiseen liikenteessä ;P
omasta mielestä hyvä keino saada lisää matkustajia, ja siten rahaa, olisi etuoikeuttaa joukkoliikenne liikenteessä ja esim. rakennuttaa niille omia kaistoja tai sulkea Hämeenkatu vain joukkoliikenteelle ym.
 
Takaisin
Ylös