Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - toukokuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.

jtm

Liittynyt
24 Tammikuu 2007
Viestit
2,222
1.5 Tkl:
#636/3
#110/8, kiva nähdä että midi palannut liikenteeseen pitkän tauon jälkeen. Mikäs oli syy poissaoloon?
#257/23

Tkl #661 oli teekkareilla tilausajossa.

---------- Viesti lisätty kello 19:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:49 ----------

2.5 Tkl:
#636/3, ihanaa nähdä näin "vanhaa" kalustoa pyhäliikenteessä :) Ja kun kyseessä on Scanian viimeinen hyvä alusta (L113) missä on kunnon äänet eikä semmoista ruohonleikkuriin tai skootteriin verrattavaa putpusta niinkuin esim. L94 tai K230.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kun kyseessä on Scanian viimeinen hyvä alusta (L113) missä on kunnon äänet eikä semmoista ruohonleikkuriin tai skootteriin verrattavaa putpusta niinkuin esim. L94 tai K230.
Näitä asioita voisit myös tiedustella Petsamon omakotiyhdistykseltä, onko mukavampi kuunnella L113:n kovaäänisiä moottoreita raikaamassa omakotialueella, kuin hieman hiljaisempia yksilöitä. Onneksi pyhäliikenne ei sentäs ala aamuviideltä.
 
Mä näin ton TKL #110 Nekalan hallin pihassa oikeen puolisen vetopyörän vanne aivan öljyn peitossa ja akselin laakerikoppa oli irti siitä ja sen suojan tilalla oli vaan joku rasvanen rätti. Tästä näystä on aikaa noin parisen viikkoa. Veikkaan että oli heittänyt öljyt mäjelle, kun oli kerran kardaani irrotettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Näitä asioita voisit myös tiedustella Petsamon omakotiyhdistykseltä, onko mukavampi kuunnella L113:n kovaäänisiä moottoreita raikaamassa omakotialueella, kuin hieman hiljaisempia yksilöitä. Onneksi pyhäliikenne ei sentäs ala aamuviideltä.

On ne varmaan kuitenkin mieluummin kunneltavia kuin jotkut vanhemmat Scania BR/BF110 tai vm. -92 Scania N113 CLB. ;)
 
#110/8, kiva nähdä että midi palannut liikenteeseen pitkän tauon jälkeen. Mikäs oli syy poissaoloon?

#110:n vaihdelaatikko kävi kolmannella osapuolella korjauksessa, lisäksi muitakin vetopuolen osia ollut ilmeisesti huollossa. Oli vain kuulemma jämähtänyt pysäkille, eikä siitä enää millään liikkeelle omin avuin.

Näin sivuhuomiona: myös #109 oli samoihin aikoihin useita viikkoja pois pelistä. Veikkaisin, että konepuolella siinä tehty remonttia, sen verran epäterveen kuuloista nakutusta kuului konehuoneen puolelta, kun sillä viimeksi olin ajossa. Nyttemmin sekin on palannut liikenteeseen.
 
#110:n vaihdelaatikko kävi kolmannella osapuolella korjauksessa, lisäksi muitakin vetopuolen osia ollut ilmeisesti huollossa. Oli vain kuulemma jämähtänyt pysäkille, eikä siitä enää millään liikkeelle omin avuin.

Näin sivuhuomiona: myös #109 oli samoihin aikoihin useita viikkoja pois pelistä. Veikkaisin, että konepuolella siinä tehty remonttia, sen verran epäterveen kuuloista nakutusta kuului konehuoneen puolelta, kun sillä viimeksi olin ajossa. Nyttemmin sekin on palannut liikenteeseen.

No hyvä tietää, että sisarukset ovat taas terveitä! Ehdin jo pelästyä, että Midit oltaisiin jo ehditty poistaa :frown:

3.5 Tkl:
#224/1

3.5 LL:
#11/50
 
3.5 Tkl:
#638/12
#215/16, ja lähti juuri linjalle Y16 ellei ole hajonnut.
 
4.5 Tkl:
#279/12
#215/Y16, kilvistä löytyi Y-merkki. Joitain ongelmia ilmeni kun madeltiin keskustan tuntumassa kävelyvauhtia.
#633/31
 
4.5
TKL:

#281/23
#87/25
#629/3

4.5
Paunu:

#93/62
#52/71
#121 seisoskeli myös Pyynikintorilla, "Ei Linjalla" statuksella.

3.5
Paunu:

#65/70
 
Viimeksi muokattu:
Mahtaakohan tämä sitten olla "uusi" vakio kolmoselle? Linjanumerohan siinä jo olisi valmiina (linjalta 39).:biggrin:

Tuskin! Numero 3 oli ihan eri paikassa kuin 39:llä ja onhan siinä linjanumero vaikka 28:llekin ;) Seikkaili minun mielestä eilen kyllä iltpäivällä vakiolinjallaan 39:llä, koska havaitsin tuon vasta neljän lähdössä Petsuun keskustorilta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös