Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/50

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

  1. #16
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Pehmeät vogelscheißet eivät paljoa pelasta, kun omni pikku pyörineen täryjyrisee pitkin nupukiveystä. Mieluummin sitä istuu kovilla Volvo-penkeillä ja kuuntelee koneen huutoa takana kuin yrittää selvitä tärinästä polvet leuassa kiinni.
    Tästä päästäänkin sujuvasti kestov*tutuksen aiheeseen eli mukulakivipintaiseen kaupunkimme pääkatuun... Se rikkoo autot (ennenaikaista kulumaa alustan osissa ja suoranaisia rikkoutumisia, mm. korin rakenteiden murtumia), aiheuttaa täysin tarpeetonta meluhaittaa sekä lisäksi on vaarallisen liukas varsinkin kosteana jäisestä puhumattakaan. Eletään siis vuotta 2010, ja Pohjoismaiden suurimman sisämaakaupungin pääkatu on tuollainen. Hävettää ja v*tuttaa yhtä aikaa. Mikäli tuollaista kivipintaa halutaan (ja ilmeisesti halutaan) säästää tuleville polville, se onnistuu riittävässä määrin vaikkapa Kauppakadun ja Keskustorin torialueen pinnassa entisen Viistokadun tuntumassa. Olisi jo korkein aika remontoida tämän kyläpahasen näyteikkuna ja tunnusmerkki tälle vuosituhannelle sellaiseen kuntoon, ettei siinä liikennöinti aiheuttaisi tarpeetonta meluhaittaa eikä olisi vaaraksi käytettävälle kalustolle ja kadulla liikkuville ihmisille.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  2. #17
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    4.6 Tkl:
    #226/K12
    #632/28

  3. #18
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Tästä päästäänkin sujuvasti kestov*tutuksen aiheeseen eli mukulakivipintaiseen kaupunkimme pääkatuun... Se rikkoo autot (ennenaikaista kulumaa alustan osissa ja suoranaisia rikkoutumisia, mm. korin rakenteiden murtumia), aiheuttaa täysin tarpeetonta meluhaittaa sekä lisäksi on vaarallisen liukas varsinkin kosteana jäisestä puhumattakaan. Eletään siis vuotta 2010, ja Pohjoismaiden suurimman sisämaakaupungin pääkatu on tuollainen. Hävettää ja v*tuttaa yhtä aikaa. Mikäli tuollaista kivipintaa halutaan (ja ilmeisesti halutaan) säästää tuleville polville, se onnistuu riittävässä määrin vaikkapa Kauppakadun ja Keskustorin torialueen pinnassa entisen Viistokadun tuntumassa. Olisi jo korkein aika remontoida tämän kyläpahasen näyteikkuna ja tunnusmerkki tälle vuosituhannelle sellaiseen kuntoon, ettei siinä liikennöinti aiheuttaisi tarpeetonta meluhaittaa eikä olisi vaaraksi käytettävälle kalustolle ja kadulla liikkuville ihmisille.
    Kehityskelpoinen ajatus. Asfalttia en itse hyväksyisi Hämpille metriäkään, onhan se Suomen urbaaneimmaksi kaduksikin tituleerattu. Pirkankadulla, Itsenäisyydenkadulla ja Hatanpään valtatiellä on vertailukohtaa siitä, miltä asfaltoitu 4-kaistainen keskustan katu näyttää.

    Nykyisen satavuotiaan kiveyksen säilyttäisin Hämeenkadulla vain Keskustorin alueella, eli Raatihuoneen ja teatterin suojateiden välissä, jossa nopeudet ovat tai ainakin on pidettävä alhaisena. Muuten asennuttaisin jotain tasaisempaa katukiveystä, esim. jotain betonikiveä. Keskustorin terminaalialueella on ihan järkevänoloista kiveystä.
    Sakari Kestinen

  4. #19

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Keskikaistat voisivat ainakin olla tasaisempaa kiveä. Reunakaistat voisivat kuitenkin olla yhteytenä perinteeseen joko ihan nupukivinä tai vastaavana karheampana kivetyksenä.

    Muistelisin, että jalkakäytävät ovat asfalttia. Asian voisi korjata samalla.

  5. #20
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Kehityskelpoinen ajatus. Asfalttia en itse hyväksyisi Hämpille metriäkään...
    No kerropas sitten meille kaikille, mikä muu materiaali tämän kadun pinnassa olisi tarpeeksi kestävää siinä määrin, ettei sitä sitten tarvitsisi muutaman vuoden välein repiä auki. Ei asfaltissa ole mitään vikaa, katujen varsia kun voi myös kehittää siistin ja urbaanin näköiseksi jos vain näin halutaan tehdä. Mutta näemmä kaupungissa, jossa mm. jääkiekkoyrityksen välillinen taloudellinen tukeminen ynnä muu humpuuki näyttää menevän kaiken muun ohi, ei voidakaan odottaa kovin monia järkeviä päätöksia tehtävän. Hämpinkin kanssa on jo jahkailtu vuosikaudet että mitä sille pitäisi tehdä, ja jahkailu näyttää jatkuvan vielä pitkään.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  6. #21

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Painotus on minun.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    No kerropas sitten meille kaikille, mikä muu materiaali tämän kadun pinnassa olisi tarpeeksi kestävää siinä määrin, ettei sitä sitten tarvitsisi muutaman vuoden välein repiä auki. Ei asfaltissa ole mitään vikaa, katujen varsia kun voi myös kehittää siistin ja urbaanin näköiseksi jos vain näin halutaan tehdä.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Nykyisen satavuotiaan kiveyksen säilyttäisin Hämeenkadulla vain Keskustorin alueella, eli Raatihuoneen ja teatterin suojateiden välissä, jossa nopeudet ovat tai ainakin on pidettävä alhaisena. Muuten asennuttaisin jotain tasaisempaa katukiveystä, esim. jotain betonikiveä. Keskustorin terminaalialueella on ihan järkevänoloista kiveystä.
    Lisäisin vielä, että jos itse asiassa väitit että betonikivi on liian pehmeää, myös nykyisenlainen nupukivetys on varmasti saatavilla myös noppakivinä.

  7. #22

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Muuten asennuttaisin jotain tasaisempaa katukiveystä, esim. jotain betonikiveä. Keskustorin terminaalialueella on ihan järkevänoloista kiveystä.
    Jois tarkoitat sitä kelillä, kuin kelillä jumalattoman liukasta punasävyistä kiveystä, niin siitähän saataisiinkin todella mielenkiintoinen ajoalusta Hämeenkadulle! Autokouluillekin tulisi huomattava säästö, kun liukkaankelin ajokoulutus saataisiin hoidettua keskellä kesää kaupungin keskustassa pienimmänkin sateen aikana.

  8. #23
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    Jois tarkoitat sitä kelillä, kuin kelillä jumalattoman liukasta punasävyistä kiveystä, niin siitähän saataisiinkin todella mielenkiintoinen ajoalusta Hämeenkadulle! Autokouluillekin tulisi huomattava säästö, kun liukkaankelin ajokoulutus saataisiin hoidettua keskellä kesää kaupungin keskustassa pienimmänkin sateen aikana.
    On hyvä, että on olemassa JLF niin saadaan huonot vaihtoehdot jo tällaisessa kansalaiskeskustelussa torpattua. En ole kyseisellä pinnoitteella itse ajanut autoa varsinkaan sateella, joten en tiennyt sen olevan liukasta. Sama tai vastaava pinnoite on tietääkseni käytössä Insinöörinkadulla Hervannassa, no siinä vieressä sattuukin olemaan ainakin kolmen autokoulun toimistot...

    Liukkaus – jos nyt ei puhuta mistään öljyläikkäliukkaudesta – tarkoittaa vain, että kuljettajien on sopeutettava ajonopeutensa ja manööverinsä väylän vaatimusten mukaisesti. Kivetty pätkä on kuitenkin vain Tuulensuusta Stockalle.

    Eikö muuten nykyinen nupukiveys sitten ole jumalattoman liukas? Talvella polkupyörällä se ainakin tuntuu kovin liukkaalta, tosin siinä on koko ajan pelko persiissä, että lemaa ja takana tuleva bussi ajaa päälle.

    Epulle vielä: ai etteikö asfalttibetonia sitten tarvitse muutaman vuoden välein paikkailla?
    Sakari Kestinen

  9. #24
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    6.6., päivää ennen kesäaikataulukauden vaihtumista...

    Ainakin linjoilla 22 ja 26 on otettu käyttöön lisää määränpäätekstejä.
    Eli 22 KAUKAJÄRVI ANNALA,
    26 PELTOLAMMI MULTISILTA

    Muista ei vielä havaintoja, ehkä tuo 29:n Linnainmaa voisi kaivata rinnalleen Takahuhdin
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  10. #25
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    5.6 Veolia:
    #624/7

  11. #26
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    7.6 Tkl:

    1: #89, #235, #236, #263, #272

    3: #644, #645, #646

    12: 657, #664

    13: #259, #264, #284, #285

    16: #244, #248, #252, #257, #279, #280

    17: #239, #245, #267

    18: #246, #275, #276, #278

    19: #653, #661

    20: #253

    21: #93, #635, #650, #657

    22: #237, #250, #262, #283

    23: #92, #256, #261, #270

    25: #88, #251

    26: #255, #268, #271, #277

    28: #91, #281, #282

    29: #634, #655, #656, #658, #659

    30: 243, #260

    31: #639

    37: #649

    7.6 Paunu:

    7: #120, #123, #626, #627

    10: #122, #129

    15: #124, #128

    #777/90Y
    #69/95

  12. #27

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Linjalla 21 on vain kolme autoa kierrossa näin kesälläkin. Eli ilmeisesti autoa on kesken päivän vaihdettu tai sitten painovirhe iskenyt

  13. #28
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    6.6., päivää ennen kesäaikataulukauden vaihtumista...

    Ainakin linjoilla 22 ja 26 on otettu käyttöön lisää määränpäätekstejä.
    Eli 22 KAUKAJÄRVI ANNALA,
    26 PELTOLAMMI MULTISILTA
    Ja lisää...
    7 LIELAHTI SIIVIKKALA
    27 LIELAHTI RYYDYNPOHJA
    ja jotta kaikki olisi loogista, ajetaan linjalla 16 vain LENTÄVÄNNIEMI kilvin

    ja näin aikataulukauden vaihtuessa, on linjan 7 pysäkki Keskustorilla Sarankulman suuntaan näemmä 0010 pysäkkilistauksen mukaan, mutta päre oli aamulla edelleen vanhalla paikallaan Keskustorin pysäkkikatoksessa "I" (mitä käyttää mm 31 ja 10). Voi olla, että tulee kiukkuista palautetta, kun auto ei käy sillä pysäkillä, josta se ennenkin lähti.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  14. #29

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    ja näin aikataulukauden vaihtuessa, on linjan 7 pysäkki Keskustorilla Sarankulman suuntaan näemmä 0010 pysäkkilistauksen mukaan, mutta päre oli aamulla edelleen vanhalla paikallaan Keskustorin pysäkkikatoksessa "I" (mitä käyttää mm 31 ja 10). Voi olla, että tulee kiukkuista palautetta, kun auto ei käy sillä pysäkillä, josta se ennenkin lähti.
    Tämä tilaajan tiedottaminen pysäkkien paikan vaihtumisesta on kaikkea muuta kuin hyvin toteutettu. Joukkoliikenteen sivuille on ilmestynyt tälle päivälle (7.6.) päivätty tiedote, jossa ilmoitetaan noista pysäkkimuutoksista. Tokihan jokainen tarkistaa aamuisin ennen liikkeellelähtöään, mihin tänään pitää mennä seisomaan.

    Samoin linjan 19 kanssa viime syksynä mentiin metsään ja pahasti: pysäkkipäre oli vain siirretty pysäkiltä toiselle, eikä tilaaja ole tähän päivään mennessä informoinut asiasta sen enempää tuottajaa kuin matkustajiakaan.

    Tokihan nuo muutokset ovat olleet tuossa aikataulukirjan pysäkkikartassa, mutta kuinka moni uuden aikataulukauden alkaessa alkaa tuosta kirjainsekamelskasta tiiraamaan, ovatko ne omat vakilinjat vaihtaneet pysäkkejä, on taas tarina erikseen.

  15. #30
    Aaro R avatar
    Liittynyt
    12.08.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    177

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2010

    7.6
    TKL:
    #241/25

    7.6
    Paunu:
    #50/62

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2011
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 29.06.2011, 10:51
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2009
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 30.06.2009, 22:38
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2008
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 30.06.2008, 17:50
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesäkuu 2007
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 30.06.2007, 18:42
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammi-kesäkuu 2006
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 30.06.2006, 19:11

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •