Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/99

Viestiketju: Tampereen talviliikenne 2011-12

  1. #76

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Ei oikein kuulosta kaupunkirakenteen tiivistämiseltä, jos uudesta kaupunginosasta kestää 32 minuuttia keskellä päivää keskustaan.

  2. #77
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Toisena lisähuomiona linjan 30 aikatauluista; harvalla muulla linjalla on lauantaisin 23:n jälkeen lähtöjä 10 minuutin välein keskustan suuntaan.
    Logica ei näytä vieläkään korjanneen tätä bugia. Loistava palvelutaso kyllä
    Sakari Kestinen

  3. #78

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Toisena lisähuomiona linjan 30 aikatauluista; harvalla muulla linjalla on lauantaisin 23:n jälkeen lähtöjä 10 minuutin välein keskustan suuntaan.
    Niin, onko tuo siis painovirhe vai onko tuolloin todella 5 lähtöä tunnissa keskustaan ja mistä ylimääräiset autot tulevat?

  4. #79

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    27

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    En tiedä, olenko myöhässä, mutta linjan 5 aikataulut ovat nyt julkistettuna aikataulut.tampere.fi -palvelussa. Linjojan 5 ja 30 yhdistelmäaikataulu puolestaan löytyy täältä.
    Hienosti siihen on saatu 65 minuutin vuoroväli ruuhka-aikaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Niin, onko tuo siis painovirhe vai onko tuolloin todella 5 lähtöä tunnissa keskustaan ja mistä ylimääräiset autot tulevat?
    Pikainen salapoliisintyö paljastaa, että ei ole painovirhe ja autot tulevat linjalta 13.

  5. #80
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Niin, onko tuo siis painovirhe vai onko tuolloin todella 5 lähtöä tunnissa keskustaan ja mistä ylimääräiset autot tulevat?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut nakkisormi Näytä viesti
    Hienosti siihen on saatu 65 minuutin vuoroväli ruuhka-aikaan.



    Pikainen salapoliisintyö paljastaa, että ei ole painovirhe ja autot tulevat linjalta 13.
    Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin totta tosiaan näin on. Aika mieletöntä!

    Ilmeisesti Herwoodista on sitten niin paljon keskustaan viihteelle lähtijöitä lauantaisin.
    Sakari Kestinen

  6. #81

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin totta tosiaan näin on. Aika mieletöntä!

    Ilmeisesti Herwoodista on sitten niin paljon keskustaan viihteelle lähtijöitä lauantaisin.
    Joo, asuuhan siellä paljon opiskelijoita. Muistelen joskus matkustaneeni viimeisillä vuorolla (ennen yötaksan voimaantuloa) Herwoodista kaupunkiin ja aika tuhdisti nuo viimeiset vuorot keräävät porukkaa.

    Länsi-Tampereella linjan 1 lähtö klo 23.00 Kalkusta kerää paljon porukkaa, koska tuohon aikaan ei ole muilla linjoilla lainkaan lähtöjä ja se kerää kyytiinsä matkustajat alueilta Tesoma - Epilä - Pispala.

    Myös pk-seudulla Pe ja La monet vuorot kaupunkiin ovat usein seisomakuormassa klo 23-24 aikoihin.

  7. #82

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Osaisiko joku kertoa logiikkaa, jonka perusteella ainakin 25:n ja 26:n lähtöminuutteja on muutettu arkiruuhka-aikana? Näitä löytyy ainakin linjalta 25 Jankan päästä (:02, :22 ja :42) ja linjalta 26 Haukiluoman päästä (:12, :32 ja :52). Illalla linjat palaavat kuitenkin noihin tasaminuuttilähtöihin.

    Toisisita päistään linjat lähtevät "normiminuutein" eli 25 Kaarilasta :15, :35 ja :55 sekä 26 Multisillasta :10, :30 ja :50.

    25:lla tuo muutos lähinnä aiheuttaa sen, että se ajaa 27:n kanssa Sammonkadun osuuden peräkanaa. Lisäksi 37 kuormittuu entistä enemmän, sillä se tämän takia yleensä vielä ehtii Sammonkadulle minuuttia-paria ennen muita keräämään pysäkit tyhjiksi.

    Tämä on ollut jo syksystä asti, nyt vasta "ottivat silmään" nämä muutokset.

  8. #83

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Osaisiko joku kertoa logiikkaa, jonka perusteella ainakin 25:n ja 26:n lähtöminuutteja on muutettu arkiruuhka-aikana? Näitä löytyy ainakin linjalta 25 Jankan päästä (:02, :22 ja :42) ja linjalta 26 Haukiluoman päästä (:12, :32 ja :52). Illalla linjat palaavat kuitenkin noihin tasaminuuttilähtöihin.
    26:n osalta logiikka on varmaankin se että 12-32-52 lähdöillä Haukiluomasta lähdöt Multisiltaan ovat 00-20-40 ja ne on siten täydellisesti porrastettu 71:n 10-30-50 lähtöjen kanssa mahdollistaen tasaisen 10 min vuorovälin Peltolammille ja Multisiltaan.

  9. #84

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    26:n osalta logiikka on varmaankin se että 12-32-52 lähdöillä Haukiluomasta lähdöt Multisiltaan ovat 00-20-40 ja ne on siten täydellisesti porrastettu 71:n 10-30-50 lähtöjen kanssa mahdollistaen tasaisen 10 min vuorovälin Peltolammille ja Multisiltaan.
    Ettei vain olisi vahinko? Yleensä kaupunki pistää vuoronsa menemään 0-5 minuuttia yksityisen edellä keräten matkustajat kuten tapahtui esim. 16/50. Tosin olisihan editystä kehityksessä, mikäli noin olisi tehty tuolla perusteella. Pahoin pelkään perustelun olevan jokin aivan muu.

  10. #85
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 26.11.2011 kello 14:24. Syy: lisätty linkin selite

  11. #86

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Onkohan joukkoliikennetoimisto aivan ajan tasalla noiden poikkeusreittien järjestelyissä itsenäisyyspäivän osalta? Alla ote paraatin aikaisesta järjestelystä (linkki):

    Linjat 12, 15 ja 30
    Paraatin ajan, klo 11 - 14

    Keskustaan: Tampereen valtatie, Sorinkatu, Vuolteenkatu, Hatanpään valtatie (linja-autoaseman pysäkki)
    Itään: Hataanpään valtatie (linja-autoaseman pysäkki), Tampereen valtatie jne.

    Tultaessa Sorinkadun suunnasta tuohon Vuolteenkadun-Hatanpään valtatien risteykseenhän näyttää tältä, eli vasemmalle kääntyminen on tuonne pysäkin suuntaan kielletty. Linja-autoaseman takapihakin (ml. Vuolteenkatu sen kohdalta) on käsittääkseni paraatijoukkojen käytössä tuolloin, eli sielläkään ei pääse laillista käännöstä tekemään.

  12. #87

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1276

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Ihan vain arvauksena: olisikohan niin, että Vuolteenkadulta saa paraatin ajan poikkeuksellisesti kääntyä vasemmalle, jos kerran Vuolteenkatu linja-autoaseman kohdalla on suljettu. Se ei vaadi kuin vain muutaman liikennemerkin huputtamista. Jonnekinhan siitä on voitava jatkaa, kun ei liikennettä voi oikein keskustaankaan tuosta ohjata...
    Ville

  13. #88

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Tilaajalle tulee ilmeisesti joka vuosi yllätyksenä, että uudenvuodenaattona saattaa olla normaalia viikonloppua enemmän matkustajia liikkeellä. Klo 21.00 jälkeen jokainen lähiöön päin matkalla ollut auto tuli täyteen jo keskustorilla, jonka jälkeen ajettiin vain matkustajia jättäen päätteelle asti.

    Nyt kun kerrankin olisi ollut lisäliikenteelle tarvetta, ei sitä näkynyt missään. Jääkiekon MM-kisojen voitonjuhliin saatiin kyllä lyhyellä varoitusajalla joka suunnalle lisäautoja, mutta jo vuoden etukäteen tiedossa olleelle yleisötapahtumalle ei ensimmäistäkään.

    Muutama nonstop-ajona lähiöihin ajava auto olisi enemmän kuin perusteltua tuollaisena päivänä. Mutta kun ei raha kelpaa, niin ei sitten.

    Ei tämä oikeasti voi olla näin vaikeaa.

  14. #89
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Se on kuin lumi (ja talvi). Tiedetään satavarmasti, että se kyllä tulee sieltä, mutta silti ollaan aivan shokissa, kun se tapahtuu.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 02.01.2012 kello 08:37. Syy: poistettu pitkä lainaus

  15. #90
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2011-12

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Tilaajalle tulee ilmeisesti joka vuosi yllätyksenä, että uudenvuodenaattona saattaa olla normaalia viikonloppua enemmän matkustajia liikkeellä. Klo 21.00 jälkeen jokainen lähiöön päin matkalla ollut auto tuli täyteen jo keskustorilla, jonka jälkeen ajettiin vain matkustajia jättäen päätteelle asti.

    Nyt kun kerrankin olisi ollut lisäliikenteelle tarvetta, ei sitä näkynyt missään. Jääkiekon MM-kisojen voitonjuhliin saatiin kyllä lyhyellä varoitusajalla joka suunnalle lisäautoja, mutta jo vuoden etukäteen tiedossa olleelle yleisötapahtumalle ei ensimmäistäkään.

    Muutama nonstop-ajona lähiöihin ajava auto olisi enemmän kuin perusteltua tuollaisena päivänä. Mutta kun ei raha kelpaa, niin ei sitten.

    Ei tämä oikeasti voi olla näin vaikeaa.
    Lisäliikenteestä vastaava henkilö oli kuulemma kuullut koko ilotulituksesta vasta paria tuntia ennen kuin se alkoi. Ei voi syyttää pelkästään JOLIa, jos tapahtumanjärjestäjät eivät itse ole muistaneet ilmoittaa tapahtumasta joukkoliikenneyksikköön. Tilaisuuksien laajuus ei välttämättä ole joukkoliikenneyksikön tiedossa, vaikka tietysti tiettyyn rajaan saakka voidaankin ehkä edellyttää salapoliisitoimintaa Aamulehteä ym. medioita seuraamalla.

    TL;DR: Pyytämättä ja yllätyksenä, niinkuin faksit Jäätteenmäelle.
    Sakari Kestinen

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen kesäliikenne 2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 25.07.2011, 15:14
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  4. Tampereen talviliikenne 2009-2010
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 31.07.2009, 18:37
  5. Tampereen talviliikenne 2008-2009
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 76
    Viimeisin viesti: 19.03.2009, 11:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •