Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-71/71

Viestiketju: TKL:n talviliikenne 2006-2007

  1. #61
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlv601
    Ne päätepysäkin kerrostalossa asuvat ovat kiireisempiä kuin linjan varren omakotitaloasukkaat. Kummallinen ajatus.
    Tai sitten linjan varren omakotiasukkaat ajavat autolla, koska eivät suostu "proleletkuihin" astumaan toisin kuin todennäköisesti pienituloisemmat lähiöasukkaat. Jos tässä viitataan Takahuhdintien tilanteeseen, siellähän palvelutaso säilyy: 10 min vuoroväli keskiaupungin ja Koilliskeskuksen suuntaan, mutta Atalasta ja Leinolasta (missä on isompi kysyntä) tulee myös suoraan Teiskontietä ajavia vuoroja. Vähän sama juttu kuin pääkaupunkiseudun moottoritievuorot.
    Sakari Kestinen

  2. #62

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Allison
    Poikkittaisten yhteyksien kannattavuus on tunnetusti heikko, jopa Helsingissä. Toki poikittaisilla yhteyksillä on merkityksensä, mutta Länsi-Tampereella linjalla 14 on ollut minimaalinen käyttö. Tarjontakin on ollut heikkoa, mutta lisämatkustajia tuskin saataisiin lisätarjonnan kanssa suhteessa 1:1.
    Niin, mietin menestyisikö linja 14 paremmin jos se ajaisi edellisen 14:n tapaan reittiä Kalkku - Ikuri/Tesoma - Lielahti - Lentävänniemi. Vuoden -92 aikataulukirjan mukaan tämän linjan ajoaika oli 27 min, joten yhdellä autolla voitaisiin ajaa tunnin vuorovälillä. Nykyinen 14 on mielestäni liian palvelulinjamainen ja kiemurteleva ja kattaa varsin rajallisen alueen Länsi-Tamperetta.

    Kannattavuudesta puheen ollen mielestäni linja 19 Tesomalle on ylitarjontaa, sillä Tesomalle asti reitti on identtinen linjan 1 kanssa ja aikataululuonnoksista päätellen linjat 1 ja 19 ajavat peräkkäin mikä vie matkustajia molemmilta linjoilta. Jos 1 ja 26 ajavat 20/30 min vuorovälein, Tesomalle saadaan 10/15 min vuoroväli, minkä pitäisi olla ihan riittävä. Ainoa etu linjasta 19 on että se antaa Tesomalta vaihdottoman yhteyden itään. Jos kuitenkin säästöjä haetaan, aloittaisin tästä linjasta.

  3. #63
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo
    Niin, mietin menestyisikö linja 14 paremmin jos se ajaisi edellisen 14:n tapaan reittiä Kalkku - Ikuri/Tesoma - Lielahti - Lentävänniemi. Vuoden -92 aikataulukirjan mukaan tämän linjan ajoaika oli 27 min, joten yhdellä autolla voitaisiin ajaa tunnin vuorovälillä. Nykyinen 14 on mielestäni liian palvelulinjamainen ja kiemurteleva ja kattaa varsin rajallisen alueen Länsi-Tamperetta.
    Olen myös miettinyt, että miksi kummassa linja ulottuu nykyisin vain Lielahden kauppakeskustaan asti. Asuin vuoteen '92 asti Lentävänniemen päättärin vieressä, joten muistan hyvin sen ajan kun 14 liikennöi Lentävänniemessä. Vanhan 14:n linja olisi käsittääkseni sellaisenaan myös pikaratikkayhteensopiva, eikös linja kulkenut Vaitinaronkadun kautta (mahdollinen Länsi-Tampereen joukkoliikenneterminaali, eli Hyhkyn pikaratikkapysäkki tulevaisuudessa!)
    Kannattaisin tosiaan minäkin tällaista vanhan linjan mukaista 14:a. Toki pikkuviilausta saisi tehdä (esim. pikaratikan tullessa muuttaa linjausta enemmän syöttölinjamaiseksi Vähäniemenkadun asukkien ja muiden etäällä seisakkeilta asuvien nopeaksi pääsyksi raitioseisakkeille), mutta päällisin puolin samanlainen linja.
    Ehdottaisin harkittavaksi myös linjaa

    Koodi:
    Jänislahdenkatu - Lielahdenkatu - Männistönkatu - Lentävänniemenkatu - Vähäniemenkatu - Itämäenkatu - Possilankatu - Teivaalantie - Lielahdenkatu - (joko Enqvistinkatu-Sellukatu tai Harjuntausta) - Paasikiventie - Hyhkyn pikaraitioseisake
    ja loppumatkan vanhaa Tesomankatua kulkevaa linjausta Kalkkuun.

    Jos linja 14 kulkisi idempänä, olisi ainakin minulla ollut huomattavasti enemmän käyttöä kyseiselle linjalle kuin nyt. Ikävää matkustaa Lamminpäähän kiertäen Lielahden ratapihaa tai keskipäivällä vaihtaen Lielahden kauppakeskuksessa.
    Sakari Kestinen

  4. #64
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1657

    oletus

    Pistetääs paremmaks: Eli miten olis jos 14 muutetaisiin seutulinjaksi (numero pitäisi vain ehkä vaihtaa: (Lentävänniemi -) Lielahti - Lamminpää - Tesoma - Kalkku - Nokia...? Pääsisi sitten Nokialtakin sujuvasti Tesomalle ja päinvastoin. Eikä pidä myöskään unohtaa tulevaa kolmenkulman työpaikka-aluetta. Sen rakentuessa työpaikkojen määrä Myllypurossa kolminkertaisuu. Viimeistään silloin löytyisi hieman enemmänkin kysyntää tällaiselle poikittaislinjalle.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #65

    Liittynyt
    30.08.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    13

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Mielestäni kyllä tuolla linjalla 14 olisi kulkijoita jos se kulkisi kokopäivän ja myös iltaisin kun ihmiset on päässyt töistä! ja ei se mielestäni ainakaan noin toimi miten se nyt kulkee!

  6. #66
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Yhdyskuntalautakunnan 28.12. hyväksymät liikenteenlisäykset paikkaavat linjastoremontin jättämiä aukkoja. Tammikuun puolessavälissä linja 14 palaa liikenteeseen ja uusi linja 31 Korkinmäki - Keskustori palauttaa bussiliikenteen Korkinmäen päättärille ja tuo myös Muotialaan enemmän liikennettä kuin pelkät 15:n k-vuorot.

  7. #67
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1657

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Ja nämä ovat kyllä hyviä lisäyksiä liikenteeseen Ja varsinkin kun otetaan huomioon se seikka, että näille linjoille tarvitaan vain 2 lisäautoa.

    Tuosta 14:stä voisi kyllä sanoa, että Tyvikadun päässä koukkaaminen olisi vielä huomioon otettava seikka linjaa edelleen kehitettäessä jotta linja palvelisi paremmin Haukiluomaa... Mutta hyvä näinkin.
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 02.01.2007 kello 12:21.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #68
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ja nämä ovat kyllä hyviä lisäyksiä liikenteeseen Ja varsinkin kun otetaan huomioon se seikka, että näille linjoille tarvitaan vain 2 lisäautoa.
    Ettei jopa yksi lisäauto riittäisi. Linja 14 kun ei ole aja aamuruuhkassa, joten se voidaan ajaa jollain sellaisella autolla, joka nyt ajaa vain jonkun yksittäisen aamuruuhkasivun.

  9. #69
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1657

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Ettei jopa yksi lisäauto riittäisi. Linja 14 kun ei ole aja aamuruuhkassa, joten se voidaan ajaa jollain sellaisella autolla, joka nyt ajaa vain jonkun yksittäisen aamuruuhkasivun.
    Totta. Linjaa ajetaan kylläkin iltapäivällä neljään asti, joten kyseessä täytyy tässä tapauksessa olla jokin pelkästään aamuruuhkassa ajeleva auto. Sellaisiahan on oikeastaan pelkästään linjalla 19.
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 02.01.2007 kello 12:34.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  10. #70
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Linjaa ajetaan kylläkin iltapäivällä neljään asti, joten kyseessä täytyy tässä tapauksessa olla jokin pelkästään aamuruuhkassa ajeleva auto.
    Yhdyskuntalautakunnan pöytäkirjan mukaan 14:n auto käy koulupäivinä aamuisin auttamassa linjaa 13 linjatunnuksella Y13.

  11. #71
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1657

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2006-2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Yhdyskuntalautakunnan pöytäkirjan mukaan 14:n auto käy koulupäivinä aamuisin auttamassa linjaa 13 linjatunnuksella Y13.
    Tästä tapauksesta ja uudesta Leinola-Pyynikintori Y16:sta (7.25) ideoin uuden linjan. Miten olisi tällainen uusi aamuruuhkalinja?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. TKL:n talviliikenne 2007-08
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 59
    Viimeisin viesti: 23.11.2007, 12:15
  2. Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 31.03.2007, 22:08
  3. Talven 2006-2007 aikataulut
    kirjoittanut Razer foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 10.09.2006, 00:18
  4. VR Taskuaikataulu 3.9.2006-6.1.2007
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Junat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 24.08.2006, 13:09
  5. Hallitus sopuun 2006 ja 2007 liikennehankkeista
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.08.2005, 15:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •