Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syyskuu 2011

Ihan hienon näköinen ainakin omaan silmään. :) Alkaa tuota muotoiluakin olla hieman tuon 8700:n laatikkokauden. Tilaajavärityskin jotenkin istuu hyvin tuohon ulkoasuun. Kaikkiahan ei tunnetustikaan voi miellyttää koskaan. :D
 
Minun silmään tuo 8900 -malli on hieman oudon näköinen, esim. keula sopisi enemmänkin kuorma-autolle kuin linja-autolle. JOLI-värityksen kanssa ei voine odottaa mitään kovin kummoista muutenkaan, mitenköhän kyljen aaltoileva väri on maalattu...? Onkos tuo #1 teli vai pätkä - eli minkä pituisia nämä uudet ovat?

No, tuota uutuutta kenties (=makuasia...) nätimpi näky löytyi tänään Nekalasta naapurifirman pihalta, kun Paunun #91 näytti kotiutuneen ehostettuna:
http://aronee.kuvat.fi/kuvat/2011/Syyskuu/IMG_3833.jpg
Tämän komeampana tämä Vega ei liene aiemmin ollutkaan! Ja mielestäni tuo Paunun väritys sopisi paremmin tilaajaväriksi kuin TKL:ltä peräisin oleva brutaali sinivalkoisuus.
 
Minun silmään tuo 8900 -malli on hieman oudon näköinen, esim. keula sopisi enemmänkin kuorma-autolle kuin linja-autolle. JOLI-värityksen kanssa ei voine odottaa mitään kovin kummoista muutenkaan, mitenköhän kyljen aaltoileva väri on maalattu...? Onkos tuo #1 teli vai pätkä - eli minkä pituisia nämä uudet ovat?

Näin tuon samaisen bussin keskiviikkona Kaivokselan Volvolla ja se oli kaksiakselinen. Linjakilvissä seisoi "MORJENS!" :D
 
Minun silmään tuo 8900 -malli on hieman oudon näköinen, esim. keula sopisi enemmänkin kuorma-autolle kuin linja-autolle. JOLI-värityksen kanssa ei voine odottaa mitään kovin kummoista muutenkaan, mitenköhän kyljen aaltoileva väri on maalattu...? Onkos tuo #1 teli vai pätkä - eli minkä pituisia nämä uudet ovat?

Noissa 8900-Volvoissa tulee myös olemaan perinteisiä "TKL-penkkejä" pehmeämmät istuimet, ts. oppia on haettu naapurifirman seutuistuimista.. ;)

2-akselisia ovat kaikki kuusi tulevaa autoa. Hyvä niin, koska vanhimmat pätkät alkavat olemaan jo hieman heikossa kunnossa.
 
Joku Tkl:n Volvo 7000 oli saanut paikan hallin pihasta romurivistä ilman myyntilaitteita.
 
Kyseessä lienee TKL #427. Auto tuli hinurin saattelemana yli viikko sitten halliin, kohtalosta ei tarkempaa tietoa, en tosin pitäisi ihmeenä, vaikka lopullinen kohtalo olisi tuo romurivi.

Lopun alkua lienee noiden nivelten kanssa, enää 2 OmniCityä ja 2 Volvo 7000 -niveltä ajettavassa kunnossa.
 
Kyseessä lienee TKL #427. Auto tuli hinurin saattelemana yli viikko sitten halliin, kohtalosta ei tarkempaa tietoa, en tosin pitäisi ihmeenä, vaikka lopullinen kohtalo olisi tuo romurivi.

Lopun alkua lienee noiden nivelten kanssa, enää 2 OmniCityä ja 2 Volvo 7000 -niveltä ajettavassa kunnossa.

Joo oli se sitten se #427 mitä ajattelinkin. Heitti silloin noin viikko sitten öljynsä pitkin Hämeenkatua ja hyytyi lopulta Itsenäisyydenkadulle.
 
Lopun alkua lienee noiden nivelten kanssa, enää 2 OmniCityä ja 2 Volvo 7000 -niveltä ajettavassa kunnossa.
Eikös 2 jäljellä olevaa uukkaria ole vielä ihan toimivia pelejä? Nämähän kannattaisi talven aikana ajaa loppuun. Kaupaksi ne eivät enää kuitenkaan mene. Tuossa #427:ssa on muuten kuullemma se erikoisuus, että kilometrimittari on jo kauan sitten jämähtänyt eikä toimi. Sen puolesta autoa voisi vaikka vielä yrittää kaupata! ;)
 
Eikös 2 jäljellä olevaa uukkaria ole vielä ihan toimivia pelejä? Nämähän kannattaisi talven aikana ajaa loppuun. Kaupaksi ne eivät enää kuitenkaan mene. Tuossa #427:ssa on muuten kuullemma se erikoisuus, että kilometrimittari on jo kauan sitten jämähtänyt eikä toimi. Sen puolesta autoa voisi vaikka vielä yrittää kaupata! ;)

Kyllähän nuo uukkarit alkavat koriltaan olemaan jo aika lopussa. Tekniikaltaan nuo eivät kai missään huonossa kunnossa ole , mutta Hämeenkatu yhdistettynä näiden kovaan jousitukseen on näiden kohdalla tehnyt sen verran hyvin tehtävänsä, että pienetkin montut tuntuvat aikamoisina jysäyksinä sisäpuolella, nitinääkin riittää vähän joka makuun. :D Totta kyllä, että ei näitä kovin helpolla enää saa minnekään myytyä.

Juu, eipä se mittari #427:ssa taida pyöriä, mutta mikäli oikein muistan, niin taitaa aika hyvin olla jumahtanut joissakin yksilöissä, joissakin pyörii, suurimmassa osassa ei. ;) Kaikissa jumittanut jonnekin 200 000 km tietämille, joten ilmeisesti voidaan puhua jo ominaisuudesta. On näissä paljon hyviäkin puolia, mutta ei näitäkään isompi ikävä tule jälkeenpäin.
 
#99/16, näistä vegoista puheen ollen tuo linjakilpi on ERITTÄIN surkea varsinkin hiukankaan pimeämmällä kelillä :frown:
Minusta kun taas tuntuu, että näiden mainittujen turkulais-Vegojen mistä lie romikselta löytyneiden Mobitecien näkyvyys on parhaimmillaan juurikin kunnon pimeässä. Päivänvalossa, varsinkaan kirkkaassa sellaisessa, ei sitten selvää juuri saakaan. Ala-arvoinen esitys muuten suhteellisen tyylikkäästi fiksatuissa yksilöissä :(

---------- Viesti lisätty kello 0:43 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:40 ----------

Joo oli se sitten se #427 mitä ajattelinkin. Heitti silloin noin viikko sitten öljynsä pitkin Hämeenkatua ja hyytyi lopulta Itsenäisyydenkadulle.
Hyytyminen noin kauas Hämeenkadusta oli ilmeisen odotettavissa, mikäli voiteluaineet jäivät Hämpille ja ajoa silti jatkettiin? :D
 
Hyytyminen noin kauas Hämeenkadusta oli ilmeisen odotettavissa, mikäli voiteluaineet jäivät Hämpille ja ajoa silti jatkettiin? :D

Pysähtyminenkin tapahtui kun perässä olevasta autosta soitettiin, että kannattaisi pysähtyä, kun tuppaa nesteet valumaan :D

29.9 LL:
#51/7

30.9 LL:
#18/7, sivukilvessä luki hauskasti EI SIIVIKKALA

30.9 Paunu:
#154/22, näköjään tämäkin katiska saatu takaisin Volvolta :) Tosin joutui heti ottamaan pois linjalta lyhyen ajon jälkeen STOP nappien toimimattomuuden vuoksi.
 
Takaisin
Ylös