Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/55

Viestiketju: Uudet bussit 2012

  1. #16
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Mitkäs penkit noihin Solariksiin tulee? Ku kuvasta ei tarkasti saa selvää onko ne Kielin tekeleitä. Ja tuleekos nuo 8900-telit myös kielin penkeillä?

    Tämän vuoden kalustohankinnoista Paunun osalta #70 lisäksi pitäisi tulla Volvo 9700H telejä Helsingin tielle kuuleman mukaan oikein 3kpl.

  2. #17

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Niin Solariksiin kuin 8900-teleihin tulee molempiin nuo samaiset Kielin puolituristipenkit, joita noissa edellisvuoden autoissakin on.

    Solaristen toinen erikoisuus, joka tuosta kuvastakin näkyy, on tuo 1+2+0 -ovijärjestys. Itse en oikein kaupunkikäytössä lämpene tuolle ovimäärälle, mutta katsotaan, miten käytännössä tulee toimimaan. Seutulinjoille paremminkin sopiva ratkaisu mielestäni.

  3. #18
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - lokakuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Nekalassa pötkötti tänään Solaris:

    http://aronee.kuvat.fi/kuvat/2012/lokakuu/IMG_2043.jpg
    Aika magee on! Noita vaan lisää Suomeen, tännekkin muutama kiitos.

  4. #19
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Täysmatalatoteutus vaikutti lupaavalta ja toivottavasti auto nähtäisiin esim. linjalla 3. Automaattinen moottorin sammuminen pysäkeillä on mielenkiintoinen toteutukseltaan. Saattaa hämätä vielä monia käynnistämään auton uudestaan virta-avaimesta, vaikka oikeasti kaasupoljin riittää. Kuljettajan hallintalaitteet noudattavat kiitettävän yksinkertaistettua VDO-linjaa. Viimeistely oli korin osalta hyvännäköistä. Mielenkiintoiseksi jää nähdä sähköovien toimivuus käytössäkin. Keskioven olisi voinut sijoittaa hieman taaemmas, jolloin etäisyys poistumisovelle takapenkiltä olisi lyhyempi. Istumisväljyyden kannalta huonoja paikkoja on 2-4, kun yhteensä paikkoja on 38 sekä 3 klaffipaikkaa.
    Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár

  5. #20
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    647

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rasbelin Näytä viesti
    Täysmatalatoteutus vaikutti lupaavalta ja toivottavasti auto nähtäisiin esim. linjalla 3. Automaattinen moottorin sammuminen pysäkeillä on mielenkiintoinen toteutukseltaan. Saattaa hämätä vielä monia käynnistämään auton uudestaan virta-avaimesta, vaikka oikeasti kaasupoljin riittää. Kuljettajan hallintalaitteet noudattavat kiitettävän yksinkertaistettua VDO-linjaa. Viimeistely oli korin osalta hyvännäköistä. Mielenkiintoiseksi jää nähdä sähköovien toimivuus käytössäkin. Keskioven olisi voinut sijoittaa hieman taaemmas, jolloin etäisyys poistumisovelle takapenkiltä olisi lyhyempi. Istumisväljyyden kannalta huonoja paikkoja on 2-4, kun yhteensä paikkoja on 38 sekä 3 klaffipaikkaa.
    Vitonen olis kans sopiva linja, sisältää isoja nopeuksia ja pysähtyy aika harvoin pysäkeillä (poislukien liikennevalot), joten ehtis varmaan ladata niitä akkuja. Siinähän auto pääsis oikein testiin Vuoreksen kuoppaisessa maastossa ja polttoaineen kulutustakin tulis vähemmän, kun nykynen vitosen reitti parhaillaan 23 km..
    Viimeisin muokkaaja Elias; 03.10.2012 kello 15:45.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  6. #21
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    Vitonen olis kans sopiva linja, sisältää isoja nopeuksia ja pyäshtyy aika harvoin pysäkeillä (poislukien liikennevalot), joten ehtis varmaan ladata niitä akkuja. Siinähän auto pääsis oikein testiin Vuoreksen kuoppaisessa maastossa ja bensankulutustakin tulis vähemmän, kun nykynen vitosen reitti parhaillaan 23km..
    Ehdottomasti linja 3 olisi ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin 5. Ja edelleenkään TKL:n katiskat kulkee dieselillä EI bensalla Vai olisitko Solariksen tankkiin huoltoasemalla laittanut pistoolista bensaa?

  7. #22
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    647

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Ehdottomasti linja 3 olisi ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin 5. Ja edelleenkään TKL:n katiskat kulkee dieselillä EI bensalla Vai olisitko Solariksen tankkiin huoltoasemalla laittanut pistoolista bensaa?
    Huoh, täytyy sitten vaihtaa sana polttoaineenkulutukseksi! Oli sitten dieseli, 95 tai 98 tai mikä tahansa, niin siinä on silti liikaa kuluja... Ei tartte kokoajan näsäviisastella.

    Ja miten kolmonen voittaa vitosen?

    Kolmosella on lyhyempi reitti, suunnilleen saman verran matkustajia kun vitosella. Taloudellisempaa olis ajaa vitosella.
    Viimeisin muokkaaja Elias; 03.10.2012 kello 15:46.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  8. #23
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Omasta puolesta veikkaan että hybridit sijoittuvat linjoille 3 ja 31. (Yllätysvaihtoehtona voisi olla linja 36?) Toki viikonloput on sitten oma lukunsa. Kuitenkin nämä autot ovat ominaisuuksiltaan varmastikin parhaimmillaan siellä, missä on paljon pysähdyksiä eikä nopeudet ehdi muutenkaan millään linjasivun osuudella kasvaa kovin suuriksi.

    Linjat 25 ja 29 ovat myös vaihtoehtoina, mutta ainakin arkipäivien osalta voi vain todeta että takaovettomuudesta taitaa olla ruuhkaisella linjalla vain haittaa. Ehkä pyhäpäivinä kuitenkin...?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #24
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    647

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Perusjuttuhan on se, että ensin auto laitetaan linjalle 31 ja sitten vakioks jollekin muulle. Varmaan siks, että jos autoon tulee jotain vikaa niin se voidaan nopeesti vaihtaa pois, kun 31 menee ihan varikon vierestä. Tosin nää uudet Volvot näyttivät kummasti viihtyvän linjoilla 29 ja 21..
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  10. #25

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Ei todellakaan tuollaista uudenkarheita autoja Petsamon ahtaisiin mutkiin, kiitos!

    Luultavasti tulevat aluksi esiintymään mahdollisimman läheltä varikkoa menevillä linjoilla, kuten jo edellä mainittu 31. Vitoselle sijoittaminen puolestaan tukisi myös Vuoreksen ekologisuus-imagoa mitä mainioimmin. Tosin matkalla ei hirveästi pysähdyksiä välttämättä tule, mutta ainakin Lempääläntiellä luulisi akkujen ehtivän latautumaan helposti.

    Mitenkäs olisi linja 6? Pysähdyksiä meinaan ainakin riittäisi...

  11. #26
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    647

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Kutonen olis kyl aika passeli, kun autokin on kokomatala. Iäkkäämmät ihmiset pääsisivät helposti kasseineen istumaan sinne takapenkin sohvalle ja menokin on varmaan hiljaista ja mukavaa pehmeiden penkkien ansiosta. Kutonenkin on kyllä semmonen reitti missä auto pannaan koetukselle, etenkin talvisin.. U-käännöksiä ja Lukonmäki. Kapasiteettikin varmaan riittää ja menijöitä varmaan just sopiva määrä tommoselle autolle. Vuoresta just siks aattelin kun sitten ois taas lisää mainostusta "Vuoreksesta pääsee keskustaan ekologisilla hybridibusseilla puolen tunnin välein". Vuores on myöskin hyvin kasvava alue ja auto sopis kuin nenä päähän siihen maisemaan.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  12. #27
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    Kutonen olis kyl aika passeli, kun autokin on kokomatala. Iäkkäämmät ihmiset pääsisivät helposti kasseineen istumaan sinne takapenkin sohvalle ja menokin on varmaan hiljaista ja mukavaa pehmeiden penkkien ansiosta. Kutonenkin on kyllä semmonen reitti missä auto pannaan koetukselle, etenkin talvisin.. U-käännöksiä ja Lukonmäki. Kapasiteettikin varmaan riittää ja menijöitä varmaan just sopiva määrä tommoselle autolle. Vuoresta just siks aattelin kun sitten ois taas lisää mainostusta "Vuoreksesta pääsee keskustaan ekologisilla hybridibusseilla puolen tunnin välein". Vuores on myöskin hyvin kasvava alue ja auto sopis kuin nenä päähän siihen maisemaan.
    Itse kyllä en sijoittaisi ihan ensimmäisenä Solariksia 6:lle takaovettomuuden takia. Nimimerkillä kokemusta 6:n epämiellyttävistä aamu- ja iltapäiväruuhkista.

  13. #28
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Luultavasti tulevat aluksi esiintymään mahdollisimman läheltä varikkoa menevillä linjoilla, kuten jo edellä mainittu 31. Vitoselle sijoittaminen puolestaan tukisi myös Vuoreksen ekologisuus-imagoa mitä mainioimmin. Tosin matkalla ei hirveästi pysähdyksiä välttämättä tule, mutta ainakin Lempääläntiellä luulisi akkujen ehtivän latautumaan helposti.
    Kuulostaa kyllä loogiselta, että sisäänajo olisi 31:llä ja varsinainen liikennöinti hybridimainosteipeissä sitten vitosella. Arkena varsinkin auton liikennöintialue on aika laaja, kun ajetaan aina TAYS:lle saakka.
    Sakari Kestinen

  14. #29

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Onko paikallisessa Scania toimipisteessä syy, vai mistä johtuu, ettei Tampereella Scania kelpaa juuri ollenkaan? Diesel käyttöiset kaupunkibussit lähes järjestään Volvoja, aikaisemmin liikennelaitoksen autot oli usein Scanioita. Muualle Scania kelpaa. Jopa Paunulle tuli L94 alustaisia, mutta ei uudempaa mallia.

  15. #30
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: Uudet bussit 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Onko paikallisessa Scania toimipisteessä syy, vai mistä johtuu, ettei Tampereella Scania kelpaa juuri ollenkaan? Diesel käyttöiset kaupunkibussit lähes järjestään Volvoja, aikaisemmin liikennelaitoksen autot oli usein Scanioita. Muualle Scania kelpaa. Jopa Paunulle tuli L94 alustaisia, mutta ei uudempaa mallia.
    Tampereella ei vain osata arvostaa laatua.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012
    kirjoittanut chauffer foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 02.03.2013, 02:44
  2. Uudet bussit 2009
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 14.10.2009, 11:41
  3. Uudet bussit 2007
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 53
    Viimeisin viesti: 03.10.2007, 18:22
  4. Uudet bussit 2006
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 22.08.2006, 22:12
  5. Uudet sopimukset, uudet bussit?
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 02.12.2005, 10:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •