Uudet bussit 2012

Samaa mieltä. Kun turvaohjaamoja ei ole ennenkään ollut Tampereella, niin miksi nyt pitäisi olla? Ymmärrän kyllä, että Hervannan linjoilla sellainen saattaa tulla yövuoroissa tarpeen, mutta en kyllä itse ole kuullut mistään kuljettajan hakkaamisista Tampereella ennen.
 
Kuljettajathan niitä turvaohjaamoja ovat toivoneet. Sen vuoksi ne on laitettu HSL-alueella kalustovaatimuksiin.
Asian toinen puoli on se, millaisia turvaohjaamoja bussin ostaja haluaa ostaa ja millaisia ohjaamoja korin rakentaja osaa valmistaa.
 
Niin se maailma muuttuu, Metsälän Linjan aikaan kuljettajan ei katsottu tarvitsevan edes porttia siihen ohjaamoon :lol:

Samppa sanoi:
Kuljettajathan niitä turvaohjaamoja ovat toivoneet
Niin kuka toivoi, kuka ei. Ensiksi olisi pitänyt ostaa vaikka kokeeksi yksi sellainen, ja kun kaikki ovat todenneet juuri sen aiheuttavan suurinta vaaraa niin kuljettajalle, kuin matkustajille olisi asiaa voitu harkita uudelleen :) Nythän kuljettaja on tietysti ennakoivampi, kun oikealle pitää tarkastaa pari kertaa ja sitten kääntyessä vielä kerran kun katuvalot tms. Vilahtaa siihen pleksiin ja seuraa turhia jarrutuksia :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyllä näe noissa Volvonkaan turvaohjaamissa em. kollegoiden manaamia ongelmia. No, toki hieman heijastelee, muttei niin häiritsevästi. Rahastusluukku oli aluksi hieman pieni, mutta PL:n autoissa lasiseinää nostettiin hieman ylemmäs, niin tilanne parani sen suhteen. Kuten myös kommunikointi matkustajien kanssa. Itse pidän Volvon turvaohjaamoa parhaana kokonaisuutena muiden korivalmistajien vastaavista (vrt. Crossway LE ja Scala) ja näen, että se on nyt pysyvä vakiovaruste kaupukibusseissa.
 
Samaa mieltä. Kun turvaohjaamoja ei ole ennenkään ollut Tampereella, niin miksi nyt pitäisi olla? Ymmärrän kyllä, että Hervannan linjoilla sellainen saattaa tulla yövuoroissa tarpeen, mutta en kyllä itse ole kuullut mistään kuljettajan hakkaamisista Tampereella ennen.

Eihän niitä ennen ole ollut HSL-alueellakaan. ;) Turvaohjaamo luo myös työmukavuutta kuljettajalle; kesäisin ohjaamo pysyy paremmin viileämpänä, talvella pleksi estää ovia aukoessa kylmän tuloa kohti kuljettajaa.

Tamperekaan ei mikään lintukoto valitettavasti ole; huumepiikkejäkin on joskus bussien lattioilta löytynyt. Ja kuljettajan turvallisuutta uhkaavia tilanteitakin on ollut, niistä ei vain paljoa julkisuudessa puhuta.

Uuteen infojärjestelmäänhän on käsittääkseni kehitteillä hälytysjärjestelmä, jolla saadaan uhkaavassa tilanteessa apua paikalle. Onko se sitten vartiointiliike vai poliisi, siitä ei ole tietoa.
 
Päättäjäispäivänä 21.12 olin koulun ikkunasta näkevinäni jonkun oudon bussin... Onkos se uudet solaris mitkälie jo Tampereella, sellainen saattoi olla...?
 
Päättäjäispäivänä 21.12 olin koulun ikkunasta näkevinäni jonkun oudon bussin... Onkos se uudet solaris mitkälie jo Tampereella, sellainen saattoi olla...?
Kumpikin on rekisteröity 18.12.2012 ja ovat kuluneella viikolla näkyneet kaupungilla mm koulutusajossa.
 
Tulipa tässä hetki sitten koettua tuo TKL #9. Korvakuulolta vaikuttaisi olevan Voithin vaihteistolla, ovet perinteiset paineilmatoimiset. Turvaohjaamon haittana ehkä Pusatecin PT10:n sijoittelu, sillä ainakaan ko autossa erillinen etälukija ei reagoinut wanhaan Tampereen matkakorttiin, joten se oli leimattava PT10:n etäpinnalla (jota itse käytän muutenkin ensisijaisesti).
 
Takaisin
Ylös