Uudet bussit 2013

No jos yhtään on verrattavissa ensimmäisiin Volvon Puolan-tuotannon 8700 LE-eriin, niin tulevat viettämään pitkiä aikoja pajalla

Tässä tapauksessa taas valmistuspaikalla ei ole mitään väliä. Yhtä p...stä on Tampereellakin tehdyt 8700:t (mm. Nf 444-445) ja saman aikakauden säffle räpellykset. ;)
En usko että nuo citywidet mitään susia ovat, noista on jo varmaan lego-ominaisuuskin saatu pois :D
 
Nojoo, lastentautinsa joka maassa. Nuo Puolan 8700-sarjat tulivat vain ainakin täällä kuuluisiksi noista alun ovivioistaan. :D Samanlaista on tosin noissa Turusta tulleissa ruskolaisissa vanhemmiten, ei sillä...

Puhumattakaan noista 7000-sarjan nivelistä, joihin piti vetää metri jos toinenkin uutta johtoa, että saataisiin edes liikkeelle.. :D
Onneksi noista ominaisuuksista kuitenkin aletaan päästä eroon kokemuksen myötä.
 
Nojoo, lastentautinsa joka maassa. Nuo Puolan 8700-sarjat tulivat vain ainakin täällä kuuluisiksi noista alun ovivioistaan. :D Samanlaista on tosin noissa Turusta tulleissa ruskolaisissa vanhemmiten, ei sillä...

Puhumattakaan noista 7000-sarjan nivelistä, joihin piti vetää metri jos toinenkin uutta johtoa, että saataisiin edes liikkeelle.. :D
Onneksi noista ominaisuuksista kuitenkin aletaan päästä eroon kokemuksen myötä.

Nooh... Noissa Turussa tulleissa 8700- volvoissa on tapeltu ovien kanssa vuodesta 2004 asti, jolloin ne tulivat tehtaalta ulos. Että ei se oo se ikä joka niihin on ovivikoja tehnyt.
 
Aika "hauskoja" nuo JJ:n heitot. Ei taida olla busseissa muuta vikaa kuin että ovat väärää merkkiä ja väärän liikennlitsijän kalustoa.
Niin, mitä "väärää" niissä on? Lainaamasi kirjoitukseni perustui vain ja ainoastaan tietooni annettuihin faktoihin... Ei kai uusissa Scanioissa mitään vikaa luulisi olevan ;)

---------- Viestit yhdistetty klo 7:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 7:13 ----------

Nooh... Noissa Turussa tulleissa 8700- volvoissa on tapeltu ovien kanssa vuodesta 2004 asti, jolloin ne tulivat tehtaalta ulos. Että ei se oo se ikä joka niihin on ovivikoja tehnyt.
Voinet tarkentaa hieman, millaisista ovivioista on kyse? Turvalaitteiden liiasta herkkyydestä kenties?

---------- Viestit yhdistetty klo 7:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 7:13 ----------

Minä ainakin käsitin J_J:n viestin niin, ettei hän tarkoittanut bussien mahdollisia vikoja, vaan kertoi Onnibusin tulevan varikon sijainnin.
Käsitin itsekin aiemmin tuottamani tekstin juuri samalla tavalla.
 
Onnibusin Citywidet ovat nyt ajossa linjalla 25.

13001: LMA-463
13002: ? (olisiko LMA-461?)
13003: LMA-460
13004: LMA-462 - YS2K4X20001885965

Melko rumia ja halvan oloisia autoja. Ainoa hyvä asia oli ilmastointi. Penkit tuntuivat itselleni peltikuppejakin kovimmilta. Moottori oli sentään hiljainen. Sisätilassa mainostettiin Wi-Fiä sekä 230V sähköpistokkeita. Ainakin 13.42 lähtö Jankasta oli noin 5 minuuttia myöhässä, lienee koululaisten syy. Bussissa mainostettiin myös Onnibusin Helsinki-Tampere reittiä ja jaettiin OB:n asiakaslehti Onnikasta.. Stop-valonkin näyttöviritelmä oli aika erikoisen näköinen.

 
Melko rumia ja halvan oloisia autoja.
Ei minusta niinkään. Piristävästi erilaisia ehkä ovat, vaikka ovatkin mun mielestä "väärän"merkkisiä. Sisustuksen radikaali punaisuus on itse asiassa ihan kivasti toimivaa, vaikkakaan tuo lattiamatto ei taida pitkän päälle punaisena kuiteskaan pysyä. Autojen taso ratkeaakin vasta jonkin ajan päästä, siis kunhan noilla keretään tarpeeksi Hämeenkatua täryyttelemään. Ja yllättävää sekin, että tilaajavärit sopivat tuohon malliin ehkä tähänastisista automalleista jopa parhaiten, ainakin mun silmääni.
 
Kokeilin kahdesti tänään ja penkeissä ei ollut moittimista. Päin vastoin, poikkeuksellisen hyviä bussin penkeiksi. WLAN toimi nopeasti ja takkuilematta.

Sen sijaan se pysähdysvalo ei ole kovin nykyaikainen ja toisessa autossa se ei antanut minkäännäköistä ääntä, toisessa taas se piti liikaakin ääntä...
 
Sen sijaan se pysähdysvalo ei ole kovin nykyaikainen ja toisessa autossa se ei antanut minkäännäköistä ääntä, toisessa taas se piti liikaakin ääntä...
Liekö noissa Scanioissakin kuten Volvoissa ollut jo vuosia: pysähtyy -ääni tulee auton audiojärjestelmästä vahvistimen kautta ja on säädettävissä omasta volume -nupistaan halutulle voimakkuudelle. Varhaisimmissakin Scaloissa ääni myös toistettiin matkustamoon Volvojen tapaan kaiuttimien kautta.
 
Millainen auto tuo olikaan ja millä linjalla?

Ei ollut linjalla laisinkaan. Ehdin huomata vain että takalinjakilvessä oli jotain tekstiä, mutten saanut selvää siitäkään.

Tosiaan nuo neljä loppuvuoden uutta autoa ovat kaikki kevään vastaavien tapaan Volvo B7RLE 6x2 8900LE -mallia ja numeroiksi tullee 25-28. Tietääkö joku muuten että ehtivätkö nuo edellisen sarjan autot 18-21 valmistua vielä Säfflen nyt jo suljetulta tehtaalta vai tulivatko nekin jo Puolasta?
 
Takaisin
Ylös