Talviliikenne 2013 - 14

Onkohan muuten tarkoituksellista, että Raholaan ei pääse enää minään iltana klo 23:n jälkeen ollenkaan? Viimeinen 29 lähtee Raholan suuntaan 22:42, eikä 13 kierrä merkintöjen mukaan Vanhan kirkkotien kautta kuin aamujen ensimmäisillä vuoroilla. Kokkolankadun pysäkiltä kun on suhteellisen pitkä kävelymatka esim. Korvenkadun päähän...

Linjat 70/71/79 tarjoavat ihan riittävän tarjonnan tuolle alueelle mielestäni. Korvenkadun päästä kun ei ole pitkä matka Nokiantien varteen kävelypolkua pitkin. Ehkä ainoa heikkous on että Ma-To viimeinen vuoro lähtee 23.10 eikä 0.10.
 
Linjat 70/71/79 tarjoavat ihan riittävän tarjonnan tuolle alueelle mielestäni. Korvenkadun päästä kun ei ole pitkä matka Nokiantien varteen kävelypolkua pitkin. Ehkä ainoa heikkous on että Ma-To viimeinen vuoro lähtee 23.10 eikä 0.10.

Jolin sivuille on tullut tuohon korjaus, eli 0:10 lähtö ajetaan joka päivä Raholan kautta. Painovirhe kyseessä.
 
Tiet eivät ole kunnossa, valaistusta löytyy vain Rissonkadun alkupäästä eikä pysäkkikilpiä ole vielä edes tuotu paikalle (tiedän että on vielä viikko aikaa uusiin vuorohin mutta kuitenkin, käykää vaikka katsomassa).

Nyt pitäisi olla myös pysäkkikilvet siellä.
 
37:n pääte kaupungin päässä on myös hieman erikoisessa paikkaa nimeensä nähden. Se ei, kuten nimestä voisi päätellä, sijaitse vanhalla kääntöpaikalla Hämeenpuiston päässä, vaan Pyhäjärvenkadulla, heti Nalkalankadun risteyksen jälkeen. Google Mapsin kuvassa tarkka paikka on tuossa kadun oikeassa reunassa, noiden etualan pysäköintipaikkojen tilalla.

Linjakartassa (jos sen nyt oikein hahmotan) pääte on merkitty edelleenkin tuohon Hämeenpuiston keskelle, eikä aikataulukirjassakaan mainita halaistua sanaa Nalkalan- tai Pyhäjärvenkaduista. Eräänlainen etsi-ja-löydä -leikki siis alueen matkustajille. Kuvaavampi määränpääteksti olisi linjalle ollut "Nalkala", koska en tuota nyt ihan Eteläpuistoksi enää nimittäisi.
 
Noin klo 7.50 tuli linjan 18 (saattoi olla Y18) auto (TKL #636) kilvillä [KESKUSTORI - TAYS] Rautatieaseman kulmalla. Olikohan tässä kyseessä jokin aikatauluun merkkaamaton tupla-auto?
 
Noin klo 7.50 tuli linjan 18 (saattoi olla Y18) auto (TKL #636) kilvillä [KESKUSTORI - TAYS] Rautatieaseman kulmalla. Olikohan tässä kyseessä jokin aikatauluun merkkaamaton tupla-auto?

Kyseessä 7:20 lähdön Haukiluomasta tuplaava auto. Päätepysäkki TAYS:lla kuutosen päätepysäkillä.
 
Noin klo 7.50 tuli linjan 18 (saattoi olla Y18) auto (TKL #636) kilvillä [KESKUSTORI - TAYS] Rautatieaseman kulmalla. Olikohan tässä kyseessä jokin aikatauluun merkkaamaton tupla-auto?

Näkyyhän tuo tuplavuoro ihan nettiaikataulussakin (http://aikataulut.tampere.fi/?line=18&page=lineTimetable), tosin aikataulussa ei ole merkintää TAYS:lle päättymisestä.

Iltapäivällä Atalasta 15:45 -> Keskustorilta 16:12 on myös merkitty ym. aikatauluun tuplaksi.
 
Veikkaan että tuohon liittyy seuraksi vielä #225 viimeistään sitten kun uudet saadaan linjatyöhön.

#225 ei linjaliikenteeseen enää palanne, mutta ensi viikosta lähtien sitä näkee kuitenkin näkee liikenteessä hieman erityyppisessä matkustajienkuljetustehtävässä. ;)
 
Jotkut ovat ehkä huomanneetkin muun muassa Yle Tampereen uutisoimista tunnelin aiheuttamista liikennejärjestelyistä (http://portal.liikennevirasto.fi/po...mpereen_rantavayla/RATU_tiedote_30.1.2014.pdf). Milloinhan Vehmaisten linja alkaa ajaa Kaupin sairaalan kautta vai miten tuo pitäisi tulkita? :D

Linja 17 on kyseessä, mutta se on palveluliikenteen linja 17: http://www.tampere.fi/perhejasosiaalipalvelut/ikaihmiset/liikkuminen/palveluliikenne.html
Hieman harhaanjohtavaa kyllä. JOLI ilmoittaa sivuillaan että linja 2 sen sijaan ei poikkea ollenkaan Kaupin sairaalalle vaan vuorot liikennöidään suoraan Rauhaniemeen.
 
Takaisin
Ylös