Näytetään tulokset 1-13/13

Viestiketju: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

  1. #1
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    JOLILA:n listalla on kilpailutuspykälä Tampere–Lempäälä–Vesilahti-liikenteestä. Suunnitelman mukaan 54 ja 71 kilpailutetaan bruttomallilla, mutta mustana hevosena 71 liitetään Kangasalan runkolinjaan 70, joka kilpailutetaan myös.

    Tässä vaiheessa ei lyödä lukkoon linjanumeroa. Itse mehustelen ajatuksella, että se olisi "ihan jotain muuta", esim. 40.
    Sakari Kestinen

  2. #2

    Liittynyt
    26.02.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    104

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    JOLILA:n listalla on kilpailutuspykälä Tampere–Lempäälä–Vesilahti-liikenteestä. Suunnitelman mukaan 54 ja 71 kilpailutetaan bruttomallilla, mutta mustana hevosena 71 liitetään Kangasalan runkolinjaan 70, joka kilpailutetaan myös.

    Tässä vaiheessa ei lyödä lukkoon linjanumeroa. Itse mehustelen ajatuksella, että se olisi "ihan jotain muuta", esim. 40.
    Vai että noitakin aletaan säätämään...
    Nousin keskustassa bussiin, ja täällä pois, voi kun viiteentoista jo päästä vois! Minun sielu huus ja alkoi Nuijatien pysäkillä blues!

  3. #3

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    27

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    JOLILA:n listalla on kilpailutuspykälä Tampere–Lempäälä–Vesilahti-liikenteestä. Suunnitelman mukaan 54 ja 71 kilpailutetaan bruttomallilla, mutta mustana hevosena 71 liitetään Kangasalan runkolinjaan 70, joka kilpailutetaan myös.
    Kuulostaa äkkiseltään aika isolta paketilta. Vakiintuneet paikalliset toimijat ovat varmasti vahvoilla kilpailutuksessa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Tässä vaiheessa ei lyödä lukkoon linjanumeroa. Itse mehustelen ajatuksella, että se olisi "ihan jotain muuta", esim. 40.
    Tässä olisi toki mahdollisuus numeroida runkolinjat tasakympeille: 70 -> 40, 71 -> 50, Nokian suunnan 70/71 -> 70. Ylöjärven ja Teiskon suuntien 80 ja 90 ovatkin jo käytössä. Pirkkala-Lentola-runkolinja 16 tosin sekoittaa pakan joka tapauksessa, oli numero sitten 16 tai joku muu, sillä linjaa on vaikeahko numeroida kahteen kymmensarjaan yhtä aikaa...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Topi Näytä viesti
    Vai että noitakin aletaan säätämään...
    Säätämiselle on se peruste, että Tampereen seutulinjat on (periaatteessa) jaettu kompassisuunnittain kymmensarjoihin: 40-sarja Kangasalle, 50-sarja Lempäälään, jne myötäpäivään 90-sarja Teiskon ja Ruutanan suuntaan. Lempäälän runkolinja 71 ja Kangasalan linjasto ylipäätään numeroineen 70/75/76 ovat olleet ainoat poikkeukset, ja ne olisi nyt tilaisuus korjata. Muutos olisi hyvin pieni ja helposti sisäistettävissä, mutta auttaisi uusia käyttäjiä hahmottamaan linjastoa.

    Mikäli kymmensarjat alkavat täyttyä, voidaankin numeroinnin selkeyden kärsimättä ottaa 400-900-sarjat käyttöön.
    Eksynyt linja-auto yössä harhailee

  4. #4
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nakkisormi Näytä viesti
    Tässä olisi toki mahdollisuus numeroida runkolinjat tasakympeille: 70 -> 40, 71 -> 50, Nokian suunnan 70/71 -> 70. Ylöjärven ja Teiskon suuntien 80 ja 90 ovatkin jo käytössä.

    […]

    Säätämiselle on se peruste, että Tampereen seutulinjat on (periaatteessa) jaettu kompassisuunnittain kymmensarjoihin: 40-sarja Kangasalle, 50-sarja Lempäälään, jne myötäpäivään 90-sarja Teiskon ja Ruutanan suuntaan. Lempäälän runkolinja 71 ja Kangasalan linjasto ylipäätään numeroineen 70/75/76 ovat olleet ainoat poikkeukset, ja ne olisi nyt tilaisuus korjata. Muutos olisi hyvin pieni ja helposti sisäistettävissä, mutta auttaisi uusia käyttäjiä hahmottamaan linjastoa.
    Tätä mäkin olen konseptoinut, mut…

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nakkisormi Näytä viesti
    Pirkkala-Lentola-runkolinja 16 tosin sekoittaa pakan joka tapauksessa, oli numero sitten 16 tai joku muu, sillä linjaa on vaikeahko numeroida kahteen kymmensarjaan yhtä aikaa...
    …mut sama ongelma on nyt tässäkin tapauksessa. Kun operatiivisesti yksi ja sama linja vaihtaa Koskipuistossa linjanumeroa, linjanumeron vaihto pitää olla hyvin perusteltu. Jos kyseessä olisi ympyrälinja, niin fain, mutta tämä tulisi olemaan heilurilinja Lempäälä–Tampere–Kangasala.

    Siten pitäisinkin perusteltuna, että linjalla on yksi linjanumero, 40, joka ei ole kummankaan kunnan nykyinen nimikkonumero ja on samalla pienin mahdollinen seutuliikenteen linjanumero. Jos numerointi perustuisi siihen, että heilurien ollessa kyseessä valitaan kahdesta vaihtoehdosta (40 tai 50) aina se pienempi, niin päädyttäisiin myös numeroon 40. Tällöin 50 jäisi toistaiseksi vapaaksi reserviin, ja 70 ja 71 jäisivät Nokian linjoja varten.
    Sakari Kestinen

  5. #5
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Kilpailutus on käynnistynyt. Hankintailmoituksesta löytyy linkki tarjouspyyntöön (tarjouspyynnön lataaminen vaatii rekisteröitymisen).

    Kohteet ovat:
    • Kohde 19: linja 50 Pikonlinna/Kaivanto - Kangasala - Tampere Keskustori - Lempäälä - Haurala. 10 linja-autoa, joista 4 Euro4-teliä ja 6 Euro3-matalaa
    • Kohde 20: linja 54 Tampere - Ideapark - Lempäälä - Vesilahti - Narva. 2 Euro4-seutuliikennelinja-autoa (korkeita 110-ovituksella), matalalattiabussien tarjoamisesta hyvitetään pisteytyksessä

    Sopimuskausi molemmissa kohteissa on 1.7.2014 - 31.5.2018 + 3 vuoden optiomahdollisuus (tilaaja yksin päätää option käytöstä).

  6. #6
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Tampereen joukkoliikenneorganisaatiolla tuntuu olevan jonkinnäköinen pakkomielle kääntää linjoja Hämeenkadulta idästä Hatanpään valtatielle etelään kun ensin linja 16 (Vatiala-Tre-Pirkkala) ja nyt linja 50 (Kangasala-Tre-Lempäälä) aiotaan ohjata tiukan mutkan kautta. Erityisesti etelästä itään Hämeenkadulle risteys on ahdas.

  7. #7

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Tämä etelän suunnasta itään kääntyminenkin helpottuu, kun tämän risteyksen geometriaa muutetaan samalla kun mahdollistetaan kääntyminen rautatieaseman suunnasta Hatanpään valtatielle. Kiire tosin tulee, kun valmista pitäisi olla jo vuoden päästä, eikä vielä ole laitettu tikkuakaan ristiin. Talvella kun ei tunnetusti noita isommin aloitella. Ihan hyvä, jos linjoja saadaan luontevasti pois jo muutenkin liiaksi kuormitetulta torialueelta. Itäpuolella asuvana Koskipuisto on muutenkin luontevampi vaihtopaikka keskustassa, jos etelän suuntaan on matkustamassa.

  8. #8
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Keskustorihan tuossa lukee linjan 50 osalta !?!

  9. #9
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Länsilinjat kuuluu voittaneen molemmat kohteet.

  10. #10

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Julkaistaanko sitä tarkempaa loppuvertailua enää julkisesti?

  11. #11
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Julkaistaanko sitä tarkempaa loppuvertailua enää julkisesti?
    http://ktweb.tampere.fi/ktwebbin/dbi...2016%3a00%3a00Jolilan pöytäkirja liitteineen. Kummassakin kohteessa Länsilinjat halvin, Onnibus kallein. Kohteeseen 19 teki myös Valkeakosken Liikenne tarjouksen.

  12. #12

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Masihan tämän päiväisessä Kangasalan Sanomissa oli pahoillaan siitä, että seutuliikenne kilpailutettiin kohde kerrallaan, eikä kokonaisuutena. Kyllä näköjään mieli muuttuu, kun omalle hiekkalaatikolle tullaan, sillä ainakin Tampereen sisäisten linjojen pala kerrallaan kilpailutus on tähän asti kelvannut hyvinkin...

  13. #13
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Kohteeseen 19 teki myös Valkeakosken Liikenne tarjouksen.
    Taustoja tuntematta, hieman yllätyin että juuri tähän, mutta ei sitten lainkaan tuohon parin auton Vesilahden kohteeseen.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2012
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 53
    Viimeisin viesti: 24.08.2013, 21:27
  2. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.12.2010, 12:14
  3. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 15.08.2010, 10:14
  4. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 09.01.2010, 11:07
  5. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2008
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 21.11.2008, 11:22

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •