Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2013

On muuten pätkillä ajettu yllättävän usein mainitulla linjalla (myös ruuhkassa ja muulloinkin), missähän lienee syy?

Yksi 18:n ruuhkavuoroista on muistaakseni tilattu ajettavaksi pätkäautolla (tämän lähtöjä tuplaavan auton lisäksi), eli alkanee muodostua vakiokulkineeksi?
 
Yksi 18:n ruuhkavuoroista on muistaakseni tilattu ajettavaksi pätkäautolla (tämän lähtöjä tuplaavan auton lisäksi), eli alkanee muodostua vakiokulkineeksi?
Taitaa sitten olla näin, autohan tosin vaihtelee Scalasta turkulaisiin.

24.8

TKL Molemmat Solarikset #11 & #12/29
 
28.8.

TKL #21/23
TKL #226/1
TKL #638/5
TKL #643/33

Möttö #31/25 (OB #13002 tilalla)
 
28.8.
Möttö #31/25 (OB #13002 tilalla)
Onko Citywiden huoltoväli "joka neljäs päivä"? Liekö vielä mennyt avajaispäivän jälkeen päivääkään, ettei olisi ollut OmniLink linjalla...
 
Onko Citywiden huoltoväli "joka neljäs päivä"? Liekö vielä mennyt avajaispäivän jälkeen päivääkään, ettei olisi ollut OmniLink linjalla...

Citywidet ovat osoittautuneet erittäin toimiviksi. Kolme "tyyppivikaa", jotka korjataan tällä viikolla kampanjana. Siksi Möttö31 korvaa tiistai-perjantai aina yhden auton kerrallaan: tiistaina 13001, keskiviikkona 13002, torstaina 13003 jne...

1) Etuoven tiivisteet liian tiukat, ovi kinnaa (korjattu laittamalla liukkaria)
2) Ohjaamon veräjän magneettilukon vastalautasen ruuvi löystyy ja lopulta irtoaa Hämeenkadulla. Varsinaisessa magneetissa ei mitään vikaa. Ratkaisu: Lock tightia jenkoihin.
3) Osassa autoissa keskioven turvareuna liian herkkä. Ratkaisu: Säätö.

Jos tosiaan näillä kolmella lastentaudilla selvitään, on kyseessä erittäin luotettavat autot.

Tosin vasta 5000-6000 km ajettu.

T: Lauri
 
Vielä tänäänkin TKL:t #265 ja #276 ajelivat linjalla 16 paperisella linjanumerolla ja määränpäätekstillä. Paperithan on laitettu auton digitaalisen linjakilven eteen ja autossa #265 näytti myös leditaulu toimivan sieltä alta aamuruuhkassa.
 
29.8.

TKL #427 tilausajossa Keskustorilla klo 18.30 aikoihin ääriään myöten täynnä.

TKL #225 ajoi pitkää päivää linjalla 28.

TKL #642/28
 
29.8 Tkl:
#425/16

Toissa päivänä 28.8 TKL #637 havaittu keula pahasti kolaroituna. Osaisiko vaikka Kalle kertoa onko auton kohtalo paalissa vai kenties kunnostetaanko? (Varmaan vakuutusyhtiön päätettävissä?)

Eilen 29.9 TKL #16 saapui Nekalaan parin kuukauden tauon jälkeen Nekalaan Virosta ja näytti saaneen uuden uusistakin Volvoista tutun sinisen penkkikankaan ja samaa kyytiä kun auto #16 tuli lähti auto #14 Viroon.
 
31.8.

Paunu #159. Ex. Nobina Finland 692, Jokeriteli.

TKL #281/13 Tampere-talo väritystä paranneltu. Kuva

Paunu #136 keskeytti linjalla 7 kello 14.40 aikoihin Keskustorilla mennessään Siivikkalan suuntaan. Moottori ei ilmeisesti enää vain käynnistynyt. Tilalle tuli Paunu #126. Huoltokaan ei saanut autoa liikkeelle ja vielä kolmen tunnin päästä auto oli edelleen samassa paikassa liikenteentukkeena, sentään hinausauton perässä.

 
Paunu #136 keskeytti linjalla 7 kello 14.40 aikoihin Keskustorilla mennessään Siivikkalan suuntaan. Moottori ei ilmeisesti enää vain käynnistynyt. Tilalle tuli Paunu #126. Huoltokaan ei saanut autoa liikkeelle ja vielä kolmen tunnin päästä auto oli edelleen samassa paikassa liikenteentukkeena, sentään hinausauton perässä.

Liekkö tuossa Paunu #136 edelleen sama, sinänsä Scanioiden perus-, vika, kuin jo pari vuotta sitten. Eli starttimoottorin hampaat eivät aina kohtaa vauhtipyörän kehää sen asennosta johtuen, sekä sen vuoksi, että starttimoottorin hampaat ovat tasapaksut, eikä päästä viistetty, kuten muissa merkeissä..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Liekkö tuossa Paunu #136 edelleen sama, sinänsä Scanioiden perus-, vika, kuin jo pari vuotta sitten. Eli starttimoottorin hampaat eivät aina kohtaa vauhtipyörän kehää sen asennosta johtuen, sekä sen vuoksi, että starttimoottorin hampaat ovat tasapaksut, eikä päästä viistetty, kuten muissa merkeissä..

Noissa Veolialta tulleissa Scaloissa on kyllä sitä vikaakin että startti kyllä pyörittää mutta moottori ei vain käynnisty, monesti samalla mittariston näyttö herjaa startatessa moottorihäiriötä. Tuosta että startti vain napsuu kun hampaat ovat vastakkain pääsee sillä yli että pyöräyttää moottoria vaikkapa lenkkiavaimella kampiakselin päästä.
 
Tuosta että startti vain napsuu kun hampaat ovat vastakkain pääsee sillä yli että pyöräyttää moottoria vaikkapa lenkkiavaimella kampiakselin päästä.
Ei auttanut tuokaan tässä tapauksessa... Lieko startti vaan tullut tiensä päähän.
 
Takaisin
Ylös