Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 3/2013

Meitä kuljettajia on niin moneksi. Itse paunulaisena ajan mieluiten ensimmäisenä.

Minäkin ajan mielelläni edellä jos se on minulle kannattavaa.
Jos olen myöhässä tai jäämässä myöhään, on järjetöntä ajaa tummansinisen edelle niin kovaa kuin auto kulkee. Silloin joutuu pysähtymään useammin / viipymään pysäkeillä pidempään ja keskinopeus laskee. ;)
Hitaammin ajamalla voi olla nopeammin perillä jos pysäkkien vuorottelu onnistuu matkustajien puolesta tai kumpikin lastaa samaa pysäkkiä samaan aikaan. Tai muuta sellaista järkevää yhteispeliä. Ainakin voit koittaa hyötyä tummansinisen liikennevaloetuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Saavatko pirkkalan bussit liikennevaloetuudet kun siirrytään uuteen systeemiin 1.7? Ymmärsin, ettänyt niitä ei ole.
 
Saavatko pirkkalan bussit liikennevaloetuudet kun siirrytään uuteen systeemiin 1.7? Ymmärsin, ettänyt niitä ei ole.

Näin JOLI on ainakin FB:ssä ilmoittanut, ja samalla seutuliikenne tulee Lissun ja autonäyttöpalvelujen piiriin.

Huomasin pari viikkoa sitten mielenkiintoisen ilmiön: 61 oli ajamassa kohti Pirkkalaa. Lidlin risteyksen (Kaartotie) vilkuttivat valkoista joukkoliikennevaloetuuden merkkiä ja merkkivalo sammui, kun bussi oli risteyksen toisella puolella. Valo ei vilku aina ja en ole koskaan nähnyt sitä muissa Pirkkalan liikennevaloissa (Kaartotie toiseen suuntaan, Kurikantie ja Nuolialantie). Kyseinen paunulainen ei tainnut olla edes JOLI-brändätty auto liikennevaloetuusjärjestelmillä, vaan ihan perus seutu-Paunu.
 
Todennäköisesti tähän viestiketjuun liittyen, Paunu #58 havaittu tänään Hyvinkäällä matkalla etelään. Kaiketi matkalla Viroon, jonne komennettiin jo aiemmin #57. Eli nämäkin 10,5 vuotiaat Scalat nähdään TKL:n väreissä.
 
Ihmettelinkin tällä viikolla kun huomasin, että #58 oli saanut ledikilvet eteen ja taakse. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella sanoisin, että tuo scala saisi jäädä viroon rämisemään... Huomattavasti parempiakin yksilöitä löytyy monta.
 
Ihmettelinkin tällä viikolla kun huomasin, että #58 oli saanut ledikilvet eteen ja taakse. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella sanoisin, että tuo scala saisi jäädä viroon rämisemään... Huomattavasti parempiakin yksilöitä löytyy monta.
No mutta toisaalta tuota ei varmaankaan sitten ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla näe. Ihan passeli työsarka viimeisiksi vuosiksi...
 
Takaisin
Ylös