Sivu 1 / 32 123451121 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/476

Viestiketju: Linjastomuutokset 1.7.2014

  1. #1

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Linjastomuutokset 1.7.2014

    Mites linjan 16 reitti 1.7.2014 etenee?

    Suomen Pankin aukio valmistuu hyvää vauhtia, Härmälässä työt tuntuvat sen sijaan etenevän hitaasti.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 14.10.2013 kello 21:50. Syy: jaettu omaksi ketjukseen

  2. #2

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Suomen Pankin aukiota on rakennettu kuin Iisakin kirkkoa; välillä pariin viikkoon ei ole tapahtunut mitään, sitten laattoja ilmestyy muutaman päivävauhdilla. Ja Hämeenkadulta idästä Hatanpään vt:lle kääntyvien kaista rakennetaan vasta ensi vuonna. Rohkenen epäillä, että tämä tulee olemaan vielä "vaiheessa" heinäkuussa, kun uusi 16 aloittaa liikennöintinsä, jos työtahti nykyisenkin projektin kanssa on noin verkkainen.

    Viimeksi muistan jostain Jolin sivustolta lukeneeni, että Härmälän linjasto muiden kuin 16:n (Nuolialantien) reitin osalta on vielä täysin suunnitteluasteella, eikä mitään haluttu vielä kertoa ulospäin.

  3. #3

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Aikovatkohan saada valmiiksi ajoissa?

    Löytyykö tästä materiaalia jostain? Joukkoliikenteen sivuillahan asiasta on tehokkaasti vaiettu.

  4. #4

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Aikovatkohan saada valmiiksi ajoissa?

    Löytyykö tästä materiaalia jostain? Joukkoliikenteen sivuillahan asiasta on tehokkaasti vaiettu.
    No onhan tässä yhdeksisen kuukautta aikaa ennenkuin 1.7.2014 uudet linjastot alkavat jyräämään..

  5. #5

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Ehkä, mutta näin järeistä muutoksista pitää alkaa tiedottamaan jollain tasolla viimeistään maalis-huhtikuun aikoihin, jotta ihmiset tietävät asiasta.

    Eli kai siellä nyt hyvä olisi olla beta-asteen reittikarttaakin pikku hiljaa, jos ei muuta.

  6. #6
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Ehkä, mutta näin järeistä muutoksista pitää alkaa tiedottamaan jollain tasolla viimeistään maalis-huhtikuun aikoihin, jotta ihmiset tietävät asiasta.

    Eli kai siellä nyt hyvä olisi olla beta-asteen reittikarttaakin pikku hiljaa, jos ei muuta.
    Tokkopa tämä Tampereen seudun linja 16 tulee olemaan likimainkaan ainoa asia, jonka kanssa "saattaa tulla kiire" ennen 1.7.2014 tapahtuvaa myllerrystä Suomen bussiliikenteessä...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  7. #7

    Liittynyt
    18.01.2007
    Viestejä
    93

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Ettei olisi niin, että joku haluaa tehdä itsestään tärkeämmän kuin onkaan ? Mutta vakavasti puhuen ei
    noin suurta muutos tehdä hetkessä. Itseä kiinnostaa, että millä JOLI on meinannut korvata 16:ta lännen pää.

  8. #8

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Todennäköisesti Lentävänniemeen vedetään nykyisellään Keskustorille päättyvä linja 30. Aikataulupohja kun on käytännössä sama kuin 16:n Lentävänniemen päässä, niin käytännössä päästään kaluston siirrolla linjalta toiselle. Se, vedetäänkö tämä uusi 30 kulkemaan suoraa Lielahdenkatua vai nykyistä Vähäniemenkadun-reittiä, jää nähtäväksi. Ratikkaa toistaiseksi odotellessa myös Niemenrantaan tarvitaan joku bussilinja, pysäkitkin ovat jo valmiina.

  9. #9
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Todennäköisesti Lentävänniemeen vedetään nykyisellään Keskustorille päättyvä linja 30. Aikataulupohja kun on käytännössä sama kuin 16:n Lentävänniemen päässä, niin käytännössä päästään kaluston siirrolla linjalta toiselle. Se, vedetäänkö tämä uusi 30 kulkemaan suoraa Lielahdenkatua vai nykyistä Vähäniemenkadun-reittiä, jää nähtäväksi. Ratikkaa toistaiseksi odotellessa myös Niemenrantaan tarvitaan joku bussilinja, pysäkitkin ovat jo valmiina.
    Vai kävisikö niin, että on sekä "4A" että "4B", jossa A-linja kulkee Niemenrannan ja B-linja Vähäniemenkadun kautta?
    Sakari Kestinen

  10. #10

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Vai kävisikö niin, että on sekä "4A" että "4B", jossa A-linja kulkee Niemenrannan ja B-linja Vähäniemenkadun kautta?
    Tuollaista mallia on mielestäni Tampereella vierastettu, ainakin kaupungin sisäisillä linjoilla. Voisi toimiakkin tuolla.

  11. #11
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Todennäköisesti Lentävänniemeen vedetään nykyisellään Keskustorille päättyvä linja 30. Aikataulupohja kun on käytännössä sama kuin 16:n Lentävänniemen päässä, niin käytännössä päästään kaluston siirrolla linjalta toiselle. Se, vedetäänkö tämä uusi 30 kulkemaan suoraa Lielahdenkatua vai nykyistä Vähäniemenkadun-reittiä, jää nähtäväksi. Ratikkaa toistaiseksi odotellessa myös Niemenrantaan tarvitaan joku bussilinja, pysäkitkin ovat jo valmiina.
    Veikkailen itsekin että linja 30 on se, jota jatketaan Lentävänniemeen. Toisaalta ennen mahdollista ratikan tuloa kävisi vaihtoehtona myös linja 23. Sillä kun on tälläkin hetkellä sopiva vuoroväli myös Lentävänniemeä ajatellen, varsinkin siinä tapauksessa että liikennettä Reuharinniemeen lisätään tuntuvasti jollakin toisella linjalla, jonka reitiksi tulisi Vähäniemenkatu-Pohtolankatu-Lielahdenkatu - eli se käytännössä korvaisi 16:n nykyisen reitin mainitulla osuudella kokopäiväisesti. Faktaa on sekin, että seiskalinjallekin tapahtunee jotain, kun Länskärin sopimus ko. linjan osalta päättyy. Veikkailen kuitenkin, että nykyisistä linjanumeroista Lielahden alueelle jää ainoastaan 21 ja 27.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  12. #12
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttipng Näytä viesti
    Tuollaista mallia on mielestäni Tampereella vierastettu, ainakin kaupungin sisäisillä linjoilla. Voisi toimiakkin tuolla.
    Ai niin. No loogisesti sitten 4 ja 14.
    Sakari Kestinen

  13. #13

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Veikkailen itsekin että linja 30 on se, jota jatketaan Lentävänniemeen. Toisaalta ennen mahdollista ratikan tuloa kävisi vaihtoehtona myös linja 23. Sillä kun on tälläkin hetkellä sopiva vuoroväli myös Lentävänniemeä ajatellen, varsinkin siinä tapauksessa että liikennettä Reuharinniemeen lisätään tuntuvasti jollakin toisella linjalla, jonka reitiksi tulisi Vähäniemenkatu-Pohtolankatu-Lielahdenkatu - eli se käytännössä korvaisi 16:n nykyisen reitin mainitulla osuudella kokopäiväisesti. Faktaa on sekin, että seiskalinjallekin tapahtunee jotain, kun Länskärin sopimus ko. linjan osalta päättyy. Veikkailen kuitenkin, että nykyisistä linjanumeroista Lielahden alueelle jää ainoastaan 21 ja 27.
    Mitäs seiskalle voisi tapahtua? Myllerryksessä se on ollut tähänkin asti.

  14. #14
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttipng Näytä viesti
    Tuollaista mallia on mielestäni Tampereella vierastettu, ainakin kaupungin sisäisillä linjoilla. Voisi toimiakkin tuolla.
    Äkkiseltään en muista ainuttakaan linjan 92 vuoroa, jossa ei olisi kirjainliitettä, käytännössä A tai B joka kerta. Liekö tuossa yrittää kertoa, että kumpikaan ei ole toinen toistaan huonompi, vaan palvelee täysin samat alueet, muutenhan toinen olisi varmaan ilman kirjainta.

    Kirjaimien suhteen ei ole suinkaan nuukailtu. Ei tarvi kuin katsella sitten linjan 50 lopettamisen jälkeen tapahtunutta kirjainhärdelliä linjalla 7. Ensin oli 7 ja 7M, jossa 7M kertoi että linja meni Mettistöön. No, infojärjestelmät meni tietty sekaisin siitä, kun linjatunnus oli 7M järjestelmissä myös Mettistöstä Pirkkahallille, mutta tuota tunnusta ei käytetty, vaan aina ajettiin linjana 7, etenkään kun tuolla M:llä ei olisi ollut mitään lisäarvoa niiden kahden ensimmäisen pysäkin jälkeen. Sitten tuli tilanne 7 ja 7T, jossa T kertoi Toiviota. Sama tilanne - 7:na mentiin aina Pirkkahallilta Siivikkalaan vaikka infojärjestelmät kertoi, että linjaa 7 ei tule tuntiin vaan tulee puolen tunnin päästä 7T Siivikkalasta Pirkkahallille ajeltiin sitten 7:na ja 7T:nä riippuen Sarankulman variaatioista. Nyt sama tilanne elää, mutta 7N kertoo, että mennäänkin entistä 7:n reittiä ja ilman kirjainta aina Toivion kautta. Vastakkaiseen suuntaan tietysti Pyynikintorillakin parempinäytöt muistuttavat, että linjan 7 sijasta tulee 7N, vaikka aina tullaan seiskana.

    TKL:n linjakilvissä on vaadittu nauha-aikana ainakin kirjaimet A, P ja Y. Näistä Y oli toki Y-vuoro, P vihjasi pikavuoroon, mutta A:ta ei lopulta taidettu käyttää, vai käytettiinköhän? jossain vaiheessa 80-luvulla, linjan 1 vuoroista osa kulkikin Härmälässä Perkiönkadun ja Tarmonkadun kautta, mutta mahtoikohan nämäkään olla 1A:n vuoroja, vaan pelkkiä ykkösiä?

    Joka tapauksessa, noiden linjan 7 vähemmän rohkaisevien kokemusten perusteellakin ainakin välttelisin kirjainten käyttöä, tai sitten infojärjestelmät pitää saada taipumaan niihin. Tai ohjeistus siten, että kuten nykyisillä Nokian, Lempäälän ja Kangasalan linjoilla, ajellaan mm 70K/70M/71K/71M/71W, mutta vain Keskustorin ja ko reitin päättärin välillä ja kirjaimeton versio tulee linjakilpiin periaatteessa Tuulensuun ja Koskipuiston välillä, riippuen ajosuunnasta.

    Ainakaan vielä Niemenrannan alueelta ei ihan hirmuista kysyntää ole busseille, matka Harjuntaustan koulun pysäkille, joka sijaitsee muuten Lielahden koulun välittömässä läheisyydessä, Harjuntaustan koulua kun ei ole enää ollut vuosiin, ei ole järin pitkä. Kyllä sieltä jokunen kävelee aamuruuhkassa bussille, toki ilahduttaa sekin varmasti, jos kävelymatkasta saa 200m pois. Mutta niin kauan kuin rakentaminen ei ole levinnyt laajemmaksi, kuin tuohon Meesakadun tuntumaan, on sangen turhaa ajaa mitään muita vuoroja, kuin linjan 16 ja Y35 siirtoajoja tuota Lielahdenkatua pitkin.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  15. #15
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjan 16 kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Ainakaan vielä Niemenrannan alueelta ei ihan hirmuista kysyntää ole busseille, matka Harjuntaustan koulun pysäkille, joka sijaitsee muuten Lielahden koulun välittömässä läheisyydessä, Harjuntaustan koulua kun ei ole enää ollut vuosiin, ei ole järin pitkä. Kyllä sieltä jokunen kävelee aamuruuhkassa bussille, toki ilahduttaa sekin varmasti, jos kävelymatkasta saa 200m pois. Mutta niin kauan kuin rakentaminen ei ole levinnyt laajemmaksi, kuin tuohon Meesakadun tuntumaan, on sangen turhaa ajaa mitään muita vuoroja, kuin linjan 16 ja Y35 siirtoajoja tuota Lielahdenkatua pitkin.
    Totta. Jotenkin mieltäisin niin, ettei reittä kannatakaan muutella ennen kuin Niemenrannan kadut ovat siinä kunnossa että sen kautta voi oikeasti ajaa. Ja taitaa mennä vielä tovi ennen kuin se on mielekästä, koska vaikka kadut periaatteessa olisivatkin valmiita, on alue työmaata vielä pitkään. Vaan mikähän funktio mahtaa olla uudella pysäkillä joka sijaitsee Lielahdenkadulla Federleynkadun risteyksen jälkeen Lentävänniemeen suuntaan? Siihen kun on asennettu pysäkkitolppakin, ja jo sen olemassaolosta voi päätellä, että sille olisi kenties tulossa jotain käyttöäkin?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Sivu 1 / 32 123451121 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Uudet bussit 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 18.12.2014, 14:25
  3. Linjanumerointiuudistus 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 04.10.2013, 11:59
  4. Rataverkkoselostus 2014
    kirjoittanut joht. Nyman foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 17.04.2013, 13:23
  5. Mäkkylän ja Kauniaisten linjastomuutokset
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 01.03.2006, 21:33

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •