Sivu 14 / 32 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 410111213141516171824 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 196-210/476

Viestiketju: Linjastomuutokset 1.7.2014

  1. #196

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Jotenkin en ole vakuuttunut, että tuollainen määrä linjoja (1, 14) mahtuu sujuvasti kääntymään Hatanpään vt:ltä oikealle (itään) Hämeenkadulle sujuvasti. Jumitilanne saadaan aikaan jo sillä, että takimmaisella pysäkillä on auto pysähtyneenä lastaamaan; etenkin teliauton perä ylettyy niin pitkälle risteykseen, että tästä kääntyminen on yksinkertaisesti mahdottomuus, vaikka Hatanpään valtatien liittymää muotoltaisiin kuinka uudelleen. Koko pysäkkitaskun poistaminen Hämeenkadun puoleiselta Koskipuiston pysäkiltä ja laittamalla valtaosa autoista pysähtymään talvikelillä hetkeksi peiliksi kiillotuvalle ylämäkipysäkille oli yksinkertaisesti fiasko, joka ei muutu tuon osalta miksikään henkilöautojen Hämeenkadun itäpäästä häätämisen jälkeen.

    Vaikken edelleenkään hyväksy joiltakin osin tuota linjanumeroremonttia, onneksi se sentään päädytään tekemään kertarysäyksellä muiden muutosten kanssa.

    Onkohan Hatanpään sairaalan alue oikeasti jo ylipalveltu tuolla linjamäärällä? Ainakin 26:n olisi voinut iskeä kulkemaan suoraa Hatanpään valtatietä, höytämöläisillä tuskin hirveää intoa on jokaista mutkaa kulkea päästä päähän.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu
    Linjakartassa on joitakin kysymyksiä herättäviä asioita. Sellainen on esim. linjan 8 itäpää. Tummanvihreä väri kun loppuu Risson risteykseen, mikä herättää kysymään että ajetaanko osa vuoroista sinne, vai käykö osa vuoroista siellä vain kääntymässä kuten oli suunniteltu.
    Itse tuosta tekstistä ymmärsin, että osa kasin vuoroista todellakin päättyisi Rissoon. Mielestäni parempi näin, vaikka nämä reittipoikkeamat ovat aina omiaan aiheuttamaan sekaannusta. Rissonkadun risteyksen läheisyyteen tarvitsisi saada myös pysäkki kaupungin suuntaan ajettaessa, jotta iltaisin ja viikonloppuisin olisi edes kohtalaisen lyhyt kävelymatka pysäkille. Toki tässä ongelmana on Lahdentien rampin siirtämisestä Rissonkadun kohdalle aiheutuvat järjestelyt, eikä tilaa tuossa turhan paljoa muutenkaan ole. :/
    Viimeisin muokkaaja Rester; 06.02.2014 kello 21:03.

  2. #197
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Lielahtelaisena jotenkin osasinkin odottaa, että tänne ei lopulta mitään parannusta saada.
    Olen kyllä samaa mieltä. Tuo Y35:n säästyminen ei paljoa lohduta, vaikka pieni erävoitto se onkin. Sinänsä erikoista, että tuo on sitten ainoa linja jolla pääsee Pyynikintorilta Lielahteen.

    Olisin odottanut Vähäniemenkadulle JO NYT jotakin omaa linjaa, kun sellainen kuitenkin on ehkä jo vuoden kuluttua tarpeen. Niemenranta kun tuntuu rakentuvan yllättävän nopeasti. Ja edelleen uskoisin, että 10 minuutin vuoroväli tuolla kolmoslinjalla ruuhkassa on liian vähän. Reitin länsipäässä voidaan vielä juuri ja juuri sillä selvitä, mutta itäpäässä se ei taida enää riittää kun reitti palvelee entistä monipuolisemmin erilaisia yhteyksiä kun Kalevan kautta ajetaan.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  3. #198

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Pyynikintorin-Lielahden välillä kulkee 21 tuttuun tapaan hyvällä reitillä.

  4. #199

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Olen kyllä samaa mieltä. Tuo Y35:n säästyminen ei paljoa lohduta, vaikka pieni erävoitto se onkin. Sinänsä erikoista, että tuo on sitten ainoa linja jolla pääsee Pyynikintorilta Lielahteen.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Pyynikintorin-Lielahden välillä kulkee 21 tuttuun tapaan hyvällä reitillä.
    Ja eikö myös linjoilla 27 ja 28 pääse Pyynikintorilta Pispalan kautta Lielahteen? Vai onko kartta väärässä?

  5. #200

    Liittynyt
    18.09.2013
    Viestejä
    42

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Tarjouskilpailu pysäkki-informaation (linjakilpien) vaihtamisesta liittyen linjastouudistukseen. Tampereella työt suoritetaan 23.6-29.6.

  6. #201
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Paaplo Näytä viesti
    Tarjouskilpailu pysäkki-informaation (linjakilpien) vaihtamisesta liittyen linjastouudistukseen. Tampereella työt suoritetaan 23.6-29.6.
    Kummallista että nähdäkseen liitteet pitäisi rekisteröityä palveluun. Eikö näiden hankinta-asiakirjojen pitäisi olla täysin julkisia asiakirjoja?

  7. #202

    Liittynyt
    18.09.2013
    Viestejä
    42

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Kummallista että nähdäkseen liitteet pitäisi rekisteröityä palveluun. Eikö näiden hankinta-asiakirjojen pitäisi olla täysin julkisia asiakirjoja?
    Pitäisi ja perjaatteessa ne ovatkin. Itse rekisteröidyin joskus tuonne täysin tekaistulla nimellä.

  8. #203
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Eikö näiden hankinta-asiakirjojen pitäisi olla täysin julkisia asiakirjoja?
    Kyllä ne varmaan ovatkin eli niitä saa käydä katsomassa viranomaisen luona.

  9. #204

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Näemmä linjan 10 (tuleva 15) vuoroväli on kaiken hälinän keskellä tiputettu 60 minuuttiin jopa arkipäivinä. Näinköhän menee Pispalanharjulla asuville läpi? Ihme, ettei tuosta ole isompaa meteliä noussut.

    Myöskin pistää silmään linjan 30 (tuleva 3) kohdalla väite Hämeenpuiston nopeudesta. Ehkä Sepänkatuun verrattuna kyllä, mutta huomattavasti nopeampi olisi tuohonkin verrattuna Kortelahdenkatu. Ruuhkaa ei kadulla käytännössä koskaan, reitin varrella kahdet (nopeat) liikennevalot, lisäksi Amuri olisi tullut palveltua todella hyvällä vuorovälillä. Ainoa ongelmallinen paikka on käännös Näsijärvenkadulta Rantaväylän suuntaan, mutta tämänkin olisi voinut hoitaa joko kääntämällä väistämisvelvollisuus toisinpäin, tai pystyttämällä varastossa lojuvat Jokeri-valot tähän vaikka sitten tilapäisesti ennen pysyvämpiä ratkaisuja.

    Lisäksi tuo runkonumerointilogiikka jäi mielestäni jotenkin kesken. Pappilan-Takahuhdin alueen 29 jäi todella isolle numerolle, vaikka loinjalla on tasaisen hyvä vuorotarjonta jokaisena päivänä. Puhumattakaan linja 21, joka olisi ansainnut numeronsa vähintäänkin kymmensarjasta, ellei yksinumeroisiin saada sopimaan. Tässäkin on kuitenkin kyseessä etenkin läntisen Tampereen nopea runkolinja Lielahden-Ikurin-Tesoman alueella. Kun kerran aloitettiin, miksi ei viety täysin loppuun asti.

    Entä miksi tuolla kartalla on piirrettynä 9-linjalle Juvankadulle uusi S-haara, mutta missään ei sanallakaan mainita sen käyttöönoton ajankohdasta, liikennöintitiheydestä puhumattakaan?

  10. #205

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  11. #206
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Näköjään pöytäkirjankin mukaan sekä loppukesä että talviliikenne jätettiin pöydälle.

    http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/11...la+kypsa+.html
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 14.02.2014 kello 08:28.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  12. #207
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Näemmä linjan 10 (tuleva 15) vuoroväli on kaiken hälinän keskellä tiputettu 60 minuuttiin jopa arkipäivinä. Näinköhän menee Pispalanharjulla asuville läpi? Ihme, ettei tuosta ole isompaa meteliä noussut
    No jopas nyt jotakin. Ilmeisesti tästä leikataan, kun kutoslinjan muutosta vastustamaan tuli melkein kansannousu.

    Sääli kyllä, koska kympillä on oma käyttäjäkuntansa sekä Pispalanharjun että Järvensivun päässä, omien havaintojeni mukaan jopa keskellä päivää saattaa Järvensivuntien pysäkeiltä nousta kymmenenkin ihmistä kyytiin.

    Nopeutusta linja kyllä kaipaisi, eli reitin siirtoa Yliopistonkadulta Rautatienkadulle.
    Sakari Kestinen

  13. #208

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Tuntuu vähän siltä, että linja 10 halutaan vain haudata. Ensin harvennetaan vuoroväliä niin, ettei se palvele ketään, jonka jälkeen voidaan hyvillä mielin lopettaa kokonaan. Pispalanharju olisi voitu jo nyt yhdistää linjaan 31, jos halua olisi ollut. Ainoa ongelma on Järvensivun pää, etenkään linjaa 13 ei ole mielekästä kierrättää, 22 on myös siinä vähän rajoilla.

  14. #209

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    117

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Täytyykö minkään linjan mennä järvensivulle? Järvensivun länsipäätä palvelee nykyisellään 15 ja 30 vallan kiitettävästi. Ei siinä ole kuin rata välissä. Joskus kun ajoin kymppilinjaa, tuli sellainen näppituntuma, että järvensivun itäpäästä ei ole kulkijoita kuin kourallinen. Sieltäkin on suhteellisen lyhyt ja helppo kävellä alikulun kautta iidesrantaan tai Kalevantielle.

  15. #210
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Täytyykö minkään linjan mennä järvensivulle? Järvensivun länsipäätä palvelee nykyisellään 15 ja 30 vallan kiitettävästi. Ei siinä ole kuin rata välissä. Joskus kun ajoin kymppilinjaa, tuli sellainen näppituntuma, että järvensivun itäpäästä ei ole kulkijoita kuin kourallinen. Sieltäkin on suhteellisen lyhyt ja helppo kävellä alikulun kautta iidesrantaan tai Kalevantielle.
    Ei välttämättä, mutta silloin pitää olla korvaavaa tarjontaa erityisesti rautatieasemalle.

    Tämä on mahdollista korjata käynnistämällä rataosalla Tampere–Orivesi paikallisjunaliikenne 30 min vuorovälillä ja avaamalla Järvensivun seisake 2006 avatun alikulun kohdalle tiiviiseen kerrostaloympäristöön, josta sekä Järvensivuntien että Iidesrannan matkustajista suurin osa hyppää kyytiin.

    Toisaalta kymppilinjasta olisi pienellä panostuksella potentiaalia kehittää kaupungin matkailulinja. http://wikitravel.org/en/Tampere#Sig..._on_a_city_bus
    Sakari Kestinen

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Uudet bussit 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 18.12.2014, 14:25
  3. Linjanumerointiuudistus 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 04.10.2013, 11:59
  4. Rataverkkoselostus 2014
    kirjoittanut joht. Nyman foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 17.04.2013, 13:23
  5. Mäkkylän ja Kauniaisten linjastomuutokset
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 01.03.2006, 21:33

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •