Sivu 19 / 32 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 915161718192021222329 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 271-285/476

Viestiketju: Linjastomuutokset 1.7.2014

  1. #271
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    647

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    5 ja 26 eivät tosin aja samaan paikkaan kuten eivät myöskään 50S ja 55, joten niiden kuuluukin lähteä samaan aikaan.

    Toki noita voisi porrastaa paremminkin, esim. 10 min välein näin:

    .05 .35 (50)
    .15 .45 (5)
    .15 .45 (26)
    .25 .55 (50S tai 36)
    Ilmeisesti 26 olikin siirretty Rukkamäentietä kulkemaan ja Lempääläntielle jäi 5 ja 50. Peltolammille lähtee siis 3 linjaa samaan aikaan.
    50S ja 26 menevät lähes samaan paikkaan (Sääksjärvi, Höytämö) ja niillä on samat lähtöajat Koskipuistosta ja ne saapuvat samaan aikaan Sääksjärvelle. Ruuhka-aikaan tulee päällekäisyyksiä ainakin. Toisaalta ruuhka-ajan ulkopuolella saadaan tasainen n. 15min väli sekä Sääksjärvelle että Peltolammille. Tässä pitäisi muuttaa ehkä 50S:n lähtöaikoja. Niitä vuoroja kulkee iltapäivällä ja vain yhteen suuntaan Koskipuisto-Sääksjärvi ja päällekkäin linjan 26 kanssa.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  2. #272

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    Ilmeisesti 26 olikin siirretty Rukkamäentietä kulkemaan ja Lempääläntielle jäi 5 ja 50. Peltolammille lähtee siis 3 linjaa samaan aikaan.
    50S ja 26 menevät lähes samaan paikkaan (Sääksjärvi, Höytämö) ja niillä on samat lähtöajat Koskipuistosta ja ne saapuvat samaan aikaan Sääksjärvelle. Ruuhka-aikaan tulee päällekäisyyksiä ainakin. Toisaalta ruuhka-ajan ulkopuolella saadaan tasainen n. 15min väli sekä Sääksjärvelle että Peltolammille. Tässä pitäisi muuttaa ehkä 50S:n lähtöaikoja. Niitä vuoroja kulkee iltapäivällä ja vain yhteen suuntaan Koskipuisto-Sääksjärvi ja päällekkäin linjan 26 kanssa.
    Ehkä joo mutta menee aika hienosäädöksi. Suunnittelijat ovat keskittyneet porrastamaan 5, 26 ja 50 keskenään eivätkä ole porrastaneet 50S koska se on kuitenkin vain ruuhka-ajan lisävuoro.

    50S kulkee myös aamulla kaupunkiin päin. Katsopas pysäkkien Kurjentaival (7513) ja Sääksjärven koulu (7511) aikatauluja niin huomaat, että jälkimmäiseltä pysäkiltä alkaen on 50:lla aamussa lisävuoroja. Aikataulukirjassa noita ei lue.

    Edelleen ihmettelen miksi linja 50S eikä 36? Kuitenkin suunnitelmissa 36 kulkee Lempääläntietä Vuorekseen.
    Viimeisin muokkaaja Jufo; 30.05.2014 kello 21:48.

  3. #273

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    (lainaus ei tullut mukaan, tämä on siis Ultrixin viestiin

    Jossain vaiheessa näytti siltä, että kolmosen Niemenrannan vuorot ajavat Halkoniemenkadun kadun sijasta Männistönkujankin kohdalta suoraan Lielahdenkatua (lenkkihän on etelästä tultaessa hieman kiertelevämpi kuin pohjoisreitillä).

  4. #274
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    647

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Ehkä joo mutta menee aika hienosäädöksi. Suunnittelijat ovat keskittyneet porrastamaan 5, 26 ja 50 keskenään eivätkä ole porrastaneet 50S koska se on kuitenkin vain ruuhka-ajan lisävuoro.

    50S kulkee myös aamulla kaupunkiin päin. Katsopas pysäkkien Kurjentaival (7513) ja Sääksjärven koulu (7511) aikatauluja niin huomaat, että jälkimmäiseltä pysäkiltä alkaen on 50:lla aamussa lisävuoroja. Aikataulukirjassa noita ei lue.

    Edelleen ihmettelen miksi linja 50S eikä 36? Kuitenkin suunnitelmissa 36 kulkee Lempääläntietä Vuorekseen.
    Joo, ne oli jotain lisävuoroja, mutta niitä ei ollut erikseen merkattu 50S:ksi. Linja 36 taasen ei kulje kesäkaudella kuin vain välillä Keskustori-Myllypuro.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  5. #275

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Pysäkinrakennustyöt edistyvät hyvää mallia Pirkkahallilla, jota on myllätty kunnolla. Pysäkkiympäristöstä on tulossa vihdoinkin nimensä tasoinen, paikalla odotti muoveista purkamista kaksi uutta pysäkkikatosta.

    Mielenkiintoista on, että Ilmailunkadun eteläpuolelle ei olla tehty (vielä) mitään, mutta eipä siinä ainakaan pysäkkisyvennykselle tilaakaan ole. Samalla pysäkkisaarekkeen pohjoispuolella oli varattu kivetyksessä tilaa katokselle, joten luulen että linja 14 tekee keskustaan mennessään erikoisen koukkauksen Pirkkahallin kohdilla. Länteen päin syvennys on. Laitoin kuvaa tilannetta selventämään.

    Nimi: pirkkahalli-ennen.png
Katselukertoja: 937
Koko: 46,2 KBNimi: pirkkahalli-jalkeen.png
Katselukertoja: 940
Koko: 44,4 KB

    Muille Ilmailunkadun pysäkkipareille (Pirkkahalli + 2) ei ole tehty vielä mitään, eli kiire tulee. Sama tilanne on Lahdenperänkadulla uudella 65:n pysäkkiparilla.

    Koskipuistossakin matelee, työt etenivät hienosti toukokuun loppuun asti, mutta toistaiseksi ainut askel on ollut uuden opastinpylvään tukianturat Hämeensillan itäpäässä.

    Aikaa on vielä kolme täyttä työviikkoa, lisäksi yksi niistä on juhannusviikko, joten kiirettä lienee jos työtahti on sama kuin tähän asti (Pirkkahallia lukuun ottamatta, joka on edennyt hienosti). Ykkösen maanantaista 30.6 tulee mielenkiintoinen, jos risteys ei mahdollista vasemmalle kääntymistä.

  6. #276

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    117

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    maanantaista 30.6 tulee mielenkiintoinen, jos risteys ei mahdollista vasemmalle kääntymistä.
    Linjalta poikkeaminen on jolin sääntöjen mukaan rötös, rikos ja rangaistavaa, joten toivottavasti kuljettajat ymmärtävät jättää järjenkäytön väliin ja unohtaa ajatus keskustorin kautta koukkaamisesta. Tietysti ellei muuta virallisesti määrätä.

  7. #277

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Joku sanoi täällä, ettei päällekkäisistä pysäkinnimistä ole haittaa. Ehkei, mutta ei niistä ainakaan kenellekään etua ole.

    Esimerkiksi tuon Ammattiopisto-syndrooman voisi korjata vaihtamalla jokaisen nimeksi "Tredu (toimipisteen nimi)" eli esimerkiksi "Tredu Koivistontie" ja "Tredu Pyynikintie". Pirkkalassa Kenkätie 2 ja Karhumäki-pari tulisi nimetä Partolaksi. Tampereella Jäähalli vääntyy Hakametsäksi ja muissa kunnissa jäähallien ja terveyskeskusten eteen kunnan nimi. Tässä muutama esimerkki, näitähän nyt on loputtomiin.

    Pisteet Jolille hyvin toteutetuista pysäkeille laitettavista linjakartoista!
    Viimeisin muokkaaja Precise; 06.06.2014 kello 12:34.

  8. #278

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    1275

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Kyllähän noista päällekkäisyyksistä olisi hyvä päästä eroon. Vaan asioita täytyy priorisoida. Juuri nyt on tärkeintä, että iso linjastouudistus saadaan menemään läpi. Takuuvarmasti kaikenlaista säädettävää riittää pitkälle syksyyn kunnes kaikki toimii niin kuin on ajateltu. Kunhan uudistus on viety läpi, niin sitten on Jolilla aikaa keskittyä muihinkin asioihin.
    Ville

  9. #279

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Pirkkalassa Kenkätie 2 ja Karhumäki-pari tulisi nimetä Partolaksi. Tampereella Jäähalli vääntyy Hakametsäksi ja muissa kunnissa jäähallien ja terveyskeskusten eteen kunnan nimi.
    Kenkätie 2:n parina on tälläkin hetkellä Partola-niminen pysäkki IKH:ta vastapäätä. Karhumäki lienee pariton pysäkki ainakin Kenkätien suuntaan ajettaessa, sisäinen liikennehän ei edes ole pysähtynyt tällä pysäkillä koskaan, tästäkin eteenpäin todennäköisesti vain linja 1, on meinaan sen verran lähellä risteystä, että suoraa jatkaminen on tuosta haasteellista.

    Hakametsä-niminen pysäkkipari Sammon vt:llä viittaa paremminkin vieressä olevaan kaupunginosaan, järkevin paikkahan jäädä bussista jäähallilla mennessä kaupungin suunnasta on Sammonkadun viimeinen pysäkki, etenkin peli-iltoina.

  10. #280
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    886

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Karhumäki lienee pariton pysäkki ainakin Kenkätien suuntaan ajettaessa, sisäinen liikennehän ei edes ole pysähtynyt tällä pysäkillä koskaan, tästäkin eteenpäin todennäköisesti vain linja 1, on meinaan sen verran lähellä risteystä, että suoraa jatkaminen on tuosta haasteellista.
    Onhan siinä nyt pysähtynyt risteyksestä yli suoraan jatkava 60. Mutta tosiaan, aika haasteellinen paikka.

  11. #281

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Onko missään ympäryskunnassa näkynyt jo uusittuja pysäkkipäreitä?

  12. #282
    Hatka avatar
    Liittynyt
    23.05.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    63

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Onhan siinä nyt pysähtynyt risteyksestä yli suoraan jatkava 60. Mutta tosiaan, aika haasteellinen paikka.
    Itse en ole siihen asiakkaita jättänyt linjalla 60, eikä kukaan ole ainakaan minulle asti valittanut. Ei siinä muuten ole 60 päreessäkään, jossa on samalla rivillä 61,62,63 Pirkkala.

  13. #283

    Liittynyt
    29.05.2007
    Sijainti
    Tampere, Hallila
    Viestejä
    19

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    en löytänyt muutakaan sopivaa ketjua johon tämä postittaa.

    Mietin ylipäänsä tuota Hervannan ja Etelä-Hervannan linjalle 3(0) aiheuttamaa kuormitusta ja sitä kun sanotaan että kapasiteetti loppuu. Joku vuosi sittenhän Hervannan linjat piti mullistaa siten että 30:n reitti olisi muuttunut, siitä olisi jäänyt ainakin yksi pitkä katu linjan alkupäästä ja sen matkustajat tulematta, ja 23:n reitti muuttaa, mutta hervantalaisten vastustuksen takia tästä suunnitelmasta luovuttiin. Mutta jos kumminkin tehtäisiin uudistus ja tarpeen mukaan vaikka myös linja 23 liikennöisi 10 minuutin välein, niin kyllä kuormitus saataisiin tasaisemmin jaettua.

  14. #284
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2951

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Onko missään ympäryskunnassa näkynyt jo uusittuja pysäkkipäreitä?
    Kävin tänään Pirkkalan läpi linjan 61 vuorolla, joka meni sopivasti Lentoasemalle KT ja sieltä palatessa V-reittiä. Mitään muutoksia ei ollut tapahtunut. Tokihan tuolla jää katvealueeksi Pereentien pysäkit Kreetankuja ja Nikkilänniemi, Kurikantie, Toivion alue ja Sorkkalantien ja Anian rantatien pätkät...

    Tokihan Pirkkalassa ollaan siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että juuri minkään pysäkin nimi ei muutu, joten onhan noi nykyiset ihan kelvollisia vielä tulevaisuudessakin. Harvoja muuttuvia, missä on nimikyltit taisi olla tuo Pajatie+Tieliikelaitos, joista tulee Valimotie. Hauskana seikkana noista nykyisistä päreistä, linjaa 65 mainostetaan vain Kuntakeskuksen ja Suupantorin pysäkeillä, muilla reitinvarren pysäkeillä on vain 61-63...
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  15. #285

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Tokihan Pirkkalassa ollaan siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että juuri minkään pysäkin nimi ei muutu, joten onhan noi nykyiset ihan kelvollisia vielä tulevaisuudessakin. Harvoja muuttuvia, missä on nimikyltit taisi olla tuo Pajatie+Tieliikelaitos, joista tulee Valimotie.
    Joo, noiden lisäksi muuttuu Loukonlahdentie (ent. Nikkilänniemi) ja Aittokorventie (Kurikan koulu). Käytännössähän kaikki on vaihdettava, jos pysäkkinumerot ja oikeat linjanumerot halutaan pysäkin katolle.

    Muistaakseni kilpailutuksessa puhuttiin kahdesta viimeisestä viikosta vanhan liikennöintikauden puolella, joten muutoksia alkanee tulla katukuvaan huomisesta alkaen. Ensimmäisinä alueina varmaan kolmosvyöhyke eli Vesilahti ja Nokian etäisimmät alueet?

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Uudet bussit 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 18.12.2014, 14:25
  3. Linjanumerointiuudistus 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 04.10.2013, 11:59
  4. Rataverkkoselostus 2014
    kirjoittanut joht. Nyman foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 17.04.2013, 13:23
  5. Mäkkylän ja Kauniaisten linjastomuutokset
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 01.03.2006, 21:33

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •