Sivu 5 / 32 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567891525 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/476

Viestiketju: Linjastomuutokset 1.7.2014

  1. #61

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Ehtikö joku käymään Hervannassa tänään?

  2. #62
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    http://joukkoliikenne.tampere.fi/med...2013-11-06.pdf

    Näköjään Hervannan kalvoista käy ilmi, että eräs vaihtoehto voisi olla Härmälä-Lentävänniemi. Tuo voisi tulla kyseeseen mikäli Härmälän/Pereen/Toivion alueella käytetään tuota 3-vaihtoehtoa. Oikeastaan odotan tuota viimeistä infokalvoa eniten, siinä kun käy lopultakin ilmi miten linjasto mahdollisesti kytkeytyisi itäpuoleen...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  3. #63
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    649

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Loistavalta idealta vaikuttaisi linjan 30 kaksi haaraa! 23:lle saattaisi tulla ehkä liikaa kiertoa, mutta ainakin yhteydet Hervantakeskukseen paranevat. Vaihtoehto 1 vaikuttaa parhaimmalta. Mielenkiintoiseksi sen tekee 23:n ja 30:n vanhojen päätepysäkkien uudelleen käyttöönottamista (Muroleenkadun kerrostalojen pihalla ja Siltastenlahden kääntöpaikka) Vaihtoehto 2 hyvinkin sekavalta, parempi olla koskematta 30:n reittiin Arkkitehdinkadulla. 39:n pääte tuossa kuvassa vaikuttaa epäilyttävältä, ei ainakaan tuohon kohtaan saa mitenkään kääntöpaikkaa, ellei autotalleja pureta..
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  4. #64
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Mikä järki tuossa on että 23:sen "lenkki" on näissä uudemmissa ehdotuksissa käännetty, sakkokierros Duon kautta suurelle osalle Länsi-Hervannasta keskustaan matkustaville? Loogisemmalta vaikuttaisi että kierros ajettaisiin toiseen suuntaan, päättärinä Hervantakeskus.

  5. #65

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lämpenen myöskin 30-linjan haaroittamiselle Hervannassa.

  6. #66
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Mikä järki tuossa on että 23:sen "lenkki" on näissä uudemmissa ehdotuksissa käännetty, sakkokierros Duon kautta suurelle osalle Länsi-Hervannasta keskustaan matkustaville? Loogisemmalta vaikuttaisi että kierros ajettaisiin toiseen suuntaan, päättärinä Hervantakeskus.
    Tää on hyvä kysymys. Mun mielestäni olisi ihan fiksua sellainen, jossa Länsi-Hervannasta pääsisi aina suoraan keskustaan, ja takaisin palattaisiin Hervantakeskuksen kautta, jolloin töistä etc. palatessa olisi näppärä käydä asioilla Duossa tai muissa Hervannan keskustan kaupoissa ja jatkaa seuraavalla 23:lla kotiin (jolloin ei tarvitse raahata painavia kasseja pitkin Hervantaa). Linjan 6 reitti olisi samalla hyvä laittaa kulkemaan 23:n kanssa yhteistä reittiä, itse asiassa koko linja kannattaisi pilkkoa kahtia länsi- ja itäpään linjoiksi.
    Sakari Kestinen

  7. #67
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Viimeisin aivoriihi: http://goo.gl/maps/DQpUE

    Tuossa reitit Hervannassa voivat olla toisinkin, Arkkitehdinkadulta kun ei tosiaan kääntöpaikkaa löydy eli sellainen pitäisi sinne tehdä. Melkein voisin olla sitäkin mieltä, että mikäli 13:n reittiin ei kosketa, voisi sitä siltikin tihentää kulkevaksi 10 min välein ruuhkassa aina Lamminpäähän asti. Nytkin sinne suunnalle on laitettu lisälähtöjä. Tässä tapauksessa 23 jatkuis Lentävänniemeen. Näiden kahden linjan myötä Tieteenkadulla vuoroväli tihenisi 5 minuuttiin ruuhkassa. Vastaavasti linja 30 jäisi sitten kääntämään Keskustorilla, tai sitten jatkuisi Kalkkuun. Tämä puolestaan jättäisi Tampellan "tyhjäksi" reitistä.

    Kartasta puuttuisi vielä jonkinlainen ratkaisu Vähäniemenkadun ja Reuharinniemen osalta, jonne ehkä tarvis kuiteski jotain mikäli runkoreitti siirtyy sieltä pois.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #68

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Mitä mieltä olette linjan 27 (säilyy ilmeisesti pitkälti entisellään?) oikaisemisesta Lielahdessa Enqvistinkadulle linjan 21 tapaan? Kokemusteni mukaan Harjuntaustan kautta kiertäminen tuo kaksi ruuhkaista ja tiukkaa käännöstä lisää ja yhdet liikennevalot. Enqvistinkadulle saataisiin hyvä vuoroväli kahdella+yhdellä (Y35) linjalla ja vastaavasti 16 ja 7 kiertäessään Lielahden muodostaisivat toisen runkoreittitarjonnan.

    Enqvistinkadulta ei ole kohtuuton kävelymatka Harjuntaustalle ja kävelymatka Sellukadun puolelle lyhenee. Lisäksi kadulla on paremmat pysäkkiympäristöt, varsinkin jos Sellukatu saa kauan odottamansa katoksen takaisin siirron jäljiltä.

    -----
    Olen myös pohtinut samaisen linjan siirtoa Hämeenkadulta Satakunnankadulle. Reitti jatkuisi selkeämmin ja virtaviivaisesti Amurin läpi ja hankalat käännökset Hämeenpuistossa jäisivät pois. Samalla pohjoiskeskustaan saataisiin ympäriviikkoinen liikenne.

  9. #69

    Liittynyt
    10.05.2013
    Viestejä
    60

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Muuten erinomainen ehdotus mutta en jättäisi Harjuntaustaa pois. Vai pitäisikö sitten 21 siirtää harjuntaustaa pitkin kulkemaan, ei olisi paha idea loppujen lopuksi (vaikka ajoaika saattaa hieman tulla vastaan).

  10. #70
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tompsoni Näytä viesti
    Muuten erinomainen ehdotus mutta en jättäisi Harjuntaustaa pois. Vai pitäisikö sitten 21 siirtää harjuntaustaa pitkin kulkemaan, ei olisi paha idea loppujen lopuksi (vaikka ajoaika saattaa hieman tulla vastaan).
    Eli siis Harjuntaustalta poistuminen on muuten erinomainen ehdotus, mutta et jättäisi Harjuntaustaa pois?
    Sakari Kestinen

  11. #71

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Linjan 21 siirrossa ei ole ainakaan mitään järkeä. Sille tulisi reittiin mutkia kohtuuttomasti, sillä nyt reitti kulkee suoraviivaisesti Lilelahden läpi Myllypurolle asti. Samalla matka-aika Ikurista, jota palvelee käytännössä vain 21, kasvaa helposti liian pitkäksi.

  12. #72

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Olisiko nyt samalla aihetta tarkistaa hieman linjakilpien määränpäätekstejä enemmänkin? Esimerkiksi 29:llä on itään päin ajettaessa määränpäänä Linnainmaa, mutten itse lähtisi sinne pyrkivää opastamaan tuolle linjalle, koska:

    a) sinne menee suorempiakin vuoroja suoraa Teiskontietä ja Mäentakusenkatua (16/18),

    b) iso osa Linnainmaasta on Lahtomäenkadusta itään päin.

    Parempi kilpi voisi olla joko "PAPPILA" tai ennen kasilla ollut "KOILLISKESKUS".

    Samaa kastia edustaa 16:n Leinola-kilpi. Okei, vanha päättäri ehkä teknisesti on Leinolaa, mutta valtaosa kyselijöistä on tässäkin tapauksessa matkalla nimenomaan Leinolankadulle.

    Jälkimmäinen ehkä korjaantuu kesällä, tosin.

  13. #73
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    649

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Yhtä hyvin 29:llä voisi olla myös KISSANMAA tai TAKAHUHTI. Joskin se lienee vastoin JOLI:n periaatteita jos yhdelle riville linjakilvessä laitetaan useampi määränpää, joten ei onnistu. Koilliskeskusta en laittaisi kilpiin, sillä pääseehän sinnekin nopeammin linjoilla 16, 18 tai 28. (vaikka se kuvaakin paremmin päätepysäkin paikkaa)
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  14. #74

    Liittynyt
    10.05.2013
    Viestejä
    60

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Eli siis Harjuntaustalta poistuminen on muuten erinomainen ehdotus, mutta et jättäisi Harjuntaustaa pois?
    Oli juu hieman epäselvä teksti mutta tarkoitin sitä että jos 27 otetaan pois Harjuntaustalta niin joku toinen linja pitäisi saada tilalle.

  15. #75
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tompsoni Näytä viesti
    jos 27 otetaan pois Harjuntaustalta niin joku toinen linja pitäisi saada tilalle.
    Miksi pitäisi saada?
    Sakari Kestinen

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Uudet bussit 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 18.12.2014, 14:25
  3. Linjanumerointiuudistus 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 04.10.2013, 11:59
  4. Rataverkkoselostus 2014
    kirjoittanut joht. Nyman foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 17.04.2013, 13:23
  5. Mäkkylän ja Kauniaisten linjastomuutokset
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 01.03.2006, 21:33

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •