Sivu 8 / 32 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567891011121828 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/476

Viestiketju: Linjastomuutokset 1.7.2014

  1. #106
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    http://joukkoliikenne.easypage.fi/fi...alautetta.html

    Tuloksena näyttää olevan pääasiassa nippu hidaslinjoja, kun ainakin Ruutanasta ja Siivikkalasta yhteydet keskustaan hidastuvat selvästi. Mikä ihmeen järki on ajattaa 28:a Harjuntaustaa ja Pispalan vt:ta pitkin, en ymmärrä...?
    Samoin linjalla 30 Sammonkadun reitti on hitaampi, vaikkakin ehkä muuten tämä reittivalinta on ok. Tiheämpi vuoroväli olisi ollut kuitenkin ehdottomasti tarpeen. Samoin ruuhkassa tunnin ajoaika linjan päästä toiseen ei taida ihan riittää. Y35:n putoaminen pois on myöskin pienoinen pettymys, se kun on usein varsin täynnä aamuruuhkassa.

    Onkohan tämänkin ehdotelman takana ne liiankin kuuluisat "austerity measures"?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  2. #107

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Näyttää myöskin alustavat numerosuunnitelmat taas muuttuneen mm. 16 -> 1.
    Tosin suunnitelma-aihio tämäkin taitaa olla?
    Joka lukukerralla kuitenkin itseä koskeneet muutokset tuntuneet "vähemmän pahoilta" ja jopa muutamia "hyviä" oivalluksiakin tajunnut (mm. linjan 7 rakenne messujen aikaan).

  3. #108

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Linnainmaan osalta menee niin tehokkaasti metsään kuin vain voi. 1 ja 18 suoraa rivitalovaltaista Mäentakusenkatua ruuhkassa <5 minuutin välein, tiheämmin asutulle Piettasenkadulle ruuhkassa 15 minuutin vuorovälillä ja Pappilan kautta mutkitteleva 29. Samaan aikaan Risso jätetään 18:n sakkolenkkien varaan. Tuntuu, että suunnittelijoiden mielestä Linnainmaa == Prisman ja Citymarketin ympäristö.

    Miksei 18:aa voisi siirtää ajamaan Piettasenkatua, ja 29:n vuoroista ainakin osaa ajamaan Rissoon? 18 kun on muutenkin tarpeeksi pitkä ilman tuota koukkausta.

    30:n uusi linjaus sinällään ihan fiksu, kunhan nyt vain suosiolla tultaisiin sieltä pilvilinnoista alas, ettei edes yritettäisi ajaa tuota linjaa tunnin linjasivuilla.
    Viimeisin muokkaaja Rester; 19.12.2013 kello 14:58.

  4. #109

    Liittynyt
    10.05.2013
    Viestejä
    60

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Tää muutos kyllä sekottaa ihan tarpeeksi kun asuu täällä Itä-Tampereella, melkein kaikki muuttuu.
    Tuo 29 oli kyllä täysi yllätys, oma juttunsa miten sitä sitten ajetaan piettasenkadulla.

  5. #110
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Suunnitelma vaikuttaa sekamelskalta sellaisten linjojen osalta, jotka ajavat samalla tunnuksella useampaa reittiä. Esimerkiksi linja 18 osa vuoroista Risson kautta, linja 29 osa vuoroista Pitkäniemen sijasta Kalkkuun ja linja 30 Lentävänniemessä kahta eri reittiä. Muistetaan vielä nykyinen linja 13, jolla osa vuoroista jää Ylöjärven sijasta Lamminpäähän.

    Onkohan linjan 17 osalta ajateltu, että TKL hoitaisi sen Länsilinjojen kanssa sopivalla jaolla. Linjan vetäminen Kalkkuun kasvattaisi automäärää sen verran paljon, ettei se taida Länsilinjojen sopimukseen luonnistua.

  6. #111

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Nyt suunnitelmaan numeroilla 60 ja 65 merkityt linjat on numeroitu kyllä harvinaisen typerästi. Olisi oikeasti järkevää nimetä linja 60 linjaksi 8 ja 65 olisi 34.
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  7. #112

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Linjanumerointi muuttuu varmasti vielä, kuten viimeisellä sivulla sanotaan.

    Isoimmat ongelmat löytyvät Lielahdesta ja Linnainmaalta, ja ne ovatkin tulleet aika hyvin esille. Linnainmaalla linja 29 tai ainakin osa sen vuoroista tulisi ehdottomasti vetää Rissoon asti suoraan Mäentakusenkatua ja vaikkapa sitten linja 18 ajamaan Piettasenristille.

    Lielahdessa siirtäisin edelleen 27:n ja miksei seiskaakin Enqvistinkadulle. Linja 27 tekee mutkia muutenkin jo tarpeeksi, joten hidas Harjuntausta tulee tuottamaan ongelmia 28:lle. Linjan 28 matkustajamäärät lännessä tulee tällä uudistuksella romahtamaan, sillä yhdessä nuo kaksi muutosta (em. + Pispalan vt) pidentävät matka-aikaa kymmenisen minuuttia.

    En ymmärtänyt täysin linja 36:n kuvioita varsinkaan lännessä, mutta Peltolammilla linjasto vaikuttaa pätevältä. Höytämöläisten mielestä sairaalalenkki Hatanpäällä voi tuntua tyhmältä.

    Linja 7 ihmetyttää kaikin puolin. Se on laitettu väkisin palvelemaan huonosti Pereetä ja hyvin Pirkkahallia. Samalla Lentokentänkadulta vuorot häviävät.

  8. #113
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Linjanumerointi muuttuu varmasti vielä, kuten viimeisellä sivulla sanotaan.

    Isoimmat ongelmat löytyvät Lielahdesta ja Linnainmaalta, ja ne ovatkin tulleet aika hyvin esille. Linnainmaalla linja 29 tai ainakin osa sen vuoroista tulisi ehdottomasti vetää Rissoon asti suoraan Mäentakusenkatua ja vaikkapa sitten linja 18 ajamaan Piettasenristille.
    Juurikin näin päin. Linjojen 11 ja 29 kuvio voisi mennä toisinkin: 29 kääntäisi edelleen Linnainmaalla kuten nyt, mutta länsipäässä päätteenä olisi Pitkäniemi. Samalla linjan vois kuitenkin jakaa kahtia ja ottaa linjanumeron 19 jälleen käyttöön. Reittinä olisi Risso - Keskustori - Kalkku ja sillä olisi yhteinen reittiosuus 29:n kanssa aina Linnainmaalta Villilään. Samalla 11 kääntäisi Korvenkadulla. Nykyisellä 29:llä on vartin vuoroväli arkisin klo 6-19. Olkoon tuo sitten tuon 19:n liikennöintiaika samalla, eli mainitulla yhteisellä osuudella edelleen vartin vuoroväli.

    Huolestuttavimmat kohdat suunnitelmassa ovat kuitenkin (itseni kannalta) tuo linja 30 ja muut Lielahden suunnan linjat. Selvää on että 10 minuutin vuoroväli arkiruuhkassa Lentävänniemeen ei missään tapauksessa ole riittävä, kun Niemenrantakin rakentuu koko ajan kohtuullisen vauhdikkaasti. Samaten typerän Harjuntaustan kautta kierrättämisen jättäisin pois Siivikkalan linjalta, jotta siitä ei tulisi liian hidas. Mitenkähän muuten mahtaa onnistua tuo 27/28 porrastus, kun 28:lle tarvii joka tapauksessa ajoaikaa 75 min per linjasivu? Ja entäpä ruuhkavuorot? Niitä käytännössä tarvitaan myös Siivikkalan päässä arkiaamuisin.

    EDIT: Yhteenvedossa sivulla 18 mainitaan myös: "Linjan 13 avuksi uusi linja 14 samalle reitille välille Hermia – Pyynikintori. Ruuhka-aikaan yhteisesti 10 min vuoroväli, muuten 20 min". Onkohan tosiaan noin, että Tohloppi, Lamminpää ja Vuorentausta pärjäävät kolmella vuorolla tunnissa?
    Viimeisin muokkaaja Eppu; 19.12.2013 kello 18:28.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #114
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Onkohan linjan 17 osalta ajateltu, että TKL hoitaisi sen Länsilinjojen kanssa sopivalla jaolla. Linjan vetäminen Kalkkuun kasvattaisi automäärää sen verran paljon, ettei se taida Länsilinjojen sopimukseen luonnistua.
    17 on osa isoa 17+20+22 -yhdistelmäkohdetta, joten lisäys saattaisikin mahtua siihen.

  10. #115

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    EDIT: Yhteenvedossa sivulla 18 mainitaan myös: "Linjan 13 avuksi uusi linja 14 samalle reitille välille Hermia – Pyynikintori. Ruuhka-aikaan yhteisesti 10 min vuoroväli, muuten 20 min". Onkohan tosiaan noin, että Tohloppi, Lamminpää ja Vuorentausta pärjäävät kolmella vuorolla tunnissa?
    Tuo meni itseltäni ihan ohi. Kuulostaa aikamoiselta heikennykseltä, etenkin, kun Vuorentaustassa on alettu hiljalleen löytämään tämä linja, eivätkä empiirisen havainnoinnin perusteella nousumäärät mitään pieniä ole olleet. Kyllä näin monen isomman kohteen ohi kulkevalla linjalla pitäisi olla koko matkalla 15 minuutin vuoroväli arkena. Tuolla ei lännessä saada kuin seisomakuormaisia autoja ja sitä kautta aikataulullista epävarmuutta.

  11. #116

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    117

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Mihin asti nykyinen sopimus linjasta 7 on voimassa? Reitti lyhenee huomattavasti. Nyt on noin kaksi lähtöä joka suuntaan, joka tunti. Uudelle linjalle tulisi saman verran. Eli pari autoa pelistä pois? Saisi kyllä jatkossakin kulkea lentokentänkatua. Pitkä matka tästä on ykkösenkin reitille.

  12. #117

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Mihin asti nykyinen sopimus linjasta 7 on voimassa? Reitti lyhenee huomattavasti. Nyt on noin kaksi lähtöä joka suuntaan, joka tunti. Uudelle linjalle tulisi saman verran. Eli pari autoa pelistä pois? Saisi kyllä jatkossakin kulkea lentokentänkatua. Pitkä matka tästä on ykkösenkin reitille.
    Paunu voisi jatkaa uuden seiskan liikennöintiä itse ja LL siirtää vapautuvia autoja muille linjoille, kuten uudelle 17:lle, 20:lle ja 22:lle. Harmi vaan, että taitavat olla liian pieniä kolmelle edellä mainitulle.

    Kuten jo sanoin ylempänä, ehdotettu seiska on epäonnistunut, ideana on varmaan ollut saada asiointiyhteydet Pereeltä Partolaan tai Kurikan liikenteelle ei nähty tarpeeksi kysyntää. Aiemmin ehdotettu seiska, joka liikennöi suoraan Partolan läpi Saapastietä Pirkkahallille, oli selvästi parempi ratkaisu. Tällöin Pereen liikenne voisi keskittyä paremmin myös Härmälänrantaan.

  13. #118
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Mihin asti nykyinen sopimus linjasta 7 on voimassa?
    http://www.kuukankorpi.com/paikallis...opimukset.html

    Seiskaa ajetaan kahdella eri sopimuksella. Paunun kahden auton sopimus on voimassa elokuuhun 2016 asti, Länsilinjojen kolmen auton sopimus 30.6.2014 asti. Länskältä tuolta vapautuvat autot onkin jo tarjottu 1.7.2014 alkaen linjojen 50 ja 54 uusiin sopimuksiin.

  14. #119

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    No sittenhän ongelma ratkeaa varsin näppärästi. Paunu voi hoitaa uuden seiskan liikennöinnin itsenäisesti ja LL saa hyvät autot Vesilahteen.

    Linjalle 17 tarvitaan näin ollen joko uusi kilpailutus tai TKL:n on otettava puolet hoidettavakseen. Jälkimmäinen tuntuu todennäköisemmältä.

  15. #120
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Linjastomuutokset 1.7.2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Linjalle 17 tarvitaan näin ollen joko uusi kilpailutus tai TKL:n on otettava puolet hoidettavakseen. Jälkimmäinen tuntuu todennäköisemmältä.
    Vaan kun ei kumpikaan näistä. Kuten aiemmin tässä ketjussa on mainittu, on linja 17 osa isompaa pakettia, johon kuuluvat myös linjat 20 ja 22, eli yhteensä alunperin 16 auton liikenne. 17 tarvitsee 2-3 autoa lisää, joten tässä suhteessa kohteeseen mahtuu tällainen suoritelisäys. Toisin sanoen linjalla nähtäneen edelleen vain länskäreitä, mahdollisesti myös paunulaisiakin. Toivottavasti vain tajuavat antaa tuolle ajoaikaa arkisin 1 h 10 min per linjasivu, eli 7 autoa 20 min vuorovälin ollessa käynnissä. Samalla linjan 25 aikataulukin menis uusiksi Sammonkadun porrastuksen takia.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Uudet bussit 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 18.12.2014, 14:25
  3. Linjanumerointiuudistus 2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 04.10.2013, 11:59
  4. Rataverkkoselostus 2014
    kirjoittanut joht. Nyman foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 17.04.2013, 13:23
  5. Mäkkylän ja Kauniaisten linjastomuutokset
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 01.03.2006, 21:33

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •