Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-74/74

Viestiketju: Linjastosuunnittelua

  1. #61
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Mää pohdin tällästä:
    10 pois.
    13 Hermia - Lukonmäki - Keskustori
    17 Holvasti - Keskustori
    22 Annala - Keskustori - Tesoma - Haukiluoma
    25 Vehmainen - Janka- Keskustori - Rahola
    26 Multisilta - Pyynikintori, voisi ajaa pätkillä.
    28 Olkahinen - Keskustori - Ikuri. Myös 20min vuoroväli eli ajettaisiin 7:llä autolla.
    30 Etelä-Hervanta - Pyynikintori.

  2. #62

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Epulle kommenttia ensinnä:

    Linjojen 29 ja 13 linjauksesi ovat kuin suoraan omista visioistani! Itse en kuitenkaan elättelisi noita katkoviivoja mukana laisinkaan.

    Linjaa 7 en näe järkevänä ajettavan kuin nykyistä 13:a. Tamrock kaipaa suoraa ja nopeaa yhteyttä. Ikuriin kaavailisin päätettä Haukiluomantien päähän ja siitä Ikurintietä ja Tesomankatua edelleen kenties Sorilaan.

    Suosittelen jo varautumaan ennalta myös Kolmenkulman rakentumiseen. Länsi-Tampereen linjastoa kuitenkin remontoidaan kunnolla sitten sen myötä. Myllypuronkatua saisi siten paikattua Kolmenkulman pohjoispäädystä alkavalla linjalla.

    Mutta tuo käyttämäsi linjaus 29:lle olisi kyllä kätevän tuntuinen. Mielestäni se toimisi ihan hyvin 20 minuutin vuorovälillä ilman toisen linjan tukea Tohlopinkadulla. Ja kun linja 81 jo ajaa Epilänkatua, niin oikeastaan ihmettelen tuon 28:n tarpeellisuutta...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    + Palvelutason huomattava kasvu
    - Kustannusten nousu?
    Itse en ainakaan usko että palvelutasoa saataisiin merkittävästi nousemaan ilman kustannusten kasvua... Että ihan terveeltä vielä kuulostaa


    jtm:

    Linjan 13 pätkäiseminen Keskustorille ei ole ehkä järkevää. Hermiaan on paljon kysyntää ja näin ollen Länsi-Tampereelta suoran yhteyden ylläpitäminen ensiarvoisen tärkeää. Epun käyttämä linjaus lännessä toimisi huomattavasti tehokkaammin kun asukaspohjaa olisi enemmän ja näin kysyntää Hermian päätä vastaavasti. Samalla voitaisiin tarjota ihan 10 minuutin vuoroväli.

    Tästä pääsen myös linjaasi 22. Tiedän että joskus itsekin olin sen kannalla, mutta nyttemmin ymmärrän paremmin Taysin ja Hervannan suuntien vetoavuutta. Suorien yhteyksien järjestäminen vähentää vaihtojen tarvetta ja näin helpottaa kynnystä siirtyä autosta joukkoliikenteen pariin. Annalan suunnalla ei oikein ole mitään massakohdetta.

    Linjaa 10 ei pidä kuitenkaan lakkauttaa. Kaupungin joukkoliikenneviranomaisen tehtävänä on tarjota riittävät yhteydet myös heikosti kannattaviin kohteisiin. Kustannuksissa pystytään tulevaisuudessa toivottavasti säästämään käyttämällä 32:n tyyppisiä pikkubusseja.
    Viimeisin muokkaaja Razer; 25.07.2007 kello 22:52.

  3. #63

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Joo kyllä Pispala linjansa tarvitsee, siinä missä muutkin kaupunginosat.

  4. #64

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Joo kyllä Pispala linjansa tarvitsee, siinä missä muutkin kaupunginosat.
    Tottahan toki, mutta nykyisellään se on pelkkä läpiajoväylä. Muutaman linjan oikaiseminen Lamminpäästä asti Sepänkadulle ei merkittävästi tuntuisi Pispalan palvelutasossa ja edistäisi syrjemmillä lähiöillä joukkoliikenteen käyttöä.

  5. #65
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Razer Näytä viesti
    Tottahan toki, mutta nykyisellään se on pelkkä läpiajoväylä. Muutaman linjan oikaiseminen Lamminpäästä asti Sepänkadulle ei merkittävästi tuntuisi Pispalan palvelutasossa ja edistäisi syrjemmillä lähiöillä joukkoliikenteen käyttöä.
    Taisi kuitenkin edelläoleva kirjoitus puolustaa lähinnä Pispalanharjun liikennettä, ei niinkään Ahjolan tarjontaa.

    Vaan siinäpä haaste mitenkä järkevästi hoitaa liikennettä ylös Harjulle. Sieltä on kyllä kiva lähteä keskustan suuntaan milloin vain, kun busseja tuosta Ahjolan kautta kulkee reilusti ja aikatauluun ei tarvitse katsoa. Alamäkikin on vain plussaa. Mutta kun takas pitäs päästä niin se mäkisyys ei olekaan niin kiva juttu

    Minun silmissäni pienkalusto on 12 metristä matalalattiabussia, esim Säfflejä

    Harmi kun tuota Pispalanharjua ja Tahmelaa ei oikein voi järkevästi yhdistää miksikään rengaslinjaksi joka illan pimempinä tunteina hoidettaisiin yhdellä autolla "ovelta ovelle". Ei edes näin
    Viimeisin muokkaaja killerpop; 26.07.2007 kello 00:03.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  6. #66

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    en tiedä nykytilannetta, mutta uskoisin edellenkin tuon #10 yksi funktioista olisi se , että kuljettaa Lastentarhanopettajaopiskelijoita yliopiston päätalolle , jossa sijaitsevat kyseisiin opintoihin kovasti kytkeytyvät Kasvatustieteellisen tiedekunnan tilat- aikoinaan #15 aikataulu oli aina synkassa sen kanssa kun Pyynikillä olivat kieltenopetuksen laitokset.

    Uskoakseni tilanne ei juurikaan ole siitä muuttunut, koska pakolliset kasvatustieteen opinnot on noilla babysittereilläkin . Ja innokas havainnoitsija varauduhan sinäkin pikku hiljaa kasvatustieteellisen manipulaation kohteeksi joutumiseen koulun merkeissä, joten havainnot jää sultakin vähän vähemmälle elokuun puolenvälin jälkeen...
    Viimeisin muokkaaja Ozzy; 26.07.2007 kello 01:09.

  7. #67
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Razer Näytä viesti
    Epulle kommenttia ensinnä:

    Linjojen 29 ja 13 linjauksesi ovat kuin suoraan omista visioistani! Itse en kuitenkaan elättelisi noita katkoviivoja mukana laisinkaan.

    Linjaa 7 en näe järkevänä ajettavan kuin nykyistä 13:a. Tamrock kaipaa suoraa ja nopeaa yhteyttä. Ikuriin kaavailisin päätettä Haukiluomantien päähän ja siitä Ikurintietä ja Tesomankatua edelleen kenties Sorilaan.

    Mutta tuo käyttämäsi linjaus 29:lle olisi kyllä kätevän tuntuinen. Mielestäni se toimisi ihan hyvin 20 minuutin vuorovälillä ilman toisen linjan tukea Tohlopinkadulla. Ja kun linja 81 jo ajaa Epilänkatua, niin oikeastaan ihmettelen tuon 28:n tarpeellisuutta...
    Joo, tuo 29 tuntuisi hyvin kätevältä tällaisena. Olisin valmis lohkaisemaan Länsitorin edestä muutaman parkkipaikankin sille kunnon lähtölaituria ja katosta varten. Uskoisin että se vieläpä toimii 2 tunnin kierrosajalla, joskin tiukkaa se tekee.

    Ehdotuksessani linjan 7 rooli olikin ajateltu ensisijaisesti Tohlopin ja Myllypuronkadun apulinjaksi. Kaikkein paras tapa järjestää sellainen ei kuitenkaan ole mainitunkaltainen kiertelevä linja. Ja ehkä 29 voisi jopa yksin riittääkin Tohlopissa. Hankala juttu tässä on kumminkin se, että Myllypuronkadulta löytyy kaksi varsin suuren kysynnän pysäkkiparia, Lintuviidankatu ja Myllypuronkatu, joille täytyisi myös järkätä sopivasti liikennettä. Ehkä tuo 28 tarvitsee arkisin jonkun toisen linjan tuekseen sen takia. Tietysti tuo 19 sopisi sille pariksi myös - vielähän ei ole tiedossa miten tuo Y35 lähtee käyntiin. Ja Kaikkein selkeintä niin Ryydynpohjan ruuhka-ajan suuren kysynnän kuin Sammonkadunkin tarjonnan kannalta olisi tihentää 27:aa 20 min vuorovälille, sehän tässä ketjussa tulikin jo aiemmin esille.

    Mielenkiintoista olisi myös kuulla, miten tohloppilaiset suhtautuisivat linjansa suunnanmuutokseen ja siihen, ettei ajoaika keskustaan kovinkaan olennaisesti muutu. Mutta varmasti moni lännessä asuva myös kiittelisi tätä 29:a poikittaisen yhteytensä takia. Ja taatusti matkustus Lielahden ja Tesoman välillä vähintäänkin tuplaantuisi...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  8. #68
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Mutta varmasti moni lännessä asuva myös kiittelisi tätä 29:a poikittaisen yhteytensä takia. Ja taatusti matkustus Lielahden ja Tesoman välillä vähintäänkin tuplaantuisi...
    Lisääntyisi varmasti entisestään, jos linja käyttäisi 14:n nykyreittiä Turvesuonkadun kautta. Matka-ajan kannalta reitti on todennäköisesti yhdentekevä, Paasikiventien kautta ajettuna kun on vastassa Taninkadun, Paasikiventie/Lielahdenkadun ja Myllypuronkadun eritasoliittymän liikennevalot, joista kaksi jälkimmäistä näyttävät ehdotetulle 29:n reitille ilman valoetuuksia aika pitkiä punaisia. 14:n reitillä ei vastaavalla osuudella ole kuin yhdet valot, ja nekin Myllypuronkadun eritasoliittymällä, jolla siis se pidempi vihreä on juuri Myllypuronkadulla.

  9. #69
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    28:lle pitäisi saada 20min vuoro väli ja lyhentää kiertoaika 1h30min:sta 1h20min:iin. Eli nykyinen yhden suunnan aika lyhenisi 45min:sta 40:min:iin.

    Myös Teiskontielle pitäisi saada tassemmat ajat välille Koiliskeskus-TAYS. Esim. nyt pysäkillä 5043 meneen tälläin: 17.30, 17.36, 17.37 ja sitten vasta 17.57 kuin samoin 18.30, 18.35, 18.36 ja 18.56.

    Pistäkää kommenttia.
    Viimeisin muokkaaja jtm; 26.07.2007 kello 12:43.

  10. #70
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Lisääntyisi varmasti entisestään, jos linja käyttäisi 14:n nykyreittiä Turvesuonkadun kautta.
    Oletkos koskaan matkustanut tällä linjalla Lielahdessa? Jos olet, niin varmaan olet myös huomannut että sillä midilahtikollakin ne Turvesuonkadun ja Possijärvenkadun risteykset ovat hitaita ja hankalia ajaa, eikä pelkästään sen takia että linja-autolla siellä on hankala kääntyä. Ja kun Turvesuonkadulta ei juuri ketään ikinä tule kyytiin saatikka jää pois, niin saavutettu hyöty sieltä ajettaessa on olematon. Paljon fiksumpaa on laittaa tämä ehdotettu 29 - jota taatusti ajettaisiin teleillä - kulkemaan suoraan Vaasantien kautta. Tietystikin PARAS soisi sille liikennevaloetuudet Lielahdenkadulla ja Harjuntaustassa. Nopeus ennen kaikkea.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #71
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Pieniä uudistuksia tein tuohon luonnokseeni, tähän tapaan. Linjojen itäpäät olisivat siis samanlaisia kuin nytkin, paitsi tuo 81 uutena, 34 Linja-autoasemalle sekä tietysti 28 Olkahisiin saakka.

    Aikataulutukset olisivat ruuhkissa:
    3: 3 x 30 = 90
    13: 12 x 10 = 120
    18: 8 x 15 = 120
    19: 4 x 30 = 120 (liikennöintiajat kuten ens talvenakin)
    28: 4 x 30 = 120
    29: 6 tai 7 x 20 = 120 tai 140
    81: 3 x 20 = 60
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  12. #72
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    Tänä syksynä aloittanutta uutta linjaa 8 mainostettiin "kolmena linjana yhdessä numerossa". Tästä olen ideoinut linjan jakamisen ihan kolmelle numerolle tähän tapaan.

    - Linja 8: Linnainmaa - Keskustori, samoin kuin 8 kulkee nyt iltaisin ja viikonloppuisin. Vuoroväli 60 min.

    - Linja 5: Vitonen palautettaisiin arjen ruuhkaliikenteeseen reitille Leinola - Vehmainen - Pyynikintori. Vuoroväli 60 min, liikennöisi siis pelkästään ruuhka-aikaan.

    - Linja 36: Atala - Linnainmaa - Vehmainen - Hermia, kauan kaivattu työmatkaliikenteen yhteys koillisesta Hervantaan ja Hermiaan. Samalla korvasi nykyisen kasin reittiosuuden välillä Koilliskeskus - Vehmainen. Liikennöisi arkisin ruuhka-aikaan 30 min välein, päivällä 60 min välein.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  13. #73
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    8-linja itseasiassa huononsi entisen 7-linjan Ruotulan haaran asukkaiden yhteyksiä, eli vuorotarjonta väheni. 8 tulee jäämään taas yhdeksi liikennelaitoksen epäonnistuneeksi kokeiluksi, joka poistuu 1-2 vuoden sisällä linjakartalta.

    Koiliskeskuksen kautta kulkee n.10 linjaa, pysäkit on siellä kuitenkin sijoitettu kuin haulikolla ampumalla. K-keskuksessa olisikin syytä toteuttaa pienimuotoinen bussiterrminaali, jossa kaikki bussit kulkisivat samojen pysäkkien kautta. Näin saataisiin näppärä vaihtoaseama, joka tarjoaisi itäpuolen asukkaille yhteydet lähes jokapuolelle kaupunkia. Pari ongelmaa terminaalin toteuttamiselle tietysti on. 1)Paras sijoituspaikka on varattu ABC:n kylmäasemalle.
    2)Hidastaa jonkin verran linjojen matkaikaa(tosin järkevällä alueen toteutuksella tämä aika jää minimaaliseksi)

    Kun 8 lakkautetaan seuraavaksi voisi kokeilla jotain järkevääkin. Eli uusi poikittaislinja idän asukkaille: Koiliskeskuksen bussiterminaali - Aitolahdentie - kehätietä Hervannan valtaväylälle - Hervantakeskuksen kautta Hermiaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.09.2007 kello 12:01. Syy: lisätty välilyöntejä

  14. #74
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Linjastosuunnittelua

    1-4: nykyinen reitti (N)

    6,7: (N)

    9: Koiliskeskus - Aitolahdent. - Sammon vt. - ohitustie - Hervannan vv. - Hepolammink. - Tieteenk. - Opiskelijank. - Insinöörink. - Teekkarink. - Hervannan vv. - Hermiank. - Hervannant. - Hermia

    10,12,13: (N)

    14: Lielahti - Harjuntausta - Enqvistink. - Lielahdenk. - Possij.katu - (N) - Kokkolank. - Vanha kirkkot. - Korvenk. - Rahola

    15: (N) - Jokipohjant. - Kuoppamäent. - Seppälänt. - Muotialant. - Uotilant. - Nekalantie- (N)

    16: (N)

    17: (N) - Kauppilaisenk. - Vehmaistenk. - Juvelank. - Lyhtyk. - Nevak. - Aukionk. - Juvelank.

    18: (N) - Teiskontie - Kissanmaank. - Sudenk. - Ritak. - Teiskontie - (N)

    19,20: (N)

    21: (N) - Hallilantie - Korkinmäenk. - Kyläkeinunk. - Korkinmäki

    22,23: (N)

    25-28: (N)

    29: (N) - Orimusk. - Holvastink. - Kiveliönk. - Leinola

    30,32,39: (N)

    Työmatkalinjat Y34,Y35: (N)

    Hiljaisen ajan liikenne:

    Y1: (N) - Pispalan vt. - Peurank. - Mattilank. - Simolank. - Kaarilank. - Nokiant. - (N)

    Y16: (N)

    Y17: sama kuin normaali 17

    Y18: (N) - Tyvik. - Runkok. - Lehtik. - Ikurintie - Ikuri

    Y22: sama kuin normaali 22

    Y23: (N) - Ahvenisj.tie - Teekkarink. - Hervannan vv. - Hermiank. - Hervannant. - Hermia

    Y26: (N)

    Y28: (N)

    Y29: nykyisen 16:sta reittiä, kunnes- Kissanmaank. - Takahuhdint. - Ali-Huikkaantie - Lautasenk. - Kuusimäenk. - Irjalanaukio - Irjalank. - Teiskontie - nykyisen 16:sta päättäri

    Y30: nykyisen 30:n reittiä, kunnes- Messukylänt. - Messukylänk. - Kirkonmäenk. - Turtolank. - Hepolammink. - Tieteenk. - Opiskelijank. - Insinöörink. - Teekkarink. - Ahvenisj.tie - Arkkitehdink. - Näyttämönk. - Näyttelijänk. - Etelä-Hervanta
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 04.09.2007 kello 11:55. Syy: lisätty välilyöntejä

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •