Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-68/68

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #61

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nickr Näytä viesti
    Olen miettinyt, että mitä jos tuolta viralliselta lähtöpysäkiltä olisi joku tulossa kyytiin, kun bussilla ei ole enää mahdollisuutta koukata sen kautta, jos on jo tallille ajanut. Pitäisiköhän tuollaiset tulkita ajamattomiksi lähdöiksi, kun lähtöpysäkki ohitetaan ennen lähtöaikaa, vaikkei linjalle etuajassa lähdetäkään.
    Matkustaja otetaan siinä tapauksessa kyytiin pähkinämäentien risteyksessä. Vakkarit tuntee kuvion ja muut kuski viittoo / tarvittaessa käy sanomassa, että tulevat kyytiin. Ei se koskaan ole ongelma ollut.

  2. #62

    Liittynyt
    19.08.2021
    Viestejä
    27

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vaajy Näytä viesti
    Uskoisin, että vakimatkustajat saavat keskimäärän enemmän huomiota kuskeilta, minua esim. tervehditään ohjaamosta. Vaikka olisin Suupantorilla kävelemässä, jos kasilla ajaa tuttu Paunun kuski.

    Käytännössä joku muu on voinut saada sinunkin tapauksessa nousuluvan ja toinen ei, oliko auto varmasti tyhjä kun se oli varikolla ja oliko se siirtoajassa vai linjakilvillä?
    Selkeästi autossa oli linjakilvet 70B Tampereelle. Bussin sisällä ei varmasti ollut ketään, sillä kiersin bussin ympäri mennessäni pysäkille.

    Toisaalta näitä etuuksia itselleni ei ole ollut. Mahdollisuus olisi kylläkin ollut (aikana, jolloin pappani ajoi Paunun palveluksessa)

  3. #63
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2008

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nickr Näytä viesti
    Linjojen 70A ja 70B viralliset päätepysäkit on Keho 8624 ja 8625. Kehon talli ei ole pysäkki, mutta olen myös huomannut että kuljettajat hyvin usein ajavat sen kautta, vaikka odotusaikaa varsinaisella päätepysäkillä ei olisi kuin minuutti tai kaksi.

    Olen myös huomannut, että usein ennen 70A:n lähtöjä kuljettaja ajaa tallille pysäkin Keho 8624 ohi, ja lähtee hetken päästä tallilta linjalle. Olen miettinyt, että mitä jos tuolta viralliselta lähtöpysäkiltä olisi joku tulossa kyytiin, kun bussilla ei ole enää mahdollisuutta koukata sen kautta, jos on jo tallille ajanut. Pitäisiköhän tuollaiset tulkita ajamattomiksi lähdöiksi, kun lähtöpysäkki ohitetaan ennen lähtöaikaa, vaikkei linjalle etuajassa lähdetäkään.
    Näin minäkin tulkitsisin, että sopimusliikenteessä ajetaan sovituilta pysäkeiltä. Todennäköisesti HSL- alueella tuollainen toiminta ei tulisi kyseeseen. Jos auto ei ole lähtöpysäkillä lähtöaikaan, niin silloinhan se on ajamaton lähto.

  4. #64

    Liittynyt
    30.07.2020
    Viestejä
    312

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    En tiedä löytyykö tätä netistä, mutta Pirkkalainen-paperilehdestä löytyi tämmöinen uutinen:

    Siirtoajossa ollut linja-auto kolaroi Naistenmatkantiellä

    "Linja-auto ja henkilöauto törmäsivät toisiinsa Pirkkalassa perjantaina 20.5.
    Sisä-Suomen poliisin rikoskomisario Pasi Rautio kertoo, että ajoneuvojen kylkikosketus tapahtui Naistenmatkantien ja Nuolialantien risteyksessä puoli kuuden aikoihin illalla.
    Linja-autossa ei ollut matkustajia, vaan bussi oli Raution tietojen mukaan siirtoajossa. Kyseessä oli ilmeisesti Tampereen seudun joukkoliikenteen linja-auto.
    Tapahtumaa selvitellessä poliisi havaitsi, että linja-auton kuljettaja vaikutti päihtyneeltä. Kuljettajaa ei pystytty puhalluttamaan, vaan hänet vietiin verikokeeseen. Verikokeen tulos ei ollut Rautiolla tiedossa vielä maanantaina.
    Nykyisten tietojen pohjalta kuljettajaa epäillään törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta."

  5. #65

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1173

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut nickr Näytä viesti
    En tiedä löytyykö tätä netistä, mutta Pirkkalainen-paperilehdestä löytyi tämmöinen uutinen:

    Siirtoajossa ollut linja-auto kolaroi Naistenmatkantiellä

    "Linja-auto ja henkilöauto törmäsivät toisiinsa Pirkkalassa perjantaina 20.5.
    Sisä-Suomen poliisin rikoskomisario Pasi Rautio kertoo, että ajoneuvojen kylkikosketus tapahtui Naistenmatkantien ja Nuolialantien risteyksessä puoli kuuden aikoihin illalla.
    Linja-autossa ei ollut matkustajia, vaan bussi oli Raution tietojen mukaan siirtoajossa. Kyseessä oli ilmeisesti Tampereen seudun joukkoliikenteen linja-auto.
    Tapahtumaa selvitellessä poliisi havaitsi, että linja-auton kuljettaja vaikutti päihtyneeltä. Kuljettajaa ei pystytty puhalluttamaan, vaan hänet vietiin verikokeeseen. Verikokeen tulos ei ollut Rautiolla tiedossa vielä maanantaina.
    Nykyisten tietojen pohjalta kuljettajaa epäillään törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta."
    Päätti sitten vaihtaa suoraan alaa, ei nimittäin taida päästä mihinkään taloon tommosen jälkeen..

  6. #66
    vaajy avatar
    Liittynyt
    17.12.2021
    Sijainti
    Pirkkala
    Viestejä
    170

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Päätti sitten vaihtaa suoraan alaa, ei nimittäin taida päästä mihinkään taloon tommosen jälkeen..
    Olen nähnyt tuon tilanteen suoraan Paunun bussista tuoreeltaan kuljettajan kanssa.

    En vain ole havainnoinnut siitä tänne toiseen ketjuun, kun ei aiemmin pidetty havainnoista. Hyvä, että joku sentään lukenut saman lehdestä. On liikennöitsijä ja bussi numero ja kaikki tallessa.

    Siinä oli eräs liikennöitsijä, muu kuin Paunu, ja henkilöauto poliisin kera.

    Tänään oli linjalla 8 poikkeuksellisen hyvää kuljetusta. Antaisin kaikki tähdet mitä voin.

    Kello 17.50. Täytyy melkein taas vaivautua joukkoliikenteen sivuille kehumaan heti 3 Paunun kuljettajaa erinomaisesta palvelusta linjalla 8. Niin, että palaute menee Nyssen kautta.

    Aiemmin laittanut suoraan Paunulle. Oikein harmittaa, että se loppuu kesäkuuhun.

    En ole tuollaista palvelua nähnyt vielä missään, vaikka esim. Pirtiliäkin tulee käytettyä ja Länsilinjaa. Ja sitä on ollut 10 vuoden ajan tarjolla.

    Kuljettajapalvelu on osa sitä kilpailutusprosessia, siihen pitäisi panostaa, ei halvalla voi hoitaa palvelua ja kalustoa silleen, kuten kuuluu. Äskenkin näkyi esim. Paunun autosta Pirtilin auto, jossa perä oli jeesusteipillä kiinni rungossa.

    Hetken me siinä naurettiin kuljettajan kanssa tilanteelle.
    Pahoittelen häiriötä rivien välistä, mutta bussifanin matkasuosikki on Väinö Paunu Oy!

  7. #67

    Liittynyt
    30.07.2020
    Viestejä
    312

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vaajy Näytä viesti
    On liikennöitsijä ja bussi numero ja kaikki tallessa.
    No mikähän auto mahtoi olla kyseessä?

  8. #68
    VHi
    VHi ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    24.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    94

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vaajy Näytä viesti
    Kuljettajapalvelu on osa sitä kilpailutusprosessia, siihen pitäisi panostaa, ei halvalla voi hoitaa palvelua ja kalustoa silleen, kuten kuuluu. Äskenkin näkyi esim. Paunun autosta Pirtilin auto, jossa perä oli jeesusteipillä kiinni rungossa.
    Sinänsä olen kyllä samaa mieltä, että palvelua tulisi jotenkin pisteyttää kilpailutuksissa, mutta se, että halpa hinta jotenkin estäisi hyvän palvelun, on epätosi väite. Vastaavasti vaikka maksaisi kuinka paljon, ei välttämättä saa yhtään sen parempaa palvelua kuin halvallakaan.

    Täytyy todeta, että ainakin kaluston osalta liikennöitsijän vaihtuminen on linjalla 71 ollut hyvä asia. Nyt on Nokian paikallisliikenteessäkin autoja, joissa on mm. ilmastointi ja raikas sisäilma.

    Ero korostuu kun vaihtaa Paunun autoon linjalle 70.

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien toiminta
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1556
    Viimeisin viesti: 26.06.2022, 23:11
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.10.2013, 12:00
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 11:10
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 18:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •