Kuljettajien toiminta

Ajoneuvossa kyllä, mutta jos poistut etuovesta ja tulet takaisin leimaamaan, niin ei siinä mitään virhettä tapahdu.

Varman päälle jos haluaa toimia, niin tietty seuraavalla bussilla ;)

Asiasta toiseen, näin tuon tilanteen tuoreeltaan.

Näytä liitetiedosto 3387

Oliko Pirtil vai TKL? Väinö Paunu Oy:tä enää kuljekaan.

Länsilinja ajaa ohi tuolta liikenneympyrään ja siellä olevalle pysäkille parkkiin, joten niiden tuho se ei kaiketi ole.

Pirtilin perä ainakin osuu ties mihin kun noilla on pakko matkustaa, ei ole kunnon vaihtoehtoja enää. TKL:t kanssa välillä ajelevat miten sattuvat.

Yhden pirtil-kuskin perä osui miltei joka risteyksellä, kuuli matkustamossakin kuinka rengas meni taas rytinällä pientareelta tielle.

En kyllä uskaltanut itsekään mm ko. pysäkin alla seistä aikoihin enää kun TKL/Pirtiliä menee tuota luokkaa sieltä.
Jos bussin perä kääntyy 1,5 metriä niin se on jo huumoria, että tuo pysäkki on alle 1,5 metriä siitä. Aiemminhan joku muu bussi turmeloi toisen puolen pysäkin samalla tavalla.

Se rakennettiin uusiksi vähän kauemmaksi... ja se toimi. Milloinkohan tajuavat, että sama pitää tehdä tällekin pysäkille.

Kuule, minä olen ollut linjalla 71 Paunun bussin kyydissä useamman kerran ja sai pitää kaksin käsin kahvoista kiinni, ettei ole lentänyt tuolilta, kun on kuskilla ollut kiire päättärille.

En silti lähde yleistämään, että kaikki Paunun kuskit kaahaa tai on sellaisia tai tällaisia.

Havaintosi ovat ihan hyviä, mutta lopeta nyt jo hyvä mies tuo naurettava kitinä PirTilin ja Länsilinjojen toiminnasta ja Paunun ylenpalttinen kehuminen. Menee samaan kategoriaan sen kanssa, että ajaako Nobinan kuskit yli- vai alinopeutta. Ei jaksa enää kiinnostaa ja anti tälle foorumille on nolla.
 
Kuule, minä olen ollut linjalla 71 Paunun bussin kyydissä useamman kerran ja sai pitää kaksin käsin kahvoista kiinni, ettei ole lentänyt tuolilta, kun on kuskilla ollut kiire päättärille.

En silti lähde yleistämään, että kaikki Paunun kuskit kaahaa tai on sellaisia tai tällaisia.

Havaintosi ovat ihan hyviä, mutta lopeta nyt jo hyvä mies tuo naurettava kitinä PirTilin ja Länsilinjojen toiminnasta ja Paunun ylenpalttinen kehuminen. Menee samaan kategoriaan sen kanssa, että ajaako Nobinan kuskit yli- vai alinopeutta. Ei jaksa enää kiinnostaa ja anti tälle foorumille on nolla.

Joka firmassa hyvät ja huonot puolet, hyvät ja huonot kuskit. Tosin meillä päin Pirkanmaan tilausliikenne on näyttänyt pelkkiä huonoja puolia, kuljettaja poikkeavan usein töykeitä, autot hajalla ulkoisesti (tosin ei vaikuta matkustamisee), autot huonosti siivottu, tietty on jo iso asia jos heidän linja-autonsa edes kulkee. Kerran todistin erästä episodia, jossa Pirtilin kuljettaja karjui täyttä kurkkua eräälle koululaiselle: "Voisit edes joskus tervehtiä, aina ynseä naama", tosin kyseinen kuljettaja unohtaa oman naamansa. Tosin tämäkin "tapaus" on entinen Paunulainen.
 
Eilen 13.9. illan viimeinen lähtö Linnavuoreen ja Siuroon linjalla 79 lähti Nokian asemalta kolme minuuttia ennen klo 22 lähtöaikaa. Autona oli Paunu #118. Onneksi olin itse menossa toiseen suuntaan, mutta toivottavasti ei kukaan jäänyt kyydistä. Seurasin Nysse-sovelluksesta vielä, että lähti viisi minuuttia etuajassa myös Linnavuoresta takaisin päin, Siuron koulun tasauspysäkillä tajusi viimein jäädä odottamaan mutta saattoi olla jo myöhäistä.

Pitäisi varmaan lähettää kysely Nysselle, että valvooko Nysse itse mitenkään lähtö- ja tasauspysäkkien aikojen noudattamista. Koska tuntuu ettei valvo. Alkaa olla nimittäin jo melko yleistä ettei tasauspysäkillä odoteta, eikä enää kovin harvinaista sekään että lähtöpysäkiltä lähdetään milloin sattuu. Etenkin ilta-aikaan tällaista sattuu, mikä on vielä todella ikävää jos kyseessä illan viimeinen lähtö. Sanoin täällä foorumilla joskus aikaisemmin, että Tampereella noudatetaan ajantasauspysäkkien aikoja melko hyvin, mutta kyllä vähän joutuu korjaamaan omia puheitaan, viime kuukausien kokemusten perusteella niin toiminta on hyvin vaihtelevaa. Osa tällaisista on toki vahinkoja, mutta joitakin kuljettajia ei vaan kiinnosta ja jotkut ei varmaan edes tiedä mikä ajantasauspysäkki on.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen 14.9. illan viimeinen lähtö Linnavuoreen ja Siuroon linjalla 79 lähti Nokian asemalta kolme minuuttia ennen klo 22 lähtöaikaa. Autona oli Paunu #118. Onneksi olin itse menossa toiseen suuntaan, mutta toivottavasti ei kukaan jäänyt kyydistä. Seurasin Nysse-sovelluksesta vielä, että lähti viisi minuuttia etuajassa myös Linnavuoresta takaisin päin, Siuron koulun tasauspysäkillä tajusi viimein jäädä odottamaan mutta saattoi olla jo myöhäistä.

Pitäisi varmaan lähettää kysely Nysselle, että valvooko Nysse itse mitenkään lähtö- ja tasauspysäkkien aikojen noudattamista. Koska tuntuu ettei valvo. Alkaa olla nimittäin jo melko yleistä ettei tasauspysäkillä odoteta, eikä enää kovin harvinaista sekään että lähtöpysäkiltä lähdetään milloin sattuu. Etenkin ilta-aikaan tällaista sattuu, mikä on vielä todella ikävää jos kyseessä illan viimeinen lähtö. Sanoin täällä foorumilla joskus aikaisemmin, että Tampereella noudatetaan ajantasauspysäkkien aikoja melko hyvin, mutta kyllä vähän joutuu korjaamaan omia puheitaan, viime kuukausien kokemusten perusteella niin toiminta on hyvin vaihtelevaa. Osa tällaisista on toki vahinkoja, mutta joitakin kuljettajia ei vaan kiinnosta ja jotkut ei varmaan edes tiedä mikä ajantasauspysäkki on.

Erittäin olennainen asia ja pohdinto, olen myös seurannut kyseistä asiaa. Melko hyvin kaikki kuljettajat noudattavat lähtöaikoja ja ajantasauspysäkkejä. On kuitenkin muutama tapaus, joilla on ennemmin tapa kuin poikkeus, että lähdetään hieman etuajassa ja kaahataan mahdollisimman lujaa, jonka takia ollaan runsaasti etuajassa, sitten on tilanteesta kiinni odotetaanko ajantasauspysäkkeillä... Nysse saisi kyllä valvoa tehokkaammin, muutaman kerran omalle kohdalle sattunut näitä, että lähdetty jopa 4-5min ennen lähtöaikaa.
 
Kuule, minä olen ollut linjalla 71 Paunun bussin kyydissä useamman kerran ja sai pitää kaksin käsin kahvoista kiinni, ettei ole lentänyt tuolilta, kun on kuskilla ollut kiire päättärille.

En silti lähde yleistämään, että kaikki Paunun kuskit kaahaa tai on sellaisia tai tällaisia.

Havaintosi ovat ihan hyviä, mutta lopeta nyt jo hyvä mies tuo naurettava kitinä PirTilin ja Länsilinjojen toiminnasta ja Paunun ylenpalttinen kehuminen. Menee samaan kategoriaan sen kanssa, että ajaako Nobinan kuskit yli- vai alinopeutta. Ei jaksa enää kiinnostaa ja anti tälle foorumille on nolla.

Pienestä pahastut kyllä. No minä en voi sille mitään, laita tilinumerosi niin laitan mielipahakorvauksia.

No ei voi mitään ja jatkaan samaa rataa, Paunu on minulle ykkösluokan bussiliike, eikä se miksikään muuta.

Tervetuloa ajeluille Pirtilin autoihin... siisteys on ainakin huippuluokkaa.

Hienoa, että pääsit Paunulla sen Rallikuskin kyytiin ;)

PS: Länsilinjat on mun toinen suosikkini, kaikki muu tulee perässä.
 
Pienestä pahastut kyllä.
Ei juuri kukaan jaksa lukea tyhjää täynnä olevia kirjoituksiasi. Perusta niille oma ketjusi, joka muiden on helppo jättää lukematta. Laita muihin ketjuihin vain asiaa sisältäviä viestejä. Jos et ymmärrä mitä muut pitävät asiana, niin sitten on parempi että kirjoittelet jonnekin ihan muualle kuin tälle foorumille.
 
Ei juuri kukaan jaksa lukea tyhjää täynnä olevia kirjoituksiasi. Perusta niille oma ketjusi, joka muiden on helppo jättää lukematta. Laita muihin ketjuihin vain asiaa sisältäviä viestejä. Jos et ymmärrä mitä muut pitävät asiana, niin sitten on parempi että kirjoittelet jonnekin ihan muualle kuin tälle foorumille.
No se on hyvä, että kuitenkin sinä luit.

Pitääkö tarjota kriisiapua täällä, kun niin moni pahastuu :D Minulle on ainakin opetettu että jokaisen mielipide merkkaa.
Sama se on kai siirtyä Suomi24:n joukkoliikennefoorumiin ja jos moni niin tekee, niin ketä tänne sitten jää? Kuin se pieni piiri, joka on se "Aito ja oikea". Ihanaa.

Olen jo aiemmin kokeillut kuukauden taukoa tästä ihan vain sen vuoksi, kun niin moni on ilkeä täällä kanssakeskustelijoille.
Fooruminne viestimäärä ja aktiivisuus laski ainakin tässä Tampereen osiossa.

Harmi, kun en uskonut erästä bussikuskia, joka kuljettajien hyvästä toiminnasta mainitsi minulle, että älä eläessäsi rekisteröidy JLF:lle, niin et pety kuullessaan minusta bussifanina.
Paunulainen kuski oli sitä mieltä, että meno siellä on niin valikoivaa, että ei ole järkeä. Hän lopetti sinne kirjoittelun.

Toinen Pohjolan Liikenteen kuski, bussifani Valde, sanoi ihan samaa. "Aika paljon stressiä tyhjästä, kilpailuhenkistä toimintaa".

Minulle on se ja sama mitä muut ajattelevat kirjoituksistani, toimitan niitä myös blogini kautta maailmalle. Voin sanoa, että luetaan ja myös Paunun kuljettajilta on niistä kuullut.
Niitä voimaannuttaa kovasti jatkaa samaa rataa, kun joku pitää siitä mitä he tekevät todella paljon.
Samalla hyväksyn muiden mielipiteet, joten kiitos sinullekin palautteesta.

Se oli myös sitä kuljettajien toimintaa, että Paunun kuski sanoi mulle ohjaamossa kiitos positiivisesta tekstistä heistä! Sai jaksamaan töissä!

Tuli muuten joskus yksityisviesti täällä eräältä:
Oon lukenut noita viimeaikaisia keskusteluja ja ajattelin jättää sulle kannustavia kommentteja muiden negatiivisten palautteiden sijasta. Oon aina tykännyt lukea sun viestejä, niistä paistaa intohimosi bussiharrastuksen suhteen.
Jatka vain kirjoittamista, älä anna muutaman tosikon lannistaa!

Siltä tämä vaikuttaa, että tämä olisi se pienen piirin harrastealusta. Onneksi on Blogger, jossa Paunu-juttuja on luettu kiitettävästi.
Tarkoituksena on tuoda joukkoliikennettä positiivisessa valossa. Ehkä tän foorumin käyttäjäkunnalle se ei kelpaa Paunu-tatsilla. Mutta kun mut ei Paunun autoista poista muu kuin firman konkurssi...
 
Ehkäpä voisi olla jokin "Sekalaisia ajatuksia" ketju vapaamuotoisempiin ei-niin-informatiivisiin havaintoihin. Sinänsä vaajy on tehnyt ihan olennaisiakin huomioita esimerkiksi ajantasauspisteiden noudattamisesta. Minulle kirjoituksensa menevät usein viihteenä.
 
Mukavaa, että joku edes ottaa joukkoliikenteen laajemmin huomioon ja huomioi muitakin asioita, kuin mikä auto on linjalla ja mistä auto on tullut.
 
Minulle vaajy:n kirjoitusten lukeminen on tuonut hymyn huulille. Intohimoisen bussifanin kirjoituksia on ilo lukea. Jos sisältö ei miellytä, liekö foorumilla ominaisuus jolla voi blokata tietyn käyttäjänimen tuotokset jne(?), niin sitä sopii käyttää. Toivon, että vaajy jatkaa harrastustoimintaansa hyvällä mielellä.

Kiitos
 
Minulle vaajy:n kirjoitusten lukeminen on tuonut hymyn huulille. Intohimoisen bussifanin kirjoituksia on ilo lukea. Jos sisältö ei miellytä, liekö foorumilla ominaisuus jolla voi blokata tietyn käyttäjänimen tuotokset jne(?), niin sitä sopii käyttää. Toivon, että vaajy jatkaa harrastustoimintaansa hyvällä mielellä.

Kiitos

Anteeksi nyt vaan suunnaton tyhmyyteni, mutta en löydä vaajyn viesteistä mitään mikä viittaisi siihen että hän on "intohimoinen bussifani". Intohimoinen Paunu-fani, todellakin, kun pääosa viesteistä keskittyy siihen onko Marjis tai Sirpis ollut linjalla, onko automyyjä moikannut Suupalla tai onko vaajy käynyt Lidlissä tarjousostoksilla. Jos mainitaan joku toinen liikennöitsijä, niin useimmiten negatiivisessa sävyssä.

Jos on pakko kertoa missä Minnis tänään on, niin sen voi tehdä siellä blogissaan. Mutta kuten tämän foorumin sääntöjen kohdassa 8 on sanottu, tänne foorumille vain asioita jotka tuovat jotain uutta sisältöä. Se ei tarkoita että pitää hokea uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ne samat asiat.

Mielipiteitä ei täällä varmaan kukaan väheksy, ja hienoa että vaajylla on suosikkiliikennöitsijä, mutta kun niissä viesteissä on niin paljon joko täysin epäolennaista tai jo kymmeneen kertaan toistettua sisältöä, niin kyllä alkaa myös minulle riittää. En toki toivo, että vaajy täällä lopettaa mutta kyllä sääntöjä pitää noudattaa, etenkin kun moderaattori on tähän myös puuttunut.

Ja ai niin, täällä tosiaan on näyttämättäjättämislista, mutta se toimii vain käyttäjän ollessa kirjautuneena, ja foorumi kirjaa minut aina automaattisesti ulos kun suljen sivun. :(
 
Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, #51.

Innokas formulakuski. Ajeli täällä Kurikassa nopeusnäyttöön 55 km/h, kun nopeusrajoitus on 40 km/h. Oli seitsemän minuuttia myöhässä.
Ei sellainen oikeuta kilpa-ajoon tiellä, jossa päiväkoteja ja kouluja! Onneksi oli viikonloppu...

Piti sanoa ohjaamoon, että ajatko formulaa vai kaupunkiliikennettä. Jotain mumisi, mutta ei saanut selvää.

Jo sisään noustessa aistin, että ei ota kuljettaja edes katsekontaktia, saati tervehdi ketän.

Huvitti katsoa Pirtilin työnhakuilmoitusta, jossa luki "Vaadimme positiivista asennetta". 16.00-16.16 suuntaan Vaitti.

Ratinassa kaksi Pirkanmaan Tilausliikenne oy paitaista kuskia menivät kävellen punaisia päin työtauolla Ratinaan. Että on säännöt hallussa noillakin.

---------- Viestit yhdistetty klo 18:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:48 ----------

Terveisin vaajy käyttäjällä 2
Nyt puhuu todellinen bussitietäjä...

Ihan eri käyttäjiä ollaan. Älä yleistä.

En minäkään tule joka ketjuun huutelemaan, että ei kiinnosta. Minua ei siis kiinnosta tekniset havainnot busseissa yms.

Kaikille jotakin. Minulle bussit ovat ensisijaisesti ikimuistoisia matkaelämyksiä jotka eivät katoa koskaan.

Mutta kuten me monta kertaa ollaan puhuttu Marjiksen kanssa Paunun bussissa, että netissä on paljon ilkeyttä.
Hän ei sen vuoksi sitä paljoa käytäkään.

Teillä unohtuu se, että jokainen bussiharrastaja on erilainen. Jos ette pidä fine, en minäkään kaikesta pidä, fine.
Olkaa enemmän sellaisia, kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan, ja se kaiken maailman viha ja tunnepurkaus voi vetää vessasta alas.

Antakaa tilaa erilaisille mielipiteille. Pitäkää muita työkavereinanne.

Mä kerään esim. vapaa-ajalla pulloja ja tölkkejä, enkä huutele toiselle, että sä veit mun saaliin! Jokaiselle jotakin. Me moikataan kun nähdään.
Yksi kerääjä on tosin super vihainen mies, joka melkein potkii sua ja huutaa "Motherf*cker!", jos näkee et sulla on enemmän kuin hänellä - niille pitää pistää samaan tyyliin takaisin että tuntuu. Muille voi vaan hymyillä, nauraa ja jatkaa elämää.
Mä sanoin sille silloin suoraan "You too" ja tilanne oli hoidettu :) Ei ole haukkunut enää sen jälkeen vaikka pullojahdessa ollaan nähtykin.

JLF:ssä tuollaista henkeä on tosin turha odottaa, kun tuollaiset bussitietäjät tietävät enemmän spekuloida perättömyyksiä kuin kukaan muu.
 
Takaisin
Ylös